Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania

Data: 2011-01-23 12:59:03
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania
Witam,

Nie będę opisywał całej sytuacji, bo jest bardzo długa i skomplikowana, ale w skrócie: po roku od zakupu została złożona reklamacja na laptopa (z tytułu ustawy). Laptop był już kilka miesięcy wcze¶niej naprawiany (była o tym informacja w o¶wiadczeniu o niezgodno¶ci, jak również doł±czona była karta naprawy z serwisu - wymiana płyty głównej).

Sprzedawca odrzucił ż±danie wymiany na nowy (wg mnie negatywnie ustosunkował się do złożonej reklamacji) mimo to "na własn± rękę" naprawił towar, tutaj wyszły cyrki w postaci uszkodzonej matrycy i jeszcze kilka innych. W między czasie był Rzecznik Konsumentów, była próba zapisu na Polubowny S±d Konsumencki - jednak odrzucona przez Sprzedawcę bez podania powodu (bo mog± i tak). Reklamacja trwała 4 miesi±ce (i po tym czasie złożyłem pozew) Wydany nakaz zapłaty z tytułu odst±pienia od umowy (laptop w gorszym stanie, zagubiona karta gwarancyjna (nie mylić proszę podstawy reklamacji - reklamacja z tytułu ustawy, karta gwarancyjna była jako komplet dokumentów po prostu). Teraz jest S±d i tutaj pytania:

1. Sprzedawca w sprzeciwie do nakazu zapłaty zarzucił mi, że nie udowodniłem faktów na które się powołałem (m.in. sprawa z podmienionym dyskiem, uszkodzon± bateri± i zasilaczem) - choć w mojej opinii wszystko udowodniłem. Czy czegokolwiek dowodzi np. to, że sklep do reklamacji laptopa przyj±ł bez zastrzeżeń?
2. Sprzedawca powołał się też na zapis z ustawy o tym, że je¶li reklamacja jest składana póĽniej niż 6 miesięcy od zakupu, to mam udowodnić, że towar był wadliwy w chwili wydania, a czego nie udowodniłem. Tutaj pytanie czy to cokolwiek zmienia? Sklep dostał kartę naprawy z "mojej" reklamacji gwarancyjnej, gdzie wymieniono płytę główn±, w o¶wiadczeniu o niezgodno¶ci też o tym napisałem, że towar był już raz naprawiany przez gwaranta, jednak w tedy nie pisali nic o tym punkcie ustawy. Czy teraz mog± się na ten zapis skutecznie powołać i co¶ tym "ugrać"?
3. Jak można zmusić Sklep, żeby na rozprawę przyszedł z tym laptopem?

To tyle z ważniejszych pytań jakie mam.

Będę wdzięczny za wszelkie rady.

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-23 20:21:42
Autor: kondi
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania

Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:ihh569$969$1usenet.news.interia.pl...

Sprzedawca odrzucił ż±danie wymiany na nowy

I słusznie - bo w pełni ma takie prawo.

się do złożonej reklamacji) mimo to "na własn± rękę" naprawił towar, tutaj

I też słusznie - bo taki ma obowi±zek.

[...]

A jaki sposób udowodiłe¶?

Czy czegokolwiek dowodzi np. to, że sklep do reklamacji laptopa przyj±ł bez zastrzeżeń?

Tylko pod warunkiem że ma na etacie licencjonowanego jasnowidza :D

2. Sprzedawca powołał się też na zapis z ustawy o tym, że je¶li reklamacja jest składana póĽniej niż 6 miesięcy od zakupu, to mam udowodnić, że towar był wadliwy w chwili wydania, a czego nie udowodniłem.

I znowu słusznie - tym masz udowodnić że był niezgodny z umow± w momencie zakupu

Czy teraz mog± się na ten zapis skutecznie powołać i co¶ tym "ugrać"?

Na jaki zapis i do niby ugrać?

3. Jak można zmusić Sklep, żeby na rozprawę przyszedł z tym laptopem?

A po co?? :D

Będę wdzięczny za wszelkie rady.

Dogadaj się póki jeszcze możesz bo w s±dzie to przegrasz.

Kondi

Data: 2011-01-23 21:17:47
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania
Użytkownik "kondi"  napisał

I słusznie - bo w pełni ma takie prawo.

Ma, ale logiczne chyba, że albo odrzuca i oddaje towar, albo uznaje reklamacje i naprawia. Dziwna sprawa: odrzuca reklamacje i naprawia

I też słusznie - bo taki ma obowi±zek.

Więc podejmuje się naprawy (x)

A jaki sposób udowodiłe¶?

A czy wystarczaj±cym dowodem jest to, że mam potwierdzenie przyjęcia towaru na którym nie ma żadnych zastrzeżeń?

Tylko pod warunkiem że ma na etacie licencjonowanego jasnowidza :D

No jassne. Przyjmujemy na reklamację towar, a potem nagle okazuje się, że ten towar to inny towar i klient ma udowodnić, że oddał towar a nie inny towar :)

I znowu słusznie - tym masz udowodnić że był niezgodny z umow± w momencie zakupu

To albo powołuje się na termin 6 miesięcy albo naprawia, czy może naprawiać a w przypadku np. sporu s±dowego powiedzieć, że "a bo w ogóle to 6 miesięcy minęło i klient ma udowodnić, że wada istniała w chwili wydania towaru"?

A po co?? :D

A np. po to, żeby zapytać o co¶ ważnego co jest w potwierdzeniu przyjęcia laptopa, a jest niezgodne ze stanem faktycznym.

Dogadaj się póki jeszcze możesz bo w s±dzie to przegrasz.

Akurat ta rada mało pomocna jest. Od 05.2010 nie udało mi się z nimi dogadać ani osobi¶cie, ani przez Rzecznika Konsumentów ani też Polubownie nie chcieli, bo nie.

A to, że nakaz zapłaty był wydany to nic nie znaczy?

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-23 21:27:50
Autor: kondi
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania

Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:ihi2dg$oeg$1usenet.news.interia.pl...

Akurat ta rada mało pomocna jest. Od 05.2010 nie udało mi się z nimi dogadać ani osobi¶cie, ani przez Rzecznika Konsumentów ani też Polubownie nie chcieli, bo nie.

S±dzę że twoje stanowisko jest sztywne a oni wiedz± że możesz im skoczyć i st±d cała sytuacja.

A to, że nakaz zapłaty był wydany to nic nie znaczy?

Przez kogo?

Kondi

Data: 2011-01-23 21:49:45
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania
Użytkownik "kondi"  napisał

Przez kogo?

A kto wydaje nakazy zapłaty? Mój wydał S±d Rejonowy.

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-24 09:18:39
Autor: Kondi
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania

Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomo¶ci news:ihi49a$rjh$1usenet.news.interia.pl...
Użytkownik "kondi"  napisał

Przez kogo?

A kto wydaje nakazy zapłaty? Mój wydał S±d Rejonowy.

Upominawcze i sprzeciw? No to tak jakby go nigdy nie było.

Kondi

Data: 2011-01-24 11:07:33
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania
Użytkownik "Kondi"  napisał

Upominawcze i sprzeciw? No to tak jakby go nigdy nie było.

W praktyce tak, ale teoretycznie nic się nie zmieniło. To co było w pozwie przeciwko Sklepowi sklep opisał w sprzeciwie na swoj± korzy¶ć, do tego art 84 k.p.c.

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-25 01:31:11
Autor: Massai
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania
tp_grupy_dyskusyjne wrote:

Użytkownik "Kondi"  napisał

> [...]

W praktyce tak, ale teoretycznie nic się nie zmieniło. To co było w
pozwie przeciwko Sklepowi sklep opisał w sprzeciwie na swoj± korzy¶ć,

Upraszczaj±c - taki nakaz to się wydaje na zasadzie "papiery się
zgadzaj±, ten co się domaga - istnieje, ten od którego się domaga też
istnieje, teoretycznie takie roszczenie może istnieć, je¶li pozwany się
nie sprzeciwia, to można komornika wysłać".

Nakaz jest narzędziem do ruszenia machiny egzekucji roszczenia. I
zadziała o ile pozwany nie wniesie sprzeciwu.

To takie "przyklepanie" roszczenia, żeby nie było sytuacji że komornik
do niego wchodzi, a on "hola, hola, a czego pan tu chce".

Przykładowo - możesz w s±dzie przedstawić lipn± fakturę, tzn. wystawisz
fakturę na kogo¶, kto nawet o tym nie wie. Nabazgrolisz co¶ na niej, że
to niby jego podpis.

S±d nie będzie badał krzyżowo księgowo¶ci, czy np. tamten twoj± fakturę
zaksięgował, tylko wyda nakaz i cze¶ć.
Pozwany dostanie nakaz, zrobi wielkie oczy, zakrzyknie "ale ja nie mam
z nim nic wspólnego", napisze sprzeciw - i dopiero się zacznie
udowadnianie.
 Ale jak pozwany pojedzie na urlop dłuższy, to się może nakaz
uprawomocnić, i wcale niełatwo jest takie co¶ potem ruszyć.

--
Pozdro
Massai

Data: 2011-01-24 10:46:21
Autor: to
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania
begin tp_grupy_dyskusyjne
2. Sprzedawca powołał się też na zapis z ustawy o tym, że jeśli
reklamacja jest składana później niż 6 miesięcy od zakupu, to mam
udowodnić, że towar był wadliwy w chwili wydania, a czego nie
udowodniłem. Tutaj pytanie czy to cokolwiek zmienia?

Oczywiście, że zmienia, sam napisałeś co.

Sklep dostał kartę
naprawy z "mojej" reklamacji gwarancyjnej, gdzie wymieniono płytę
główną, w oświadczeniu o niezgodności też o tym napisałem, że towar był
juĹĽ raz naprawiany przez gwaranta, jednak w tedy nie pisali nic o tym
punkcie ustawy. Czy teraz mogą się na ten zapis skutecznie powołać i coś
tym "ugrać"?

Ale co ma niby wynikać z tego, że był naprawiany? --

Data: 2011-01-24 13:33:29
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodność towaru z umową - pytania
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ >

Oczywiście, że zmienia, sam napisałeś co.

Rozumiem, że w momencie oddawania towaru sklep może powołać się na 6 miesięcy, ale czy może to zrobić i coś z tego wynika, jeśli bierze się za naprawianie towaru, w między czasie uwala matrycę (pęknięta), podmienia dysk i baterię i uwala zasilacz, gubi kartę gwarancyjną i w momencie, gdy dochodzi do rozprawy sądowej mówi, że "sorry, ale tak w ogóle to klient musi udowodnić, że towar miał wadę w chwili wydania". Jak już napisałem, producent już raz wymienił płytę na nową, przy naprawie z tytułu ustawy płyta została ponownie wymieniona + powyższe usterki.

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-24 14:09:21
Autor: Kondi
Niezgodność towaru z umową - pytania

Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ihjriq$tfo$1usenet.news.interia.pl...
UĹĽytkownik "to"  napisaĹ‚ >

Oczywiście, że zmienia, sam napisałeś co.

Rozumiem, że w momencie oddawania towaru sklep może powołać się na 6 miesięcy,

Z automatu właśnie nie może - patrz sprawa Media Markt

[...]

To co zrobili z laptopem to oszustwo (jesli to prawda a nie wydumany argument), natomiast ich "sorry" w pełni zgodne z prawem - aczkolwiek także z i ich strony nie rozumiem co to ma do rzeczy - po pierwszym poście sądziłem że nie jest to kwestia odmowy uznania reklamacji tylko niewłaściwej (zdaniem klienta) formy jej realizacji..

Jak już napisałem, producent już raz wymienił płytę na nową, przy naprawie z tytułu ustawy płyta została ponownie wymieniona + powyższe usterki.

Bez znaczenia dla sprawy.

Kondi

Data: 2011-01-24 17:30:08
Autor: to
[...]
podmienia dysk i bateriÄ™ i uwala zasilacz, gubi kartÄ™ gwarancyjnÄ… i w
momencie, gdy dochodzi do rozprawy sÄ…dowej mĂłwi, ĹĽe "sorry, ale tak w
ogóle to klient musi udowodnić, że towar miał wadę w chwili wydania".

Ale co ma wspólnego gwarancja z niezgodnością towaru z umową? Warunki gwarancji są dowolne, może jej nawet wcale nie być.

Jak już napisałem, producent już raz wymienił płytę na nową, przy
naprawie z tytułu ustawy płyta została ponownie wymieniona

Czy płyta działa? No i przede wszystkim czy naprawiałeś tą płytę na gwarancji czy powołując się na niezgodność towaru z umową?

+ powyĹĽsze
usterki.

Sam piszesz, że powstały później, podczas naprawy, więc na jakiej zasadzie chcesz się powoływać na niezgodność towaru z umową? Jeśli sklep naprawiając płytę popsuł inne elementy, to oczywiście możesz dochodzić swoich praw, ale czy masz na to jakikolwiek dowód?

Data: 2011-01-25 09:08:14
Autor: cyklista
Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania
Użytkownik to napisał:

Sam piszesz, że powstały póĽniej, podczas naprawy, więc na jakiej
zasadzie chcesz się powoływać na niezgodno¶ć towaru z umow±? Je¶li sklep
naprawiaj±c płytę popsuł inne elementy, to oczywi¶cie możesz dochodzić
swoich praw, ale czy masz na to jakikolwiek dowód?

Jaki można mieć w takiej sprawie dowód?. Klient twierdzi że zasilacz i bateria były w chwili oddawania sprawne (reklamował, niedziałaj±c± matrycę) a serwis twierdzi, że po diagnozie okazały się niesprawne i każe za ich naprawę zapłacić. Jak jakikolwiek biegły może udowodnić że spalenie jednego i drugiego nast±piło w serwisie a nie tydzień wcze¶niej w domu klienta. Zwłaszcza że serwis będzie uznawany za profesjonalistę i jego słowo będzie dla s±du znaczyło więcej. Nie mówi±c już o twierdzeniu że co¶ było podmienione, serwis na wstępie stwierdzi nieautoryzowane naprawy sprzętu i brak plomb. ZnajdĽ eksperta potrafi±cego stwierdzić kto te plomby zerwał (wiem że ¶ladem może być brak odcisków palców klienta wewn±trz laptopa, ale nie spotkałem się z takimi dowodami w żadnej sprawie w Polsce, gdyby kto¶ tym laptopem zabił s±siada to co innego..)

Niezgodno¶ć towaru z umow± - pytania