Nizsza kultura bankowosci

Data: 2010-09-09 22:43:45
Autor: neoniusz
Nizsza kultura bankowosci
Alior nie jest taki fajny. Juz pomine to, ze kiedys wrzucali regulaminy z wstecznymi datami itp., ale chodzi mi o cos innego.
Reklamacje rozpatruja chyba gimnazjalisci, ktorzy maja problem z rozumieniem slowa pisanego.
Otoz tak.
Wzialem udzial w promocj 10 tysiecy przywilejow. Spelnilem wszystkie warunki. W lipcu otrzymalem premie. Powinienem ja otrzymywac jeszcze przez 6 miesiecy.
W sierpniu odmowili mi przyznania premii, bo jak stwierdzili, w lipcu nie wplynelo wynagrodzenie. Tym samym wykluczyli mnie z dalszego udzialu.
Rzecz w tym, ze moj pracodawca nie wysyla przelewow z tytulem "wynagrodzenie" i podejrzewam, ze to o to sie rozchodzi.
W lipcu otrzymalem premie, bo jak sie dowiedzialem, uznano jako wynagrodzenie moj prywatny przelew, ktory wyslalem z innego konta a nazwalem go "stypendium". Troche zalosne z ich strony. Nie uznac przelewu od pracodawcy a uznac (wbrew regulaminowi promocji) prywatny przelew z tytulem "stypendium".
11 sierpnia zlozylem reklamacje, w ktorej zwrocilem uwage, ze w lipcu wynagrodzenie od pracodawcy wplynelo na konto, podobnie jak w czerwcu - wskazalem te przelewy. Nie obchodzi mnie to, ze uznali przelew z tytulem "stypendium" a nie uznali przelewu od pracodawcy, ktory otrzymuje regularnie co miesiac.
W odpowiedzi napisali, ze "nasz system nie rozpoznal przelewu o tytule "XYZ (4) 101212 21321321 1323123 1232132" jako wynagrodzenia od pracodawcy w lipcu br.".
Odpowiedzialem na ich reklamacje twierdzac, ze nie jest moja wina fakt, ze ich system nie rozpoznaje przelewow od mojego pracodawcy. Dodalem, ze nie mam zadnego wplywu na to jak pracodawca nazywa przelewy. Wkleilem takze definicje wynagrodzenia wedlug slownika PWN. Ponownie wskazalem, ktore przelewy sa moim wynagrodzeniem. W swojej naiwnosci myslalem, ze skoro system nie rozpoznaje, to wystarczy, ze im to wskaze i bedzie OK. O naiwnosci! W tytule pojawia sie pewna stala fraza, a dalszy ciag zalezy od liczby projektow, ktore zrobie w danym miesiacu. Pracodawca jest zagraniczny i jest podmiotem gospodarczym, wiec wszystko jest w porzadku. Napisalem rowniez, ze jesli reklamacja nie zostanie uwzgledniona, skieruje skarge do KNF. Poprosilem o wskazanie punktu w regulaminie, ktory mowi, ze przelew musi posiadac tytul "wynagrodzenie" lub pokrewny. I co? I nic.
Wczoraj odsluchalem przez konsultanta tresc odpowiedzi.
Cytuja tam wiekszosc regulaminu (10 min sluchania) i twierdza, ze nie spelnilem jego warunkow, a konkretnie:
"w trakcie Etapu 2 na rachunku, o kto虂rym mowa w pkt. c) powyz虈ej, musi zostad odnotowany wp艂yw z tytu艂u wynagrodzenia, dokonany przez pracodawce台, ba台dz虂 wp艂yw z tytu艂u stypendium, dokonany przez uczelnie台 wyz虈sza台, ba台dz虂 wp艂yw z tytu艂u renty lub emerytury, dokonany przez ZUS (kaz虈de z tych s虂wiadczen zwane jest dalej 鈥濿ynagrodzeniem鈥)."
Na koncu dodaja, ze maja nadzieje, ze taka odpowiedz mnie satysfakcjonuje i dalej pozostane zadowolonym klientem. Nie wskazano punktu, ktory mowi o tytule "wynagrodzenie".
Napisalem skarge do KNF i poprosilem o interwencje, ale za bardzo nie wierze w skutecznosc tego rozwiazania.
I co mam teraz zrobic? Wynagrodzenie jest co miesiac przelewane, nie ma tytulu "wynagrodzenie", bo nawet jesli mialoby byc, to nie po polsku, bo firma szwajcarska. A z promocji mnie wykluczyli. Obawiam sie, ze na nastepna reklamacje tez odpowiedza kopiujac caly regulamin i dziekujac za wspolprace.

Data: 2010-09-09 23:01:13
Autor: Jarek Andrzejewski
Nizsza kultura bankowosci
On Thu, 09 Sep 2010 22:43:45 +0200, neoniusz <neon@joemonster.org>
wrote:

[...]

Wytocz im proces. Serio.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-09-09 23:16:44
Autor: spammtrapp
Nizsza kultura bankowosci
[...]

Eee, za s艂abo, niech dokona aktu samospalenia przed g艂贸wna siedzib膮.

Data: 2010-09-09 23:24:45
Autor: Adam P砤szczyca
Nizsza kultura bankowosci
Dnia Thu, 09 Sep 2010 22:43:45 +0200, neoniusz napisa(a):

Napisalem skarge do KNF i poprosilem o interwencje, ale za bardzo nie wierze w skutecznosc tego rozwiazania.

KNF nie ma nic do tego.
[...]

A wiesz gdzie si rozstrzyga spory cywilne?

--
     ___________ (R)
    /_  _______    Adam 'Trzypion' P砤szczyca (+48 502) 122 688

Data: 2010-09-09 23:33:22
Autor: neoniusz
Nizsza kultura bankowosci
W dniu 10-09-09 23:24, Adam P砤szczyca pisze:
[...]

Wiem, s眃z sie juz od roku z PZU i myslalem, ze uda mi sie tego uniknac w tym przypadku. Przy dobrych wiatrach wyrok bedzie za 2 lata.
Teraz wpadlem na pomysl, ze jest przeciez arbiter bankowy.

Data: 2010-09-10 01:02:48
Autor: Adam P砤szczyca
Nizsza kultura bankowosci
Dnia Thu, 09 Sep 2010 23:33:22 +0200, neoniusz napisa(a):

[...]

Zapomnij. --

Data: 2010-09-10 00:17:51
Autor: monter.FM
Nizsza kultura bankowosci
W dniu 2010-09-09 22:43, neoniusz pisze:
Alior nie jest taki fajny. [...]
[...]

I tu powinna Ci si臋 zapali膰 czerwona lampka. Kto jest uczulony na s艂owo
"stypendium"?
Mieszkam 30 metr贸w od centrum IT "ni偶szej kultury" ;-) i jednocze艣nie
ok. 1,5 km od kampusu UJ.
Przez ca艂膮 dob臋 dzia艂aj膮. Wida膰 to na zewn膮trz jak wychodz膮 na "dymka" ;-P
Cho膰 mnie osobi艣cie ci膮gle kusz膮 (nie konkretnie Ci dymkowcy) ofertami.
Bo np. pana A.U. z banku, w kt贸rym fiordy jedz膮 z r臋ki, kt贸ry do mnie
wydzwania co par臋 dni, 偶e ma bardzo wa偶n膮 spraw臋 i 偶ebym ja si臋 z nim
um贸wi艂 u NIEGO w ODDZIALE ( a coraz bardziej mi nie po drodze), to ju偶
mam troszeczk臋 do艣膰 ;-)
--
http://monter.FM
Archiwum JW23, parodie, miksy muzyczne, polityczne, programowe...

Data: 2010-09-09 16:13:10
Autor: ToRo999
Nizsza kultura bankowosci
neoniusz jestem w 100% w tej samej sytacji ;-)

Konto za硂縴砮m i przela砮m odpowiednia kwote z tytulem "WYPLATA".
Premie otrzymalem cacy wszystko. W drugim miesiacu wyslalem przelew z
tytulem "WPLATA". Premii nie dostalem. Dzwonie na infolinie, 10 minut
sluchania regulaminow itd. i ciagle Pani powolywala sie na zapis "musi
zostac odnotowany wplyw z tytuly wynagrodzenia", a 縠 w tytule nie ma
wynagrodzenie to jest to przelew wlasny. Tlumaczylem ze nigdzie nie ma
zapisu ze ma byc W TYTULE wynagrodzenie, ale przelew z tytulu
wynagrodzenia a to chyba co innego - rownie dobrze moge byc wlasnym
szefem i sobie przelewac pieniadze z tytulem d*pa. W koncu pytam: w
poprzednim miesiacu odnotowano wplyw tak? Tak. Czym sie rozni ten
obecny od poprzedniego (tak na prawde brak Y w tytule). Pani
stwierdzila ze poprzedni byl wynagrodzeniem a ten obecny to wplata
wlasna itd. srele morele - oba przelewy z tego samego konta. Zlozylem
reklamacje, po tygodniu zadzwonili z odpowiedzia, chyba przeczytali mi
pol regulaminu 10000 przywilejow i na koniec ze reklamacja nie uznana.
Polecilem pare osob wiec kilka stowek poszlo sie... Konto zamykam od
razu kiedy bede mogl to zrobic bez zwracania 5 dyszek.

Konta bym w ogole nie zakladal, ale przed zalozeniem spytalem
konsultanta czy moze byc inny wplyw. Stwierdzil ze tak ale na
odpowiednia kwote, jezeli jestem studentem to powyzej 1000zl jezeli
nie to powyzej 2000zl. I tak przez przypadek w sumie poszedl ten
przelew z innym tytulem bo nie myslalem o bawieniu sie w
"wynagrodzenia", skoro to kwota ma byc odpowiednia a nie tytul, ale
widac jest inaczej.

Data: 2010-09-11 15:30:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nizsza kultura bankowosci

"ToRo999" a460cf35-07dd-43ef-861b-6ff61511bf9b@v23g2000vbi.googlegroups.com

: poprzednim miesiacu odnotowano wplyw tak? Tak. Czym sie rozni ten
: obecny od poprzedniego (tak na prawde brak Y w tytule). Pani
: stwierdzila ze poprzedni [..]

 -- Hm... A, rzeczywi禼ie, nie ma znacz眂ej r罂nicy. :)
    Wie Pan... Znaczy -- wie Szanowny Pan, reklamacj uznamy. :)
 -- O, to dobrze... A mi ul縴硂...
 -- Wystornujemy tamten b潮d.
 -- Dobrze, [qu紈a -- co to stornowanie?] czekam cierpliwie...
 -- Ale widz, 縠 u Szanownego Pana nie ma 秗odk體 na koncie...
 -- No, nie ma...
 -- Wi阠 jak mamy stornowa? Prosz wp砤ci, aby秏y mogli
    zabra tamt, mylnie przekazan Szanownemu Panu nagrod... ;)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Postscriptum: Nie 秎ijcie mi spamu na moj now skrzyneczk m@ilow!!!
              [jako trzeba testowa -- je秎i napisz, aby wysy砤li mi
m@ile, odpowiedz, 縠 nie b阣 za darmo testowali, lecz je秎i poprosz
o to, 縠by nie s砤li mi spamuu, skrzynka szybko zape硁i si!]

Data: 2010-09-10 14:55:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nizsza kultura bankowosci

"neoniusz" i6bgr8$bk4$1@news.onet.pl
Alior nie jest taki fajny.

Dla mnie jest -- Armur jest blisko mnie. ;)
I na tym si ko馽zy jego fajno舵. :)

(Armur -- Alior z marmuru czy marmur z Alira)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-10 19:05:40
Autor: neoniusz
Nizsza kultura bankowosci
W dniu 10-09-09 22:43, neoniusz pisze:
Alior nie jest taki fajny. Juz pomine to, ze kiedys wrzucali regulaminy

Zdecyduje sie na arbitraz, mam nadzieje, ze to cos pomoze.
Dzis poprosilem o przeslanie dokumentow zwiazanych z reklamacja na adres korespondencyjny. Cos zaczeli bulgotac, ze pisma "NIE SA SPORZADZONE" i musze poczekac 2 tygodnie. ROTFL. To ciekawe co to bylo co mi przez telefon czytali! Pewnie z glowy lecieli.
Sredni czas rozwiazania sprawy to niby ok. 40 dni, zobaczymy. Zawsze to krocej niz sad.

Data: 2010-09-10 19:32:38
Autor: Przemyslaw Kwiatkowski
Nizsza kultura bankowosci
neoniusz pisze:

[...]

A sk艂ada艂e艣 reklamacj臋 pisemnie, czy ustnie? Zawsze nale偶y sk艂ada膰 pisemnie i 偶膮da膰 pisemnej odpowiedzi.

Sredni czas rozwiazania sprawy to niby ok. 40 dni, zobaczymy. Zawsze to
krocej niz sad.

Mo偶e lepiej poczeka膰 a偶 minie 6 miesi臋cy i za偶膮da膰 w s膮dzie od razu wyp艂aty wszystkich "rat" ?

--
MiCHA

Data: 2010-09-10 23:21:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nizsza kultura bankowosci

"neoniusz" i6doe5$fqu$2@news.onet.pl

[...]

I taniej, i ta sama skuteczno舵... :) Ja ciesz si, gdy po wp砤cie
do Armuru mam na koncie tyle, ile powinienem mie -- i staram si to
wyla jak najszybciej do Ebanku. :) A tam te s cyrki. :) W Armurze
mam tylko p蟪 grosza z groszami. ;) (nie jestem 秝ini, wi阠 nie mam
ustawionego sta砮go zlecenia codziennego na jeden grosz) ;) Je秎i mi
Alior czego ekstra nie daje (a na razie nie da mi niczego w formie
wisienki) nie narzekam. :) Wystarczy, je秎i nie kradn. :)

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Data: 2010-09-11 01:53:56
Autor: Feromon
Nizsza kultura bankowosci

U偶ytkownik "neoniusz" <neon@joemonster.org> napisa艂 w wiadomo艣ci news:i6bgr8$bk4$1news.onet.pl...
[...]

Ja uwierzy艂em BZWBK 偶e dostan臋 kart臋 kredytow膮 z limitem 6cio miesi臋cznych wp艂yw贸w na konto.
Po 4 miesi膮cach mia艂em ponad 50 tys wp艂at w艂asnych. A偶 si臋 zdziwi艂em, 偶e tyle.
Jak poszed艂em po kart臋, to si臋 okaza艂o, 偶e to maj膮 by膰 wp艂aty od PRACODAWCY a nie bylejakie wp艂aty.
Rozwi膮偶臋 umow臋 i fina艂. St贸wk臋 od Depardieu dosta艂em.

Feromon

Data: 2010-09-11 15:08:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nizsza kultura bankowosci

"Feromon" 4c8ac518$0$22793$65785112@news.neostrada.pl

Rozwi笨 umow i fina. St體k od Depardieu dosta砮m.

Jakie to szcz甓cie, 縠 nale縴my do Unii, jak i Francja... ;)
A opodatkowa砮 t st體k op砤t za debet體k i za ostatni miesi眂?
Ach, te podatki... A mia硑 by mniejsze... Niekt髍zy jako unikaj
p砤cenia, ostatni miesi眂 wp砤caj w kasie i zaraz zabieraj; z kart
debetowych rezygnuj na samym pocz眛ku... E... Takie tam zawi硂禼i
prawno-podatkowe... ;)

Ja uwa縜m, 縠 nie ma co kombinowa -- trzeba podatki p砤ci!
Zap砤ci砮m i za karty, i za jeden ostatni miesi眂 -- jeden, bo
ja dosta砮m dwie st體ki od tego franca... Nie... Od Francuza...
Myli si mi to i owo... Mam ju swoje lata... Nie ma si co dziwi...

   .'O`-'     ., ; o.' eneuel@eneuel.comyr.com '.O_'

Nizsza kultura bankowosci