Niezgodność uchwały rady gminy z prawe m

Data: 2012-02-02 12:57:18
Autor: Ariusz
Niezgodność uchwały rady gminy z prawe m
Jaka jest procedura by np. jakąż UCHWAŁĘ RADY GMINY, bądź POWIATU unieważnić.
Wiem, że jeżeli uchwała jest niezgodna z jakąś ustawą to można ja zaskarżyć - ale gdzie? do wojewody?

Jaka jest procedura czy skrzący musi wykazać tą niezgodność, czy wystarczy poddać w wątpliwość, a ktoś inny to oceni.

Jest np. (zmyślona): uchwała powiatu, która mówi, że po lesie może poruszać się tylko i wyłącznie 7 traktorów. Reszta może ale tylko zaprzęgiem konnym. Bo uchwała niby ma chronić przed hałasem i skażeniem środowiska.

Ale w tej uchwale nie pisze, które to traktory, na jakiej zasadzie wydawane są zezwolenia. Ponoć jest jakieś rozporządzenie, do którego uchwała nie odsyła, i nikt nic nie wie.

Czy ktoś może podpowie gdzie i jak powinno wyglądać pismo by taką uchwałę zaskarżyć?

Ariusz

Niezgodność uchwały rady gminy z prawe m