Niezgodność towaru z umową - pytania

Data: 2011-01-23 20:21:42
Autor: kondi
Niezgodność towaru z umową - pytania

Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ihh569$969$1usenet.news.interia.pl...

Sprzedawca odrzucił żądanie wymiany na nowy

I słusznie - bo w pełni ma takie prawo.

się do złożonej reklamacji) mimo to "na własną rękę" naprawił towar, tutaj

I też słusznie - bo taki ma obowiązek.

1. Sprzedawca w sprzeciwie do nakazu zapłaty zarzucił mi, że nie udowodniłem faktów na które się powołałem (m.in. sprawa z podmienionym dyskiem, uszkodzoną baterią i zasilaczem) - choć w mojej opinii wszystko udowodniłem.

A jaki sposób udowodiłeś?

Czy czegokolwiek dowodzi np. to, że sklep do reklamacji laptopa przyjął bez zastrzeżeń?

Tylko pod warunkiem że ma na etacie licencjonowanego jasnowidza :D

2. Sprzedawca powołał się też na zapis z ustawy o tym, że jeśli reklamacja jest składana później niż 6 miesięcy od zakupu, to mam udowodnić, że towar był wadliwy w chwili wydania, a czego nie udowodniłem.

I znowu słusznie - tym masz udowodnić że był niezgodny z umową w momencie zakupu

Czy teraz mogą się na ten zapis skutecznie powołać i coś tym "ugrać"?

Na jaki zapis i do niby ugrać?

3. Jak można zmusić Sklep, żeby na rozprawę przyszedł z tym laptopem?

A po co?? :D

Będę wdzięczny za wszelkie rady.

Dogadaj się póki jeszcze możesz bo w sądzie to przegrasz.

Kondi

Data: 2011-01-23 21:17:47
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodność towaru z umową - pytania
Użytkownik "kondi"  napisał

I słusznie - bo w pełni ma takie prawo.

Ma, ale logiczne chyba, że albo odrzuca i oddaje towar, albo uznaje reklamacje i naprawia. Dziwna sprawa: odrzuca reklamacje i naprawia

I też słusznie - bo taki ma obowiązek.

Więc podejmuje się naprawy (x)

A jaki sposób udowodiłeś?

A czy wystarczającym dowodem jest to, że mam potwierdzenie przyjęcia towaru na którym nie ma żadnych zastrzeżeń?

Tylko pod warunkiem że ma na etacie licencjonowanego jasnowidza :D

No jassne. Przyjmujemy na reklamację towar, a potem nagle okazuje się, że ten towar to inny towar i klient ma udowodnić, że oddał towar a nie inny towar :)

I znowu słusznie - tym masz udowodnić że był niezgodny z umową w momencie zakupu

To albo powołuje się na termin 6 miesięcy albo naprawia, czy może naprawiać a w przypadku np. sporu sądowego powiedzieć, że "a bo w ogóle to 6 miesięcy minęło i klient ma udowodnić, że wada istniała w chwili wydania towaru"?

A po co?? :D

A np. po to, żeby zapytać o coś ważnego co jest w potwierdzeniu przyjęcia laptopa, a jest niezgodne ze stanem faktycznym.

Dogadaj się póki jeszcze możesz bo w sądzie to przegrasz.

Akurat ta rada mało pomocna jest. Od 05.2010 nie udało mi się z nimi dogadać ani osobiście, ani przez Rzecznika Konsumentów ani też Polubownie nie chcieli, bo nie.

A to, że nakaz zapłaty był wydany to nic nie znaczy?

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-23 21:27:50
Autor: kondi

Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ihi2dg$oeg$1usenet.news.interia.pl...

Akurat ta rada mało pomocna jest. Od 05.2010 nie udało mi się z nimi dogadać ani osobiście, ani przez Rzecznika Konsumentów ani też Polubownie nie chcieli, bo nie.

Sądzę że twoje stanowisko jest sztywne a oni wiedzą że możesz im skoczyć i stąd cała sytuacja.

A to, że nakaz zapłaty był wydany to nic nie znaczy?

Przez kogo?

Kondi

Data: 2011-01-23 21:49:45
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodność towaru z umową - pytania
Użytkownik "kondi"  napisał

Przez kogo?

A kto wydaje nakazy zapłaty? Mój wydał Sąd Rejonowy.

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-24 09:18:39
Autor: Kondi

Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ihi49a$rjh$1usenet.news.interia.pl...
Użytkownik "kondi"  napisał

Przez kogo?

A kto wydaje nakazy zapłaty? Mój wydał Sąd Rejonowy.

Upominawcze i sprzeciw? No to tak jakby go nigdy nie było.

Kondi

Data: 2011-01-24 11:07:33
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodność towaru z umową - pytania
Użytkownik "Kondi"  napisał

Upominawcze i sprzeciw? No to tak jakby go nigdy nie było.

W praktyce tak, ale teoretycznie nic się nie zmieniło. To co było w pozwie przeciwko Sklepowi sklep opisał w sprzeciwie na swoją korzyść, do tego art 84 k.p.c.

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-25 01:31:11
Autor: Massai
Niezgodność towaru z umową - pytania
tp_grupy_dyskusyjne wrote:

Użytkownik "Kondi"  napisał

> [...]

W praktyce tak, ale teoretycznie nic się nie zmieniło. To co było w
pozwie przeciwko Sklepowi sklep opisał w sprzeciwie na swoją korzyść,

Upraszczając - taki nakaz to się wydaje na zasadzie "papiery się
zgadzają, ten co się domaga - istnieje, ten od którego się domaga też
istnieje, teoretycznie takie roszczenie może istnieć, jeśli pozwany się
nie sprzeciwia, to można komornika wysłać".

Nakaz jest narzędziem do ruszenia machiny egzekucji roszczenia. I
zadziała o ile pozwany nie wniesie sprzeciwu.

To takie "przyklepanie" roszczenia, żeby nie było sytuacji że komornik
do niego wchodzi, a on "hola, hola, a czego pan tu chce".

Przykładowo - możesz w sądzie przedstawić lipną fakturę, tzn. wystawisz
fakturę na kogoś, kto nawet o tym nie wie. Nabazgrolisz coś na niej, że
to niby jego podpis.

Sąd nie będzie badał krzyżowo księgowości, czy np. tamten twoją fakturę
zaksięgował, tylko wyda nakaz i cześć.
Pozwany dostanie nakaz, zrobi wielkie oczy, zakrzyknie "ale ja nie mam
z nim nic wspólnego", napisze sprzeciw - i dopiero się zacznie
udowadnianie.
 Ale jak pozwany pojedzie na urlop dłuższy, to się może nakaz
uprawomocnić, i wcale niełatwo jest takie coś potem ruszyć.

--
Pozdro
Massai

Niezgodność towaru z umową - pytania