Nikon Coolscan V ED i Windows Vista 64-bit

Data: 2009-07-08 15:25:16
Autor: Paweł Maciejewski
Nikon Coolscan V ED i Windows Vista 64-bit
Witam wszystkich,

Czy ktoś z forumowiczów spotkał się może z rozwiązaniem następującego
problemu: jak odpalić skaner Nikon Coolscan V ED w środowisku 64-bitowej Visty
na oryginalnych sterach Nikona? Jakiś czas temu zmieniłem sprzęt i przy
ściąganiu oprogramowania do skanera ze strony Nikona okazało się, że wsparcie
dla Visty jest, ale tylko dla wersji 32-bit. Dzwoniłem do pomocy technicznej
Nikona i powiedziano mi tylko tyle, że Nikon nie ma wsparcia dla systemów
32-bitowych... Moim zdaniem, tragedia...

Może komuś z Was udało się jakoś odpalić 32-bitowe stery do tego skanera na
Viście 64bit ?

Na sieci znalazłem komentarze, że skaner działa pod VueScan... ściągnąłem demo
i rzeczywiście jakoś tam sobie biega, ale sama aplikacja za bardzo mi nie
leży. Odkryłem natomiast dziwną rzecz - po odinstalowaniu dema VueScan (ale
jego sterownik został w systemie) odpaliłem Nikon Scan 4.0.3 i program
zadziałał, skanował i wyglądało na to, że jest ok... nie jestem jednak pewien,
czy takie postępowanie (oprogramowanie Nikona + stery z innej aplikacji) jest
w pełni bezpieczne dla skanera no i czy będzie to miało jakikolwiek wpływ na
jakość skanowania.

W najgorszym wypadku skaner podepnę pod laptopa z XP'kiem... Z góry dziękuję za pomoc,

Pozdrawiam

Paweł

Data: 2009-07-08 18:17:52
Autor: JA
On 2009-07-08 17:25:16 +0200, "Paweł Maciejewski" <battousai.WYTNIJ@gazeta.pl> said:

Witam wszystkich,

[...]
Ano nie ma. Na Mac OS X 10.5, Nikon Scan się odpala i tele tylko potrafi. Na 32 bitowym 10.4 działa normalnie.

[...]

Wpływ na jakość skanowania będzie miało ponowne zainstalowanie VS.
Program jest jasny przejrzysty i logiczny. W przeciwieństwie do NikonScana, z którym nigdy nie wiadomo co jest ustawione i jak będzie skanował.

--
200 ISO ma same zalety. Ziarno jak 400 czułość jak 100.
Nie odpowiadam na treści nad cytatem.

Data: 2009-07-11 02:13:08
Autor: Lokalny Artysta
Nikon Coolscan V ED i Windows Vista 64-bit

Ano nie ma. Na Mac OS X 10.5, Nikon Scan się odpala i tele tylko
potrafi. Na 32 bitowym 10.4 działa normalnie.

Nikon Scan działa poprawnie na każdym moim kompie z 10.5.7, nie było
problemów także z wcześniejszymi wersjami

Wojtek

Data: 2009-07-11 02:49:35
Autor: Lokalny Artysta
Nikon Coolscan V ED i Windows Vista 64-bit

intel czy ppc?

Intel - to może być problem, chociaż nie sprawdzałem, bo jedyne PPC
jakie mi zostało to szarak G3

Wojtek

Data: 2009-07-08 19:20:43
Autor: KrzysztofK
Nikon Coolscan V ED i Windows Vista 64-bit
Na sieci znalazłem komentarze, że skaner działa pod VueScan... ściągnąłem demo
i rzeczywiście jakoś tam sobie biega, ale sama aplikacja za bardzo mi nie leży.

To nie ma sie podobac - to ma dawac jakies sensowne efekty.
Oprogramowanie Nikona daje tragiczne skany.
Całe ciemne partie slajdu to czarne pecyny wg. Nikodema...
Posluchaj sie i zainstaluj VS.
Raz ustawisz parametry wyjsciowe i bedzie OK!

Pzdr
KK

Data: 2009-07-09 08:30:46
Autor: Kaiko
KrzysztofK wrote:
[...]

Popieram, sam pracuje na swoim coolscanie wlasnie z VS. Nikodemowi mowię nie - w wynikowych skanach to jest tragedia, a przeciez o obraz właśnie chodzi.

Kaiko

fotograficznie: http://kajetan.mastela.com
   po godzinach: http://kaiko.pl

Nikon Coolscan V ED i Windows Vista 64-bit