Data: 2009-09-20 23:07:13 | |
Autor: PlaMa | |
Niezgodność towaru z umową - wysy łka | |
Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2 miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować. Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności. jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby wszystko było jasne?
pozdrawiam. PlaMa |
|
Data: 2009-09-20 23:10:28 | |
Autor: Liwiusz | |
Niezgodność towaru z umową - wysyłka | |
PlaMa pisze:
Sprawa wygląda tak - kupiłem myszkę przez internet za 70 zł. Po 2 miesiącach myszka padła (nie działa scroll). chcę ją zareklamować. Wysyłka myszki do sprzedawcy to koszt +- 15 zł. Nie uśmiecha mi się płacić 1/3 ceny urządzenia za przywrócenie jej do stanu użyteczności. jak to jest z niezgodnością? Sprzedawca w razie uznania wady musi zwrócić za wysyłkę w obie strony? jak napisać do niego pismo żeby wszystko było jasne? Najlepiej wskazać przepis: # Ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 art. 8 2. Nieodpłatność naprawy i wymiany w rozumieniu ust. 1 oznacza, że sprzedawca ma również obowiązek zwrotu kosztów poniesionych przez kupującego, w szczególności kosztów demontażu, dostarczenia, robocizny, materiałów oraz ponownego zamontowania i uruchomienia. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-09-20 23:49:36 | |
Autor: Andrzej Lawa | |
Niezgodność towaru z umową - wysyłka | |
Liwiusz pisze:
PlaMa pisze: Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane: Jeżeli towar konsumpcyjny jest niezgodny z umową, kupujący może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, *chyba* *że* *naprawa* *albo* *wymiana* są niemożliwe lub *wymagają* *nadmiernych* *kosztów*. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby kupującego inny sposób zaspokojenia. Można argumentować, że koszta przesyłki równe 1/3 ceny pełnowartościowego towaru to koszta nadmierne. |
|
Data: 2009-09-20 23:53:46 | |
Autor: Liwiusz | |
Niezgodność towaru z umową - wysyłka | |
Andrzej Lawa pisze:
Pominąłeś ustęp 1, w którym jest wyraźnie napisane: Pominąłem, ponieważ nie ma on znaczenia w kwestii oddawania kosztów przesyłki w przypadku uznania reklamacji.
Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją. -- Liwiusz |
|
Data: 2009-09-21 10:39:30 | |
Autor: | |
Niezgodność towaru z umową - wysyłka | |
Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją. Załóżmy, że sprzedawca reklamacji nie uznaje. Jak wygląda wtedy sprawa z odesłaniem towaru? Musi to zrobić czy może powiedzieć, że jest do odbioru w siedzibie firmy? W końcu dlaczego on ma ponosić koszty nieuzasadnionych reklamacji? |
|
Data: 2009-09-21 10:41:28 | |
Autor: Liwiusz | |
Niezgodność towaru z umową - wysyłka | |
sympatyczna_poczta_a@amorki.pl pisze:
Tak sobie sprzedawca może twierdzić, ale i tak jak oddaje gotówkę, to łącznie z kosztami pierwszej przesyłki do konsumenta (jeśli konsument ją pokrył) plus koszty przesyłki z reklamacją. IMHO można wymagać, aby odesłał po pokryciu kosztów przez klienta. -- Liwiusz |
|