Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryĹş ... sprzedawca zwrĂłci kasÄ™... ja nie chcÄ™

Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź ... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę

Data: 2010-02-18 08:38:56
Autor: Ariusz
Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź ... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
Kupiłem za pośrednictwem internetu piekarnik Samsunga do zabudowy, kuchnia została zrobiona na zamówienie, po uruchomieniu stwierdziłem, że piekarnik nie posiada obrotowego rożna, który wg. oferty sprzedawcy miał być.
Kilka telefonów i sprzedawca zobowiązał się dosłać brakujący rożen - towar otrzymałem ale okazało się, że ten piekarnik wcale nie ma możliwości podpięcia tego rożna - po telefonach do producenta ustaliłem, że ten model nigdy nie miał i nie ma możliwości zamontowania rożna.

Znów tel do sprzedawcy ten zobowiązał się odebrać sprzęt - mimo, że był już on używany. Ja nie chcę kasy z powrotem, a chcę wymiany na inny (o tych samych walorach estetycznych i wielkości) z rożnem.

Napisałem oficjalne pismo do sprzedawcy z żądaniami:



pismo do sprzedawcy
_________________________________________________________________________________________________
REKLAMACJA - NIEZGODNOŚĆ OPISU ZE STANEM FAKTYCZNYM

Rzecz tyczy siÄ™ Piekarnika Samsung Model BT621FSST nr seryjny: 15537DDQ300085B

Zakupu dokonałem za pośrednictwem sklepu internetowego Moderni.pl 15.09.2009 r.
Wg. opisu na stronie internetowej piekarnik powinien posiadać rożen obrotowy (w chwili obecnej błąd został poprawiony posiadam jednak zrzuty tej strony).
Oczywiście piekarnik do mnie dotarł bez rożna - zareklamowałem na e-mail i telefonicznie i sprzedawca obiecał dosłać mi brakujący element. Myśląc, że to tylko problem z brakującym elementem i z zapewnieniami, że dostanę BRAKUJĄCE elementy oraz z racji na czas oczekiwania piekarnik używałem. Po dość długim czasie ale w końcu doczekałem się brakujących elementów. Chciałem rzeczony rożen zamontować i móc już w pełni skorzystać z możliwości piekarnika. Jednak w żaden sposób nie byłem w stanie zamontować tego rożna zgodnie z instrukcją. Zadzwoniłem więc do serwisu aby dowiedzieć się jak to zamontować lub czy czasem nie brakuje mi jeszcze jakiegoś elementu. I tu dowiedziałem się, że ten model nie posiada rożna.
Niestety wg. wszelkich zdobytych prze zemnie informacji do tego modelu nie da się zamontować obrotowego rożna. A wg. infolinii - Samsunga do tego modelu nie ma rożna. Zostałem więc wprowadzony przez sprzedawcę w błąd.
Na mocy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) w ramach niezgodności towaru z opisem Mogę żądać zwrotu piekarnik i otrzymać zwrot pieniędzy. I faktycznie sprzedawca zobowiązał się przyjąć zwrot i pokryć koszty transportu, mimo tego, że piekarnik był już prze zemnie używany. (Informacja otrzymana telefonicznie).

Zwrot pieniędzy za piekarnik nie jest to z mojego punktu widzenia ok. Mianowicie robiąc kuchnię - meble kuchenne zaplanowałem, że wszelkie urządzenia aby zachować styl będą jednego producenta. Tak też zrobiłem. Przed zakupem starannie przeglądnąłem oferty różnych producentów i wybór padł na Samsunga (w skład mojego zestawu wchodzą: lodówka, piekarnik, kuchenka mikrofalowa, oraz ceramiczna płyta gazowa), mimo że nie była to najtańsza firma. Ale po pierwsze nie wszyscy producenci mają pełen zakres sprzętów, i nie koniecznie w innych odpowiadało mi wzornictwo.
Kuchnia była robiona na zamówienie pod konkretne sprzęty, a sam design sprzętu dla mnie (grafika z zawodu) był bardzo istotny.
Jak juĹĽ wczeĹ›niej wspomniaĹ‚em sprzedawca telefonicznie zobowiÄ…zaĹ‚ siÄ™, ĹĽe przyjmie zwrot i zwrĂłci mi pieniÄ…dze za piekarnik. Jednak dla mnie nie rozwiÄ…zuje to problemu. Bo nie mam piekarnika jaki bym chciaĹ‚, nie chcÄ™ pomiÄ™dzy sprzÄ™ty Samsunga wstawiać innego producenta (pozostaĹ‚e sprzÄ™ty lodĂłwka, pĹ‚yta gazowa, poza kuchenkÄ… mikrofalowÄ… - kupiona w modern.pl -  byĹ‚y kupione u innych sprzedawcĂłw) bo mi siÄ™ nie podoba takie poĹ‚Ä…czenie, nie stać  mnie i nie widzÄ™ celowoĹ›ci kupowania 2x droĹĽszego piekarnika, ktĂłry speĹ‚niaĹ‚ by moje oczekiwania co do designu i funkcji skoro ten co  zamĂłwiĹ‚em powinien mieć wszystko co chciaĹ‚em.
Rozwiązaniem było by zwrócić cały sprzęt firmy Samsung i zakupić nowy innej firmy. Jednak żaden ze sprzedawców nie weźmie tego na siebie. I wcale im się nie dziwię.
Dlatego uważam, iż to firma Moderni podając nieprawdziwą informację wprowadziła mnie w błąd, a co za tym idzie dokonałem takiego wyboru.
Dlatego domagam się aby firma Moderni, odpowiedział za zaistniałą sytuację i dostarczył mi elementy do zamontowania obrotowego rożna lub wymienił mi piekarnik na model, który posiada rożen obrotowy albo wymiany na inny model z rożnem i funkcjami jakie posiada, powinien posiadać wg. opisu obecny model, a jednocześnie design jego jest nie gorszy niż w piekarniku który obecnie mam. I co ważne aby dał sie bez ingerencji w meble zamontować lub aby firma Moderni pokryła koszty, o ile będzie taka potrzeba, przerobienia mebli tak by inny model można było w ładny i estetyczny (pasujący do całości) sposób zamontować.
Jeżeli firma Moderni nie jest w stanie zaoferować mi piekarnika zgodnego z tym jaki oferuje w swoich opisach lub innego spełniającego moje oczekiwania to domagam się zwrotu 80% wartości piekarnika.

Proszę o udzielenie odpowiedzi na niniejsze pismo w ustawowym terminie. Odpowiedzi proszę dokonać na piśmie przesłanym na adres: Szczepańcowa 331, 38-457 Zręcin. W odpowiedzi proszę zawrzeć wszelkie informacje jak formę, terminy realizacji, naprawy, wymiany.

_______________________________________________________________________________

Dostałem odpowiedź, że oni odbiorą ode mnie ten piekarnik i zwrócą kasę.
Nie rozpatrują nawet innej możliwości.

Ja nie chcę zwracać piekarnika - chcę wymiany lub zwrotu 80% wartości - co dalej mam robić?

Pozostaje mi sÄ…d?

Ariusz

Data: 2010-02-18 00:23:47
Autor: gr
Niezgodno¶ć Towaru z opisem - jak ugryĽ... sp rzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
On 18 Lut, 08:38, Ariusz <ariu...@poczta.onet.pl> wrote:

Pozostaje mi s±d?

Ariusz

Zgło¶ się wcze¶niej do rzecznika praw konsumenta może co¶ poradzi.

Data: 2010-02-18 09:17:58
Autor: M
Niezgodno¶ć Towaru z opisem - jak ugryĽ... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
Kupiłem za po¶rednictwem internetu piekarnik Samsunga do zabudowy,
kuchnia została zrobiona na zamówienie, po uruchomieniu stwierdziłem, że
piekarnik nie posiada obrotowego rożna, który wg. oferty sprzedawcy miał
być.

Sprzedawca wybrał CIEBIE 1  aby  CIEBIE oszukac !
Pewnie nie wiedzial ze jestes ministrem skoro kupujesz przez internet.

PANIE Sknero... zapro¶ przjaciół do resteuracji na cos z rożna i zapłać za
nich :-))))).
Nie da sie zrobic nic dobrego w agd Samsunga.

Kuchnia jest tylko na POKAZ wiec czy piekarnik  ma rozen czy nie nie ma
znaczenia.
Walnij na kazdym agd złoty matalik z napisem Limited for Bessst.....best....

Milego dnia SZANOWNY PREZESIE.

Data: 2010-02-19 12:05:27
Autor: Gotfryd Smolik news
Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź ... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę
On Thu, 18 Feb 2010, Ariusz wrote:

Kupiłem za po¶rednictwem internetu piekarnik Samsunga do zabudowy, kuchnia została zrobiona na zamówienie

  Nie wyja¶niłe¶ (przynajmniej zrozumiale dla mnie) jednej sprawy: czy
piszesz o sprzedawcy który sprzedał Ci "kuchnię na zamówienie", czy
też kuchnię zamówiłe¶ "u kogo¶", a pierkarnik kupiłe¶ sobie sam.
  W tym drugim przypadku, a mog± to sugerować niektóre teksty postu,
sprzedawca jest chyba mało zainteresowany faktem, że zepsuje Ci projekt
i wystrój kuchni.

nie ma rożna. Zostałem więc wprowadzony przez sprzedawcę w bł±d.
Na mocy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) w ramach niezgodno¶ci towaru z opisem Mogę ż±dać zwrotu piekarnik i otrzymać zwrot pieniędzy. I faktycznie sprzedawca zobowi±zał się przyj±ć zwrot i pokryć koszty transportu, mimo tego, że piekarnik był już prze zemnie używany. (Informacja otrzymana telefonicznie).

Zwrot pieniędzy za piekarnik nie jest to z mojego punktu widzenia ok. Mianowicie robi±c kuchnię - meble kuchenne zaplanowałem, że wszelkie urz±dzenia aby zachować styl będ± jednego producenta. Tak też zrobiłem. Przed zakupem starannie przegl±dn±łem oferty różnych producentów

  Ale jak kuchnię robił Ci (jako cało¶ć) kto inny, to Ty jeste¶
"konstruktorem" pomysłu z konkretnym modelem piekarnika.

Jak już wcze¶niej wspomniałem sprzedawca telefonicznie zobowi±zał się, że przyjmie zwrot i zwróci mi pieni±dze za piekarnik. Jednak dla mnie nie rozwi±zuje to problemu. Bo nie mam piekarnika jaki bym chciał

  Wła¶nie znalazłe¶ się w sytuacji firmy, która podjęła się zrobić
komu¶ "projekt na zamówienie", i przy okazji wyja¶niłe¶ dlaczego
"to tak drogo kosztuje" :)

Jeżeli firma Moderni nie jest w stanie zaoferować mi piekarnika zgodnego z tym jaki oferuje w swoich opisach lub innego spełniaj±cego moje oczekiwania to domagam się zwrotu 80% warto¶ci piekarnika.

....czyli na tyle okre¶lasz szkody wynikłe z faktu sprzedaży "niezgodnego"
sprzętu. Nie zabiorę głosu w tej sprawie, ale AFAIR była kiedy¶ podobna
sprawa, powinna być w archiwum, chodziło bodaj o okno (?), i problem taki
że jego wymiana była niemożliwa bez drobnej demolki budowlanej - oraz
sprawę wła¶nie "kosztów ubocznych" wynikłych wył±cznie z "zasługi"
kupuj±cego, który miał kaprys zamontować je w takim miejscu.
  Wydaje mi się że wnioski powinny być takie same, problem w tym że
nie pamiętam ani wniosków ani argumentacji :) - może będzie Ci się chciało
przekopać przez (marnie ostatnio działaj±ce) Google.

Dostałem odpowiedĽ, że oni odbior± ode mnie ten piekarnik i zwróc± kasę.
Nie rozpatruj± nawet innej możliwo¶ci.

  Pytanie jest takie: czy można od nich ż±dać odpowiedzialno¶ci za nie
ich projekt? Albo inaczej - odpowiedzialno¶ci za inne niż "normalne" koszty
(instalacja/deinstalacja, transport) wydatki zwi±zane z "niezgodnym"
towarem, ale nie wynikłe z błędnego (niezgodnego z instrukcj±) działania.
  Bo do tego sprowadza się Twoje ż±danie.

pzdr, Gotfryd

Data: 2010-02-22 11:43:22
Autor: Ariusz
Niezgodno¶ć Towaru z opisem - j ak ugryĽ... sprzedawca zwróci kasę. .. ja nie chcę
Gotfryd Smolik news pisze:
On Thu, 18 Feb 2010, Ariusz wrote:

Kupiłem za po¶rednictwem internetu piekarnik Samsunga do zabudowy, kuchnia została zrobiona na zamówienie

 Nie wyja¶niłe¶ (przynajmniej zrozumiale dla mnie) jednej sprawy: czy
piszesz o sprzedawcy który sprzedał Ci "kuchnię na zamówienie", czy
też kuchnię zamówiłe¶ "u kogo¶", a pierkarnik kupiłe¶ sobie sam.
 W tym drugim przypadku, a mog± to sugerować niektóre teksty postu,
sprzedawca jest chyba mało zainteresowany faktem, że zepsuje Ci projekt
i wystrój kuchni.


Cał± kuchnię robiła inna firma pod sprzęty jaki już zakupiłem



nie ma rożna. Zostałem więc wprowadzony przez sprzedawcę w bł±d.
Na mocy ustawy z dnia 27 lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.) w ramach niezgodno¶ci towaru z opisem Mogę ż±dać zwrotu piekarnik i otrzymać zwrot pieniędzy. I faktycznie sprzedawca zobowi±zał się przyj±ć zwrot i pokryć koszty transportu, mimo tego, że piekarnik był już prze zemnie używany. (Informacja otrzymana telefonicznie).

Zwrot pieniędzy za piekarnik nie jest to z mojego punktu widzenia ok. Mianowicie robi±c kuchnię - meble kuchenne zaplanowałem, że wszelkie urz±dzenia aby zachować styl będ± jednego producenta. Tak też zrobiłem. Przed zakupem starannie przegl±dn±łem oferty różnych producentów

 Ale jak kuchnię robił Ci (jako cało¶ć) kto inny, to Ty jeste¶
"konstruktorem" pomysłu z konkretnym modelem piekarnika.

Dokładnie - ten kto robił kuchnię miał wszystkie sprzęty przygotowane pomierzył je sobie i powstawiał w odpowiednio przygotowane miejsca


Jak już wcze¶niej wspomniałem sprzedawca telefonicznie zobowi±zał się, że przyjmie zwrot i zwróci mi pieni±dze za piekarnik. Jednak dla mnie nie rozwi±zuje to problemu. Bo nie mam piekarnika jaki bym chciał

 Wła¶nie znalazłe¶ się w sytuacji firmy, która podjęła się zrobić
komu¶ "projekt na zamówienie", i przy okazji wyja¶niłe¶ dlaczego
"to tak drogo kosztuje" :)

Jeżeli firma Moderni nie jest w stanie zaoferować mi piekarnika zgodnego z tym jaki oferuje w swoich opisach lub innego spełniaj±cego moje oczekiwania to domagam się zwrotu 80% warto¶ci piekarnika.

...czyli na tyle okre¶lasz szkody wynikłe z faktu sprzedaży "niezgodnego"
sprzętu. Nie zabiorę głosu w tej sprawie, ale AFAIR była kiedy¶ podobna
sprawa, powinna być w archiwum, chodziło bodaj o okno (?), i problem taki
że jego wymiana była niemożliwa bez drobnej demolki budowlanej - oraz
sprawę wła¶nie "kosztów ubocznych" wynikłych wył±cznie z "zasługi"
kupuj±cego, który miał kaprys zamontować je w takim miejscu.
 Wydaje mi się że wnioski powinny być takie same, problem w tym że
nie pamiętam ani wniosków ani argumentacji :) - może będzie Ci się chciało
przekopać przez (marnie ostatnio działaj±ce) Google.

Dostałem odpowiedĽ, że oni odbior± ode mnie ten piekarnik i zwróc± kasę.
Nie rozpatruj± nawet innej możliwo¶ci.

 Pytanie jest takie: czy można od nich ż±dać odpowiedzialno¶ci za nie
ich projekt? Albo inaczej - odpowiedzialno¶ci za inne niż "normalne" koszty
(instalacja/deinstalacja, transport) wydatki zwi±zane z "niezgodnym"
towarem, ale nie wynikłe z błędnego (niezgodnego z instrukcj±) działania.
 Bo do tego sprowadza się Twoje ż±danie.

Jak już udało mi się w SAMSUNG POLSKA ustalić, że piekarnik który mi sprzedali mimo, że w instrukcji pisze, że ma opcję rożen obrotowy - to się okazuje, że SAMSUNG takiego piekarnika na polski rynek nie ma z tej rodziny. Sprzedawca niefortunnie napisał, że ten piekarnik sprzedaje z rożnem obrotowym.

Udało mi się ustalić, że maj± piekarnik inny model, który bez demolki pasowałby do mojej kuchni - problem w tym, że tamten piekarnik jest o 800 zł droższy od tego który mi przysłali. Na pocz±tku chciałem się z nimi dogadać nawet zaproponowałem, że podzielimy się kosztami wymiany na inny piekarnik po połowie - ale sprzedawca kategorycznie odmówił. I jedyne co mi oferuje to odebranie piekarnika. Na co z kolei ja nie chcę przystan±ć bo pozostanie mi kupienie takiego samego albo wydanie dodatkowo 800 zł na inny, a mogłem od razu kupić inny tańszy i pod niego zrobić meble.

Zwrot kwoty 80% jest do¶ć wysokim zwrotem ale ustaliłem, że ten piekarnik sprzedam bez problemu jako używany za 40% jego warto¶ci, za przerobienie kuchni zapłacę kilkaset zł i pozostanie mi na zakup piekarnika jaki chcę (miał być)


Ariusz

Niezgodność Towaru z opisem - jak ugryź ... sprzedawca zwróci kasę... ja nie chcę

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona