Nissan Murano

Data: 2015-12-27 01:03:35
Autor: gobo
Nissan Murano
Hej,
Czy ktoś z Was może jeździł tym autem i mógłby podzielić się wrażeniami?
Chcę zmienić auto - ogólnie SUVów nie brałem pod uwagę, ale w tym roku byłem w Stanach i przejechałem Nissanem Pathfinderem kilka tysięcy kilometrów - po tej wyprawie zmieniłem zdanie. Siedzi się wyżej, widzi się więcej. Teren właściwie mnie nie interesuje. Zacząłem oglądać auta takie jak Hyundai Santa Fe (teraz mam Sonatę i bardzo sobie chwalę tę markę - ma dobry stosunek ceny do jakości). Oglądałem też Nissana Qasqai`a - jest całkiem niezły, choć wolałbym coś bardziej komfortowego.
Stąd wybór padł na Murano z okolicy rocznika 2010. Czy uważacie, że jest sens pchać się w zakup tego auta? A jeśli nie, to jakie alternatywy byście proponowali?
Pozdrawiam
Piotrek

Data: 2015-12-27 11:28:34
Autor: Cavallino
Nissan Murano
W dniu 27.12.2015 o 01:03, gobo pisze:
[...]

To suv będzie złym rozwiązaniem.
Spróbuj lepiej czegoś co tylko wygląda jak suv: Tucson, Santa Fe, albo siostrzane Sportage czy Sorrento, albo Mazda CX-5 będą lepszym wyborem.

Zacząłem oglądać auta
takie jak Hyundai Santa Fe (teraz mam SonatÄ™ i bardzo sobie chwalÄ™ tÄ™
markę - ma dobry stosunek ceny do jakości). Oglądałem też Nissana
Qasqai`a - jest całkiem niezły, choć wolałbym coś bardziej komfortowego.

W jakim sensie?
Bo generalnie taki prawdziwy suv będzie często mniej komfortowy niż QQ, który nie jest suv-em, tylko crossoverem i do zjeżdżania z asfaltu zupełnie się nie nadaje.
Właśnie dlatego, że suv powinien się nadawać, co niestety wiąże się z mniejszym komfortem na asfalcie.

Stąd wybór padł na Murano z okolicy rocznika 2010.

Masz jeszcze Xtraila - coś dokładnie pośrodku.

Data: 2015-12-28 20:22:55
Autor: gobo
Nissan Murano
Hej,
Bardzo dziękuję za opinię!

Auta które wymieniłeś rzeczywiście są codziennie "na tapecie"! Nie ma dnia bym nie oglądał ich na Allegro:)

Mazdę odpuszczam - niedawno siostrze ukradziono w moim mieście takie auto, a na komisariacie okazało się że to już któraś z kolei - nie chcę ryzykować, bo auto będzie stało na parkingu niestrzeżonym. Oczywiście wykupię AC, ale i tak losu nie chcę kusić:)

Prawdziwego SUVa jak wspominałem nie potrzebuję - czasem pojadę gdzieś na ryby, ale jazda w terenie, błocie itp. raczej nie wchodzi w rachubę i nawet nie będę kupował takich opon.

Xtrail pod względem praktycznym mi odpowiada, ale nie pasuje pod względem "optycznym" - jest za bardzo kwadratowy:)

Nie chcę też padalca z 100-120KM. Teraz w Sonacie (automat) mam 2.0. CRDi i 136KM - jest dynamiczna, ale kolejne auto chciałbym z mocą pomiędzy 150, a 200KM.

Może rzeczywiście zostanę przy QQ - choć trudno to nazwać miłością od pierwszego wejrzenia. Już bardziej odpowiada mi Captiva. Z roku 2011-2012 można ją kupić za mniej niż 50tys z pełnym wypasem. Znowu jak czytam o niej, to ludzie skarżą się na dość częste usterki.
Osiołkowi w żłobie dano...
A Murano odpowiada mi mocą, przeraża trochę zużyciem paliwa, zachęca dobrym jakościowo wnętrzem, zewnętrznym wyglądem i nagłośnieniem Bose:)
QQ w tym zestawieniu wychodzi chyba najlepiej jeśli chodzi o kompromis pomiędzy osiągami, wyglądem i ceną.

Pozdrawiam
Piotr

Data: 2015-12-28 20:17:50
Autor: Pszemol
Nissan Murano
"gobo" <gobo007@poczta.onet.pl> wrote in message news:56818c0f$0$685$65785112news.neostrada.pl...
A Murano odpowiada mi mocą, przeraża trochę zużyciem paliwa, zachęca dobrym jakościowo wnętrzem, zewnętrznym wyglądem i nagłośnieniem Bose:)

Pytanie czy będziesz go słyszał, czy zagłuszy go silnik :-(
Miałem takiego parę miesięcy temu od szefa na krótką
wyprawę służbową i nie mogę polecić: wnętrze raczej
właśnie tanie i tandetne, hałas duży - nic specjalnego.

Data: 2015-12-28 20:57:01
Autor: Cavallino
Nissan Murano
W dniu 28.12.2015 o 20:22, gobo pisze:
[...]

No właśnie nie bardzo - bo to już też suv.
Czyli dla Ciebie bez sensu.
Lepiej coÅ› nowszego i mniej suv-owatego.

  ale nie pasuje pod
względem "optycznym" - jest za bardzo kwadratowy:)

Stary tak.

[...]

Ale dalej jeździ jak suv (półterenówka) a nie podwyższona osobówka.
Na asfalcie to naprawdÄ™ ma znaczenie.
Rzecz jasna ujemne.

QQ w tym zestawieniu wychodzi chyba najlepiej jeśli chodzi o kompromis
pomiędzy osiągami, wyglądem i ceną.

A Sorrento?

Data: 2015-12-28 08:47:03
Autor: Tadeusz
Nissan Murano
W dniu 2015-12-27 o 01:03, gobo pisze:
Hej,
Czy ktoś z Was może jeździł tym autem i mógłby podzielić się wrażeniami?

Jeździłem z 5 lat temu 2 tygodnie Nissanem Murano, zresztą sprowadzonym do PL z USA, i przez to niestety wersja FWD.
Ogólnie nie jest źle, siedzi się fajnie, miejsca dużo, komfort jazdy spory. Z minusów:
- jak dla mnie fatalna skrzynia cvt, która odbiera co najmniej połowę przyjemności z jazdy - auto jedzie "jak tramwaj"
- duże spalanie tego silnika 3,5l

Tadeusz

Data: 2015-12-28 20:31:33
Autor: gobo
Nissan Murano
Hej!
Dziękuję za odpowiedź!
Rzeczywiście - wielokrotnie spotkałem się z opinią że jeśli kupować Murano to tylko w wersji europejskiej. Jest podobno lepsza jakościowo i ma napęd 4x4.
Dziś oglądałem Murano na parkingu pod marketem i chwilę pogadałem z właścicielem - chwalił auto za komfort, ale jak i Ty zwracał uwagę na spore zużycie paliwa. Do pracy mam 35-37km w jedną stronę. 80% z tego to trasa. Do tego później robię po mieście 10-15km - wiadomo: dziecko, szkoła, zakupy itp.
Tak więc dziennie przejeżdżam około 90km. Zużycie paliwa ma więc jakieś znaczenie, ale nie jest ono sprawą priorytetową. Obecne auto pali mi w trybie mieszanym ok 10l i gdyby miało do tego dojść 2-3-4l więcej to jakoś bym to zniósł:)
Skrzyni też się boję - uwielbiam automaty i chcę automat w SUVie. DSG nie znoszę, więc dlatego w przedbiegach odpadł VW. Optymalnie byłoby kupić auto z tradycyjnym automatem:)
Do żony mówię, że chyba jeszcze nie wyprodukowano auta dla mnie:)
Piotr

Data: 2015-12-28 20:58:29
Autor: Cavallino
Nissan Murano
W dniu 28.12.2015 o 20:31, gobo pisze:
[...]
znaczenie, ale nie jest ono sprawÄ… priorytetowÄ…. Obecne auto pali mi w
trybie mieszanym ok 10l i gdyby miało do tego dojść 2-3-4l więcej to
jakoś bym to zniósł:)

W 3 litrowym benzyniaku w wysokim aucie z automatem?
Nie ma takiej opcji.
Musiałbyś szukać diesla.

Data: 2015-12-29 09:30:40
Autor: twistedme
Nissan Murano
W dniu 2015-12-28 o 20:58, Cavallino pisze:
[...]

No jest :)

http://otomoto.pl/oferta/chevrolet-captiva-skora-7-osob-naped-4x4-klimatronik-bardzo-ladna-ID6yfy0l.html#ae2dfb7311

Ale ja jestem nieobiektywny, bo swojego chevy lubię, chociaż on mnie trochę mniej... :) No i nie mam porównania z innymi suvami.

Data: 2015-12-29 17:33:45
Autor: Cavallino
Nissan Murano
W dniu 29.12.2015 o 09:30, twistedme pisze:

> [...]
jakoś bym to zniósł:)

W 3 litrowym benzyniaku w wysokim aucie z automatem?

To ten sam silnik co w Dodgu Caravanie (kuzyn ma takiego)?
Jeśli tak to on pali 15, ale przy spokojnej jeździe w trasie, a nie średnio i w aucie z dużo lepszym Cx niż Captiva.
Więc jakoś nie uwierzę.

Data: 2015-12-29 18:13:30
Autor: twistedme
Nissan Murano
W dniu 2015-12-29 o 17:33, Cavallino pisze:
> [...]

To ten sam silnik co w Dodgu Caravanie (kuzyn ma takiego)?

A tego nie wiem, nie interesowałem się, nie brałem pod uwagę benzyny w ogóle, a jak już to w życiu takiej pojemności. 2l diesel pali w moim przypadku 8,8-9,5.

Jeśli tak to on pali 15, ale przy spokojnej jeździe w trasie, a nie
średnio i w aucie z dużo lepszym Cx niż Captiva.
Więc jakoś nie uwierzę.

Tu piszą, że średnio 13 max 16 :)

http://www.autocentrum.pl/spalanie/chevrolet/captiva/i/silnik-benzynowy-3.2-v6-230km-2006-2010/

No ale czego się spodziewać przy takiej pojemności, mocy i wadze i jeszcze w automacie...

Data: 2015-12-29 18:22:31
Autor: Cavallino
Nissan Murano
W dniu 29.12.2015 o 18:13, twistedme pisze:
> [...]

A tego nie wiem, nie interesowałem się, nie brałem pod uwagę benzyny w
ogóle, a jak już to w życiu takiej pojemności. 2l diesel pali w moim

Aaaa - no to Cię źle zrozumiałem, byłem przekonany, że podajesz przykład benzyny, która będzie tyle paliła.

Raczej to drugie i to średnio.
A max pewnie w granicach 25.

Data: 2015-12-29 18:37:17
Autor: twistedme
Nissan Murano
W dniu 2015-12-29 o 18:22, Cavallino pisze:
> [...]

przypadku 8,8-9,5.

Aaaa - no to Cię źle zrozumiałem, byłem przekonany, że podajesz przykład

Pytający mówił o 10l + 2-3-4, więc teoretycznie się mieści, ale w praktyce może być jak piszesz :)

Najlepszy wpis:

"Auto ma 3 tygodnie 3,2benzyna V6 230kM,zrobiłem prawie 2000km i dramat, komputer pokazuje 14l/100km.Nie ma znaczenia czy dajesz w rurę czy muskasz pedał gazu(nigdy nie było mniej niż 13,7l/100km i max.14,2l/100km).Co mnie podkusiło żeby kupić to gówno!!!!"

No kurna, okrętu się pan spodziewałeś? Ludzie są jednak dziwni...

Data: 2015-12-30 09:45:09
Autor: Tadeusz
Nissan Murano
W dniu 2015-12-29 o 18:37, twistedme pisze:

[...]

Miałem 3 lata LS430 V8 4,3l i "delikatnie muskany" w trasie czyli tak średnio 100 km/h palił poniżej 8 litów Pb95 :-)
Pędzony "ile się da" z wyprzedzaniem wszystkiego po drodze ;-) 12 - 14 litrów

Tadeusz

Data: 2015-12-29 15:00:46
Autor: Marvin
Nissan Murano
)
[...]

Jeżdżę ix35 Hyundaia. Teraz to niby Tucson. Automat jest klasyczny bez udziwnień. 2-litrowa benzyna przy spokojnej jeździe po mieście pali mi 10l/100.
M.

Nissan Murano