Nikon CoolScan i NEF

Data: 2011-11-17 22:34:59
Autor: JD
Nikon CoolScan i NEF
W dniu 2011-11-17 21:39, Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world pisze:
Witam,
Zadawalem to pytanie kilka lat temu.
Czy ktos skanuje tym skanerem do NEFa ( zamiast TIFFa) i moglby sie
podzielic doswiadczeniami?
Jakie sa plusy/minusy.
PLus jest taki, ze NEF jest obslugiwany przez Camera Raw.
I mozna potem przy obrobce latwo podciagnac kilka parametrow.
No ale sam NIKON pisze ze NEFy ze skanera to nie sa prawdziwe NEFy.
To po co NIKON dal taka opcje?
Nic nie rozumiem.

A, i jakiego softu uzywacie do tych Coolscanow na Makach?
Bo oryginalny Nikon Scan nie jest juz dawno rozwijany i chyba nawet nie
dziala ze Snow Leopardem czy Lionem.

TA
Jakiś czas temu zadałem takie samo pytanie.
Tego NEFa nie otworzysz niczym poza softem nikona.

Nic więcej nie daje niż zapis do TIFF,
zrobili to chyba po to, aby dać możliwość
obróbki w NikonScan tego surowego skanu w późniejszym terminie.

JD

Data: 2011-11-18 14:16:04
Autor: Titus Atomicus
Nikon CoolScan i NEF
In article <ja3uk9$1kp7$1@newsread1.aster.pl>, JD <jacek3d@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> A, i jakiego softu uzywacie do tych Coolscanow na Makach?
> Bo oryginalny Nikon Scan nie jest juz dawno rozwijany i chyba nawet nie

Jaki¶ czas temu zada³em takie samo pytanie.
Tego NEFa nie otworzysz niczym poza softem nikona.
Ja???
Ja akurat to otwieram bez problemu w Photoshopie CS4.
A wczesniej poprzez plugin Nikona w Photoshopie Elements 2.

TA

Data: 2011-11-18 19:00:48
Autor: JD
Nikon CoolScan i NEF
wrote:

[...]

Być może. Nie doprecyzowałem, nie widzę sensu otwierać NEF
w czym innym jak wywoływarka RAW, a u mnie ani LR ani Bibble
nie potrafiło tych NEFów otworzyć.
Te z aparatów nikona się otwierają.

JD

Nikon CoolScan i NEF