Niezgodność towaru z umową

Data: 2016-05-17 12:57:34
Autor: klaus
Niezgodność towaru z umową
W dniu 17-05-2016 o 12:29, Kris pisze:
Padło na innej grupie:
Czy sprzedawca może wyłączyć odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową np poprzez stosowny zapis na fakturze. Kupujący to osoba fizyczna.

Niezupełnie takie pytanie padło na innej grupie ;)
Niezgodności nie może, rękojmię (kupującym jest firma) może - odpowiedź masz na tej innej grupie.

Data: 2016-05-17 13:00:53
Autor: Liwiusz
Niezgodność towaru z umową
W dniu 2016-05-17 o 12:57, klaus pisze:
[...]

To raczej bardzo stara grupa. Informacje nieaktualne.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 13:05:23
Autor: klaus
Niezgodność towaru z umową
W dniu 17-05-2016 o 13:00, Liwiusz pisze:
[...]

Pomijając nazewnictwo jak najbardziej aktualne.

Data: 2016-05-17 13:10:02
Autor: Liwiusz
Niezgodność towaru z umową
W dniu 2016-05-17 o 13:05, klaus pisze:
[...]

Ale nazewnictwa nie można pomijać w pytaniu Krisa. Jeśli na FV wyłączą niezgodność, to wyłączą niezgodność, a nie wyłączą rękojmi.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 13:15:13
Autor: klaus
Niezgodność towaru z umową
W dniu 17-05-2016 o 13:10, Liwiusz pisze:

Pomijając nazewnictwo jak najbardziej aktualne.

Ale nazewnictwa nie można pomijać w pytaniu Krisa. Jeśli na FV wyłączą
niezgodność, to wyłączą niezgodność, a nie wyłączą rękojmi.

Na fakturze Krisa nie wiadomo co było bo nie napisał, dyskusja dotyczyła wyłączenia rękojmi w przypadku zakupu na firmę przez innego grupowicza.

Data: 2016-05-17 04:24:07
Autor: Kris
Niezgodność towaru z umową
W dniu wtorek, 17 maja 2016 13:15:08 UTC+2 użytkownik klaus napisał:

Na fakturze Krisa nie wiadomo co było bo nie napisał,
nic nie bylo, to Ty napisałeś ze x-com ma dopiski na fakturach ze wyłączają odpowiedzialność
dyskusja dotyczyła wyłączenia rękojmi w przypadku zakupu na firmę przez >innego grupowicza.
Inny grupowicz zakupił na firmę, nic nie pisał o dopiskach o wyrzeczeniu, to ty rozpoczeles podwatek o wyłączaniu wiec tu dopytałem

Data: 2016-05-17 13:41:58
Autor: klaus
Niezgodność towaru z umową
W dniu 17-05-2016 o 13:24, Kris pisze:
[...]

Chyba pomyliłeś mnie z kimś innym, nigdzie nie pisałem o "wyłączeniu odpowiedzialności".
Pisałem natomiast o wyłączeniu odpowiedzialności z tytułu rękojmi w zakupie na firmę.
I dostałeś odpowiedź że jak najbardziej można ją wyłączyć.

Data: 2016-05-17 04:47:58
Autor: Kris
Niezgodność towaru z umową
W dniu wtorek, 17 maja 2016 13:41:53 UTC+2 użytkownik klaus napisał:

[...]
Napisałeś dokładnie tak:
"Skorzystaj z rękojmi a nie z gwarancji. O ile oczywiście sprzedawca nie wykluczył jej przy sprzedaży.. Dlatego m.in. nie polecam a w zasadzie odradzam jakichkolwiek zakupów w firmie X-kom. Cwaniaczki drobnym drukiem na fakturze wpisują formułkę że wyłączają odpowiedzialność z tytułu rękojmi."

Może problem w tym ze ja myślałem o zakupie przez osobę fizyczna a Ty jak wyżej twierdzisz miałeś na myśli zakup przez firmę.

Data: 2016-05-17 13:55:31
Autor: klaus
Niezgodność towaru z umową

Napisałeś dokładnie tak:
[...]

I wszystko jasne, chociaż w poście na który odpisywałem przedpiszca wyraźnie napisał że zakupił towar na firmę.

Data: 2016-05-17 14:03:22
Autor: Liwiusz
Niezgodność towaru z umową
W dniu 2016-05-17 o 13:47, Kris pisze:
Może problem w tym ze ja myślałem o zakupie przez osobę fizyczna a Ty jak wyżej twierdzisz miałeś na myśli zakup przez firmę.

Ale zdajesz sobie sprawę, że osoba fizyczna może być przedsiębiorcą?

Oraz że zakup przez osobę fizyczną nie będącą przedsiębiorcą nie musi być zakupem jako konsument?

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 05:16:44
Autor: Kris
Niezgodność towaru z umową
W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:03:29 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Ale zdajesz sobie sprawę, że osoba fizyczna może być przedsiębiorcą?

Oraz że zakup przez osobę fizyczną nie będącą przedsiębiorcą nie musi być zakupem jako konsument?
Żeby ciebie zadowolić to dopisze- miałem na myśli zakup konsumencki.
Czepiaj się dalej.

Data: 2016-05-17 14:18:01
Autor: Liwiusz
Niezgodność towaru z umową
W dniu 2016-05-17 o 14:16, Kris pisze:
[...]

Nie wiem czy to miałeś na myśli, skoro pewnie nawet nie wiesz co to znaczy.

Czepiaj się dalej.

To nie czepianie. Oczekujesz konkretnej odpowiedzi prawnej, źle zadając pytanie...

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 05:25:44
Autor: Kris
Niezgodność towaru z umową
W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:18:08 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

To nie czepianie. Oczekujesz konkretnej odpowiedzi prawnej, źle zadając pytanie...

Czasami albo udajesz prawnika albo zachowujesz się jak prawnik.
Wyluzuj. To grupy dyskusyjne i nie oczekuj ze wszyscy będą jerzykiem prawnym tu się posługiwać.
Generalnie już kiedyś Tobie pisałem- jak masz odpisywać nie na temat, lub rozmydlać temat to nie odpisuj wcale.
A jak chciałeś pomóc to zamiast głupkowatych uwag już w pierwszym poście mogłeś napisać co to niezgodność, co rękojmia, kiedy działa kiedy nie działa itp..
A tak rozwlekasz kolejny watek

Data: 2016-05-17 14:28:40
Autor: Liwiusz
Niezgodność towaru z umową
W dniu 2016-05-17 o 14:25, Kris pisze:
[...]

Z drugiej strony - zadajesz pytanie tak, jakby to był jakiś faktyczny problem, a okazuje się, że nie jest, cykasz dane po kolei, nie umiejąc ich dać od razu.

Skoro się tym interesujesz (że tworzysz takie kazusy), to może warto by było na początek poświęcić te 5 minut i przeczytać jakieś podstawy podstaw na temat pytania, które się tworzy?

Grupa dyskusyjna grupą dyskusyjną, ale dyskusja musi mieć jakiś poziom, a ten musi się zacząć od ciekawego pytania.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 05:37:30
Autor: Kris
Niezgodność towaru z umową
W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:28:47 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

Grupa dyskusyjna grupą dyskusyjną, ale dyskusja musi mieć jakiś poziom, a ten musi się zacząć od ciekawego pytania.

Ok
Czy sprzedawca może wyłączyć odpowiedzialność z tytułu niezgodności towaru z umową np poprzez stosowny zapis na fakturze. Kupujący to osoba fizyczna?
W 558 §1 kc. jest zapis: "...wyłączenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest dopuszczalne tylko w przypadkach określonych w przepisach szczególnych" Co to za przepisy szczególne?

Data: 2016-05-17 14:55:44
Autor: Liwiusz
Niezgodność towaru z umową
W dniu 2016-05-17 o 14:37, Kris pisze:
[...]

Nie ok.

Czy sprzedawca może wyłączyć odpowiedzialność z tytułu rękojmi poprzez stosowny zapis na fakturze? Kupujący to osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej, a kupiona rzecz nie będzie wykorzystywana do działalności zarobkowej kupującego.

Co to za przepisy szczególne?

"Czy sprzedawca może..." - jak widać nie, poza tym to tylko strony mogą razem ograniczać rękojmię, a nie jedna ze stron jednostronnie.

"Co to za przepisy szczególne?" - przepisy odnoszące się do konkretnego rodzaju transakcji (towaru itp.). Gdzieś tam jest zdaje się przepis o krótszych okresach reklamacji nabiału na przykład.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 06:26:17
Autor: Kris
Niezgodność towaru z umową
W dniu wtorek, 17 maja 2016 14:55:52 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:

[...]

klaus w sąsiedniej grupie napisał ze x-com drobnym druczkiem na fakturze pisze ze "wyłączają.." stad moje pytania. Rozumiem ze odbierając taka fakturę nie zgłaszając uwag tracę prawa z tytułu rękojmi? Zakładam ze: "Kupujący to osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej, a kupiona rzecz nie będzie wykorzystywana do działalności zarobkowej kupującego"

"Co to za przepisy szczególne?" - przepisy odnoszące się do konkretnego rodzaju transakcji (towaru itp.). Gdzieś tam jest zdaje się przepis o krótszych okresach reklamacji nabiału na przykład.
Ok dzięki.

Data: 2016-05-17 15:35:00
Autor: Liwiusz
Niezgodność towaru z umową
W dniu 2016-05-17 o 15:26, Kris pisze:
> [...]
klaus w sąsiedniej grupie napisał ze x-com drobnym druczkiem na fakturze pisze ze "wyłączają.." stad moje pytania. Rozumiem ze odbierając taka fakturę nie zgłaszając uwag tracę prawa z tytułu rękojmi? Zakładam ze: "Kupujący to osoba fizyczna nie prowadząca działalności gospodarczej, a kupiona rzecz nie będzie wykorzystywana do działalności zarobkowej kupującego"

Nie tracisz, bo - pomijając te przepisy szczególne, które zapewne nie mają tu zastosowania - nie można wyłączyć rękojmi dla kupującego-konsumenta.

Pytanie, czy rzeczywiście jest to konsument, bo sam fakt nieprowadzenia działalności to nie jest wystarczająca przesłanka do tego, aby kupujący był konsumentem.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 07:13:18
Autor: Kris
Niezgodność towaru z umową
W dniu wtorek, 17 maja 2016 15:35:07 UTC+2 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]

Pytanie, czy rzeczywiście jest to konsument, bo sam fakt nieprowadzenia działalności to nie jest wystarczająca przesłanka do tego, aby kupujący był konsumentem.
I wszystko jasne.
Dzięki

Data: 2016-05-18 14:24:31
Autor: ąćęłńóśźż
Niezgodność towaru z umową
Ciekawe, kiedy kupujący, płacący z góry przed wysyłką, ma okazję zapoznać się z owym "zapisem na fakturze"?

-- -- -

Data: 2016-05-17 13:20:14
Autor: Liwiusz
Niezgodność towaru z umową
W dniu 2016-05-17 o 13:15, klaus pisze:
[...]

Czyli nie na temat, o którym dyskutujemy.

--
Liwiusz

Data: 2016-05-17 13:46:51
Autor: klaus
Niezgodność towaru z umową
W dniu 17-05-2016 o 13:20, Liwiusz pisze:
[...]

Jak najbardziej na temat, sprostowałem tylko "niedokładny" przekaz Krisa stwierdzający rozważania "na innej grupie".
Tak jak pisałem na innej grupie dyskusja dotyczyła zakupu na firmę a nie osobę fizyczną.
Nie wiem tylko czy Kris rozróżnia te dwa przypadki czytając jego kolejne posty.

Niezgodność towaru z umową