Niezgodność towaru z umową

Data: 2011-07-19 23:52:19
Autor: Robert Tomasik
Niezgodność towaru z umową
Użytkownik "Netx" <nospam@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j02812$nik$1inews.gazeta.pl...
Kupiłem niedawno (4 czerwca) dość drogi dysk SSD w firmie Komputronik i kiedy dysk działa jako systemowy powoduje 30-sekundowe przerwy w pracy systemu i okazyjnie BSODy, przy czym problem jest znany w Internecie i na forach, nie ma 100% rozwiązania (częściowo pomaga upgrade "firmware" ale nie wszystkim i nie w 100%). Dysk był b.drogi. Oddałem go Komputronikowi 5 czerwca (dzień po zakupie) na gwarancję i teraz (po ponad 30 dniach) chcą mi dać "nówkę" zafoliowaną (jutro). Jednak jest to dla mnie uciążliwe bo nie chcę już się męczyć z tym dyskiem (musiałbym praktycznie szukać na niego klienta).

W związku z tym zamiast odbierać dysk nowy, chcę złożyć reklamację z tytułu niezgodności z umową i domagać się zwrotu kasy - ponieważ nowy dysk będzie miał ten sam "bug" a inne dyski jakie mają w ofercie są wolniejsze od tego co kupiłem.

1. Czy takie roszczenie (o zwrot kasy) z wymienieniem powodu (jak wyżej) jest możliwe w ramach reklamacji z tytułu niezgodności towaru z umową?

2. Na jakie konkretnie ustawy mam się powołać ? W sieci znalazłem wzór pisma w którym powołuje się na ustawę (nie wiem czy aktualnie tę co trzeba?):

Jesli jesteś konsumentem, to powołujesz sie na niezgodność towaru z umową. Druk ma chyba każdy sklep. Są w sieci. Natomiast jeśli zareklamowałeś go z gwaranci, to moim zdaniem nie ma teraz możlwiości, byś zmienił podstawę. Z tytułu niezgodności, to możesz zareklamowć ten nowy dostarczony Ci zamiennik, o ile okaże się wadliwy. W mojej ocenie same informacje z Internetu świadczące o tym, że wszystkei takie dyski są wadliwe nie będzie wystarczającym dowodem na wadliwość tego zafoliowanego. Sam piszesz, że błędy się pojawiają u jakiegoś procenta użytkowników. Więc ne u wszystkich i nie można wykluczyć, że akurat ten, któy Ty dostaniesz jest sprawny.

Niezgodność towaru z umową