Niezgodno¶æ towaru z umow± - pytania

Data: 2011-01-24 10:46:21
Autor: to
Niezgodno¶æ towaru z umow± - pytania
begin tp_grupy_dyskusyjne
2. Sprzedawca powołał się też na zapis z ustawy o tym, że jeśli
reklamacja jest składana później niż 6 miesięcy od zakupu, to mam
udowodnić, że towar był wadliwy w chwili wydania, a czego nie
udowodniłem. Tutaj pytanie czy to cokolwiek zmienia?

Oczywiście, że zmienia, sam napisałeś co.

Sklep dostał kartę
naprawy z "mojej" reklamacji gwarancyjnej, gdzie wymieniono płytę
główną, w oświadczeniu o niezgodności też o tym napisałem, że towar był
już raz naprawiany przez gwaranta, jednak w tedy nie pisali nic o tym
punkcie ustawy. Czy teraz mogą się na ten zapis skutecznie powołać i coś
tym "ugrać"?

Ale co ma niby wynikać z tego, że był naprawiany? --

Data: 2011-01-24 13:33:29
Autor: tp_grupy_dyskusyjne
Niezgodność towaru z umową - pytania
Użytkownik "to"  napisaÅ‚ >

Oczywiście, że zmienia, sam napisałeś co.

Rozumiem, że w momencie oddawania towaru sklep może powołać się na 6 miesięcy, ale czy może to zrobić i coś z tego wynika, jeśli bierze się za naprawianie towaru, w między czasie uwala matrycę (pęknięta), podmienia dysk i baterię i uwala zasilacz, gubi kartę gwarancyjną i w momencie, gdy dochodzi do rozprawy sądowej mówi, że "sorry, ale tak w ogóle to klient musi udowodnić, że towar miał wadę w chwili wydania". Jak już napisałem, producent już raz wymienił płytę na nową, przy naprawie z tytułu ustawy płyta została ponownie wymieniona + powyższe usterki.

Pozdrawiam
tp

Data: 2011-01-24 14:09:21
Autor: Kondi
Niezgodność towaru z umową - pytania

Użytkownik "tp_grupy_dyskusyjne" <tp_grupy_dyskusyjne@poczta.fm> napisał w wiadomości news:ihjriq$tfo$1usenet.news.interia.pl...
Użytkownik "to"  napisaÅ‚ >

Oczywiście, że zmienia, sam napisałeś co.

Rozumiem, że w momencie oddawania towaru sklep może powołać się na 6 miesięcy,

Z automatu właśnie nie może - patrz sprawa Media Markt

[...]

To co zrobili z laptopem to oszustwo (jesli to prawda a nie wydumany argument), natomiast ich "sorry" w pełni zgodne z prawem - aczkolwiek także z i ich strony nie rozumiem co to ma do rzeczy - po pierwszym poście sądziłem że nie jest to kwestia odmowy uznania reklamacji tylko niewłaściwej (zdaniem klienta) formy jej realizacji..

Jak już napisałem, producent już raz wymienił płytę na nową, przy naprawie z tytułu ustawy płyta została ponownie wymieniona + powyższe usterki.

Bez znaczenia dla sprawy.

Kondi

Data: 2011-01-24 17:30:08
Autor: to
[...]
podmienia dysk i bateriÄ™ i uwala zasilacz, gubi kartÄ™ gwarancyjnÄ… i w
momencie, gdy dochodzi do rozprawy sądowej mówi, że "sorry, ale tak w
ogóle to klient musi udowodnić, że towar miał wadę w chwili wydania".

Ale co ma wspólnego gwarancja z niezgodnością towaru z umową? Warunki gwarancji są dowolne, może jej nawet wcale nie być.

Jak już napisałem, producent już raz wymienił płytę na nową, przy
naprawie z tytułu ustawy płyta została ponownie wymieniona

Czy płyta działa? No i przede wszystkim czy naprawiałeś tą płytę na gwarancji czy powołując się na niezgodność towaru z umową?

+ powyższe
usterki.

Sam piszesz, że powstały później, podczas naprawy, więc na jakiej zasadzie chcesz się powoływać na niezgodność towaru z umową? Jeśli sklep naprawiając płytę popsuł inne elementy, to oczywiście możesz dochodzić swoich praw, ale czy masz na to jakikolwiek dowód?

Data: 2011-01-25 09:08:14
Autor: cyklista
Niezgodno¶æ towaru z umow± - pytania
U¿ytkownik to napisa³:

Sam piszesz, ¿e powsta³y pó¼niej, podczas naprawy, wiêc na jakiej
zasadzie chcesz siê powo³ywaæ na niezgodno¶æ towaru z umow±? Je¶li sklep
naprawiaj±c p³ytê popsu³ inne elementy, to oczywi¶cie mo¿esz dochodziæ
swoich praw, ale czy masz na to jakikolwiek dowód?

Jaki mo¿na mieæ w takiej sprawie dowód?. Klient twierdzi ¿e zasilacz i bateria by³y w chwili oddawania sprawne (reklamowa³, niedzia³aj±c± matrycê) a serwis twierdzi, ¿e po diagnozie okaza³y siê niesprawne i ka¿e za ich naprawê zap³aciæ. Jak jakikolwiek bieg³y mo¿e udowodniæ ¿e spalenie jednego i drugiego nast±pi³o w serwisie a nie tydzieñ wcze¶niej w domu klienta. Zw³aszcza ¿e serwis bêdzie uznawany za profesjonalistê i jego s³owo bêdzie dla s±du znaczy³o wiêcej. Nie mówi±c ju¿ o twierdzeniu ¿e co¶ by³o podmienione, serwis na wstêpie stwierdzi nieautoryzowane naprawy sprzêtu i brak plomb. Znajd¼ eksperta potrafi±cego stwierdziæ kto te plomby zerwa³ (wiem ¿e ¶ladem mo¿e byæ brak odcisków palców klienta wewn±trz laptopa, ale nie spotka³em siê z takimi dowodami w ¿adnej sprawie w Polsce, gdyby kto¶ tym laptopem zabi³ s±siada to co innego..)

Niezgodno¶æ towaru z umow± - pytania