Nigeryjska zabawa

Data: 2015-07-30 08:57:13
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
Na OLX wystawiłem telefon. Cena 1200zł dostałem meila od gościa z Nigerii że on kupi ze da 500euro 500euro dobra cena więc zgodziłem się;) Gość poprosił o dane z nr konta do wpłaty-wysłałem Nigeryjczyk odpisał że zlecił przelew- więc ok W kolejnym meilu otrzymałem potwierdszenie z banku Royal Bank Online ze sa gotowi wysłać przelew(treść przekopiuje niżej): Solidny ten bank bo dbają o to aby ich klienta nie oszukać i kase przeleją dopiero jak podam nr przesyłki/potwierdzenie nadania.
Nr przesyĹ‚ki zaraz im wysle zobaczymy co dalej;) "Dear Valuable Customer: ,     We are so glad to inform you as a result of transfer update. We are currently reviewing the transfer of the full payment of **€500.00 EUR** from our client, the buyer of your auction items **Mr. Paul Smith**, we got a call from your buyer and ours' work is to get this across to you immediately. We Once Again Congratulate You From Royal Bank Online Money Transfer Department That Your Money Has Been Approved and it is Ready to be Transfer to Your Bank Account Since we Have Verify the Shipment Tracking Number and We Would Like to tell you that Your Money Would be Transfer To Your Bank Account In The Next 24/48 Hours and Once We Transfer it To Your Bank Account We Would Contact You Via Your Email Address to Let You Know so that You can check Your Bank Account With Your Bank And Confirm Your Bank Account Has been Activated. ****ATTENTION**** We were ordered to do this by the United Kingdom government to cancel fraud from Online business. We assure you 100% of getting your money once you make the shipment and send the full shipment document to us. We have been making these such payments for a very long time but we later discovered that sellers at times will receive money without shipping the items to the buyer.So we have really taken a great measure to reduce these risk and as a result we with-hold the money as soon as the buyer makes the transfer the shipment scanned receipt must be send to us from the seller so that we can curb the process of fraud and scams through this internet transaction and also protect our Good name...   We will send you the password for the release of the money to your accounts after you have sent the scanned receipt of shipment to  Alternatively you can send it to our account section with the contacts provided below.r.online_transfer@accountant.com http://www.mischel.com/diary/2006/02/royalbank_t.jpg  We really appreciate your prompt responses over the days and we will keep our promises to ensure this bank serves you better.

You can now go ahead now to ship out the item to **Mr. Paul Smith** The ROYAL BANK OF SCOTLAND  MANAGEMENT will send you the password to activate your bank account within the next 72 hours of your sending the evidence of shipment to Our Department. Thanks For Using Royal Bank Of Scotland® Online Transfer."

Data: 2015-07-30 18:41:55
Autor: Marek
Nigeryjska zabawa
On Thu, 30 Jul 2015 08:57:13 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Na OLX wystawiłem telefon. Cena 1200zł dostałem meila od gościa z Nigerii że on kupi ze da 500euro

Zadziwiajace, ĹĽe im siÄ™ chce penetrować lokalne serwisy i proponować sprzedawcy absurdalnÄ… transakcjÄ™, ktoĹ› kiedyĹ› tutaj  opowiadaĹ‚ o aukcji rowerka dzieciÄ™cego, ktĂłrego Nigeryjczyk zapragnÄ…Ĺ‚ kupić w Polsce. Z otodom podobnie, kiedyĹ› wystawialem dziaĹ‚kÄ™ i napisaĹ‚ Nigeryjczyk, ĹĽe bardzo chÄ™tnie by zainwestowaĹ‚ w tÄ… nieruchomość ale (w skrĂłcie) potrzebuje trochÄ™ gotĂłwki by mu w tym pomĂłc.

--
Marek

Data: 2015-07-31 08:47:31
Autor: 666
Nigeryjska zabawa
Coś tak jak byś Ty chciał kupić np. pamięć do lapka od jakiegoś Teksańczyka na eBay.com z wysyłką do Polski popłoch 'lower 48 states only' ;-))

-- -- -
Zadziwiajace, że im się chce penetrować lokalne serwisy i proponować sprzedawcy absurdalną transakcję, ktoś kiedyś tutaj opowiadał o aukcji rowerka dziecięcego, którego Nigeryjczyk zapragnął kupić w Polsce.

Data: 2015-07-30 18:42:20
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
UĹĽytkownik "Kris"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup
[...]
Nr przesyłki zaraz im wysle zobaczymy co dalej;)

Pewnie nic, kto by mial czytac to co wyslales :-)

Nigeryjska zabawa, z drugiej strony - banki swiadczyly podobne uslugi dawniej niz Nigeria jako panstwo zaistniala.
Akredytywa, escrow,

J.

Data: 2015-07-31 01:24:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nigeryjska zabawa

"Kris" aaac5e62-1233-4967-a74b-7961921c5330@googlegroups.com

: Solidny ten bank bo dbaj± o to aby ich klienta nie oszukać
: i kase przelej± dopiero jak podam nr przesyłki/potwierdzenie
: nadania. Nr przesyłki zaraz im wysle zobaczymy co dalej;)

Sk±d wiemy, że nie ¶lesz mu piasku? ;)

Jak JF pisał -- akredytywa jest znana od dawna.

    akredytywa ż IV, CMs. ~wie; lm D. ~yw

    ekon. <<forma rozliczeń bezgotówkowych, krajowych
    i zagranicznych za po¶rednictwem banku; dokument
    okre¶laj±cy warunki tych rozliczeń>>

    fr.

Bank nie sprawdza zawarto¶ci a jedynie fakt wysłania.
(bo taka jest umowa -- nie dać, póki sprzedawca nie
pokaże, że wysłał co¶ pod wskazany adres) W razie czego
(wysłania piachu) nie zdołasz tłumaczyć się pomyłk±,
ale uznany zostaniesz za winnego oszustwa.

Bez tej akredytywy mógłby¶ (co często ma miejsce) mataczyć:

  -- żona wła¶nie wysłała;

po jakim¶ czasie:

  -- żona dała córce do wysłania a mnie powiedziała, że
     wysłała, a córka (jeszcze młoda -- nic nie rozumie)
     zapomniała o wysłaniu; -- jutro na pewno wy¶lę

po kolejnym upomnieniu:

  -- miałem wypadek (stłuczkę -- nic groĽnego) samochodowy
     dlatego zupełnie mi wypadło z głowy wysłanie, ale na
     pewno jutro, to znaczy w poniedziałek (bo jutro jest
     ¶więto, póĽniej sobota i niedziela) wy¶lę na 10000%!!

Ja tak nieraz kupowałem. Bywało, że przesyłka przychodziła
po czasie, przez co była niekoniecznie warto¶ciowa. :)
(prawie tak kupiłem RAMki do desktopa za 50 pln na czas
naprawy notebooka; zanim otrzymałem te RAMki, wrócił notebook;
dlatego wła¶nie kupiłem bez namysłu netbooka -- za około 500 pln...
z RAMek żaden dzi¶ pożytek, a netbook służy wytrwale)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.

Data: 2015-07-31 07:43:47
Autor: Mirek Ptak
Nigeryjska zabawa
W dniu 2015-07-30 o 17:57, Kris pisze:
Na OLX wystawiłem telefon. Cena 1200zł
dostałem meila od go¶cia z Nigerii że on kupi ze da 500euro
[...]

Tu znajdziesz kilka praktycznych porad ;)
http://www.419eater.com/

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2015-07-30 23:50:02
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu pi±tek, 31 lipca 2015 07:43:49 UTC+2 użytkownik Mirek Ptak napisał:

Tu znajdziesz kilka praktycznych porad ;)
http://www.419eater.com/
Paul Smith wła¶nie napisał ze z niecierpliwo¶ci± czeka aż nadam przesyłkę żeby zlecić dyrektorowi banku wykonanie przelewu;)
Napisze mu że przesyłkę nadam dzisiaj gołębiem pocztowym. Ciekawe czy zaakceptuje tego przewoĽnika;)

Data: 2015-07-31 11:46:26
Autor: Marek
Nigeryjska zabawa
On Thu, 30 Jul 2015 23:50:02 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Paul Smith właśnie napisał ze z niecierpliwością czeka aż nadam
 przesyĹ‚kÄ™ ĹĽeby zlecić dyrektorowi banku wykonanie przelewu;)
Napisze mu że przesyłkę nadam dzisiaj gołębiem pocztowym. Ciekawe
 czy zaakceptuje tego przewoĹşnika;)

Nienie, napisz mu, ĹĽe dyrektor Twojej poczty czeka na kontakt od dytrektora jego banku na potwierdzenie przygotowania do wysĹ‚ania przelewu  Najlepiej spiknij ze sobÄ… obu dyrektorĂłw, tak waĹĽna transakcja wymaga ustaleĹ„ na samym szczycie.

--
Marek

Data: 2015-07-31 06:13:43
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu pi±tek, 31 lipca 2015 11:46:27 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
Nienie, napisz mu, że dyrektor Twojej poczty czeka na kontakt od dytrektora jego banku na potwierdzenie przygotowania do wysłania przelewu  Najlepiej spiknij ze sob± obu dyrektorów, tak ważna transakcja wymaga ustaleń na samym szczycie.

Dyrektor Banku po raz kolejny potwierdzenie przysłał a kolega Paul Smith zaakceptował przesyłke gołębiem pocztowym:

"Witaj przyjacielu,

       Dzięki dla poczty, i jestem bardzo zadowolony, aby usłyszeć od
ciebie o zapłatę zrobiłem na szczegóły konta. Mam nadzieję, że masz
potwierdzenie z banku. Chcę, żeby¶ wiedział, że mam dokonać płatno¶ci
i płatno¶ć została potwierdzona, a płatno¶ć została pomy¶lnie
zatwierdzona, a raz zapłata potwierdza, można zobaczyć w mailu
potwierdzaj±cym, że mój bank nie może zwrotu płatno¶ci do mnie po to
potwierdzone. Więc chcę, żeby¶ wiedział, że będzie musiał dokonać
transport rzecz i przesłania dowodu wysyłki do mojego banku w celu
weryfikacji, tak że mog± one w stanie szybko aktywować swoje konto.
Obiecuję wam, że nigdy nie będziesz żałować do czynienia ze mn±, a
Twoje konto zostanie aktywowane w ci±gu 24/48 pewno¶ci± godz po
otrzymaniu przesyłki może być potwierdzona przez mojego banku, chcę Ci
również prosimy o kontakt z mojego banku do dalszego weryfikacji
płatno¶ci. Więc zachęcam do prosimy przej¶ć i zrobić przesyłki i
wrócić do mojego banku z odbiorem przesyłki tak, że konto może zostać
szybko aktywowane.

Czekamy na odpowiedĽ wkrótce.

 Dzięki"

Data: 2015-07-31 22:56:56
Autor: Marek
Nigeryjska zabawa
On Fri, 31 Jul 2015 06:13:43 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
"Witaj przyjacielu,

       DziÄ™ki dla poczty, i jestem bardzo zadowolony, aby usĹ‚yszeć
od
ciebie o zapłatę zrobiłem na szczegóły konta. Mam nadzieję, ż
e masz
potwierdzenie z banku. Chcę, żebyś wiedział, że mam dokonać p
łatności
i płatność została potwierdzona, a płatność została pomyś
lnie
zatwierdzona, a raz zapłata potwierdza, można zobaczyć w mailu
potwierdzającym, że mój bank nie może zwrotu płatności do mnie po to
potwierdzone. Więc chcę, żebyś wiedział, że będzie musiał d
okonać
transport rzecz i przesłania dowodu wysyłki do mojego banku w celu
weryfikacji, tak że mogą one w stanie szybko aktywować swoje konto.
Obiecuję wam, że nigdy nie będziesz żałować do czynienia ze mn
Ä…, a
Twoje konto zostanie aktywowane w ciągu 24/48 pewnością godz po
otrzymaniu przesyłki może być potwierdzona przez mojego banku, chcę
 Ci
rĂłwnieĹĽ prosimy o kontakt z mojego banku do dalszego weryfikacji
płatności. Więc zachęcam do prosimy przejść i zrobić przesy
Ĺ‚ki i
wrócić do mojego banku z odbiorem przesyłki tak, że konto może zo
stać
szybko aktywowane.
Czekamy na odpowiedĹş wkrĂłtce.
 DziÄ™ki"

On przysłał ten polski tekst?

--
Marek

Data: 2015-07-31 14:46:26
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu pi±tek, 31 lipca 2015 22:57:30 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

On przysłał ten polski tekst?

Tak

A niedawno kolejny meil
"Witaj przyjacielu, wła¶nie skontaktował mój dyrektor banku o swoje
pieni±dze i powiedziano mi, że nie otrzymał potwierdzenia wysyłki od
ciebie, więc o co chodzi o otrzymaniu przesyłki? Chcę, aby¶ łaskawie
wrócić do nich z dowodem wysyłki do weryfikacji w celu aktywacji konta
natychmiast.

Czeka, aby przeczytać od Ciebie jak najszybciej.
Dzięki
"

Data: 2015-08-01 10:53:59
Autor: m
Nigeryjska zabawa
W dniu 31.07.2015 o 23:46, Kris pisze:
[...]

Zdecydowanie należy wprowadzić postać Dyrektora Placówki Pocztowej. Daj
do niego mail - post.director@niepodam.pl i niech się kontaktuj±. Maile
poczytamy wszyscy na http://niepodam.pl/users/post.director i się
po¶miejemy.

p. m.

Data: 2015-08-01 11:25:38
Autor: MarekZ
Nigeryjska zabawa
Użytkownik "m"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:55bc8922$0$27521$65785112@news.neostrada.pl...

[...]

Pomysł przedni ale maila warto by nieco uwiarygodnić.

post.director.warsaw174office@.... ?

Ten serial nabiera rumieńców :-)

Data: 2015-08-05 00:42:28
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu sobota, 1 sierpnia 2015 10:53:56 UTC+2 użytkownik m napisał:
Zdecydowanie należy wprowadzić postać Dyrektora Placówki Pocztowej. Daj
do niego mail - post.director@niepodam.pl i niech siÄ™ kontaktujÄ…. Maile
poczytamy wszyscy na http://niepodam.pl/users/post.director i siÄ™
pośmiejemy.
Dyrektor Banku się do mnie po raz kolejny odezwał, trochę się wystraszyłem bo grozi mi zamrozeniem kont i zgłoszeniem nadużycia do Interpolu;):
"Dear Customer , This is a Legal Action notice regarding the Transaction between you and Our Client, Mr Paul Smith Werner
The Payment has been approved and confirmed by our credit department,the transfer cannot be canceled at this moment because we have  already finalized the transaction on our database machine,the transfer has gone beyond the level whereby the transfer can be deducted or canceled.We have already finalized the sum 500.00 EUR to your bank account.
But you have to go ahead and make the shipment to the address giving to you and then send us the shipment  and a copy of the Receipt for Verification.
 Once the verification is completed your account would be credited and we have contacted your bank informing them about the action we are about to take.  If you fail to send the item out and send the shipment receipt details to us within 24 HRS, your Bank Account will be Frozen and void with immediate effect!  This means  you will lose all the money you have in your Bank Account also you would be reported to the International Fraud and Corruption Agency who work hand in hand with the International Police Department (Interpol) for Online Fraud Attempt.
This action start as soon as you receive this email from us and we want you to know that all we are doing is to make a secure transaction and protect the seller and buyer from internet fraudulent act.
We shall be looking forward to your swift reply.

 F.B.I. DIRECTOR The ROYAL BANK OF SCOTLAND MANAGEMENT will send you the password to activate your bank account within the next 72 hours of your sending the evidence of shipment to Our Department.
   Thanks For Using Royal Bank Of Scotland® Online Transfer. "

Data: 2015-08-05 01:48:50
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 5 sierpnia 2015 09:42:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Dyrektor Banku się do mnie po raz kolejny odezwał, trochę się wystraszyłem bo >grozi mi zamrozeniem kont i zgłoszeniem nadużycia do Interpolu;):

I kolega Paul parę zdań naskrobał:
"Witaj przyjacielu, chcę, żeby¶ wiedział, że mój bank zwrócił się do
mnie o krok s± one o podjęcie na ciebie,, Mam na my¶li na temat
działań w zawiadomieniu (prawnych) .. Pozwolili mi ¶wiadomo¶ć, że s± o
kontakt z policji o międzynarodowej ten problem, a je¶li tak się stało
stracisz tyle this..ok

Mój bank powiedział mi, że skontaktował się o krok za.

Chcę, żeby¶ go i wysyłamy rzecz, teraz, teraz i wrócić do mojego banku
z dowodem wysyłki do weryfikacji w celu rozwi±zania problemu i
natychmiast otrzymuj± swoje pieni±dze z banku.

Czeka, aby przeczytać od Ciebie jak najszybciej.
Dzięki"

Odpisałem mu: "Wypatruj go od zachodniej strony.

Przesyłkę odbierz a z gołębia możesz ugotować rosół.

Dyrektora Banku popro¶ aby skontaktował się z Dyrektorem poczty pod adresem post.director@niepodam.pl. Dyrektor Poczty prze¶le do dyrektora Banku odpowiednio spreparowane dokumenty.

Załatw sprawę szybko bo Dyrektor Poczt jest zatroskany o przesyłkę i gołębia.

Pozdrawiam
"

Data: 2015-08-05 04:57:16
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 5 sierpnia 2015 09:42:30 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Dyrektor Banku się do mnie po raz kolejny odezwał,

Odpisałem Dyrektorowi:
"Przesyłka wysłana 2015-07-30 na adres:
 Ayomide Wale
Adres: No 120 Mokola Road.
 Ibadan
 State: Oyo
 Nigeria
PrzewoĽnik: goł±b pocztowy, siwy garłacz
Nr przesyłki: GP 754- 254 1-277/07/2015
Goł±b wyl±duje od strony zachodniej
"
Teraz jak nic musz± mi moje 500eur przekazać;)

Data: 2015-08-05 10:10:49
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Nigeryjska zabawa
Czekamy z wypiekami na ci±g dalszy. Czy FBI było u Ciebie i czy Interpol już wszcz±ł ¶ledztwo...

Data: 2015-08-05 11:11:19
Autor: Krzysiek
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 5 sierpnia 2015 13:57:18 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

[...]

Mozna dodac jakies potwierdzenie np:
w oparciu o takie:
http://www.pzhgp.pl/druki/Potwierdzenie_wypuszczenia.pdf
:P

moja kiepska wersja;)
http://postimg.org/image/8bppwegol/

Data: 2015-08-05 12:05:11
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 5 sierpnia 2015 20:11:20 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:

moja kiepska wersja;)
http://postimg.org/image/8bppwegol/

Nad się. Pozwolisz że prze¶lę Dyrektorowi Banku jak dostanę 500euro to stówkę Tobie odpalę.

Data: 2015-08-05 12:31:01
Autor: Krzysiek
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 5 sierpnia 2015 21:05:13 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

Nad się. Pozwolisz że prze¶lę Dyrektorowi Banku jak dostanę 500euro to stówkę Tobie odpalę.

Jak by faktycznie przeslali kase to zaczalbym sie bac ;)

Data: 2015-08-06 00:09:44
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu środa, 5 sierpnia 2015 21:31:03 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:

Jak by faktycznie przeslali kase to zaczalbym sie bac ;)

Z kronkarskiego obowiÄ…zku:
Kolejna korespondencja:

Paul:
"Chcę Ci wysłać link do sprawdzenia przesyłki w Internecie tak, że
będzie się kontaktować mój menedżer banku pierwszą rzeczą jutro rano o
swoje pieniÄ…dze jak najszybciej.
dzięki"

Dyrektor Banku:

"Dear Customer,
        We are here by to inform you that we have a call up letter from your buyer **Mr. Paul Smith** about your money and we want you know that everything is all right now so we are still waiting for the shipment detail from you for verification in order to activate your Bank account fast,we here by bring this to your understanding that you are safe and secured with us here with out any problem at all, what we are trying to do is for the protection of the buyer and the seller due to our new procedure that after the payment have been made and approve with us here we can only send the seller the confirmation of the payment and then the seller should process with the shipment and get back to us with the shipment detail for verification..

kindly go and make the shipment out now and get back to us with the shipment detail for verification so that we can activate your Bank account fast.  We will send you the password for the release of the money to your accounts after you have sent the scanned receipt of shipment to  Alternatively you can send it to our account section with the contacts provided below.(r.online_transfer@accountant.com)

Data: 2015-08-06 00:40:03
Autor: m
Nigeryjska zabawa
W dniu 05.08.2015 o 21:31, Krzysiek pisze:
W dniu ¶roda, 5 sierpnia 2015 21:05:13 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

Nad się. Pozwolisz że prze¶lę Dyrektorowi Banku jak dostanę 500euro to stówkę Tobie odpalę.

Jak by faktycznie przeslali kase to zaczalbym sie bac ;)

Bo zanim nadałe¶ tego gołębia, trzeba było prosić dyrektora tamtego
banku żeby przelał 0.5 EUR na twoje konto celem weryfikacji banku nadawcy.

Pół euro by mogli nadać. Oczywi¶cie twoje konto lepiej żeby nie było
twoje :)

p. m.

Data: 2015-08-05 20:41:24
Autor: qwaq11
Nigeryjska zabawa
On Wednesday, August 5, 2015 at 6:40:00 PM UTC-4, m wrote:
> [...]
banku żeby przelał 0.5 EUR na twoje konto celem weryfikacji banku nadawcy.

Pół euro by mogli nadać. Oczywi¶cie twoje konto lepiej żeby nie było

Najlepiej na konto Ministerstwa Finansów.
Oni łykn± wszystko.
A jakby te 0,5 euro było dla nich podejrzane, to od razu skontroluj±.

Data: 2015-08-06 00:10:53
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 00:40:00 UTC+2 użytkownik m napisał:
Oczywi¶cie twoje konto lepiej żeby nie było
twoje :)
Z ciekowo¶ci: czemu?

Data: 2015-08-06 10:10:05
Autor: m
Nigeryjska zabawa
W dniu 06.08.2015 o 09:10, Kris pisze:
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 00:40:00 UTC+2 użytkownik m napisał:
Oczywi¶cie twoje konto lepiej żeby nie było
twoje :)
Z ciekowo¶ci: czemu?

Bo to by chyba spełniało kryteria uszustwa: domaganie się kasy kiedy się
nie ma zamiaru spełnić swojej strony umowy. A zysk żaden z 0.5EUR, więc
po co ryzykować? Niech się jaka¶ fundacja pożywi.

A najlepiej nie 0.5EUR tylko 0.5USD, niech wydadz± na SWIFTa. Koniecznie
w opcji OUR.

p. m.

Data: 2015-08-06 01:24:00
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 10:10:01 UTC+2 użytkownik m napisał:
Bo to by chyba spełniało kryteria uszustwa: domaganie się kasy kiedy się
nie ma zamiaru spełnić swojej strony umowy. A zysk żaden z 0.5EUR, więc
po co ryzykować? Niech się jaka¶ fundacja pożywi.
Ale przecież się dogadali¶my:
-Ja sprzedaję xperie
-On proponuje 500eur
-Kwota mi odpowiada
-Zaproponowałem wysyłke gołębiem pocztowym
-Paul zaakceptował takiego "przewoĽnika"
-Dyrektor Banku w imieniu Paula chce potwierdzenie nadania przesyłki
-Napisałem że prze¶le "odpowiednio spreparowane" potwierdzenie(i przy współudziale grupowicza takie potwierdzenie zdobyłem i przesłałem
Wszystko zgodnie z obustronnymi ustaleniami.
;)

Data: 2015-08-06 10:53:29
Autor: 666
Nigeryjska zabawa
Jeste¶ oszustem.

-- -- -

Data: 2015-08-06 02:19:35
Autor: Krzysiek
Nigeryjska zabawa
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 10:53:31 UTC+2 użytkownik  666 napisał:
Jeste¶ oszustem.

Poki to zabawa to nie - wiemy, ze zamawiajacy tych pieniedzy nigdy nie przysle.
Gdyby jednak przyslal to nalezy towar wyslac.

Data: 2015-08-06 02:33:53
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 11:19:36 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:
Poki to zabawa to nie - wiemy, ze zamawiajacy tych pieniedzy nigdy nie przysle.
Gdyby jednak przyslal to nalezy towar wyslac.
Gdy tylko dostane 500euro zaraz wysyłam towar

Data: 2015-08-07 13:45:02
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
Dnia Thu, 6 Aug 2015 02:33:53 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
[...]

Tylko uwazajcie, bo jakby tak teraz wkroczyly organy, to kto tu
wyglada na oszusta ? :-)

Jakis wysylkowy sklep w Nigerii jest ? Moze mu cos zamowic, platne
przy odbiorze ?

J.

Data: 2015-08-07 14:07:02
Autor: Krzysiek
Nigeryjska zabawa
W dniu pi±tek, 7 sierpnia 2015 13:45:16 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Tylko uwazajcie, bo jakby tak teraz wkroczyly organy, to kto tu
wyglada na oszusta ? :-)
Standardem u nas jest, ze przyslke wysyla sie po otrzymaniu wplaty, tymczasem kasa nie przyszla podobno.

Data: 2015-08-08 02:10:17
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
Dnia Fri, 7 Aug 2015 14:07:02 -0700 (PDT), Krzysiek napisał(a):
[...]

Standard moze i taki jest, tu jednak indywidualna umowa byla inna.
Ale my nie o umowie, tylko o tym kto falszuje jakies dowody nadania,
aby wyludzic pieniadze ... i moze jeszcze wystawia ten sam telefon na
wielu aukcjach ... J.

Data: 2015-08-09 23:46:44
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu sobota, 8 sierpnia 2015 02:10:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
moze i taki jest, tu jednak indywidualna umowa byla inna.
Ale my nie o umowie, tylko o tym kto falszuje jakies dowody nadania,
Tam fałszuje od razu. Wsapólnie z Dyrektorem Banku ustalili¶my że dowód nadania będzie "odpowiednio spreparowany";)

aby wyludzic pieniadze ... i moze jeszcze wystawia ten sam telefon na
wielu aukcjach ...
Z kronikarskiego obowi±zku- kolega Paul się odezwał:

"Hello friend, I will like to know what going on with the shipment please. Thanks"

Odpisałem mu:

"Wysłana gołębiem pocztowym. Wypatruj od zachodniej strony."

Data: 2015-08-10 00:13:43
Autor: Krzysiek
Nigeryjska zabawa
W dniu sobota, 8 sierpnia 2015 02:10:20 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Standard moze i taki jest, tu jednak indywidualna umowa byla inna.
Gdzie byla inna umowa?

Autor pisal:
"Na OLX wystawiłem telefon. Cena 1200zł
dostałem meila od go¶cia z Nigerii że on kupi ze da 500euro
500euro dobra cena więc zgodziłem się;)
Go¶ć poprosił o dane z nr konta do wpłaty-wysłałem
Nigeryjczyk odpisał że zlecił przelew "

w tym ogloszeniu bylo wpisane, ze najpierw jest wysylka towaru a potem dopiero wplata? chyba nie.

Potem po tych dziwnych akcjach z pseudobankami juz bylo oczywiste ze to oszustwo, a kasa oczywiscie nie dotarla.

To z reszta normalne, ze jak nie ufasz klientowi to domagasz sie zaplaty z gory.
Zamieszkanie w Nigerii wpisuje na ta liste automatycznie.

Data: 2015-08-16 23:43:37
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu poniedziałek, 10 sierpnia 2015 09:13:45 UTC+2 użytkownik Krzysiek napisał:
> Ale my nie o umowie, tylko o tym kto falszuje jakies dowody nadania,
> aby wyludzic pieniadze ... i moze jeszcze wystawia ten sam telefon na
> wielu aukcjach ...
Paul nie odpuszcza:

"Witaj przyjacielu, Co robisz w ten sposób? Powiedziałe¶ mi, że maj±
zrobić przesyłki i przesyłka nie jest ważne .. Co mnie okłamałe¶? Mój
bank wci±ż czeka, aby przeczytać od Ciebie jak najszybciej."

Data: 2015-08-17 14:08:40
Autor: m
Nigeryjska zabawa
W dniu 17.08.2015 o 08:43, Kris pisze:
> [...]

zrobić przesyłki i przesyłka nie jest ważne .. Co mnie okłamałe¶? Mój
bank wci±ż czeka, aby przeczytać od Ciebie jak najszybciej."

Odpisz mu że nadal twój urz±d pocztowy nie dostał przelewu
weryfikacyjnego od jego urzędu bankowego.

p. m.

Data: 2015-08-17 14:28:53
Autor: MarekZ
Nigeryjska zabawa
Użytkownik "m"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:55d1cec5$0$8375$65785112@news.neostrada.pl...

Odpisz mu że nadal twój urz±d pocztowy nie dostał przelewu
weryfikacyjnego od jego urzędu bankowego.

Można by też napomkn±ć, że dyrektor poczty może chcieć obci±żyć dyrektora banku kosztami wydłużonego przechowywania gołębia.

Data: 2015-08-17 06:18:11
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu poniedziałek, 17 sierpnia 2015 14:28:55 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
Można by też napomkn±ć, że dyrektor poczty może chcieć obci±żyć dyrektora banku kosztami wydłużonego przechowywania gołębia.
Odpisałem mu:

"Mój Dyrektor Poczty mówi że goł±b pocztowy z przesyłka dotarł do adresata.
Dyrektor mówi że odebrałe¶ przesyłke, z gołębia zrobiłe¶ rosół a pieniędzy nie chcesz wysłać."

Data: 2015-08-18 00:32:35
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu poniedziałek, 17 sierpnia 2015 14:28:55 UTC+2 użytkownik MarekZ napisał:
Można by też napomknąć, że dyrektor poczty może chcieć obciążyć dyrektora banku kosztami wydłużonego przechowywania gołębia.

Dyrektor Banku poświęcił chwilę swego drogocennego czasu i naskrobał parę słów
Jeśli dobrze rozumie słowa Dyrektora to sa gotowi przesłać mi 1000euro jeśli ja poprzez Western union wyśle im 500eur
Leniwy jestem aby szukać placówki WU więc zaproponuje im ze kase wyślę sprawdzonym już na tej trasie przewoźnikiem czyli gołębiem pocztowym

"Dear Customer,
                                  We recently received a message concerning the transaction between you and (Mr PaulSmith) about the shipment details and we are using this time to apologize to you about the delayed transfer to your account, what really caused the delay in the transfer was that the money your buyer (Mr Paul Smith) transferred is too small for international transfer from our bank,so as you know,He ordered us to make a transfer of 500.00 EUR? to your account from his account but the money that can reach your account from our bank is 1,000.00 EUR? ,so we contacted your buyer about this situation and He has already made the additional payment of 500.00 EUR?, so the sum of 1,000.00 EUR? is now ready to reach your account but you will need to send the excess fund of 500.00 EUR? first via Western Union to your buyers provided information :
This is the address Mr Paul Smith Give Us for the transfer of the Western union.

Name            : Ayomide Dada
 Address        : No 120 Oyo Road.
 City               : Ibadan
 State            : Oyo
 Zip Code       : 23402
 Country        : Nigeria
So we will be expecting to read back from you with the Western Union Transfer Details such as the :
Full Sender's Name:
 Sender's Address:
 Total Amount Sent:
 Money Transfer Control Number (MTCN):
 Secret Question: Color?
 Secret Answer: Yellow PS: The transfer should be made as soon as possible,and get back to us with the transfer details as required, so that we could complete the transfer of 1,000.00 EUR? to your account with immediate effect.
Thank you for using Scotland Bank Online Banking System (Wire Transfer)R.We look forward to serving your online with better services in the future.
****ATTENTION****
We were ordered to do this by the United Kingdom government to cancel fraud from Online business. We assure you 100% of getting your money once you make the transfer and send the full Western Unoin document to us.
We have been making these such payments for a very long time but we later discovered that sellers at times will receive money without sending the balance to the buyer.So we have really taken a great measure to reduce these risk and as a result we with-hold the money as soon as the buyer makes the transfer the western union scanned receipt must be send to us from the seller so that we can curb the process of fraud and scams through this internet transaction and also protect our Good name...
We will send you the password for the release of the money to your accounts after you have sent the scanned receipt of Western Union to  Alternatively you can send it to our account section with the contacts provided below. (r.online_transfer@accountant.com)   The ROYAL BANK OF SCOTLAND MANAGEMENT will send you the password to activate your bank account within the next 2/3 hours of your sending the evidence of Western Union receipt to Our Department.
Thanks For Using Royal Bank Of Scotland® Online Transfer."

Data: 2015-08-18 00:50:14
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 09:32:37 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
Dyrektor Banku po¶więcił chwilę swego drogocennego czasu i naskrobał parę słów
Je¶li dobrze rozumie słowa Dyrektora to sa gotowi przesłać mi 1000euro je¶li >ja poprzez Western union wy¶le im 500eur

Chwile po dyrektorze dostałem meila od Paula.
Dbaja o wzorowa komunikacje z kontrahentem;)

"Dobry przyjaciel rano,

 Ponieważ odebrałem się list z banku, że transakcja zrobiłem z tob±
jest jeszcze po prostu dlatego, że dokonał płatno¶ci, który jest nie
do minimalnej transakcji banku, a przez to muszę płacić dodatkowej
opłaty, w Wczesny i zrobiłem dodatkow± opłatę w wysoko¶ci 500 Euro i
chcę Ci wysłać 450 Euro do mojego kuzyna w Nigerii za po¶rednictwem
Western Union teraz. Więc tutaj jest adres, gdzie można przenosić
pieni±dze za po¶rednictwem Western Union. i chcę, aby także wzi±ć
rozwiercanie 50 Euro jako rekompensat, ponieważ jeste¶ bardzo szczery
i zaufanie sformułowanie. Jak najszybciej wysłać 450 Euro prosimy
powrócić do mojego banku z zachodniej otrzymania zwi±zków tak, że
możesz mieć pełn± wypłatę 1000 euro to morning..ok

Nazwa: Ayomide Dada
Adres: No 120 Mokola Road.
Miasto: Ibadan
Stan: Oyo
Kod pocztowy: 23402
Kraj: Nigeria

Uwaga: niech na pytanie i odpowiedĽ jest następuj±ca.

Pytanie Tekst .... Kolor
OdpowiedĽ ................ Żółty

Dziękuję za współpracę.
Pan Paul Smith"

Data: 2015-08-18 11:22:58
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
UĹĽytkownik "Kris"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:bc7a9bb8-cd7f-4bf7-9210-bf07b7de88a2@googlegroups.com...
[...]

Alez pokonaj wlasne lenistwo, poszukaj jakiejs placowki i napisz im, ze wyslales.
Pojda, sprawdza, potem im napiszesz zeby sprawdzili jeszcze raz, bo moze nie dotarlo.
Potem, ze WU twierdzi, ze w placowce czekaja i nikt sie nie zglasza ....

Swoja droga - jak to WU ma zorganizowane - mozna w dowolnej placowce podjac, czy tylko we wskazanej ?

J.

Data: 2015-08-18 04:56:09
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 11:23:02 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:

Alez pokonaj wlasne lenistwo, poszukaj jakiejs placowki i napisz im, ze wyslales.

Ok niech będzie. Tam ich wysłałem:
ACCESS BANK IBADAN III BODIJA
Plot 32 Bodija Ui Road BodijaIbadan, Oyo State +234-2-2007163 .

[...]

W dowolnej. I można na hasło-odzew co tez Paul zaproponował. Hasło: kolor, Odzew żółty.;)

Data: 2015-08-18 14:35:07
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:e709ab52-fa69-4e06-88d3-eb09f974c1f8@googlegroups.com...
[...]

Hasło: Grzegorz, odzew: Brzęczyszczykiewicz :-)

Mozna przetestować ŁódĽ, żółw, Łękołody, ˇćęłń󶿼, albo pare ambitniejszych znakow - chinskie, arabskie, hebrajskie :-)

J.

Data: 2015-08-18 20:09:13
Autor: 666
Nigeryjska zabawa
Wypraszam sobie .....
Wci±gacie niewinnych użytkowników usenetu w Wasze brudne oszukańcze przestępstwa przemycania obr±czek gołębich z półkuli północnej na południow±?

-- -- -
ˇćęłń󶿼

Data: 2015-08-19 05:57:28
Autor: Krzysiek
Nigeryjska zabawa
W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 20:09:11 UTC+2 użytkownik  666 napisał:

Wci±gacie niewinnych użytkowników usenetu w Wasze
Dobre jako dowcip jest to co piszesz.
Juz widze jak chetnie wysylasz paczke warta kilkaset PLN do Nigerii nie czekajac na wplate od zamawiajacego.

rozumiem, ze mozna to jako wsparcie dla biednych, ale na to sa chyba lepsze sposoby niz obdarowywanie zawodowcow zajmujacych sie oszustwami internetowymi.

Data: 2015-08-18 05:54:22
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Nigeryjska zabawa
Kontynuuj, bo na razie byłby¶ w plecy o towar i 500 EUR. Czekam z wypiekami na twarzy na co jeszcze chcieliby wywalić frajera, który im wy¶le cokolwiek, bo to na pewno nie koniec. Zaraz może się okazać, że matka Paula ma raka i trzeba dopłacić 10.000 EUR, a on za godzinę odda..

Data: 2015-08-18 07:29:56
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 14:54:24 UTC+2 użytkownik Konfabulator Konfabulatorski napisał:
[...]

Paul się zdenerwował:
"Co pan przez to rozumie? Czy mnie czy co żartujesz? Powiem ci co¶, nie
jestem tutaj dla każdego żartu ..ok

Wszystko, co musisz zrobić, to udać się do dowolnego zachodniego
agenta zwi±zkowej w Twojej okolicy i uzyskać pieni±dze wysyłane do
informacji podanych do ciebie i uprzejmie wrócić do mojego banku z
zachodniej otrzymania Unii do weryfikacji, jak tylko sprawdzić, Unii
Zachodnioeuropejskiej otrzymania od ciebie i to ważne będ± aktywować
swoje konto szybki ..ok
Mam nadzieję, że mnie rozumiesz teraz? czeka, aby przeczytać od Ciebie
o zachodniej otrzymania zwi±zków jak najszybciej.
Dzięki"

Odpisałem mu po raz kolejny:

"Witaj
Byłem w Western Union i wysłałem 500 EUR
Hasło: kolor
OdpowiedĽ: żółty Pieni±dze odbierzesz w :
Kod potwierdzaj±cy: Szczepan Brzęczyszczykiewicz
500euro
ACCESS BANK IBADAN III BODIJA
Plot 32 Bodija Ui Road BodijaIbadan,          Oyo State +234-2-2007163
 Idż szybko, odbierz pieni±dze 500euro i niech Dyrektor Banku wy¶le mi moje pieni±dze.   Chyba nie chcesz mnie oszukać?  "

Data: 2015-08-19 01:24:48
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:15043d26-9312-4266-8ce1-f82e469d616a@googlegroups.com...
Paul się zdenerwował:
"Co pan przez to rozumie? Czy mnie czy co żartujesz? Powiem ci co¶, nie
jestem tutaj dla każdego żartu ..ok

Mozesz jeszcze sprobowac z grubej rury "najlatwiej bedzie mi przelac pieniadze na twoja karte kredytowa.
Jesli masz jakas, to podaj numer i nazwisko wlasiciela,  data waznosci do przelewu niepotrzebna".

A moze nawet "Drogi Paul, wlasnie 1000 euro wplynelo na moje konto. Czy otrzymales juz telefon, bo jesli nie, to zwroce ci cala kwote"

J.

Data: 2015-08-18 23:39:08
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 19 sierpnia 2015 01:24:51 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
A moze nawet "Drogi Paul, wlasnie 1000 euro wplynelo na moje konto. Czy otrzymales juz telefon, bo jesli nie, to zwroce ci cala kwote"

Paul słabszy dzień miał bo w trochę niezrozumiałym języku do mnie kilka zdań skre¶lił:

"Je¶li naprawdę sprawiaj±, że transfer prosimy powrócić do mojego banku
z zachodniej otrzymania zwi±zków o weryfikację, aby otrzymać pieni±dze
od nich w ci±gu 2 do 3 godzin sprawdzaj± zachodni± odbiór zjednoczenie
od you..ok

Czeka, aby przeczytać od Ciebie, jak tylko skanować Unii
Zachodnioeuropejskiej kopię skanowania do mojego banku.

Dzięki"

A 500euro jak nie mam tak nie mam;)

Data: 2015-08-19 12:00:43
Autor: m
Nigeryjska zabawa
W dniu 19.08.2015 o 08:39, Kris pisze:
[...]

Jak oni to robi± że raz WU tłumacz± jak zachodnie zwi±zki a raz jak Unia
Zachodnioeuropejska?

p. m.

Data: 2015-08-20 00:48:26
Autor: nowyjestem
Nigeryjska zabawa

Jak oni to robi± że raz WU tłumacz± jak zachodnie zwi±zki a raz jak Unia Zachodnioeuropejska?

Unia ZachodnioEuropejska (dzi¶ mało kto pamięta tę nazwę)
miała być zbrojnym ramieniem Unii Europejskiej (eurokratyczn±
alternatyw± dla NATO) - nie boisz się wojska?! :)

nie wysłałe¶ Paulowi przesyłki a tu wojsko puka do drzwi :)

Data: 2015-08-20 01:40:45
Autor: Krzysiek
Nigeryjska zabawa
W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 09:48:28 UTC+2 użytkownik nowyj...@poczta.pl napisał:

nie wysłałe¶ Paulowi przesyłki a tu wojsko puka do drzwi :)

Niestety pewnie sa tacy co sie wystrasza i wysylaja przesylke prosto w lapy tych oszustow, ktorzy po jej odebraniu urywaja kontakt. ciekawe czy adresy mailowe maja "jednorazowe pod klienta" i po zakonczeniu sprawy usuwaja/zapominaja o nich.

Data: 2015-08-20 03:06:32
Autor: Konfabulator Konfabulatorski
Nigeryjska zabawa
A czemu uważasz, że urywaj± kontakt? Jak kto¶ wy¶le towar to musi być jeleniem, a jelenia goli się do zera. Słyszałem, że ten przekręt obejmuje również jeżdżenie po ¶wiecie i spotkania biznesowe z "dyrektorami banków", gdzie oni daj± Ci dokumenty, że dostaniesz np. mln dolarów, wystarczy że dasz im 20-30 tys USD. Je¶li się zgodzisz to oczywi¶cie przekręt idzie dalej... No idzie do czasu aż jeleń zostanie sczyszczony do zera lub w końcu sam się kapnie, że go dymaj± i przestanie utrzymywać kontakt.

Data: 2015-08-20 04:05:21
Autor: nowyjestem
Nigeryjska zabawa
jeżdżenie po ¶wiecie i spotkania biznesowe z "dyrektorami banków", gdzie oni daj± Ci dokumenty, że dostaniesz np. mln dolarów, wystarczy że dasz im 20-30 tys USD.

pytanie: czy w PL także notowano przestępstwa dot. przekrętu
nigeryjskiego z udziałem osób udaj±cych dyrektora banku?

Data: 2015-08-20 19:56:13
Autor: 666
Nigeryjska zabawa
Pewnie tak, bo mnie kiedy¶ pewien skurwysyn dyrektor oddziału Deutsche Banku nieĽle przekręcił, a chciał jeszcze bardziej.

-- -- -

Data: 2015-08-20 12:58:23
Autor: nowyjestem
Nigeryjska zabawa

W dniu czwartek, 20 sierpnia 2015 19:56:08 UTC+2 użytkownik  666 napisał:
Pewnie tak, bo mnie kiedy¶ pewien skurwysyn dyrektor oddziału Deutsche Banku nieĽle przekręcił, a chciał jeszcze bardziej.

-- -- -

nie mam na my¶li przypadków gdy w faktycznie istniej±cej placówce bankowej rzeczywisty dyrektor wciska nam np. "strukturę" czy inne getino-gówienko

ale pytałem o przypadki gdy "człowiek z ulicy" udaje dyrektora np. nowootworzonego oodziału "banku of czajna" w PL

Data: 2015-08-18 12:19:25
Autor: Pete
Nigeryjska zabawa
W dniu 2015-08-18 o 11:22, J.F. pisze:
Swoja droga - jak to WU ma zorganizowane - mozna w dowolnej placowce
podjac, czy tylko we wskazanej ?

AFAIK w dowolnej

--
Pete

Data: 2015-08-18 12:25:40
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
UĹĽytkownik "Pete"  napisaĹ‚ w wiadomoĹ›ci grup dyskusyjnych:mqv0rd$jd4$1@node1.news.atman.pl...
W dniu 2015-08-18 o 11:22, J.F. pisze:
Swoja droga - jak to WU ma zorganizowane - mozna w dowolnej placowce
podjac, czy tylko we wskazanej ?

AFAIK w dowolnej

Ten ich numer przekazu to jakis dlugi i nadmiarowy, czy mozna probowac szczescia na wymyslony prawdopodobny ?

J.

Data: 2015-08-18 04:21:42
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu wtorek, 18 sierpnia 2015 12:26:17 UTC+2 użytkownik J.F. napisał:
Ten ich numer przekazu to jakis dlugi i nadmiarowy, czy mozna probowac
szczescia na wymyslony prawdopodobny ?

I kolejne meile od Paula i Dyrektora.
Chyba faktycznie zafunduje im wycieczke do biura WU

Paul pisze:
"Cześć,
Rozumiem cię, ale spróbuj zrozumieć, że wszystkie banki mają różne
zasady w sposób działania, jeśli chodzi o transferze międzynarodowym.
I nie będzie zadowolony, jeśli są mylące w momencie, bo nie chcę cię
stracić swoje pieniądze i zapewnić, że po wysłaniu potwierdzenia
Western Union do mojego banku i teraz będą również aktywacji konta,
jak tylko Ciebie wysłać paragon Western Union do mojego banku. Proszę,
nie rozumiesz o co mi chodzi, bo bank pomoże Ci otrzymać pieniądze na
koncie bankowym, a pieniądze są już odjęte z konta bankowego. cały mój
bank potrzebuje od ciebie jest iść i wysłać równowagi do mojego syna i
wrócić do banku z zachodniej otrzymania związków i mieć swoje
pieniÄ…dze w ciÄ…gu 1/2 godziny natychmiast sprawdzajÄ… otrzymanie od
Ciebie. ja tylko zrobiłem to, bo chcę również, aby uzyskać pieniądze z
banku. więc spróbuj przejść do dowolnego zachodniej biurze związkowej
i wysłać pieniądze pierwszą rzeczą, w poniedziałek rano i skanowanie
zachodniÄ… otrzymanie unijnego do mojego banku w celu weryfikacji
obiecujÄ™ ci natychmiast robisz, ĹĽe masz pieniÄ…dze w czasie 1/2
godziny.
Mając nadzieję, że czytać można szybko.
Pozdrawiam"

Dyrektor pisze:

"      We are here by to inform you that we have a call up letter from your buyer **Mr. Paul Smith** about your money and we want you know that we are still waiting for the Western Union details from you for verification in order to activate your Bank account fast,we here by bring this to your understanding that you are safe and secured with us here without any problem at all, what we are trying to do is for the protection of the buyer and the seller due to our new procedure that after the payment have been made and approve with us here we can only send the seller the confirmation of the payment and then the seller should process with the money to the giving address and get back to us with the western union details for verification..
 kindly go and make the transfer out to the information giving to you now and get back to us with the western union details for verification so that we can activate your Bank account fast. We will send you the password for the release of the money to your accounts after you have sent the scanned receipt of western union to  Alternatively you can send it to our account section with the contacts provided below.(r..online_transfer@accountant.com)  We really appreciate your prompt responses over the days and we will keep our promises to ensure this bank serves you better.
You can now go ahead now to send the money out to the information.
The ROYAL BANK OF SCOTLAND MANAGEMENT will send you the password to activate your bank account within the next 2/3 hours of your sending the evidence of western union to Our Department.
anks For Using Royal Bank Of Scotland® Online Transfer."

Data: 2015-08-18 23:37:11
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
[...]

My¶lisz że chc± mnie oszukać? Przecież sam Dyrektor Banku do mnie pisze że kasa zagwarantowana;)

Data: 2015-08-06 02:37:17
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 10:53:31 UTC+2 użytkownik  666 napisał:
Jeste¶ oszustem.
Dlaczego?
Przcież jasno mu napisałem że potwierdzenie będzie "odpowiednio spreparowane"
Czy gdybym do Ciebie napisał że wy¶lę "spreparowane potwierdzenie" i takie Tobie wysłał to byłoby oszustwo?

Data: 2015-08-06 10:13:56
Autor: Liwiusz
Nigeryjska zabawa
W dniu 2015-08-06 o 10:10, m pisze:
W dniu 06.08.2015 o 09:10, Kris pisze:
W dniu czwartek, 6 sierpnia 2015 00:40:00 UTC+2 użytkownik m napisał:
Oczywiście twoje konto lepiej żeby nie było
twoje :)
Z ciekowości: czemu?

Bo to by chyba spełniało kryteria uszustwa: domaganie się kasy kiedy się
nie ma zamiaru spełnić swojej strony umowy.

Nie na tym polega oszustwo, tylko na niekorzystnym rozporzÄ…dzeniu
majÄ…tkiem (przez tu: Nigeryjczyka).

A zysk żaden z 0.5EUR, więc
po co ryzykować? Niech się jakaś fundacja pożywi.

Zatem to też będzie oszustwo.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-06 10:37:49
Autor: Marek
Nigeryjska zabawa
On Thu, 06 Aug 2015 10:10:05 +0200, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
po co ryzykować? Niech się jakaś fundacja pożywi.

A co, fundacji nie można zarzucić oszustwa? Po co fundację pakować w kłopoty?

--
Marek

Data: 2015-08-06 11:08:56
Autor: Liwiusz
Nigeryjska zabawa
W dniu 2015-08-06 o 10:37, Marek pisze:
[...]

Nie fundacji, tylko temu co namawia to wpłaty.

--
Liwiusz

Data: 2015-08-06 11:10:38
Autor: m
Nigeryjska zabawa
W dniu 06.08.2015 o 10:37, Marek pisze:
On Thu, 06 Aug 2015 10:10:05 +0200, m <mvoicem@gmail.com> wrote:
po co ryzykować? Niech się jakaś fundacja pożywi.

A co, fundacji nie można zarzucić oszustwa? Po co fundację pakować w kłopoty?

Fundacja nie brała udziału w preparowaniu maili, ale ok - niech będzie
konto ministerstwa jakiegoĹ›, niech siÄ™ zmarnuje.

p. m.

Data: 2015-08-06 17:26:31
Autor: witek
Nigeryjska zabawa
m wrote:
Fundacja nie brała udziału w preparowaniu maili, ale ok - niech będzie
konto ministerstwa jakiegoĹ›, niech siÄ™ zmarnuje.

Do ZUSU go :)

Data: 2015-08-06 23:57:03
Autor: Krzysiek
Nigeryjska zabawa
W dniu pi±tek, 7 sierpnia 2015 00:26:32 UTC+2 użytkownik witek napisał:

Do ZUSU go :)

ZUS pewnie odesle przelew.
Koszty odeslania przelewu beda pokryte z naszych skladek :P

Data: 2015-08-06 11:42:46
Autor: Zbynek Ltd.
Nigeryjska zabawa
m napisał(a) :
[...]

Lepiej 1.0 Euro. Albo lepiej funta. Zawsze co¶tam więcej dla wysyłaj±cego :-D Jakie¶ paypale czasem weryfikuj± konto ż±daj±c przesłania 1.0 $. 1.0 jakiejkolwiek waluty możę brzmieć bardziej neutralnie. Bo co to jest dla człowieka cywilizacji zachodniej 1.0 czego¶tam.

    Zbyszek
PGP key: 0xE09DDDC1

Data: 2015-08-05 18:04:13
Autor: Krzysztof Halasa
Nigeryjska zabawa
Kris <kszysztofc@gmail.com> writes:

Przewoźnik: gołąb pocztowy, siwy garłacz
Nr przesyłki: GP 754- 254 1-277/07/2015
Gołąb wyląduje od strony zachodniej

By air mail. Trzeba doliczać dodatkową opłatę.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2015-08-05 10:36:47
Autor: 666
Nigeryjska zabawa
A w sumie to nie szkoda Ci czasu?

-- -- -

Data: 2015-08-01 13:56:53
Autor: Marek
Nigeryjska zabawa
On Fri, 31 Jul 2015 14:46:26 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com> wrote:
Tak

W pierwszych mailu cytowaleś mail po angielsku, kiedy przeszedł na polski?
W zabawie nigeryjskiej najbardziej wartościowe jest to aby scamera sprytnie zmusić do kosztów lub jakieś pracy, najciekawsze o jakich czytalem to zmuszenie do:

- kilkukrotnej wycieczki do odległego biura western union z nieprawidłowym nr przekazu (za każdym razem innym, z powodów rzekomej pomyłki).
- nagranie ebooka, (scamer lub ktoś wynajęty przez niego) czyta "Autostopem przez Galaktykę"
- wyrzeźbienie przez scamera posągu w drewnie (i wysłanie go przez scamera do "eatera")
- wysłania do "eatera" niewielkiej ilości gotówki, po jej otrzymaniu spalenie jej przed kamerą i wysłanie scamerowi filmu ze spalenia
- kosztownego wynajęcie statku do poszukiwania na morzu zagubionej przez "eatera" (plywajacej) skrzyni z nadajnikiem radiolakacyjnym zawierającej cenny ładunek. Eater sprytnie wykorzystał opisywane w lokalnym (dla scamera) serwisie informacyinym zdarzenie zagubienia ładunku przez jakiś statek.

--
Marek

Data: 2015-08-01 12:47:01
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu sobota, 1 sierpnia 2015 13:56:54 UTC+2 użytkownik Marek napisał:

W pierwszych mailu cytowale¶ mail po angielsku, kiedy przeszedł na polski?
Po "polsku" pisze Paul S. Dyrektor Banku po angielskiemu nawija

Chcesz się pobawić dam namiary i działaj

Data: 2015-08-07 13:41:49
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
Dnia Sat, 01 Aug 2015 13:56:53 +0200, Marek napisał(a):
On Fri, 31 Jul 2015 14:46:26 -0700 (PDT), Kris <kszysztofc@gmail.com>
Tak
W pierwszych mailu cytowale¶ mail po angielsku, kiedy przeszedł na polski?
W zabawie nigeryjskiej najbardziej warto¶ciowe jest to aby scamera sprytnie zmusić do kosztów lub jakie¶ pracy, najciekawsze o jakich czytalem to zmuszenie do:
- kilkukrotnej wycieczki do odległego biura western union z nieprawidłowym nr przekazu (za każdym razem innym, z powodów rzekomej pomyłki).

Ale w tym przypadku nie przejdzie, bo on nie czeka na przelew.
Mozna wyslac emaila, ze dzwonili z UPS i kurier nie mogl znalezc
adresu - przesylka czeka na odbior w biurze w Nairobi.

Albo ... napisac, ze kurier zagubil przesylke i wyplacil
odszkodowanie, na jakie konto je zwrocic ? Ale w to pewnie nie uwierzy :-)

- nagranie ebooka, (scamer lub kto¶ wynajęty przez niego) czyta "Autostopem przez Galaktykę"

Ustawe lepiej podeslac, albo regulamin banku :-)

- kosztownego wynajęcie statku do poszukiwania na morzu zagubionej przez "eatera" (plywajacej) skrzyni z nadajnikiem radiolakacyjnym zawieraj±cej cenny ładunek. Eater sprytnie wykorzystał opisywane w lokalnym (dla scamera) serwisie informacyinym zdarzenie zagubienia ładunku przez jaki¶ statek.

Oni chyba nie tacy glupi - to oni sa od wyciagania pieniedzy w ten
sposob :-)

J.

Data: 2015-08-07 15:17:35
Autor: Marek
Nigeryjska zabawa
On Fri, 7 Aug 2015 13:41:49 +0200, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Oni chyba nie tacy glupi - to oni sa od wyciagania pieniedzy w ten
sposob :-)

Historia jest opisana na http://www.419eater.com/.
To jest ogromny przemysĹ‚ z ktĂłrego ĹĽyje chyba caĹ‚a Nigeria (i nie tylko). Scamerzy sÄ…  cwani ale nie wszyscy, wiÄ™kszość obsĹ‚ugujÄ…cych pierwszÄ… liniÄ™ kontaktu  to z reguĹ‚y ćwierć inteligenci, ktĂłrzy z desperacji czasami dajÄ… siÄ™ podejść.

--
Marek

Data: 2015-08-07 13:39:37
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
Dnia Thu, 30 Jul 2015 08:57:13 -0700 (PDT), Kris napisał(a):
Na OLX wystawiłem telefon. Cena 1200zł dostałem meila od go¶cia z Nigerii że on kupi ze da 500euro 500euro dobra cena więc zgodziłem się;)

A propos - naglowki e-maili sprawdziles - naprawde z Nigerii wysyla ?

J.

Data: 2016-02-03 03:45:09
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu czwartek, 30 lipca 2015 17:57:15 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

Kolega Paul zaniechał korespondencji ze mną;(
Pewnie przez gołębia pocztowego.
Ale dzisiaj kolejna dobra wiadomość na skrzynce.
Odszkodowanie dostałem
Prześlą mi karte VIS na której konto przeleją 500tys funtów
Funty się przydadzą więc odesłałem im dane o które proszą;)
Cyt
"Dear Beneficiary,

COMPENSATION PAYMENT OF ÂŁ500.000.00 FIVE HUNDRED THOUSAND POUNDS VIA ATM VISA CARD

We have actually been authorized by the newly appointed Minister of finance and the governing body of the United Nations Monetary Unit to investigate the unnecessary delay on your payment, recommended and approved in your favour. During the course of our investigation, we discovered with dismay that your payment has been unnecessarily delayed by corrupt officials of the Bank in attempt to swindle your fund which has led to so many losses from your end and unnecessary delay in the receipt of your payment.

The United Nations and the International Monetary Fund (IMF) has chosen to pay out all the compensation funds to 100 Beneficiaries from from U.S.A, Europe, Canada, United Arab Emirates,Bahrain, Qatar, Saudi Arabia, South America, Australia and Asia and Africa Continent through ATM Visa Card as this is a global payments technology that enables consumers, businesses, financial institutions and governments to use digital currency instead of Cash and Cheques.

We have arranged your payment to be paid to you through ATM Visa Card and this will be issued on your Name and shall be posted directly to your address via DHL or any courier services available in your country. Upon your contact with us, the sum of ÂŁ500.000.00 Five Hundred Thousand Pounds only will be credited into the ATM Visa Card and this will enable you to withdraw your funds in any ATM Machines in your country.

In this regards, you are to contact and furnish the requested information to the Directorate of International Payment and Transfer with the followings;

1.Your Full Name 2.Your Postal or Residential Address
3.Mobile Number 4.Country
5.Age
6.Gender
7.Occupation

Endeavour to furnish the above information to the officers below for the issuance and delivery of your ATM Visa Card:

Mrs. Lara Brown
Director of International Payment Telephone: +27-62-121-6628
Fax Number: +27-86-232-6692
E-mail: uninaofficesa@gmail.com

We required your urgent response to this email as directed to avoid further delay.

Yours faithfully, DR. JERRY CLIFFORD
UNITED NATIONS
Public Information Officer Regional Office South Africa"

Data: 2016-02-03 06:30:42
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 3 lutego 2016 12:45:14 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

Funty się przydadz± więc odesłałem im dane o które prosz±;)

Sprawnie dzialaja- odpowiedz przed chwila dostałem
"Twoja karta Visa ATM został zatwierdzony i Państwo s± zobowi±zani do zapłaty 385.00 funtów dla firmy kurierskiej i opłaty Polityka UBEZPIECZEŃ wysyłk± bankomatu Visa karty poprzez DHL.Find zał±czony dokument homologacyjny"
"Find zalaczony dokument" wrzucam tu:
http://zapodaj.net/a686674a801f2.jpg.html
;)
Jakie¶ pomysły? Co im zaproponować?

Data: 2016-02-03 09:15:31
Autor: witek
Nigeryjska zabawa
On 2/3/2016 8:30 AM, Kris wrote:
[...]

Badz skromny.
Wyslij im cennik DHL i powiedz, ze nie masz na opłaty i żeby ci przesłali gotówkę przez western union.

Data: 2016-02-03 17:45:57
Autor: J.F.
Nigeryjska zabawa
Użytkownik "Kris"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:68f6b1b7-6edf-447e-ab7f-691101993653@googlegroups.com...
[...]

Hm, jpg raczej bezpieczny, ale teraz strach otwierac rozne zalaczone dokumenty :-)

Ostatnio mnie spamery atakuja jakimis docx  ... chyba nie bez powodu mi to wysylaja ?

Jakie¶ pomysły? Co im zaproponować?

Na razie sciezka jest jasna - musisz zadzwonic lub napisac z prosba o podanie jak wykonac platnosc ... a potem juz tylko pisac, ze zaplaciles, a przesylki nie widac :-)

J.

Data: 2016-02-03 08:58:46
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 3 lutego 2016 17:46:03 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

Na razie sciezka jest jasna - musisz zadzwonic lub napisac z prosba o podanie jak wykonac platnosc ... a potem juz tylko pisac, ze zaplaciles, a przesylki nie widac :-)

Powiedzcie mi jeszcze w co te poł bańki funtów zainwestować?

Data: 2016-02-03 09:00:27
Autor: Kris
Nigeryjska zabawa
W dniu ¶roda, 3 lutego 2016 17:58:47 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Powiedzcie mi jeszcze w co te poł bańki funtów zainwestować?
 Wszystkie bankomaty w okolice opróżnię jak zacznę z t± vis± biegać i wypłacać

Data: 2016-02-03 20:47:57
Autor: Tom N
Nigeryjska zabawa
Kris w <news:685ec706-4249-49e5-adbf-846285824ca1googlegroups.com>:

Wszystkie bankomaty w okolice opróżnię jak zacznę z t± vis± biegać i wypłacać

Oni Ci napisali co¶ o "wysyłk± bankomatu", więc bankomat bedziesz miał pod
ręka ;-)

--
'Tom N'

Data: 2016-02-04 02:16:22
Autor: Tomasz Chmielewski
Nigeryjska zabawa
On 02/04/2016 01:58 AM, Kris wrote:
[...]

A pójdĽ na cało¶ć i zafunduj organizację Festiwalu Nigeryjskiego na głównym rynku w twoim mie¶cie :)

Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2016-02-04 21:03:54
Autor: PiteR
Nigeryjska zabawa
J.F. pisze tak:

http://zapodaj.net/a686674a801f2.jpg.html

Hm, jpg raczej bezpieczny, ale teraz strach otwierac rozne zalaczone dokumenty :-)

to nie jpg tylko html :)

a na stronie można sie zarazić np przez Javę nawet w Operze także Javę najlepiej wł±czać tylko kiedy potrzebna a najlepiej w ogóle nie instalowac jej a Jscript wył±czać przed wej¶ciem na ciepł± stronę.

Ostatnio mnie spamery atakuja jakimis docx  ... chyba nie bez powodu mi to wysylaja ?

to rezerwacja biletów na Seszele no otwórz ;)

--
Piter

w banku b±dĽ czujny jak pies podwójny!

Data: 2016-02-03 20:43:15
Autor: Tom N
Nigeryjska zabawa
Kris w <news:68f6b1b7-6edf-447e-ab7f-691101993653googlegroups.com>:

[...]

Zasugerować, żeby na swój koszt zorganizowali cało¶ć i pomniejszyli
odszkodowanie o te koszty. Ba nawet niech zaokr±gl± sobie te koszty do 5000.

--
'Tom N'

Nigeryjska zabawa