Niezgodno艣膰 Towaru z Umow膮 - brudna rz ecz?

Data: 2013-08-28 09:03:44
Autor: Ariusz
Niezgodno艣膰 Towaru z Umow膮 - brudna rz ecz?
Wys艂a艂em do sprzedawcy wodery oddychaj膮ce, kt贸re s艂u偶膮 do brodzenia cz臋sto w brudnej wodzie. Na woderach osiad艂 osad, kt贸rego ci臋偶ko si臋 pozby膰, do samych woder贸w nie dosta艂em 偶adnej instrukcji w jaki spos贸b je czy艣ci膰 czy konserwowa膰. Tu偶 przed up艂ywem dw贸ch lat od zakupu wodery zacz臋艂y przecieka膰. Odes艂a艂em je wi臋c do sprzedawcy, oczywi艣cie wcze艣niej w miar臋 mo偶liwo艣ci wyczy艣ci艂em je. Nie chcia艂em jednak mocno ingerowa膰 w czyszczenie osadu boj膮c si臋 o uszkodzenie tkaniny.
Sprzedawca odes艂a艂 mi je z adnotacj膮:
Ze wzgl臋d贸w higienicznych sprzedaj膮cy nie ma obowi膮zku rozpatrywa膰 niezgodno艣ci towaru z umow膮 sprzeda偶y.

Moim zdaniem jest to pr贸ba zbycia problemu. Sprzedawca prawdopodobnie wie, 偶e tych woder贸w nie da si臋 doprowadzi膰 do stanu jak przy zakupie.

Jeszcze raz wyczy艣ci艂em te wodery i mam zamiar ponownie wys艂a膰 je do sprzedawcy. Nie s膮 one jednak w idealnym stanie i maj膮 艣lady u偶ytkowania, a w niekt贸rych miejscach trudno dost臋pnych (艣ci膮gacze) wyczyszczenie ich jest wr臋cz niemo偶liwe.

Jak mog臋 zabezpieczy膰 si臋 przed kolejnym odes艂aniem ich do mnie.

Jak jest liczony czas na odpowied藕 od czasu kiedy je pierwszy raz wys艂a艂em, czy teraz od kolejnego wys艂ania.

W mi臋dzyczasie up艂yn臋艂o dwa lata od zakupu, czy to nie przekre艣la dochodzenia roszcze艅?

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-08-28 09:21:52
Autor: Liwiusz
W dniu 2013-08-28 09:03, Ariusz pisze:
Jak mog臋 zabezpieczy膰 si臋 przed kolejnym odes艂aniem ich do mnie.

Nie da si臋 zabezpieczy膰.

Jak jest liczony czas na odpowied藕 od czasu kiedy je pierwszy raz
wys艂a艂em, czy teraz od kolejnego wys艂ania.

Nie wiem, czy jest sens wysy艂a膰 pod raz drugi, chyba 偶e uznajesz racj臋, 偶e sprzedawca m贸g艂 nie rozpatrywa膰 reklamacji "z powod贸w higienicznych". Wi臋c albo czy艣cisz, wysy艂asz jeszcze raz i czekasz 2 tygodnie, albo idziesz do s膮du.

W mi臋dzyczasie up艂yn臋艂o dwa lata od zakupu, czy to nie przekre艣la
dochodzenia roszcze艅?

Mo偶na dochodzi膰:

"Sprzedawca odpowiada za niezgodno艣膰 towaru konsumpcyjnego z umow膮 jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed up艂ywem dw贸ch lat od wydania tego towaru kupuj膮cemu;"

--
Liwiusz

Niezgodno艣膰 Towaru z Umow膮 - brudna rz ecz?