Niska rata kredytu hipotecznego - gdzie haczyk?

Data: 2011-03-29 00:18:43
Autor: Pytajnik
Niska rata kredytu hipotecznego - gdzie haczyk?
Witajcie,

przeglądając ogłoszenia sprzedaży mieszkań na jednym z portali internetowych
przy każdej ofercie jest odnośnik do reklamy pośredników przy braniu kredytu.
Podpowiadane kwoty są niezwykle niskie, a i sam okres kredytowania podejrzanie
długi bo aż 45 lat.

Gdzie tu jest haczyk - http://tnij.org/ratakredytu

Co oznacza zapis: "Przykładowa rata wyliczona dla kredytu hipotecznego
oferowanego za pośrednictwem Open Finance w Euro dla kwoty kredytu od 150 000
zł, przy okresie kredytowania 45 lat i LTV 90%. Rata kredytu obliczona dla
kredytu o oprocentowaniu o zmiennej stopie 1,08% (marża 0% w pierwszym roku +
EURIBOR 3M 1,08% na dzień 07.02.2011 roku). Szczegóły u Doradcy w oddziałach
Open Finance. "

Czy realna jest taka rata, czy to tylko fikcja i nikt nie jest w stanie spełnić
wymagań? A może z tymi zapisami ostatecznie wyjdzie, że z 259 000 będę musiał
oddać 1 259 000?

Jakie byłyby za, a jakie przeciw przy takim kredycie? Jestem zupełnie zielony w
tej tematyce. Mógłby ktoś podpowiedzieć, czemu nie warto ładować się w taki
kredyt? Bo mam dziwne przeczucie, że nie warto.

Data: 2011-03-29 07:17:31
Autor: Kenny
Użytkownik "Pytajnik" <pytamWYTNIJTO@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:178f.0000055a.4d910943newsgate.onet.pl...

[...]

O my God, a jaka bys chcial rate rozkladajac 150k na 45 lat? Toz to wystarczy rzucic palenie i juz mnie stac na mieszkanie :)))

Czy realna jest taka rata, czy to tylko fikcja i nikt nie jest w stanie spełnić

Hmm, moze byc z jednego powodu - z reguly ciezko o kredytowanie powyzej ok 65 roku zycia.

Jakie byłyby za, a jakie przeciw przy takim kredycie? Jestem zupełnie zielony w

Gigantyczne koszty. Zamiast oddac 150% ja to ma miejsce przy kredytach o polowe krotszych, oddalbys pewnie min. 200%.

--
Pozdr.
Kenny

Data: 2011-03-29 07:57:12
Autor: pytam
> [...]

O my God, a jaka bys chcial rate rozkladajac 150k na 45 lat? Toz to wystarczy rzucic palenie i juz mnie stac na mieszkanie :)))

Hm... ale pojawia się kolejny problem. Jeśli klikniesz w link z mojej wiadomości
to widać tak, że mieszkanie kosztuje 259 000 i rata podana jest od tej kwoty.
Stopka jednak mówi coś o kwocie "Od 150 000". Przy czym dla mieszkania za 130
000 też wyliczyło ratę. Czy ten zapis ma na coś wpływ? Czy ktoś interesował się
tym kredytem i czy może on zostać udzielony na 100, 110% wartości mieszkania?

Co oznaczają te LTV, zmienna stopa, EURIBOR?

Data: 2011-03-30 09:46:39
Autor: Cyb
On Tue, 29 Mar 2011 07:57:12 +0200, pytam@poczta.onet.pl wrote:

[...]

googla wylaczyli czy jak?

"LTV (z ang. Loan to value), wskaźnik używany w bankowości do
określania wysokości udzielanego kredytu lub pożyczki do wielkości
(wartości) zabezpieczeń spłaty tego kredytu."

czyli ze tyle z ceny mieszkania da ci bank, a reszte ty musisz miec
wlasnej kasy, przy czym im mniejszy LTV (wiekszy twoj udzial wlasny)
tym lepsze warunki dostaniesz :)

zmianna stopa oznacza, ze dzis splacasz wg oprocentowania 3.5% a za 2
lata moze to byc np. 7% :)

"EURIBOR (Euro Interbank Offer Rate) - stopa procentowa kredytów na
rynku europejskim (średnia z ofert 60 banków), która jest ustalana o
godzinie 11:00 czasu w Brukseli."

dobra rada:

..1 poczytaj troche o kredytach hipotecznych, szczegolnie walutowych, z
duzym naciskiem na ew. problemy i "miny" przy tych kredytach.

2. pochodz po paru bankach niby szukajac kredytu - pogadaj z
konsultantami.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2011-03-29 19:44:15
Autor: Michal Tyrala
On Tue, 29 Mar 2011 00:18:43 +0200, Pytajnik wrote:
[...]

                                                     ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Tu jest haczyk. Skonczy się roczna promocja, dojdzie marza, bedzie weselej :-)

 Czy realna jest taka rata, czy to tylko fikcja i nikt nie jest w stanie spełnić
 wymagań? A może z tymi zapisami ostatecznie wyjdzie, że z 259 000 będę musiał
 oddać 1 259 000?

Przy dlugim kredycie mozesz się spokojnie liczyc z x1.5-x3.

 Jakie byłyby za, a jakie przeciw przy takim kredycie? Jestem zupełnie zielony w
 tej tematyce. Mógłby ktoś podpowiedzieć, czemu nie warto ładować się w taki
 kredyt? Bo mam dziwne przeczucie, że nie warto.

Jak jestes zielony w temacie, to raczej omijaj kredyty walutowe. Choc
generalnie kredyt hipoteczny to jest grubszy temat i radzilbym się
jednak troche ,,doumieć''. Najlepiej: zwiad po kilku bankach, pogadac z
ludkami, usiac, poprzeliczac, itd.

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Niska rata kredytu hipotecznego - gdzie haczyk?