Nju Mobile - wrazenia

Data: 2013-05-24 13:19:13
Autor: Titus Atomicus
Nju Mobile - wrazenia
Witam,
Kilka dni temu zdecydowalem sie na abonament w Nju Mobile.

Pierwsze wrazenia - pozytywne - wysoka sprawnosc operacji i czytelna strona interenetowa. Ta dobra czytelnosc dotyczy tez zarzadzania kontem. Mozna sobie powylaczac rozne rzeczy lacznie z platnymi smsami itd, i powylaczac zgody na te wszystkie opcje zwiazane z marketingiem.

A teraz minusy:
1. Po uaktywnieniu numeru okazalo sie, ze okres rozliczeniowy zaczyna sie 2 dni pozniej. A poniewaz sporo rozmawialem - lacznie 3-4 godziny, wiec za te dwa dni zaplace pelne 29zl. Czyzby ukryta oplata aktywacyjna?
2. Konsultanci dzwonia z zastrzezonego numeru. Co za idiotyczny pomysl.
--
TA

Data: 2013-05-24 11:38:10
Autor: Wojtek
Nju Mobile - wrazenia
Dnia Fri, 24 May 2013 13:19:13 +0200, Titus_Atomicus napisa³(a):

2. Konsultanci dzwonia z zastrzezonego numeru. Co za idiotyczny pomysl.

Mo¿na zablokowaæ po³±czenia przychodz±ce z numerów zastrze¿onych?

--
Wojtek

Data: 2013-05-24 20:51:35
Autor: John Ko³alsky
Nju Mobile - wrazenia

U¿ytkownik "Wojtek" <poczta@aquaz.eu>

2. Konsultanci dzwonia z zastrzezonego numeru. Co za idiotyczny pomysl.

Mo¿na zablokowaæ po³±czenia przychodz±ce z numerów zastrze¿onych?

A prawo co mówi ?

Data: 2013-05-24 21:30:41
Autor: animka
Nju Mobile - wrazenia
W dniu 2013-05-24 20:51, John Kołalsky pisze:

Użytkownik "Wojtek" <poczta@aquaz.eu>

2. Konsultanci dzwonia z zastrzezonego numeru. Co za idiotyczny pomysl.

Można zablokować połączenia przychodzące z numerów zastrzeżonych?

A prawo co mówi ?

Skoro w telefonie jest taka opcja (mój telefon ma) to znaczy, że prawo nic nie mówi.

--
animka

Data: 2013-05-25 11:43:41
Autor: D@niel
Nju Mobile - wrazenia
Dnia 24-May-13 21:30:41,  animka napisawszy:

W dniu 2013-05-24 20:51, John Ko³alsky pisze:

U¿ytkownik "Wojtek" <poczta@aquaz.eu>

2. Konsultanci dzwonia z zastrzezonego numeru. Co za idiotyczny pomysl.

Mo¿na zablokowaæ po³±czenia przychodz±ce z numerów zastrze¿onych?

A prawo co mówi ?

Skoro w telefonie jest taka opcja (mój telefon ma) to znaczy, ¿e prawo nic nie mówi.

Blokowanie w telefonie oznacza ¿e dzwoni±cy us³yszy sygna³ zajêto¶ci
jak siê dodzwoni. Blokowanie u operatora (wymagane przez prawo i
bezp³atne) oznacza ¿e dzwoni±cy us³yszy komunikat ¿e "abonent odrzuca
po³±czenia anonimowe" lub co¶ podobnego. Je¶li operator tego nie
zapewnia (w co w±tpiê, bo to w³a¶ciwie by³by krymina³) -> stosowne
organa.
--
 Pozdrawiam - D@niel

Data: 2013-05-25 11:04:06
Autor: Waldek Godel
Nju Mobile - wrazenia
Dnia Sat, 25 May 2013 11:43:41 +0200, D@niel napisa³(a):

[...]

My¶lisz, ¿e zrozumie?

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rz±d mo¿e zrobiæ dla ciebie.

Data: 2013-05-29 22:51:51
Autor: adresss
Nju Mobile - wrazenia
On Sat, 25 May 2013 11:43:41 +0200, "D@niel"
<no_such_account@gazeta.pl> wrote:

[...]

dzwoniac na numer w Halonet/Tartel i przy wlaczonej blokadzie slyszymy
zajetosc...a powinien byc komunikat???

--
ThinkXtra

Data: 2013-05-29 23:15:56
Autor: marfi
Nju Mobile - wrazenia

U¿ytkownik <adresss@poczta.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:1hqcq8lci7dk5ghsndur0pl5o1j17lo0sl4ax.com...
[...]

  Ujawniam pomys³ na program o nazwie Bond w nawiasie James Bond:

- po stwierdzeniu, ze dzwoni niezidentyfikowany numer i np. Pani w imieniu Pana Okrasy informuje nas o pokazie gotowania dietetycznych dañ z pieluch w/w program Bond (automatycznie b±d¼ po mi¼niêciu br±zowgo (koniecznie br±zowego) przycisku z napisem "PIGWA" - lub innym ale  musi byæ równie tajemniczy i jego zmiana powinna byæ mo¿liwa tylko po wprowadzeniu np. 24-64-cyfrowego PIN uhwalonego przez Sejm lub inne cia³o nie z tej ziemi) generuje pseudolosowe objawy zachwytu sygnalizowane d¼wiêkami "achaaa....", "ouuu...." i "woow..." bez absorbowania naszego cennego czasu absorbuj±c równocze¶nie w/w Pani± od Pana Okrasy (z du¿ej litery z szacunku do pracy) co jednocze¶nie ograniczy jej zdolno¶ci do zak³ócania spokoju innych osobników posiadaj±cych tzw. telefon..
--
Howgh

Data: 2013-06-04 00:27:04
Autor: Titus Atomicus
Nju Mobile - wrazenia
In article <Titus_Atomicus-B584AF.13183824052013@news.atman.pl>,

1. Po uaktywnieniu numeru okazalo sie, ze okres rozliczeniowy zaczyna sie 2 dni pozniej. A poniewaz sporo rozmawialem - lacznie 3-4 godziny, wiec za te dwa dni zaplace pelne 29zl. Czyzby ukryta oplata aktywacyjna?
Tak, jak myslalem.
Juz przyszla faktura na 29zl.
:-(
--
TA

Data: 2013-06-04 19:41:28
Autor: August
Nju Mobile - wrazenia
U¿ytkownik <Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> napisa³ w wiadomo¶ci news:Titus_Atomicus-B584AF.13183824052013news.atman.pl...

[...]

Titus, a mnie w³aczyli buzz nastêpnego dnia od dnia faktycznego "przepiêcia" przenoszonego numeru na nowy SIM ;-)
Mimo ¿e wg umowy nawet tymczasowy numer na SIMie od nju te¿ jest w buzz.
Kilkadziesi±t z³otych w plecy na necie.

Data: 2013-06-04 19:22:32
Autor: Maciej Bebenek
Nju Mobile - wrazenia
"August" <august@bezspamu.xxx.xxx> wrote:

Titus, a mnie właczyli buzz następnego dnia od dnia faktycznego
"przepięcia" przenoszonego numeru na nowy SIM ;-)
Mimo że wg umowy nawet tymczasowy numer na SIMie od nju też jest w buzz.
Kilkadziesiąt złotych w plecy na necie.

pkt. 2 umowy

Data: 2013-06-04 22:58:42
Autor: August
Nju Mobile - wrazenia
Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:51ae3e78$0$1254$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Ten punkt mówi niezwłocznie. Ja zacząłem używać netu 6 godz. po faktycznym przeniesieniu po potwierdzeniu smsami ze nr został przeniesiony i faktycznie zaczał działać na nowej karcie.

W tym przypadku wyglądało że trzeba było czekać do zakończenia doby, by system to przetrawił ?

Co do nr tymczasowego tak podejrzewałem że to nie taryfa buzz, choć umowa mówi _moim_zadaniem_ wyraźnie że już też buzz
http://www.wgraj.net/img.php?mode=full&file=28825
a dopiero rzeczywiście późniejsze niejasne punkty definują że w tym okresie może być "taryfa niepromocyjna", czyli jak czytałem w necie "nju zero", bo na stronie "moje konto" numeru (nawet tymczasowego) był cały czas buzz.

Data: 2013-06-04 23:24:12
Autor: August
Nju Mobile - wrazenia
Użytkownik "August" <august@bezspamu.xxx.xxx> napisał w wiadomości news:kolkdu$m5s$1node2.news.atman.pl...

Ja zacząłem używać netu 6 godz. po faktycznym
przeniesieniu po potwierdzeniu smsami ze nr został przeniesiony i faktycznie zaczał działać na nowej karcie.

Oczywiście nie mówie o tych smsach wstepnych że jest potwierdzone przenoszenie numeru, bo one były kilka dni wczesniej, tylko po faktycznym wyłączeniu starego SIMa, rozpoczęciu działania numeru "na" nowym SIMie, gdy przenoszony numer był rzeczywiście identyfikowany jako stary nr na nowej karcie.

Zachowałem wydaje mi się bezpiecznie (nie ufając, że tymczasowy jest na buzz), ale nie paranoicznie, bo widziałem w "moje konto" nowy numer (zmiana nr do logowania do konta kilka minut po rozpoczęciu działania numeru na SIMie), wskazanie taryfy buzz w systemie nju na stronie, odczekałem kilka godzin, a i tak popełniłem błąd. Jeśli nie był to "błąd dnia", to tysiące ludzi się natną, bo nie poczekają do końca doby, miesiąca, roku, innego niezdefiniowanego czasu..

Data: 2013-06-05 08:59:03
Autor: Maciej Bebenek
Nju Mobile - wrazenia
[...]

No to reklamuj - zostałeś wprowadzony w błąd.

Data: 2013-06-05 21:27:29
Autor: August
Nju Mobile - wrazenia
Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:51aefdd7$0$1224$65785112news.neostrada.pl...

No to reklamuj - zostałeś wprowadzony w błąd.

No wiem, ale na oko przybywa im 3000 zgłoszeń na godzinę, więc jak za rok otrzymam odpowiedź, to chciałem zaznać kojącej i oczyszczającej mocy wyżalenia się w usenecie ;-)

Data: 2013-06-05 23:46:54
Autor: Maciej Bebenek
Nju Mobile - wrazenia
[...]

nie masz pisać "zgłoszenia" tylko reklamację. Reklamacja powinna zawierać
m.in. kwotÄ™ odszkodowania. Reklamacja nierozpatrzona w terminie 30 dni
podlega samouznaniu.

Data: 2013-06-12 17:45:08
Autor: August
Nju Mobile - wrazenia
Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:51afcdee$0$1231$65785112news.neostrada.pl...

nie masz pisać "zgłoszenia" tylko reklamację. Reklamacja powinna zawierać
m.in. kwotÄ™ odszkodowania. Reklamacja nierozpatrzona w terminie 30 dni
podlega samouznaniu.

Pozytywnie rozpatrzyli. Uznali, że powina być korekta kosztu połączeń przy przejściu na taryfe buzz w momencie aktywacji "starego" numeru na SIMie nju. Dostałem potwierdzenie rozpatrzenia również listem zwykłym, że po wystawieniu rachunku będzie korekta. List i datowane rozpatrzenie reklamacji wysłane bardzo szybko - 8.06.2013

Natomiast twierdzą że numer tymczasowy to taryfa nju zero. Rzeczywiście na pewno jest to zgodnie z regulaminem, nie było to przedmiotem mojego większego zainteresowania, choć każdy może sobie ocenić po moim załaczniku co piszą na pierwszej stronie umowy, a co dopiero w późniejszych punktach, tzn. nigdzie słownie nie ma użyte, że to tarfyfa nju zero tylko taryfa niepromocyjna plus w punktach umowy odwołanie się do regulaminu.

Po głębszym namyśle, korzystając tylko z regulaminów i umowy, a nie korzystając z pomocy społeczności w necie trzeba skojarzyć zawarte w dokumentach zwroty:

"oferta NJU" (pkt 3 umowy),
"ofera nju z rachunkiem" (tabela nr 1 z cennika usług),
i "oferta nju zero" (zwrot użyty przez nju w korespondencji reklamacyjnej na stronach nju, ale nie w regulaminach w pdf czy w druku)

są tożsame.

Data: 2013-06-12 22:07:34
Autor: Maciej Bebenek
Nju Mobile - wrazenia
[...]

No to plus dla nju

[...]

Dla mnie to było oczywiste

[...]

Po wczytaniu w umowę widać pewien fuckup. Pełne wyjaśniene tego jest w
i-BOK-u. Teraz przenoszę drugi numer i wyraźnie widać, że w "Twoja oferta"
jest nju zero, bez promocji.

Data: 2013-06-12 22:34:14
Autor: August
Nju Mobile - wrazenia
Użytkownik "Maciej Bebenek" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:51b8d504$1$1217$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Niby tak, jak pisałem zanim nie dostałem umowy byłem na to nastawiony.

Ale..
to jak wyglada pierwsza strona umowy dla numeru nieprzenoszonego tylko nowego w nju ? I co jest przyczynkiem, który aktywuje taryfę buzz zamiast zero?

Data: 2013-06-13 10:00:15
Autor: Maciej Bebenek
Nju Mobile - wrazenia
[...]

Tego nie wiem ;-)