Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Nizszy tlok, zmiana kompresji

Nizszy tlok, zmiana kompresji

Data: 2014-02-22 08:11:03
Autor: Kuczu
Nizszy tlok, zmiana kompresji
W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
Witam

Mam pytanie z tych nietypowych.
Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.

takich ?

http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Motorradteile&hash=item338a5ea06a

U pana Yamahy sie dawno skonczyly a jak cos sie raz na ruski rok sie pokaze
to przewyzszy wartosc reszty gratow.

Ale czesci do oldtimerow beda juz tylko drozsze


Znalazlem tlok od innego modelu, nadal produkowany jako zamiennik,
kompatybilny ze srednica glowki, kompatybiny z nadwymiarem po szlifie ale wg
wymiarow jest nizszy o ok 1,3mm.
I teraz czy to ma sens?

Stopien kompresji wg manuala to 9,3:1
Srednica cylindra nominalnego to 69mm, skok 52,4mm co daje 195cm^3

Robiac szlif na 70mm robi sie z tego 201cm^3

Przy tloku nizszym o te 1,3mm w koncowym punkcie pracy tloka, komora
sprezania powiekszy sie o 5cm^3
Stopien sprezania teoretycznie spadnie wiec z 9,3:1 do 8:1

Wiec robi sie nieciekawie. Albo sie gdzies kopnalem w obliczeniach.

Co wiec pozostaje, planowanie gory cylindra o te 1,3mm?

Mozna sprobowac


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-02-22 08:15:01
Autor: Kuczu
Nizszy tlok, zmiana kompresji
W dniu 2014-02-22 08:11, Kuczu pisze:
W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
Witam

Mam pytanie z tych nietypowych.
Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.

takich ?

http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Motorradteile&hash=item338a5ea06a

albo taniej w zamiennikach:

1. nadwymiar (69,25 mm):
http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-1-Ubermas-0-25-os-/251442065278?pt=DE_Motorradteile&hash=item3a8b1d6f7e

2. nadwymiar (69,50 mm):

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-2-Ubermas-0-50-os-/390762750090?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb46608a

4. nadwymiar (70 mm):

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-4-Ubermas-1-00-os-/390762750883?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb4663a3

jest tez super nadwymiar czyli 70,25 mm:

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-Sondermas-1-25-os-/390762761700?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb468de4







--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-02-22 12:17:02
Autor: Tmek
Nizszy tlok, zmiana kompresji

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:le9iqn$t8r$2node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-02-22 08:11, Kuczu pisze:
W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:
Witam

Mam pytanie z tych nietypowych.
Do starego xs nie idzie dostac nadwymiarowych tlokow.

takich ?

http://www.ebay.de/itm/YAMAHA-XS-400-82-Kolben-Ringe-2-Mas-69-50-PISTON-RINGSET-/221364789354?pt=DE_Motorradteile&hash=item338a5ea06a

albo taniej w zamiennikach:

1. nadwymiar (69,25 mm):
http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-1-Ubermas-0-25-os-/251442065278?pt=DE_Motorradteile&hash=item3a8b1d6f7e

2. nadwymiar (69,50 mm):

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-2-Ubermas-0-50-os-/390762750090?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb46608a

4. nadwymiar (70 mm):

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-4-Ubermas-1-00-os-/390762750883?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb4663a3

jest tez super nadwymiar czyli 70,25 mm:

http://www.ebay.de/itm/Kolben-Piston-Kit-Kolbenringe-YAMAHA-XS-400-OHC-XS400-OHC-Sondermas-1-25-os-/390762761700?pt=DE_Motorradteile&hash=item5afb468de4


Dzieki za linki.

Widzialem to i zastanaialem sie skad to biora i kto to robi. Bo nie jest to yamaha, wyglada aktualnie i leci z chin.
Tylko ma z dupy cene jak za chinczyka.

Na ten oryginal za 300euro nie trafilem. Ale kurcze, co za preis..

Tak samo z chin pochodzi to krotsze o czym pisalem ale jest za 1/6 ceny, bo sprzetow w ktore to wkladali bylo wiecej i nadal sa.
http://www.ebay.com/itm/Piston-Kit-For-YAMAHA-XT225-Bore-Size-70-00-mm-STD-/271353979265?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f2df52181&vxp=mtr

Co do wymiarow, co pisalem o dlugosci ktora ma wplyw na kompresje, czyli od osi glowki po dekiel.
Moje dane z pomiaru dane tamtego stad
https://www.tkrj.co.jp/goods/m-AY0880X-1KH-.php

pozdro
Tmek

Data: 2014-02-22 14:14:09
Autor: Kuczu
Nizszy tlok, zmiana kompresji
W dniu 2014-02-22 12:17, Tmek pisze:

Dzieki za linki.

Widzialem to i zastanaialem sie skad to biora i kto to robi. Bo nie jest to
yamaha, wyglada aktualnie i leci z chin.
Tylko ma z dupy cene jak za chinczyka.

Predzej Tajwan, nie dotykalem tego. Ale tajwanskie tloki do HD sa calkiem przyzwoite i wytrzymuja niewiele mniej niz oryginaly. A kosztuja 30 Euro sztuka. W sumie 75 Euro kosztuja dwa tloki i pierscienie Hastingsa.


Na ten oryginal za 300euro nie trafilem. Ale kurcze, co za preis..

Tak samo z chin pochodzi to krotsze o czym pisalem ale jest za 1/6 ceny, bo
sprzetow w ktore to wkladali bylo wiecej i nadal sa.
http://www.ebay.com/itm/Piston-Kit-For-YAMAHA-XT225-Bore-Size-70-00-mm-STD-/271353979265?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item3f2df52181&vxp=mtr


130$ (bo 65$ to za sztuke) i 250 Euro to nie jest 1:6 tylko 2:5.

Co do wymiarow, co pisalem o dlugosci ktora ma wplyw na kompresje, czyli od
osi glowki po dekiel.
Moje dane z pomiaru dane tamtego stad
https://www.tkrj.co.jp/goods/m-AY0880X-1KH-.php

pozdro
Tmek




--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-02-22 15:01:43
Autor: Tmek
Nizszy tlok, zmiana kompresji

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:lea7s3$dbp$1node1.news.atman.pl...
W dniu 2014-02-22 12:17, Tmek pisze:

Predzej Tajwan, nie dotykalem tego. Ale tajwanskie tloki do HD sa calkiem przyzwoite i wytrzymuja niewiele mniej niz oryginaly. A kosztuja 30 Euro sztuka. W sumie 75 Euro kosztuja dwa tloki i pierscienie Hastingsa.

Bardziej u zrodla wychodzi 40$ ale to jedna wielka zagadka co to warte.
http://www.aliexpress.com/item/High-performance-70mm-bore-Chromium-aluminium-motorcycle-piston-kit-for-YAMAHA-XT225/617940972.html


130$ (bo 65$ to za sztuke) i 250 Euro to nie jest 1:6 tylko 2:5.

Tak, moj blad.


Mam jeszce jedno pytanie.
W przypadku zwiekszania srednicy cylindra jak wyglada sprawa od strony uszczelki pod glowice?
Czy to, ze bedzie bardzej wystawiona na warunki panujace w silniku, nie zaszkodzi jej?
Bo zwiekszajac otwor blacha bedzie wystawala nie tylko od czola ale tez krawedz od strony tloka..

pozdro
Tmek

Data: 2014-02-22 15:23:52
Autor: Kuczu
Nizszy tlok, zmiana kompresji
W dniu 2014-02-22 15:01, Tmek pisze:
Mam jeszce jedno pytanie.
W przypadku zwiekszania srednicy cylindra jak wyglada sprawa od strony
uszczelki pod glowice?
Czy to, ze bedzie bardzej wystawiona na warunki panujace w silniku, nie
zaszkodzi jej?
Bo zwiekszajac otwor blacha bedzie wystawala nie tylko od czola ale tez
krawedz od strony tloka..

nic jej nie bedzie. Te 0.5 mm na strone ma znaczenie zadne.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2014-02-22 12:28:28
Autor: Tmek
Nizszy tlok, zmiana kompresji

Użytkownik "Kuczu" <qczu666@gmail.com> napisał w wiadomości news:le9ij9$t8r$1node2.news.atman.pl...
W dniu 2014-02-22 04:48, Tmek pisze:

Co wiec pozostaje, planowanie gory cylindra o te 1,3mm?

Mozna sprobowac

Przyszlo mi teraz na mysl, ze moze o nie wplynie to na sam cylinder i tuleje - czyli krotszy kolnierz na gorze.
Ale obnizajac wszystko bede mial wiecej do wytracenia na rozrzadzie. Obnizy sie walek i napinacz bedzie musial wiecej naciagnac lancuch.

Tmek

Nizszy tlok, zmiana kompresji

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona