Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Niezgodność towaru z umową - sprz edawca zgubił kartę gwarancyjną

Niezgodność towaru z umową - sprz edawca zgubił kartę gwarancyjną

Data: 2009-08-19 15:36:17
Autor: live_evil
Niezgodność towaru z umową - sprz edawca zgubił kartę gwarancyjną
Witam
Zakupiłem wentylator w znanej sieci handlowej, wentylator jak się okazało nie działał, więc zwróciłem sprzedawcy z żadaniem zwrotu gotówki. Oddałem za pokwitowaniem cały komplet, tj wetylator, kartę gwarancyjną z instrukcją obsługi oraz paragonem. Po 13 dniach otrzymałem listem poleconym prośbę o dostarczenie karty gwarancyjnej, ponieważ jest to niezbędne do zwrotu gotówki.
Poszedłem wyjaśnić sytuację, sprzedawca upiera się, że nie dostał karty gwarancyjnej i odmawia zwrotu gotówki. Sprzedawca po prostu zgubił kartę gwarancyjną.
Jak z tego wybrnąć?

--
live_evil

Data: 2009-08-19 15:59:14
Autor: scream
Niezgodność towaru z umową - sprz edawca zgubił kartę gwarancyjną
Dnia Wed, 19 Aug 2009 15:36:17 +0200, live_evil napisał(a):

Poszedłem wyjaśnić sytuację, sprzedawca upiera się, że nie dostał karty gwarancyjnej i odmawia zwrotu gotówki. Sprzedawca po prostu zgubił kartę gwarancyjną.
Jak z tego wybrnąć?

Komunikować się pisemnie, zażądać wypłaty gotówki, gdyż reklamacja została
uznana. Wypłacą. Karta gwarancyjna nie jest żadnym dokumentem w świetle
prawa. Reklamujesz towar. Musisz dostarczyć towar, napisać reklamację,
udowodnić że zakupiłeś go w danym miejscu (np. za pomocą paragonu, choć
niekoniecznie). I tyle. O karcie gwarancyjnej nigdzie nie ma mowy.

--
best regards, scream Samobójcy są arystokracją wśród umarłych.

Data: 2009-08-20 10:17:18
Autor: Herald
Niezgodność towaru z umową - sprz edawca zgubił kartę gwarancyjną
Dnia Wed, 19 Aug 2009 15:36:17 +0200, live_evil napisał(a):

Witam
Zakupiłem wentylator w znanej sieci handlowej, wentylator jak się okazało nie działał, więc zwróciłem sprzedawcy z żadaniem zwrotu gotówki. Oddałem za pokwitowaniem cały komplet, tj wetylator, kartę gwarancyjną z instrukcją obsługi oraz paragonem.
                                        ^^^^^^^^^^
Mam nadzieję że przekazałeś oryginału paragonu?

Data: 2009-08-21 15:17:26
Autor: live_evil
Niezgodność towaru z umową - sprzedawca zgubił kartę gwarancyjną
live_evil pisze:
[...]

Przekazałem sprawę do biura miejskiego rzecznika konsumentów - otrymałem odpowiedź:

"Dzwoniłam do serwisu, Pani powiedziała, że nie będą od Pana żądać karty gwarancyjnej. Obecnie czekają na decyzję producenta w zakresie załatwienia reklamacji - zostanie Pan poinformowany o decyzji."



--
live_evil

Niezgodność towaru z umową - sprz edawca zgubił kartę gwarancyjną

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona