Data: 2009-05-28 09:52:33 | |
Autor: szadok | |
NiezgodnoĹÄ towaru z umowÄ - zwrot gotĂłwki zamiast wymiany | |
Witam ;)
Nie, nie ja chcę od sklepu kasę tylko odwrotnie ;) Jakbym to ja chciał $ od sklepu a on by mi towar wymieniał, to bym się nie pytał, bo w ustawie jest wyraźnie napisane co i jak. Ale odpowiedzi na moją sytuację nie znalazłem. Sytuacja taka: reklamowałem w markecie młotek udarowy z tytułu niezgodności towaru z umową. Żądałem wymiany na nowy. Data zgłoszenia: 22-kwietnia. Dziś, tj 28-maja dostałem pismo następującej treści: " 26-05-2009r Ponieważ reklamowany pzrez Państwa towar nie podlegał naprawie gwarancyjnej proszę, o zgłoszenie się do naszego sklepu (z dowodem zakupu) w celu odbioru równowartości w gotówce." No i pierwsza rzecz: do 14 dni od reklamacji sklep nie ustosunkował się do mojego żądania - zatem żądanie wymiany -wg ustawy- zostało uznane. Czy słusznie uważam? Natomiast to pismo niejako żądanie moje odrzuca - akurat w mojej sytuacji zwrot gotówki jest mniej korzystny niż wymiana, bo ten sam młotek kosztuje teraz więcej. Zatem jeśli wziąłbym pieniądze i kupił w tym samym dniu taki sam młotek - tracę. Więc jaka jest teraz moja sytuacja prawna: reklamacja została uznana, ale żądanie odrzucone..? Co w zasadzie powinienem zrobić: pójść do sklepu z pismem, że reklamację przyjęli (brak pisma do 14 dni) i żądam wydania sprzętu zgodnie z ustawą i nie interesuje mnie zwrot gotówki..? Co jeżeli sklep odmówi wydania sprzętu..? Pozostaje droga sądowa? Pozew w jakim trybie i z jakiego ew. artykułu..? Jakie są /teoretycznie/ szanse na wygranie..? Czy wcześniej jakiś rzecznik konsumenta? pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
|
Data: 2009-05-29 09:16:45 | |
Autor: Dominik & Co | |
Niezgodność towaru z umową - zwrot gotówki zamiast wymiany | |
szadok napisał(a):
No i pierwsza rzecz: Tak, ale... "chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów". Na przykład tego modelu już nie ma w sprzedaży. Oczywiście, jeśli sklep ma nadal takie młotki wymiana niemożliwa nie jest, a i nadmierne koszty raczej nie wchodzą w grę. Jeśli tak jest, zacząłbym od lokalnego rzecznika konsumenta. -- Dominik (& kąpany) "Wszyscy chcą naszego dobra. Nie dajmy go sobie zabrać." (Stanisław Jerzy Lec) Wyrażam wyłącznie prywatne poglądy, do czego mam prawo zgodnie z Art. 54 Konstytucji RP |
|
Data: 2009-05-29 22:26:34 | |
Autor: szadok | |
NiezgodnoĹÄ towaru z umowÄ - zwrot gotĂłwki zamiast wymiany | |
Dnia 29.05.2009 Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce@invalid.com> napisał/a:
Oczywiście, jeśli sklep ma nadal takie młotki wymiana Dzięki ;) pzdr, szadok -- 'To jest cnota nad cnotami - trzymać język za zębami' śp. babcia ANTYSPAM:usuń cyfry z adresu mail |
|