Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uzn aniu reklamacji

Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uzn aniu reklamacji

Data: 2009-07-27 10:12:49
Autor: Gotfryd Smolik news
Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uzn aniu reklamacji
On Sat, 25 Jul 2009, Marcin Majchrzak wrote:

4. Jeśli zgubiłem paragon a Auchan ma zarówno towar jak i pieniądze za
niego - czy jest to przywłaszczenie czy wyłudzenie? Przypominam, że
towar został przyjęty na podstawie paragonu.

  Tu masz skądinąd rację.

5. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mogą mi wydać towaru
bez paragonu, bo ochrona marketu tego nie przepuści. Nie obchodzi mnie
co zrobi ochrona, nie ja ją zatrudniam, a towar NIE jest własnością
ani ochrony, ani sklepu. Towar jest mój.

  Tu też.

6. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mi wydać gotówki, bo
"panie w punkcie obsługi nie wydadzą jej bez paragonu". Do czego im
mój paragon, skoro wszystkie informacje mają w systemie komputerowym?
Zresztą, mnie NIE obowiązują wewnętrzne przepisy i procedury Auchan.

  A tu nie.
  Problemem nie są "wewnętrzne przepisy Auchan", lecz procedury
opisane przez Ministra Finansów w zakresie "obsługi paragonów".
  Problem jest taki, że owe przepisy są *zbyt* restrykcyjne,
zdaniem np. Rzecznika Konsumentów ew. zwrot pieniędzy powinien
przysługiwać "oczywiscie", co ma się nijak do wymagań dotyczących
podatków (z roporządzenia).
  Faktycznie bezprawne są przepisy dot. paragonów fiskalnych, bo
sprzeczne z ustawą o ochronie konsumentów czy jak jej tam, ale
to niewiele zmienia.

  To nie Auchan postanowił, że potrzebny jest zwrot paragonu.
  Rozporządzenia ostatnio nie sprawdzałem, ale bardzo wątpię aby
(już?) dopisano tam warunki "unieważnienia" paragonu bez jego
fizycznego zwrotu.

Czy wewnętrzne procedury
Auchan mają moc nadrzędną nad polskim prawem?

s/wewnętrzne procedury Auchan/przepisy wydane przez MF w zakresie paragonów fiskalnych/

  Co akcentuję: IMO *prawdą* jest bezprawność procedury.
  Ale nie jest prawdą, że to "Auchan wymyślił".

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-28 07:19:42
Autor: Marcin Majchrzak
Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji
On 27 Lip, 10:12, Gotfryd Smolik news <smo...@stanpol.com.pl> wrote:
On Sat, 25 Jul 2009, Marcin Majchrzak wrote:
> 4. Jeśli zgubiłem paragon a Auchan ma zarówno towar jak i pieniądze za
> niego - czy jest to przywłaszczenie czy wyłudzenie? Przypominam, że
> towar został przyjęty na podstawie paragonu.

  Tu masz skądinąd rację.

> 5. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mogą mi wydać towaru
> bez paragonu, bo ochrona marketu tego nie przepuści. Nie obchodzi mnie
> co zrobi ochrona, nie ja ją zatrudniam, a towar NIE jest własnością
> ani ochrony, ani sklepu. Towar jest mój.

  Tu też.

> 6. Serwis reklamacyjny zarzekał się, że nie mogą mi wydać gotówki, bo
> "panie w punkcie obsługi nie wydadzą jej bez paragonu". Do czego im
> mój paragon, skoro wszystkie informacje mają w systemie komputerowym?
> Zresztą, mnie NIE obowiązują wewnętrzne przepisy i procedury Auchan.

  A tu nie.
  Problemem nie są "wewnętrzne przepisy Auchan", lecz procedury
opisane przez Ministra Finansów w zakresie "obsługi paragonów".
  Problem jest taki, że owe przepisy są *zbyt* restrykcyjne,
zdaniem np. Rzecznika Konsumentów ew. zwrot pieniędzy powinien
przysługiwać "oczywiscie", co ma się nijak do wymagań dotyczących
podatków (z roporządzenia).
  Faktycznie bezprawne są przepisy dot. paragonów fiskalnych, bo
sprzeczne z ustawą o ochronie konsumentów czy jak jej tam, ale
to niewiele zmienia.

  To nie Auchan postanowił, że potrzebny jest zwrot paragonu.
  Rozporządzenia ostatnio nie sprawdzałem, ale bardzo wątpię aby
(już?) dopisano tam warunki "unieważnienia" paragonu bez jego
fizycznego zwrotu.

> Czy wewnętrzne procedury
> Auchan mają moc nadrzędną nad polskim prawem?

s/wewnętrzne procedury Auchan/przepisy wydane przez MF w zakresie
paragonów fiskalnych/

  Co akcentuję: IMO *prawdą* jest bezprawność procedury.
  Ale nie jest prawdą, że to "Auchan wymyślił".

pzdr, Gotfryd

Dzięki,

Czekam na odpowiedź z Auchan.

Czyli bez paragonu nie dostanę kasy. A towar?

--
pzdr
Marcin Majchrzak

Data: 2009-07-28 17:42:38
Autor: BartekK
Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uznaniu reklamacji
Marcin Majchrzak pisze:
Czekam na odpowiedź z Auchan.
Czyli bez paragonu nie dostanę kasy. A towar?
Towar tak.
Trochę upraszczając - płacąc za towar - część ceny była "dla auchana" a część "dla państwa" (vat). Gdy z transakcji nici, i kasę ma ci auchan oddać, to by "anulować" całą transakcję, musi odzyskać paragon. Gdy tego nie zrobi, to częśc kasy "dla państwa" nie może ci zostać zwrócona, bo na podstawie wystawionego paragonu - należy się państwu.

Inaczej by powstała sytuacja, gdy transakcja została anulowana, czyli jakby jej nie było w rozliczeniach podatkowych, państwu pieniądze się nie należą i ich nie dostaje, a ty nagle wyciągniesz paragon i idziesz do Urzędu skarbowego "oni mieli odprowadzić wg tego paragonu podatki, i gdzie one są?" i auchan ma ciepło...

Gdy transakcja jest nadal ważna, ty masz towar (choćby wymieniony), auchan kasę swoją i kasę do odprowadzenia państwu, czyli wszystko się zgadza.

--
| Bartlomiej Kuzniewski
| sibi@drut.org  GG:23319  tel +48 696455098  http://drut.org/
| http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=338173

Niezgodność towaru z umową - brak paragonu po uzn aniu reklamacji

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona