Niezgodność towaru z umową niejednozna czne odrzucenie ?

Data: 2013-09-10 14:54:19
Autor: Ariusz
Niezgodność towaru z umową niejednozna czne odrzucenie ?
Jakiś czas temu odesłałem buty do sprzedawcy, które się podarły przed upływem 2 lat. Wraz z zakupionymi butami nie dostałem żadnych wytycznych, instrukcji, ani gwarancji. Zareklamowałem więc w trybie Niezgodność Towaru z Umową.

Sprzedawca odesłał mi obuwie wraz z opinią rzeczoznawcy przed upływem 14 dni.

Czy to jest wystarczające aby taka odmowa była skuteczna bo na stronie:

http://prokonsumencki.pl/blog/masz-14-dni-na-ustosunkowanie-do-reklamacji-klienta-i-ani-dnia-wiecej/

przeczytałem:

Istotne aby informacja o sposobie rozpatrzenia reklamacji była jasna i zrozumiała. Dlatego na wstępie należy napisać, czy reklamacja zostaje uznana, czy też odrzucona. W dalszej części sprzedawca może zamieścić ewentualne uzasadnienie takiej, a nie innej decyzji. Warto też pamiętać, że oświadczenie powinno być tutaj złożone osobiście przez sprzedawcę lub upoważnioną przez niego osobę – nie wystarczy np. przesłanie samej negatywnej opinii rzeczoznawcy zatrudnionego przez sklep.

Ja nie dostałem, żadnej odmowy od sklepu, a jedynie opinię rzeczoznawcy, gdzie na końcu jest tylko napisane wniosek:
Roszczenia klienta uważam za bezzasadne.

Czy w takim układzie w myśl tego co wyczytałem na cytowanej stronie takie odrzucenie jest skuteczne. Czy może jednak jest bezskuteczne bo do dnia dzisiejszego nie otrzymałem od sprzedawcy odrzucenia reklamacji, a więc został przekroczony 14-dbiowy okres na odpowiedź.
A zatem moje roszczenie jest zasadne niezależnie od opinii biegłego.

Druga sprawa to sama opinia biegłego:
link: http://www.ruthenus.pl/klient/Ariusz/opinia.jpg

Pierwsza rzecz to na jakiej podstawie biegły stwierdził:
.... absoluty brak dbałości klienta o obuwie.

Mogę przedstawić kilku świadków, że o te buty dbałem lepiej niż o jakiekolwiek inne, zawsze były myte czystą wodą i suszone, a przechowywane były w stanie rozwieszonym.

Druga rzecz: wg opinii biegłego cyt:
jest obuwiem specjalistycznym wędkarskim, do brodzenia po wodzie a więc obuwiem szczególnie narażonym na uszkodzenia mechaniczne takie jak otarcia, rozdarcia...

Czy w takim układzie skoro obuwie jest specjalistyczne nie powinno być wykonane z materiałów odpornych na takie warunki. Sprzedawca sprzedał mi buty do brodzenia, a biegły uważa, że one do tego się nie nadają bo mogą się zbyt wcześnie zużyć.

Czy to jest moja nadinterpretacja

Proszę o radę co dalej mogę z tym zrobić.
Czy zaistniał brak zachowania ustawowego terminu na odpowiedź, czy może opinia rzeczoznawcy jest wystarczająca, a jeżeli tak czy ta opinia jest do podważenia, czy muszę wysłać buty do rzeczoznawcy, który może wyda opinię na moją korzyść?

--
Pozdrawiam ARIUSZ
http://www.ariusz.com

Data: 2013-09-10 17:06:51
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Ariusz" <ariuszn@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:522f167b$0$1223$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Moim zdaniem nie. Nie stoi nic na przeszkodzie, by sprzedawca uznał reklamacje pomimo opinii butoznawcy, że jest bezzasadna. Natomiast widzę tu problem dowodowy, ze do opinii butoznawcy w odpowiedzi nie dołączono odmowy reklamacji.

Ja bym po prostu pisemnie zapytał sprzedawcy, co w związku z tą opinią planuje. Jak bedzie nieostrożny i wyśle odmowę uznania reklamacji z datą po upływie 14-tu dni od reklamacji to masz sprawę jasną i wygraną przed sądem.

Niezgodność towaru z umową niejednozna czne odrzucenie ?