Niezgodnosc z umowa a brak paragonu

Data: 2012-02-16 09:49:40
Autor: K
Niezgodnosc z umowa a brak paragonu
witam,
jakis czas temu opisywalem tu swoje przeboje ze sklepem komputerowym ktory, woli oddac pieniadze zamiast wymienic dysk.
po dyskusji na grupie postawnowilem skorzystac z niezgodnosci z umowa. napisalem do sprzedawcy, ale otrzymalem odpowiedz, ze bez paragonu lub fv, nie moge skorzystac z tej formy naprawy/wymiany dysku.
teraz:
1. nigdzie nie znalazlem informacji o tym, ze aby skorzystac z niezgodnosci z umowa musze miec paragon.
2. czy sprzedawca ma obowiazek wystawic mi duplikat paragonu?

oczywiscie posiadam numer paragonu, bo zostal on wydrukowany na zgloszeniu reklamacyjnym.

Data: 2012-02-16 10:11:31
Autor: Konrad

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhifv3$g2l$1@inews.gazeta.pl...

1. nigdzie nie znalazlem informacji o tym, ze aby skorzystac z niezgodnosci z umowa musze miec paragon.

Musisz w dowolny sposób udokumentować fakt zakupu - paragon, faktura, karta gwarancyjna, wyciąg z karty, ewentualnie zeznania świadków.

2. czy sprzedawca ma obowiazek wystawic mi duplikat paragonu?

Nie.

Konrad

Data: 2012-02-16 10:34:05
Autor: K
W dniu 16-02-2012 10:11, Konrad pisze:

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości grup

1. nigdzie nie znalazlem informacji o tym, ze aby skorzystac z
niezgodnosci z umowa musze miec paragon.

swietnie. przydalby sie jeszcze jakis paragraf, bo sprzedawca zrzucil cala korespondencje ze mna do kancelarii adwokackiej i to ona mi takie glupoty wypisuje.

dzieki.

Data: 2012-02-16 10:56:04
Autor: Kamil
Dnia Thu, 16 Feb 2012 10:11:31 +0100, Konrad napisał(a):

[...]

Dobra, paragon to nie faktura, OK.
Ale teraz spójrzmy na to od strony logicznej. Facet DOKUMENTUJE sprzedawcy
że kupił ten dysk u niego podając mu nr paragonu i datę transakcji. Więc
jeżeli SPRZEDAWCA ma podejrzenia co do tego czy zakup był zrobiony u niego
- to może w SWOICH dokumentach potwierdzić przecież ten zakup - prawda?

A z tym wyciągiem z karty to poleciałeś po bandzie, ojjj poleciałeś :))))
Bzdura kompletnie bez znaczenia i związku.

Data: 2012-02-16 12:03:10
Autor: K
W dniu 16-02-2012 10:56, Kamil pisze:
[...]

nie, ja sprzedawcy nie podalem numeru paragonu bo juz go wtedy nie mialem. przyszedlem z dyskiem, a ten na podstawie numeru seryjnego odszukal w systemie nr paragonu i umiescil go na zleceniu serwisowym.

Data: 2012-02-16 12:06:33
Autor: Michal Jankowski
K <a@b.c> writes:

nie, ja sprzedawcy nie podalem numeru paragonu bo juz go wtedy nie
mialem. przyszedlem z dyskiem, a ten na podstawie numeru seryjnego
odszukal w systemie nr paragonu i umiescil go na zleceniu serwisowym.

No więc jeśli sprzedawca sam się przyznał, że ma u siebie w bazie ten
dysk jako sprzedany przez siebie, to masz szukany dowód, że kupiłeś to
właśnie tam.

Zatem żadnego paragonu nie trzeba, ale bez sądu się nie obejdzie.

  MJ

Data: 2012-02-16 17:07:03
Autor: Konrad

Użytkownik "Michal Jankowski" <michalj@fuw.edu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:kjz7gznrq9y.fsf@ccfs1.fuw.edu.pl...
K <a@b.c> writes:

[...]

A dowód że to właśnie on go kupił? Roszczenie występuje tylko w bezpośrednim stosunku sprzedawca-klient.

Konrad

Data: 2012-02-16 21:35:02
Autor: K

K <a@b.c> writes:

[...]

mam zlecenie serwisowe na ktorym sa:
- nr paragonu oraz czas i miejsce transakcji
- moje imie i nazwisko oraz adres
- inne dane bardziej lub mniej istotne dla sprawy

jestem po rozmowie z rzecznikiem praw konsumenta ktory oznajmil mi, ze z uwagi na fakt iz nie zostala wydana karta gwarancyjna do dysku, to juz pierwsze zgloszenie reklamacyjne odbywa sie z tytulu niezgodnosci z umowa. kancelaria prawna ktora dziala w imieniu sprzedawcy w swoim pismie nie podpiera sie zadnymi paragrafami/ustawami.

Data: 2012-02-17 11:18:30
Autor: Konrad

Użytkownik "K" <a@b.c> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhjp9j$n3j$1@inews.gazeta.pl...

mam zlecenie serwisowe na ktorym sa:
- nr paragonu oraz czas i miejsce transakcji
- moje imie i nazwisko oraz adres
- inne dane bardziej lub mniej istotne dla sprawy

Nadal nie masz potwierdzenia dokonania transakcji - mogą powiedzieć że wpisali dane osoby reklamującej oraz jakąś dokonaną sprzedaż.

[...]

Nie musi - jeżeli nie udokumentujesz w żaden sposób faktu zakupu to przegrasz w każdym sądzie - patrz mój pierwszy post.

Konrad.

Data: 2012-02-17 13:57:37
Autor: Marek Dyjor
Konrad wrote:
[...]

paragon drogi Konradzie też nie potwierdza w żaden sposób, że to ta osoba osobiście dokonała zakupu, bo nie jest dokumentem imiennym.

Data: 2012-02-17 19:28:48
Autor: Konrad

Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jhlirq$97l$1news.task.gda.pl...
Konrad wrote:
[...]

Ależ oczywiście, szanowny Marku, nie potwierdza dokonania zakupu osobiście - potwierdza dokonanie zakupu u danego sprzedawcy przez daną osobą lub jej pełnomocnika - co, jak pokazuje praktyka, sądom w zupełności wystarcza.

Konrad

Data: 2012-02-17 10:02:25
Autor: Kamil
Dnia Thu, 16 Feb 2012 17:07:03 +0100, Konrad napisał(a):

[...]

Od kiedy na paragonie masz dane KUPUJĄCEGO?
I dlaczego twierdzisz że oddać ZJEBANY sprzęt musi nabywaca  anie jego
brat/ciotka/kot/pies?   ;)
Istotnym jest że:
- sprzęt się zjebał w okresie odpowiedzialności sprzedawcy,
- został potwierdzony fakt zakupu u tego sprzedawcy.

Coś ci sie pozajączkowało stary, pewnie za bardzo podpaliłeś :)

Data: 2012-02-25 08:35:42
Autor: qwerty
Użytkownik "Konrad"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhj9l6$pog$1@mx1.internetia.pl...
A dowód że to właśnie on go kupił?

Co ma to do rzeczy? Jeżeli dysk o tym numerze seryjnym został kupiony w tym sklepie to nie ma znaczenia kto przychodzi reklamować. W przepisach nie ma żadnej informacji, że może użyć niezgodności towaru z umową osoba, która kupiła.

Data: 2012-02-25 12:12:11
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-02-25 08:35, qwerty pisze:
W przepisach nie ma żadnej informacji, że może użyć niezgodności towaru
z umową osoba, która kupiła.

Jest.

art. 4
1. Sprzedawca odpowiada wobec kupującego [...]

--
Liwiusz

Data: 2012-02-16 17:05:03
Autor: Konrad

Użytkownik "Kamil" <asdfg@asd.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cn244n09t39u.1tvf6957wjdub$.dlg@40tude.net...

A z tym wyciągiem z karty to poleciałeś po bandzie, ojjj poleciałeś :))))
Bzdura kompletnie bez znaczenia i związku.

Co, lekcje informatyki macie nudną? :D

Np tu.

http://konsument.umtychy.pl/

"Warto pamiętać, że sprzedawca nie może uzależniać przyjęcia reklamacji od przedstawienia wyłącznie paragonu. Jeżeli go nie mamy, a płaciliśmy kartą, powinniśmy dołączyć potwierdzenie takiej transakcji. Urząd zwraca uwagę na bezprawne postanowienia w regulaminach sklepów, które wyłączają możliwość przedstawienia innego dowodu zakupu niż paragon. Każdy konsument powinien mieć jasną, rzetelną i niewprowadzająca w błąd informację o przysługujących mu prawach. Cieszy jednak fakt, że nieprawidłowości w tym zakresie jest niewiele."

i wszędzie indziej jak sie ma google nie zablokowane.

Konrad

Data: 2012-02-17 10:10:02
Autor: Kamil
Dnia Thu, 16 Feb 2012 17:05:03 +0100, Konrad napisał(a):

[...]

Fscet.... kartę (czy to debetówkę czy kredytówkę) to może i widziałeś, ale
już wyciągu z karty to na pewno nie. Bo ys nie pisał takich debilizmów.

Teraz patrz:

Numer operacji na wyciągu:                    02
Data operacji:                        18-12-2011
Data rozliczenia:                     20-12-2011
Numer karty:                 44** **** **** **35
Imię i nazwisko na karcie:     .................

Rodzaj operacji: ZAKUP PRZY UŻYCIU KARTY W KRAJU
Miejsce transakcji:              FARMACJA SLASKA
                                      KATOWICEPL

Kwota w walucie oryginalnej:          -22,96 PLN
Kwota w walucie rozliczeniowej:       -22,96 PLN
Kwota w walucie rachunku:             -22,96 PLN

I teraz powiedz mi co ja kupiłem w tej aptece?  :))))

Data: 2012-02-17 14:00:08
Autor: Marek Dyjor
Kamil wrote:
[...]

znaczy jak facet pokaże że w dniu jakimś tam w tym sklepie komputerowym wydał kwotę któa była ceną dysku to nie jest całkiem dobry dowód na nabycie tego dysku szczególnie że sklep odnalazł w bazie info o sprzedaży takiego dysku w tym dniu?

Data: 2012-02-17 16:03:29
Autor: Kris
Użytkownik "Marek Dyjor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jhlj0g$9aj$1@news.task.gda.pl...

[...]

Tym bardziej że w sklepie mają podpięte tą płatność pod konkretny paragon i spokojnie to powiążą.

Data: 2012-02-17 20:42:18
Autor: K
W dniu 17-02-2012 14:00, Marek Dyjor pisze:
Kamil wrote:
[...]

ale Panowie... sklep nie twierdzi ze nie sprzedał mi tego dysku, mało tego proponuje mi abym w ramach wydanej kwoty kupił coś innego ew. dopłacił i mam to na piśmie. więc jakie sądy, jakie udowadnianie. nie o to się toczy bój ze sklepem. poza tym na forumprawne.org dostałem już dostatecznie dużo informacji w postaci gotowych ustaw.

Data: 2012-02-28 10:15:08
Autor: Kamil
Dnia Fri, 17 Feb 2012 14:00:08 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

[...]

Ile innych podzespołów rzeczy, lub ich wielokrotności (np. 50 paczek
ścierek do ekranów LCD) może mieć tę samą cenę????

Co wyście palili matoły że rżniecie takich głupów?
No chociaż jeszcze jest opcja że nie rżniecie, bo nimi jesteście ;)

Wyciąg z karty będzie potwierdzeniem że COŚ danego dnia zostało kupione w
danym sklepie. Nic ponadto.

Data: 2012-02-17 16:07:41
Autor: Kris
Użytkownik "Kamil"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:yyykcqk6psc8.x1m37dx9eein.dlg@40tude.net...

Fscet.... kartę (czy to debetówkę czy kredytówkę) to może i widziałeś, ale
już wyciągu z karty to na pewno nie. Bo ys nie pisał takich debilizmów.

Bzdury to Ty piszesz.
Ja najczęściej składam reklamacje na buty w Daichmann- taki fajny sklep że po roku noszenia butów jak się coś odklei czy odpruje to nie robią problemów tylko zwracają kasę i kupujesz nowe buty;)
I zdarzyło mi się ze nie miałem paragonu tylko slip z karty. I nie robili problemów.

Data: 2012-02-25 01:44:31
Autor: Tercet
Niezgodnosc z umowa a brak paragonu

viagre ? ;-)

[...]