Niskobudżetowy upgrade komputera

Data: 2010-04-27 14:49:15
Autor: PJP
Niskobudżetowy upgrade komputera
Witam

Zamierzam zmodernizować trochę komputer, przy dość niskich nakładach
finansowych. Idea jest taka, żeby zostawić co się da z obecnego komputera i
wymienić płytę główna, procesor, grafikę. Komputer do typowych zastosowań
domowych, chociaż czasem zdarza się edycja wideo/foto, czasem jakaś gra
(powiedzmy coś w stylu W40k DOW2, DMC4 może coś nowszego).

Z przeglądania netu wypadły ze dwie opcje:
1. Jakaś płyta na G33 + Dual Celeron E3200 i ew. trochę podkręcić jeśli
zajdzie taka potrzeba (podobno łatwo się podkręca ten procesor).

2. np. ASRock N68C-S + Athlon II X2 245

do tego myślałem o Radeonie HD4670 lub czymś zbliżonym (nie upieram się przy
ATI), pamięci DDR2 mam (2GB) - razem góra 600 zł.

I teraz moje pytanie. Która opcja wydaje Wam się bardziej rozsądna (daje
większe szanse na łatwiejszy upgrade w przyszłości)? Jeśli macie jakieś inne
sugestie to będę wdzięczny za podzielenie się nimi.

Z góry dziękuje i pozdrawiam
Piotr Podsiadły --

Data: 2010-04-28 09:16:56
Autor: Marx
Niskobudżetowy upgrade komputera
Od zawsze najtaniej jest sprzedac wszystko i kupic wszystko nowe/pasujace.
Na purepc czy pclab masz przyklejone tematy, w ktorych sa konfiguracje o najlepszych parametrach cena/wydajnosc
Warto tez przegladnac gieldy na tych forach, gdyz dosc czesto mozna kupic ciekawe podzespoly w dobrych cenach, ze znanym potencjalem do podkrecania
Marx

Data: 2010-04-28 12:05:14
Autor:
Marx <Marx@nospam.com> napisał(a):
Od zawsze najtaniej jest sprzedac wszystko i kupic wszystko nowe/pasujace.
Na purepc czy pclab masz przyklejone tematy, w ktorych sa konfiguracje o najlepszych parametrach cena/wydajnosc

Być może. Nie bardzo chce go sprzedawać bo znajdę dla niego inne zastosowanie, poza tym
procesor jest lekko uszkodzony - włączenie Cool and quiet powoduje
niestabilność systemu Gdyby był mi potrzebny do pracy a nie jako komputer domowy to nie byłoby
problemu, a tak ciężko przekonać żonę. 500 - 600 da się przeznaczyć na ten
cel. Dla większej kwoty jak znam życie znalazłoby się wiele ważniejszych
zastosowań niż zakup komputera ;)

Warto tez przegladnac gieldy na tych forach, gdyz dosc czesto mozna kupic ciekawe podzespoly w dobrych cenach, ze znanym potencjalem do podkrecania

Ok. przeglądnę. Pozdrawiam
PJP

Data: 2010-04-28 10:31:05
Autor: M1SLQ
Niskobudżetowy upgrade komputera
zostawić co się da z obecnego komputera

a co siedzi w obecnym?

1. Jakaś płyta na G33 + Dual Celeron E3200

Najtańszy Asus P5KPL-AM na G31 będzie wystarczający, a kosztuje grosze (jakieś 130 zł)

do tego myślałem o Radeonie HD4670 lub czymś zbliżonym

zakładam że na kartę chcesz przeznaczyć ~300 zł, może warto rozważyć zakup używanego 9800GT?

Data: 2010-04-28 11:59:52
Autor:
M1SLQ <mbierwia@w_domenie_o2.pl> napisał(a):
> zostawić co się da z obecnego komputera

a co siedzi w obecnym?
Asus K8U-X, Athlon64 3400+ (s.754), 1,5 GB Ram, GF7600GS (agp), HDD: 320
(sata)+ 80 + 80 GB, dvd-rw, FireWire, dodatkowy kontroler USB, Tuner TV,
zasilacz: 350 W Modecom feel II, całość w obudowie midi tower enlighta, może
nie jest piękna ale wytrzymała ;)

Rzuce okiem na allegro i testy.
Pozdrawiam
PJP

Data: 2010-04-28 14:35:15
Autor: M1SLQ
Niskobudżetowy upgrade komputera
Asus K8U-X,

Czyli potrzebujesz nie tylko procesora, płyty i karty graficznej, ale również pamięci DDR2

zasilacz: 350 W Modecom feel II,

....i może zasilacza, jeśli karta będzie bardziej prądożerna

Pozdrawiam

Data: 2010-04-28 19:54:30
Autor:
Niskobudżetowy upgrade komputera
M1SLQ <mbierwia@w_domenie_o2.pl> napisał(a):
> Asus K8U-X,

Czyli potrzebujesz nie tylko procesora, płyty i karty graficznej, ale również pamięci DDR2

Wiem, chyba napisałem to w pierwszym poscie. 2 GB DDRII mam

> zasilacz: 350 W Modecom feel II,

....i może zasilacza, jeśli karta będzie bardziej prądożerna
mam nadzieję że ten jeszcze pociągnie...

Pozdrawiam
PJP

--

Niskobudżetowy upgrade komputera