Niżne Tatry - śnieg jest?

Data: 2009-11-05 21:49:56
Autor: Spox07
Niżne Tatry - śnieg jest?
Witam,
czy Ktoś orientuje się, czy w Niżnych Tatrach (okolice Kralovej Holi) jest szanasa na taką ilość śniegu żeby "poturować"?
Kamery pokazują niestety "szaroziem" :-(   Ale może na grzbiecie jest lepiej?

Pozdr.
E.

http://picasaweb.google.com/Spox07/

Data: 2009-11-05 22:44:49
Autor: Szymon R.
Niżne Tatry - śnieg jest?
Dnia 2009-11-05 21:49, Spox07 napisal(a) te oto slowa:
[...]

Nie liczyłbym na to. Zdecydowanie. Szczególnie na grzbiecie, który jest tam dość rozległy, więc śnieg raczej zawiany/zmieciony pozostałby.
Za wcześnie na tury w tym rejonie. Trza poczekać do tej właściwej zimy ;).

Szymon R.

Klub Górski Zdobywcy               http://zdobywcy.zywiec.pttk.pl
Bacówka na Krawcowym Wierchu       http://krawcow.pttk.pl
Noc Krawculi    http://krawcow.pttk.pl/nockrawculi/
GG: 2461026

Data: 2009-11-06 12:26:50
Autor: Jar
Niżne Tatry - śnieg jest?

czy Ktoś orientuje się, czy w Niżnych Tatrach (okolice Kralovej Holi) jest szanasa na taką ilość śniegu żeby "poturować"?
Kamery pokazują niestety "szaroziem" :-(   Ale może na grzbiecie jest lepiej?
Też tam się  wybierasz? Ja będe zaczynał od zachodu, a kończył w rejonie Kralovej Holi Wg. mnie na narty to zdecydowanie za wcześnie, jeśli nawet jest pokrywa, to kilka cm najwyżej. Dlatego nie biorę rakiet. Schronisko pod Chopokiem ma jakiś serwis meteo na swojej stronie:
http://www.kamennachata.sk/sk/
ale nie ma info o pokrywie. Wg. onetu u nas na Babiej G. [czyli 1700m] leży dziś 7cm śniegu, a na Hali Krupowej 2cm. Na Turbaczu w Gorcach płaty. Sytuacja w górach może sie szybko zmienić, jeśli beda opady. Wg. ICM-u na Słowacji w interesujacym nas rejonie przez ostatni tydzień padał snieg, ale teraz meteorogramy pokazują ocieplenie na południe od Tatr. Jeśli jedziesz dopiero za kilka dni, może akurat dopada trochę sniegu w górach, ale czy starczy do turowania -nie wiem.
Teraz sprawdziłem, w Tatrach na Kasprowym i w 5-tce jest ponad 30cm, ale an Gasienicowej tylko 8. Diabli wiedza, jak na tej Słowacji będzie...
Pozdrawiam
-J.

Data: 2009-11-06 21:02:35
Autor: Spox07
Niżne Tatry - śnieg jest?
Wg. mnie na narty to zdecydowanie za wcześnie, jeśli nawet jest
pokrywa, to kilka cm najwyżej.

No cóż może byłem zbytnim optymistą - pamietając co działo się w połowie października.
do zobaczenia na szlaku, albo i obok niego :-)

Data: 2009-11-06 21:09:48
Autor: Krzychu
Niżne Tatry - śnieg jest?
Witam,
czy Ktoś orientuje się, czy w Niżnych Tatrach (okolice Kralovej Holi) jest szanasa na taką ilość śniegu żeby "poturować"?

We wtorek na Kralovej Holi nie było ani jednego centymetra śniegu, natomiast dziś na północnych stokach Mogielicy miejscami leżał 1 centymetr śniegu :-)

--

Niżne Tatry - śnieg jest?