Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

Data: 2015-01-31 03:47:32
Autor: Janusz
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach
1/ Napisanie reklamacji ~15 minut
2/ Kontakty z BOK NJU ~30 minut
3/ Zapoznanie się z odpowiedzią ~15 minut
4/ Post na forum ~10 minut
5/ Monitorowanie forum, ew. odpowiedzi ~30 minut

Tyle być może w przybliżeniu Twojego własnego bezcennego czasu straciłeś. W efekcie być może dostaniesz zwrot 9 groszy za SMS.

Warto?

Data: 2015-01-31 13:07:27
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Janusz" cb0f2d12-04ed-4766-bdc0-b44b324e80df@googlegroups.com

: 1/ Napisanie reklamacji ~15 minut

Około 2 minut.

: 2/ Kontakty z BOK NJU ~30 minut

0 minut.

: 3/ Zapoznanie się z odpowiedzią ~15 minut

Mniej niż 2 minuty.

: 4/ Post na forum ~10 minut

1 minuta.

: 5/ Monitorowanie forum, ew. odpowiedzi ~30 minut

Mniej niż 1 minuta.

: Tyle być może w przybliżeniu Twojego własnego
: bezcennego czasu straciłeś. W efekcie być może
: dostaniesz zwrot 9 groszy za SMS.

: Warto?

-=-

Stratą czasu jest rozmowa z Tobą, gdyż nie o 9 groszy chodzi, lecz o numer.

Data: 2015-01-31 13:13:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

Problemem jest comiesięczne naliczanie, nie zaś 9 groszy.

Tak zacząłem korespondencję:

    Choć nie wysyłam SMSów -- naliczają Państwo 9 groszy.

Nie o 9 groszy chodzi, lecz o zaprzestanie naliczania,
a wcześniej -- o zrozumienie powodu naliczania.

Data: 2015-02-01 10:26:36
Autor: J.F.
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach
Dnia Sat, 31 Jan 2015 13:13:08 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

4 zdania napisales, a ja ciagle nie rozumiem - nie wysylasz sms wcale,
a oni ci co miesiac 9 gr ? To trzeba jasno i dobitnie. I co - na billingu jest sms za 9 gr, bez daty, godziny ani numeru ?

W dobie roznych smartfonow, wirusow i uslug .. jestes pewny ze nie
wysylasz ?

J.

Data: 2015-02-01 17:11:39
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"J.F." ufnq4qpzvbxp.1kp0pqoisjdcl.dlg@40tude.net

4 zdania napisales, a ja ciagle nie rozumiem - nie
wysylasz sms wcale,a oni ci co miesiac 9 gr ?

Na razie to tylko dwa kolejne miesiące,
więc trudno pisać, że każdy.

To trzeba jasno i dobitnie.

Jest jasno i jest dobitnie. Ty być może nie wiesz,jak
wygląda wskazana przeze mnie strona WWW ze stanem
licznika, ale Nju -- wie. Chciałem na grupie dać
link do snapa, ale na snapie jest matki numer
telefonu.

Mogę obciąć ten numer telefonu i postawić snap.

I co - na billingu jest sms za 9 gr, bez daty, godziny ani numeru ?

Za poprzedni miesiąc jes biling, za obecny jeszcze nie ma
billingu, ale juz wiadomo, że Nju policzył za jeden SMS.

W dobie roznych smartfonow, wirusow
i uslug .. jestes pewny ze nie wysylasz ?

To nie jest smartfon, ale bardzo prosty telefon.

-=-

I aby było jasne -- nigdzie nie domagam się zwrotu tych 9 czy 18 groszy.
Szukam powodu naliczenia, aby w przyszłości nie było tych opłat.

Data: 2015-02-01 18:22:23
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Eneuel Leszek Ciszewski" malj7v$pft$1@node2.news.atman.pl

[...]

Zamazałem numer

   http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/Nju/asdfg.png

Snap ukazuje bieżący okres z dnia, w którym
wysyłałem do Nju trzeci list w tej sprawie.

Data: 2015-01-31 23:32:05
Autor: J.F.
Dnia Sat, 31 Jan 2015 03:47:32 -0800 (PST), Janusz napisał(a):
[...]

W imie, *#@#, zasad.
Pomysl tez, ze oni przez jedno 9 gr stracili godzine i to platna.
Oducza sie mylic w rachunkach :-)

Tylko ... ja juz nic nie rozumiem. Ile tych SMS bylo, co Eneuel
reklamowal, a co mu odpowiedzieli.
Jesli napisal tak jak na newsach potrafi sie zaprezentowac, to wcale
sie nie dziwie ze Orange nie zrozumial.

J.

Data: 2015-02-01 17:16:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"J.F." en40299s62bq$.miid0my2gl2d.dlg@40tude.net

Tylko ... ja juz nic nie rozumiem. Ile tych SMS bylo, co Eneuel
reklamowal, a co mu odpowiedzieli.
Jesli napisal tak jak na newsach potrafi sie zaprezentowac, to wcale
sie nie dziwie ze Orange nie zrozumial.

Oto i treści. Pomijam nazwisko matki i nazwiska doradców
(wraz z ,,poważaniami itd.)  a numer telefonu matki
zastępuję innymi znakami -- xxxxxxxxx.

(E) to mój list; (N) to odpowiedź Nju.

(E) Pierwszy mój list w tej sprawie:

    Choć nie wysyłam SMSów -- naliczają Państwo 9 groszy.

(N) Odpowiedź:

    W odpowiedzi na zgłoszenie nr 1471854972 informuję o rozpatrzeniu sprawy.
    Analiza wykazała, że w dniu 19.12.2014 r. został wysłany SMS na kwotę 0,09 zł.
    Każda karta SIM posiada unikalny numer na podstawie, którego identyfikowane są zdarzenia, w związku
    z powyższym pomyłki w tym zakresie nie mogą mieć miejsca. Udzielając powyższej odpowiedzi opieramy się
    na zapisach systemowych, rejestrujących zrealizowane zdarzenia.
    Orange Polska S.A nie posiada uprawnień by oceniać, czy dane zdarzenie zostało wykonane świadomie, czy też
    przez przypadek. Nie posiadamy możliwości sprawdzenia czy znajomość wybieranego połączenia, jest świadomą
    decyzją Abonenta, czy wynikiem nieświadomego działania. W ramach zawartej Umowy, Abonent ma
    zagwarantowany stały dostęp do sieci telekomunikacyjnej, a przez to swobodę w korzystaniu z usług oferowanych
    przez sieć nju mobile. Orange Polska S.A. nie ponosi odpowiedzialności za skutki używania karty SIM przez
    Abonenta jak i osoby trzecie, które mogły mieć dostęp do telefonu, oraz za ewentualne uszkodzenia lub
    nieprawidłowe ustawienia aparatu telefonicznego.
    Z uwagi na fakt, iż nie stwierdziliśmy nienależytego rozliczenia usług telekomunikacyjnych, nie mamy podstaw do
    uznania wniesionej reklamacji i anulowania poprawnie naliczonych opłat
    Wyrażam nadzieje, że przekazane wyjaśnienia okażą się wystarczające.

(E) Mój drugi list:

    W nawiązaniu do zgłoszenia nr 1471854972 z dnia wczorajszego.

            Nju> Analiza wykazała, że w dniu 19.12.2014 r. został wysłany SMS na kwotę 0,09 zł.

    Zestawienie> 16:48 sieć T-mobile xxxxxxxxx 1 0,07 0,09 0,09

    Zestawienie to obejmuje okres od 19 grudnia ubr. do 18 stycznia br.

    Strona WWW https://www.njumobile.pl/mojekonto/stan-konta mówi o obecnym
    stanie, wskazując na kolejny SMS, o którym Państwo teraz nie piszą. Jeśli
    mogę prosić o informację -- proszę o podanie numeru telefonicznego, na
    który wysłano SMS w obecnym okresie oraz o podanie dnia i godziny wysłania
    tego SMS.

    Imię Nazwisko

    Postscriptum: Dziękuję za szybką odpowiedź.

-=-

Szybko odpowiedziano, więc podziękowałem za szybkość.

-=-

(N) Temat: odpowiedź w sprawie reklamacji zarejestrowan ej 28 stycznia 2015 r., dotyczącej numeru 662234164.
    Witam,
    W odpowiedzi na skierowane do naszego Biura zgłoszenie uprzejmie informujemy, że zgłoszona przez Panią nieprawidłowość
    w rozliczeniu opłat naliczonych w rachunku z 19.01.2015 r. została poddana ponownej weryfikacji. Potwierdzamy, że ponowna
    analiza naliczeń nie stwierdza nieprawidłowości. Opłaty za zrealizowane z Pani numeru usługi zostały rozliczone zgodnie
    z obowiązującą ofertą.
    Wyjaśniam, że faktury VAT wystawiane są za miesięczny okres rozliczeniowy. W Pani przypadku okres rozliczeniowy obejmuje
    cykl billingowy rozliczny w okresie od 19-go do 18-go każdego miesiąca. Kwestionowana przez Panią pozycja na rachunku
    szczegółowym dotyczy wiadomości SMS wysłanej w dniu 19.12.2014 r. Zgodnie z obowiązującym Panią cyklem billingowym,
    opłata za powyższe zdarzenie została uwzględniona w rachunku z 19.01.2015 r.
    Potwierdzamy, że kwestionowana wiadomość SMS została wysłana z karty SIM przypisanej do Pani numeru. Jako Operator nie
    ponosimy odpowiedzialności za sposób użytkowania karty SIM przez Abonenta. Naszej ocenie nie podlega też fakt, czy
    zaistniałe zdarzenie wynikało z celowego działania Abonenta lub było dziełem przypadku czy dostępu do telefony osób trzecich.
    Za skutki użytkowania karty SIM odpowiedzialność ponosi Abonent. Z uwagi na prawidłowe rozliczenie opłat, nie mamy podstaw
    do ich korekty. Tym samym podtrzymujemy naszą decyzję przedstawioną w odpowiedzi z 27.01.2015 r.
    W trybie postępowania reklamacyjnego stanowisko Spółki jest ostateczne, tym samym ten etap procesu uznajemy
    za zakończony. Podstawą do wznowienia postępowania reklamacyjnego byłoby pojawienie się nowych, istotnych
    dla sprawy okoliczności. W przypadku ich braku dalszą korespondencję w tym przedmiocie pozostawimy bez rozpatrzenia.
    Liczymy, że powyższe informacje będą Pani pomocne w zrozumieniu naszej decyzji.

(E) I mój trzeci list:

    W nawiązaniu do zgłoszenia nr 1471897167.

    Proponuję Państwu nawiązanie do tego, co piszę do Państwa.
    Aby ułatwić -- przesyłam snap i ponawiam moją prośbę.

[...]

Nigdzie nie proszę o anulowanie opłaty. Chcę wiedzieć, dlaczego Nju uważa,
iż moja matka wysyła SMSy, skoro ona wg mnie nie wysyła SMSów a jej telefon
jest zbyt prymitywny, aby mógł wysyłać SMSy samodzielnie. Nie kwestionuję
opłaty, nie odgrażam się niezapłaceniem i nawet w trakcie rozmawiania
opłaciłem fakturę w całości -- termin płatności chyba upływa dzisiaj. :)

Chciałem wiedzieć, na jaki numer wysłano SMS w bieżącym miesiącu.
(numer, na który wysłano SMS w poprzednim okresie -- znam)

Czy jest coś dziwnego w szukaniu odpowiedzi dotyczące przyczyny powstania dziwnego zdarzenia?

Namówiłem matkę na Nju, płacę w jej imieniu jej pieniędzmi z jej konta, więc
chcę wiedzieć, za co Nju pobiera 9 groszy, aby choć móc wytłumaczyć to matce.

A teraz wyjaśnij -- mnie lub choćby sobie samemu, co
jest dziwnego (czy niezrozumiałego) w moim pisaniu.

Nie stosuję podstępów, nie używam dwuznacznych określeń, unikam
słów zbyt uniwersalnych czy zlepków trudnych do zrozumienia...

Nie powiem, że absolutnie nad każdym słowem zastanawiam się, ale IMO
zastanawiam się niemal nad każdym, które piszę/wysyłam. Do Ciebie
napiszę IMO, ale do Nju nie napiszę. Do Nju napiszę Nju, ale do
kogoś, kto ni zna Nju nie napiszę ani Nju bez wyjaśnienia, o co mi chodzi.

To raczej Nju stosuje dziwny język -- tu zbyt patetyczny a na strona WWW zbyt frywolny.
(jeden i drugi mi odpowiada, ale numeru nie poznałem -- masa liter, zero treści)

-=-

Matce zachwalałem Nju, innym zachwalałem -- uznałem, że
muszę opisać sytuację, aby nie chwalić niepotrzebnie/nadmiernie.
Początkowo było OK.

W salonach (odwiedziłem wiele salonów Orange, w tym jeden gołdapski)
Orange także trudno dojść do porozumienia z pracownikami Orange.

Data: 2015-02-01 23:43:40
Autor: J.F.
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach
Dnia Sun, 1 Feb 2015 17:16:30 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
> [...]

    mogę prosić o informację -- proszę o podanie numeru telefonicznego, na
    który wysłano SMS w obecnym okresie oraz o podanie dnia i godziny wysłania

Chyba zaczalem rozumiec. Strona z paskami pokazuje Ci 1 sms wyslany, a
Ty jestes przekonany, ze zadnego nie wysylales. Zamiast sprawdzic polaczenia biezace, zamiast zglosic bledne dzialanie
strony, zamiast poczekac na nastepna fakture i billing, to im
zglaszasz nieprawidlowe naliczanie. No to oni sprawdzaja naliczanie, ostatnia wystawiona fakture i
twierdza ze jest dobrze.

J.

Data: 2015-02-02 00:52:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"J.F." wwhx4362ptqa.a282pvmh0cu8.dlg@40tude.net

[...]

Być może odtwarzasz ich tok rozumowania.

Mój tok jest inny.

 19 grudnia o godzinie 16:48 został zaliczony SMS
 okres rozrachunkowy zaczyna się 19 grudnia
 w pierwszych dniach kolejnego okresu mam zaliczony kolejny SMS
 wiem, że matka SMSów nie wysyła a jej telefon
    jest zbyt prymitywny, aby słać samodzielnie

 chcę poznać przyczynę naliczania

 chcę znać numer, dzień i godzinę wysłania kolejnego SMSa
 (są dwa SMSy, zatem nie ma wątpliwości, który jest kolejny)

Moje rozumowanie jest takie:

  jeśli ten drugi/kolejny jest wysłany 19 stycznia około godziny
  16:48 na numer xxxxxxxxx to być może jest włączona jakaś płatna
  usługa (bo raczej przede wszystkim Nju wie, kiedy rozpoczyna
  się kolejny okres)

  jeśli jest włączona jakaś płatna usługa, może warto ją zdezaktowować

Wprawdzie Nju wyjaśnia, że SMS z 19 grudnia wg Nju został wysłany,
jednak z rozpędu pytam o numer i czas wysłania kolejnego SMSa, aby
przekazać ten numer mojej matce, ale moja prośba zostaje zignorowana.

-=-

Moja prośba jest jasna -- chcę poznać numer telefonu
na który wysłano kolejny SMS i czas wysłania SMSa.
Informacja ta jest dla mnie potrzebna.

Nju może odmówić, ale tego nie czyni, lecz automagicznie rzuca
standardową (najwyraźniej standardową) odpowiedź, na dodatek
raczej utrzymaną w tonie nieprzyjemnym.

-=-

IMO Twoje zachowanie jest podobne do zachowania SSR Marty
Kiszowary -- ,,każą'' Ci coś uczynić, więc uważasz siebie
za nieszczęśnika i męczennika, po czym pokazujesz groźne ;) pazury.

IMO:

 -- albo pracuj, alb ustąp miejsca komuś innemu
 -- pyta Cię ktoś o coś, więc albo odpowiedź,
    albo jednoznacznie odmów udzielenia odpowiedzi

-=-

A teraz rozkładajmy Twoje pisanie:

Chyba zaczalem rozumiec.

Nie jesteś pewien tego, czy już zacząłeś?

Strona z paskami pokazuje Ci 1 sms wyslany, a
Ty jestes przekonany, ze zadnego nie wysylales.

Nie o mnie chodzi, ale o matkę. Nie znam jej przekonań.
Wiem, że matka nie wysyła SMSów a jej telefon raczej
nie jest zbytnio uzdolniony. Być może matka udostępnia
komuś swój telefon? Jeśli udostępnia -- może warto matce
powiedzieć zawczasu, że SMSy są płatne, czasami nawet
opłaty są wysokie,...

Zamiast sprawdzic polaczenia biezace,

A co masz na swej myśli?
Co to jest połączenie bieżące?

zamiast zglosic bledne dzialanie strony,

Dlaczego mam zgłaszać, skoro wg mnie strona nie działa błędnie?
Do głowy mi nie przyszło, że strona działa błędnie. I nawet nadal
(pomimo twojej sugestii) uważam, że strona nie działa błędnie. Na
jakiej podstawie twierdzisz,że być może strona działa błędnie?

zamiast poczekac na nastepna fakture i billing,

Następna faktura będzie za miesiąc, nie za kilka dni.
A gdy będzie -- być może będzie kolejny SMS. Być może
ten kolejny nie będzie za 9 groszy, ale za 9 plnów,
albo i droższy?...

to im zglaszasz nieprawidlowe naliczanie.

Nie zgłaszam nieprawidłowego naliczania.

No to oni sprawdzaja naliczanie, ostatnia wystawiona
fakture i twierdza ze jest dobrze.

Z tym mogę zgodzić się -- tak twierdzą.

A teraz odpowiedz na moje pytania:

 na jaki numer i kiedy wysłano kolejny (czyli w bieżącym okresie) SMS

Pojmuję, że wg Ciebie nie ma kolejnego SMSa, ale IMO to Ty błądzisz, nie strona.

Dlaczego strona miałaby wskazywać stan sprzed wystawienia
faktury, skoro zwykle wskazuje aktualne dane?

Nawet jeśli strona pokazuje nieaktualne dane
(w co wątpię) można chyba o tym napisać wprost.

Aby było jasne -- strona nadal pokazuje ten SMS.
Właśnie za chwilę to sprawdzę. ;)

Wiesz, co to elipsa w literaturze/poezji? ;)
(czym jest elipsa?)

Opera ładuje się powoli, ssąc masę informacji do masy swych okienek/zakładek/stron...
Tracę czas na to sprawdzanie, ale sprawdzę...
RAMek mało -- WXP może zawalić się... Poza Operą są inne obciążniki RAMkowe...
Ale sprawdzę -- specjalnie dla Ciebie. ;)

Jeśli strona nie pokaże naliczenia SMS -- oczywiście o tym napiszę.
(czyli podejmuję ryzyko, gdyż wcześniej napisałem, że strona nadal
pokazuje zaliczenie jednego SMSa, a sprawdzam to dopiero teraz)

Jeszcze chwila... Strona ładuje się i ładuje...

Jest!!! Jeszcze nie w kwiecistej ;) oprawie, ale
widać, że jeden SMS jest naliczony!!! I mam już
także stronę w wersji finalnej...

Data: 2015-02-02 01:08:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Eneuel Leszek Ciszewski" mame87$muo$1@node2.news.atman.pl

Słowo ;) dopowiedzenia:

 https://www.njumobile.pl/mojekonto/faktury <-- tu są faktury
 https://www.njumobile.pl/mojekonto/stan-konta <-- tu jest obecny stan konta

Oczywiście te strony (z fakturami czy stanem
konta) pokażą się dopiero po zalogowaniu, ale
adresy tych stron są właśnie takie.

Data: 2015-02-02 08:31:20
Autor: masti
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

to podaj jeszczze dane do logowania :)

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2015-02-02 15:29:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"masti" mancko$hm$1@dont-email.me

Oczywiście te strony (z fakturami czy stanem
konta) pokażą się dopiero po zalogowaniu, ale
adresy tych stron są właśnie takie.

to podaj jeszczze dane do logowania :)

Proszę uprzejmie. ;)

login: 123456789
hasło: login

Raczej nie są poprawne, ale są danymi. ;)

Data: 2015-02-02 01:13:28
Autor: J.F.
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach
Dnia Mon, 2 Feb 2015 00:52:11 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

A gdzie kropka lub przecinek i gdzie podkreslenie lub duze litery na
KOLEJNE ?

 chcę poznać przyczynę naliczania
 chcę znać numer, dzień i godzinę wysłania kolejnego SMSa
 (są dwa SMSy, zatem nie ma wątpliwości, który jest kolejny)

No to masz szczegolowy billing operacji biezacych..

[...]

Moze, ale ... watpie w usluge, ktora kosztuje 9gr miesiecznie.
Za malo. choc 1 zl + VAT :-)

[...]

No bo ilez razy mozna idiocie odpowiadac to samo :-)

Napisal bys wyraznie, ze nie chodzi ci o 19.12, tylko o sms wyslane po
18.01. Ktorych zreszta moze wcale nie ma.

Chyba zaczalem rozumiec.
Nie jesteś pewien tego, czy już zacząłeś?

Wydaje mi sie ze zaczalem, ale skad mam wiedziec czy dobrze ? Bo jak zle, to tylko wydaje :-)

Strona z paskami pokazuje Ci 1 sms wyslany, a
Ty jestes przekonany, ze zadnego nie wysylales.

Nie o mnie chodzi, ale o matkę.

Szczegol nieistotny w sprawie.

[...]

Zawsze mozna spytac. Jeden SMS sie znalazl i jakos go nie
kwestionujesz (ten z 19.12).

Zamiast sprawdzic polaczenia biezace,
A co masz na swej myśli?
Co to jest połączenie bieżące?

Moje konto/Lista polaczen,

[...]

Bo sie znam troche na informatyce :-P

to im zglaszasz nieprawidlowe naliczanie.
Nie zgłaszam nieprawidłowego naliczania.

A co stoi w pierwszych slowach twojego listu ?

A teraz odpowiedz na moje pytania:
 na jaki numer i kiedy wysłano kolejny (czyli w bieżącym okresie) SMS

A skad ja mam wiedziec ?

Pojmuję, że wg Ciebie nie ma kolejnego SMSa, ale IMO to Ty błądzisz, nie strona.

Ja tylko dopuszczam taka mozliwosc.

Dlaczego strona miałaby wskazywać stan sprzed wystawienia
faktury, skoro zwykle wskazuje aktualne dane?

Bo sie nie zaktualizowala na przyklad.

Nawet jeśli strona pokazuje nieaktualne dane
(w co wątpię) można chyba o tym napisać wprost.

BOK ma ci napisac ? Oni tez twierdza ze dziala swietnie.
A skad ma wiedziec ze dziala zle, skoro tego im nie napisales ?

[...]

Opera powiadasz ... problem moze lezec nie w serwerze strony, ale w
przegladarce strony :-)

J.

Data: 2015-02-02 03:27:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"J.F." 1cw0dn4ta1tcy.u5gonxu14i94$.dlg@40tude.net

 19 grudnia o godzinie 16:48 został zaliczony SMS
 okres rozrachunkowy zaczyna się 19 grudnia
 w pierwszych dniach kolejnego okresu mam zaliczony kolejny SMS

A gdzie kropka lub przecinek

  a)  19 grudnia o godzinie 16:48 został zaliczony SMS
  b)  okres rozrachunkowy zaczyna się 19 grudnia
  c)  w pierwszych dniach kolejnego okresu mam zaliczony kolejny SMS

i gdzie podkreslenie

A po co to podkreslenie?

lub duze litery na KOLEJNE ?

Jw.

 chcę poznać przyczynę naliczania
 chcę znać numer, dzień i godzinę wysłania kolejnego SMSa
 (są dwa SMSy, zatem nie ma wątpliwości, który jest kolejny)

No to masz szczegolowy billing operacji biezacych..

W billingu nie ma obecnych SMSów.
Albo inaczej -- nie ma dla mnie.
Być może dla matki -- są, ale nie dla mnie.
Dla mnie -- dopiero w fakturze.
Do czasu wystawienia faktury -- billing jest okryty tajemnicą operatora. ;)

[...]

W Orange niektóre ustawienia kosztuję tyle, co zwykły SMS.
Ustawenie czegoś via WWW -- za freeko.
Ustawenie tego czegoś via telefon -- koszt SMS.

Nie mówię, że to twarda reguła, ale cos takiego ,,odkryłem''.
Nju to część Orange.

[...]

Nie wiem. :) Ale dlaczego nazywasz siebie idiotą?
Wprawdzie wielokrotnie wyjaśniam, że były dwa
SMSy, anie jeden, ale żeby od rozu wyzywać
się od odiotów?... :)

Napisal bys wyraznie, ze nie chodzi ci o 19.12, tylko
o sms wyslane po 18.01. Ktorych zreszta moze wcale nie ma.

Pytam o SMS z obecnego  okresu, wcześniej wyjaśniając, że w kolejnym
okresie jest kolejny SMS. Co więcej -- wskazana strona nie pokazuje
stanu z poprzedniego okresu, ale stan obecny.

[...]

Kilka (trzy?) wskazań na SMS, o którym do tej pory
nie rozmawiamy i zero wskazań na już omówiony SMS.

Co więcej -- na początku korespondencji zauważam, że opłaty
**są naliczane**, nie zaś, że opłata **została naliczona**.

   Choć nie wysyłam SMSów -- naliczają Państwo 9 groszy.

Jest tu wskazanie na ciągłość naliczania.

Język polski ma tylko jeden czas teraźniejszy.

Chyba zaczalem rozumiec.
Nie jesteś pewien tego, czy już zacząłeś?

Wydaje mi sie ze zaczalem, ale skad mam wiedziec czy dobrze ?

Piszesz, że chyba zacząłeś rozumieć, nie
zaś, że chyba zacząłeś rozumieć dobrze.

Nie ma czegoś takiego, jak złe rozumienie?
Może i nie ma... ;)

Bo jak zle, to tylko wydaje :-)

Mnie jest potrzebny numer telefonu, na który wysłano
SMS w bieżącym okresie -- i czas wysłania tego SMSa.

Co tu do ,,zaczynania rozumienia''?

Strona z paskami pokazuje Ci 1 sms wyslany, a
Ty jestes przekonany, ze zadnego nie wysylales.

Nie o mnie chodzi, ale o matkę.

Szczegol nieistotny w sprawie.

Istotny. Nie mam przy sobie telefonu matki.
A że od paru dni trzepie mnie choroba -- mam daleko do tego telefonu.

[...]

Co to znaczy -- kwestionuję SMS? Oba SMSy są dla mnie dziwne.
Do tego zdziwienia dodaję fakt, iż pierwszy SMS wysłany jest
niemal na samym początku okresu.

Zamiast sprawdzic polaczenia biezace,
A co masz na swej myśli?
Co to jest połączenie bieżące?

Moje konto/Lista polaczen,

Nie mam dostępu do czegoś takiego.
Być może miałbym, gdybym miał przy sobie telefon matki.

[...]

Trochę. :)

Aby było jasne -- strona nadal pokazuje to samo.
(jeden SMS)

==========================

> [...]

    tego SMS.

    Imię Nazwisko

    Postscriptum: Dziękuję za szybką odpowiedź.

Oba listy prezentuję niemal w całości.

A teraz odpowiedz na moje pytania:
 na jaki numer i kiedy wysłano kolejny (czyli w bieżącym okresie) SMS

A skad ja mam wiedziec ?

BINGO!!! POPRAWNA ODPOWIEDŹ!!!

I takiej (IMO) mógł udzielić konsultant/doradca Nju. ;)

Pojmuję, że wg Ciebie nie ma kolejnego SMSa, ale IMO to Ty błądzisz, nie strona.

Ja tylko dopuszczam taka mozliwosc.

Podtrzymuję -- IMO Ty błądzisz, nie strona.

Dlaczego strona miałaby wskazywać stan sprzed wystawienia
faktury, skoro zwykle wskazuje aktualne dane?

Bo sie nie zaktualizowala na przyklad.

Przez kilkanaście dni?

Nawet jeśli strona pokazuje nieaktualne dane
(w co wątpię) można chyba o tym napisać wprost.

BOK ma ci napisac ? Oni tez twierdza ze dziala swietnie.
A skad ma wiedziec ze dziala zle, skoro tego im nie napisales ?

IMO strona pokazuje poprawnie.

[...]

Jaki problem? Dłuuuugie ładowanie?
Gdy WXP nie jest aż tak mocno obciążony, strony ładują się szybciej. Znacznie szybciej.
Na czas przesilenia ;) wywalam którąś z przeglądarek, albo i wywalam więcej niż tylko przeglądarkę...

-=-

Zreasumujmy. Ty już wiesz, o co pytam i udzieliłeś mi odpowiedzi.
(twierdzisz, że nie znasz numeru i czasu -- a ja Ci wierzę)
Teraz czas na Nju -- niech oni odpowiedzą. :)

Data: 2015-02-02 09:07:22
Autor: J.F.
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach
Dnia Mon, 2 Feb 2015 03:27:12 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
[...]

To napisz jeszcze raz, ale tym razem wyraznie, piszac ze to o biezacy
okres chodzi i podajac daty ...

[...]

rozumienie niedobrze, to jest nierozumienie :-)

[...]

Ale znasz date, godzine i numer. Byl wyslany czy nie ?

Co to jest połączenie bieżące?
Moje konto/Lista polaczen,
Nie mam dostępu do czegoś takiego.
Być może miałbym, gdybym miał przy sobie telefon matki.

Pisz wyraznie: wymaga dostepu do telefonu aby wpisac haslo wyslane
sms.

[...]

No nie, on chyba moze sprawdzic, ja nie..

[...]

No to trzeba jednak uzyskac dostep do listy polaczen z biezacego
okresu.

[...]

cache np.

Zreasumujmy. Ty już wiesz, o co pytam i udzieliłeś mi odpowiedzi.
(twierdzisz, że nie znasz numeru i czasu -- a ja Ci wierzę)
Teraz czas na Nju -- niech oni odpowiedzą. :)

No ale widzisz, potrzebowales paru postow i bardzo inteligentnego
konsultanta :-)  Wiec lepiej napisac jasno i wyraznie.

A jeszcze lepiej odwiedzic staruszke, ucieszy sie na pewno, sprawdzic
przy okazji telefon i billing :-)

J.

Data: 2015-02-02 15:27:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"J.F." 47t2ux7jw4z5.xqmjdhht0w70.dlg@40tude.net

To napisz jeszcze raz, ale tym razem wyraznie, piszac ze to o biezacy
okres chodzi i podajac daty ...

Napisałem wyraźnie -- ale nic po pisaniu, gdy nie ma czytania.

rozumienie niedobrze, to jest nierozumienie :-)

IMO tak.

Złe rozumienie to IMO anachronizm.
(przestarzałe znaczenie słowa 'rozumienie')

[...]

Znam datę, godzinę i numer.

[...]

Imo napisałem dostatecznie wyraźnie.

A skad ja mam wiedziec ?

BINGO!!! POPRAWNA ODPOWIEDŹ!!!
I takiej (IMO) mógł udzielić konsultant/doradca Nju. ;)

No nie, on chyba moze sprawdzic, ja nie..

Ale takiej mógł udzielić. Świadczyłoby to o tym, jak niewiele wie doradca.

[...]

Wg Ciebie część strony pracuje niepoprawnie, a inna część -- poprawnie?

Jaki problem? Dłuuuugie ładowanie?

cache np.

Mam 2 GiB kostnego RAMu i kilka GB miejsca na SWAPie.
Przeglądarka okupuje dużo miejsca. Jeśli żądania systemu
są wygórowane (wielkość SWAPu ustawiona jest na konkretną;
nie jest zmieniana dynamicznie) względem możliwości, system
padnie. Szarpanie SWAPem trwa.

No ale widzisz, potrzebowales paru postow i bardzo inteligentnego
konsultanta :-)  Wiec lepiej napisac jasno i wyraznie.

Jest napisane jasno, wyraźnie i redundantnie, ale
jak w dowcipie o papierosach -- trzeba czytać.

  -- Jaki jest skład waszych papierosów?
  -- 33% łajna krowiego, 33% łajna końskiego, 33% łajna owczego i 1% tytoniu.
  -- A nie mówiłem?! Tytoń też musi być!

A jeszcze lepiej odwiedzic staruszke, ucieszy sie na
pewno, sprawdzic przy okazji telefon i billing :-)

W naszej strefie kulturowej nie chorzy odwiedzają
zdrowych, ale zdrowi odwiedzają chorych.

Zaczęło się chyba od alergii, bo pomagały leki antyalergiczne
a plułem czymś, co nie miało koloru. Szkodziły śmieci, głowa
trzaskała od bólu, piekły niemiłosiernie oczy, z nosa lało się
coś bezbarwnego -- nie mogłem spać, bo nos szybko zatykał się
(pomógł spraj, którego nie nadużywam w trosce o oczy -- ubocznymi
skutkami mogą być jaskra i zaćma; i pomogło zwiększenie dawki
Allertceu) i miałem silne dreszcze (czy raczej drgawki)
a temperatura mego cała (mojej skóry pod pachą?) wahała
się pomiędzy 35.5 stopnia Celsjusza a 38  stopnia Celsjusza...

Teraz bezbarwne nabrało żółtego koloru. Temperatura wróciła
do normy, głowa też -- do bólu. ;)

Za kilka dni mam badanie MR -- trzeba pobrać krew, aby
sprawdzić poziom kreatyniny; może warto zbadać krew także
pod innym kątem niż tylko poziom kreatyniny... [ciekawe,
czy w nowoczesnych laboratoriach mierzą wiadomy kąt
stopniami, czy inaczej...]

Data: 2015-02-02 08:59:23
Autor: Big Jack
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach
W wiadomości
*Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

[...]

Skoro matka SMS-ów nie wysyła, to skasuj jej w ustawieniach nr Centrum wiadomości (lub podmień na jakiś fake), sprawdź co się dzieje i wtedy wróć na grupę z informacją

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-02-02 15:30:57
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Big Jack" manaoq$i05$1@node2.news.atman.pl

Skoro matka SMS-ów nie wysyła, to skasuj jej w ustawieniach
nr Centrum wiadomości (lub podmień na jakiś fake),

To uniemożliwi wysyłanie SMSów?
Odbierania nie popsuje?

sprawdź co się dzieje i wtedy wróć na grupę z informacją

Data: 2015-02-02 18:42:17
Autor: Big Jack
*Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

To uniemożliwi wysyłanie SMSów?

tak

Odbierania nie popsuje?

nie

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-02-02 22:47:38
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Big Jack" maoct7$lhh$1@node2.news.atman.pl

To uniemożliwi wysyłanie SMSów?

tak

Odbierania nie popsuje?

nie

I to właśnie nadgorliwa (w dobrym tego słowa znaczeniu) odpowiedź.
(skoro klient uważa, że wysyłanie SMSów nie jest mu potrzebne,
może warto mu podpowiedzieć, jak zaradzić wysyłaniu SMSów
w przyszłości)

Pojmuję, że ten numer jest dorzucony do SIMki, nie do telefonu.
(skoro po włożeniu nowej SIMki SMSy można słać)

Sprawdzę najpierw u siebie.

() Nie widzę niczego, co przypomina

     nr Centrum wiadomości

   w moim smartfonie.

() W tablecie (tablet może pracować jak telefon) widzę

     SMS Service Center

   ale dla obu SIMek (Play i Virgin_po_przeniesieniu_z_Play)
mam ten sam numer -- +48790998250. Czy ten numer miałbym
zmienić? Obawiam się, że nie.

Data: 2015-02-04 13:14:08
Autor: Big Jack
*Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

[...]

To rób co chcesz, najlepiej dalej bujaj się z nju.
A jak Ci zbrzydnie to zajrzyj tutaj http://pl.wikipedia.org/wiki/Centrum_SMS
Ale absolutnie nie wcześniej!

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-02-04 18:41:18
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Big Jack" mat2ee$ept$1@node2.news.atman.pl

http://pl.wikipedia.org/wiki/Centrum_SMS

Informacje z tej strony potwierdzają to, co zauważyłem.
Numery Play i Virgin są takie same; numer jest zapisany w SIMce...
Może ,,poprawię'' ten numer komórce mojej matki.

Jako ciekawostkę podam, że chyba żaden mój telefon
nigdy nie wysłał SMSa bez mojej wyraźnej zgody. ;)

Natomiast z odbiorem jest gorzej, znacznie gorzej...

-=-

Dzięki za info.

-=-

Problem z Nju raczej wykracza poza SMSy.

Data: 2015-02-04 19:52:33
Autor: Big Jack
*Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

Jako ciekawostkę podam, że chyba żaden mój telefon
nigdy nie wysłał SMSa bez mojej wyraźnej zgody. ;)

Natomiast z odbiorem jest gorzej, znacznie gorzej...

Przed doręczeniem Ci SMS-a chciałbyś dostawać prośbę o zgodę na to? Jak to sobie wyobrażasz? SMS-em? Odpada, bo musi być zgoda na jego doręczenie (błęde koło). Rozmowa telefoniczna? Dało by się zrobić, choćby dzwonić miał jakiś bot. So...?

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-02-05 00:30:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Big Jack" matppi$7cf$1@node2.news.atman.pl

Natomiast z odbiorem jest gorzej, znacznie gorzej...

Przed doręczeniem Ci SMS-a chciałbyś dostawać prośbę o zgodę na to?

To byłoby dobre.

Jak to sobie wyobrażasz?

Część SMSów dobrych to hasła słane z banku na moje żądanie.
Inne SMSy dobre to te, na wysłanie których wcześniej zgodziłem
się -- choćby przypomnienia o wizycie u lekarza, terminie
spłacenia karty kredytowej, czy potrzebie przedłużenia
polisy OC...

SMS-em? Odpada, bo musi być zgoda na jego doręczenie (błęde koło). Rozmowa telefoniczna? Dało by się zrobić, choćby dzwonić miał jakiś bot. So...?

Inne dobre SMSy to te z pogróżkami, ;)

  http://leszekc.w.tkb.pl/BestiaLstwo/2015-01-06.png

dzięki którym mógłbym za free uwolnić się od SMSów ,,seksualnych''...

Data: 2015-02-05 20:06:26
Autor: Big Jack
*Eneuel Leszek Ciszewski* napisał(-a):

[...]

Nie podajesz sposobu wyrażenia zgody na odbiór SMS-ów

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-02-06 02:43:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Big Jack" mb0ev4$541$1@node2.news.atman.pl

Nie podajesz sposobu wyrażenia zgody na odbiór SMS-ów

Ależ podaję:

 -- skoro żądam nadesłania SMS, zapewne też wyrażam zgodę na odbiór
 -- rejestratorka pyta mnie, czy mi wysłać SMS, aby przypomnieć mi
    o wizycie lekarskiej
 -- ktoś inny na stronie pyta (na stronie WWW) o pozwolenie wysłania
    SMS przypominającego o kończącej się polisie OC
 -- sklep pyta, czy ma słać mi SMSami info o promocjach
 -- bank potrafi dać wisienki w zamian za prawo do słania SMSów
 -- Tobie (czy komuś innemu z grupy) mogę zezwolić na wysłanie
    SMSa do mnie

Mądrzy ludzie nie pchają się z SMSami wszędzie, jak nie pchają
się wszędzie z m@ilami, czy reklamówkami papierowymi.

Data: 2015-02-06 14:11:25
Autor: Big Jack
[...]

Krótko: bredzisz. Wyrażenie żądania przysyłania czegoś konkretnego nie jest zgodą na otrzymywanie czegokolwiek. Ktokolwiek będzie chciał Wysłać Ci SMS-a to to zrobi bez względu na Twoją wolę. I nic z tym nie zrobisz. Jedynie możesz zablokować nr, a wtedy SMS-y z tego nr będą lądować w skrzynce ze spamem, a Ty będziesz żył w błogiej nieświadomości, że nic nie przychodzi, aż zajrzysz kiedyś do tej skrzynki. Od SMS-ów się nie opędzisz. W każdym razie na dzień dzisiejszy. Amen. I z mojej strony EOT, bo mam wrażenie... A zresztą nie będę mówił. Mądrej głowie dość dwie słowie.

--
Big Jack
         //////     GG: 660675

Data: 2015-02-02 10:12:17
Autor: Liwiusz
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach
19 grudnia o godzinie 16:48 został zaliczony SMS
okres rozrachunkowy zaczyna się 19 grudnia

I ten sms pojawił się potem na fakturze do zapłaty?

--
Liwiusz

Data: 2015-02-02 15:33:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Liwiusz" manf1j$lv2$1@node2.news.atman.pl

19 grudnia o godzinie 16:48 został zaliczony SMS
okres rozrachunkowy zaczyna się 19 grudnia

I ten sms pojawił się potem na fakturze do zapłaty?

Po czem? ;) Ten SMS jest na ostatniej fakturze.

Data: 2015-02-02 16:04:24
Autor: Liwiusz
[...]

Daj skan z rachunku szczegółowego dotyczącego tego smsa.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-02 16:05:55
Autor: Liwiusz
[...]

OK, powoli łapię. Dlaczego zatem nie reklamujesz tamtego smsa z faktury?

--
Liwiusz

Data: 2015-02-02 16:15:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Liwiusz" mao3ol$c95$3@node2.news.atman.pl

OK, powoli łapię.

No właśnie -- powoli... ;)

Dlaczego zatem nie reklamujesz tamtego smsa z faktury?

Dlatego, że ewentualne zyski są zbyt małe w stosunku
do ewentualnych strat związanych z reklamacją.

-=-

"Liwiusz" mao3lp$c95$2@node2.news.atman.pl

Daj skan z rachunku szczegółowego dotyczącego tego smsa.

Dlaczego skan, a nie rachunek -- jest w PeDeeFie?
Na rachunku są numery telefonów, których raczej ;) nie mogę ujawniać.

Fragment dotyczący tego (z 19 grudnia) SMSa
zamieściłem, zamieniając numer telefonu odbiorcy na xxxxxxxxx.

   16:48 sieć T-mobile xxxxxxxxx 1 0,07 0,09 0,09

Data: 2015-02-02 16:40:49
Autor: Liwiusz
[...]

Po co zatem reklamujesz jeszcze nie naliczoną opłatę z tego okresu?

Fragment dotyczący tego (z 19 grudnia) SMSa
zamieściłem, zamieniając numer telefonu odbiorcy na xxxxxxxxx.

  16:48 sieć T-mobile xxxxxxxxx 1 0,07 0,09 0,09

No i jest wszystko - czas, numer, czego jeszcze chcesz? Z aktualnym
smsem poczekaj do faktury, potem stwierdź, że "że ewentualne zyski są
zbyt małe w stosunku do ewentualnych strat związanych z reklamacją" i
odpadnie wówczas konieczność naszego czytania na grupie tego, co nawet
ciebie nie obchodzi dostatecznie duĹźo :)

--
Liwiusz

Data: 2015-02-02 17:19:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Liwiusz" mao5q3$ebq$2@node2.news.atman.pl

Po co zatem reklamujesz jeszcze nie naliczoną opłatę z tego okresu?

Wyjaśniłem obszernie w tym wątku osobie występującej tu jako JF.

  16:48 sieć T-mobile xxxxxxxxx 1 0,07 0,09 0,09

No i jest wszystko - czas, numer, czego jeszcze chcesz?

Czasu i numeru SMSa wysłanego w obecnym/bieżącym okresie.

Z aktualnym smsem poczekaj do faktury, potem stwierdź,
że "że ewentualne zyski są zbyt małe w stosunku do
ewentualnych strat związanych z reklamacją" i odpadnie
wówczas konieczność naszego czytania

Masz taką konieczność? Odczuwasz ją, czy została Ci narzucona?

na grupie tego, co nawet ciebie nie obchodzi dostatecznie dużo :)

Jeśli Cię ktoś zmusza -- to IMO nieładnie.
IMO możesz udać się z tym do prokuratury, lub choćby
na policję. Ale jeśli pracujesz w Nju a czytanie (tego
i owego) należy do Twoich obowiązków, być może nie
znajdziesz uznania w oczach innych ludzi...

-=-

Przy okazji -- wyjaśnij, dlaczego uznałeś za ślepego mnie?

   "Liwiusz" magodk$pod$1@node2.news.atman.pl

   > Z opisu widzę, że ten ślepy to ty.

Czego (wg Ciebie) nie dostrzegam?

-=-

Piszę o zaistniałej sytuacji (ale nie zmuszam do czytania)
aby przestrzec innych ludzi. (przestrzeganie jest jednym
z celów tej grupy)

Data: 2015-02-02 17:30:45
Autor: Liwiusz
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Liwiusz" mao5q3$ebq$2@node2.news.atman.pl

Po co zatem reklamujesz jeszcze nie naliczoną opłatę z tego okresu?

Wyjaśniłem obszernie w tym wątku osobie występującej tu jako JF.

To wyjaśnij nieobszernie i w jednym zdaniu.

  16:48 sieć T-mobile xxxxxxxxx 1 0,07 0,09 0,09

No i jest wszystko - czas, numer, czego jeszcze chcesz?

Czasu i numeru SMSa wysłanego w obecnym/bieżącym okresie.

To poczekaj aż opłata zostanie naliczona, na razie nie jest.

Z aktualnym smsem poczekaj do faktury, potem stwierdĹş,
że "że ewentualne zyski są zbyt małe w stosunku do
ewentualnych strat związanych z reklamacją" i odpadnie
wówczas konieczność naszego czytania

Masz taką konieczność? Odczuwasz ją, czy została Ci narzucona?

Na szczęście nie jesteś moim klientem i nie muszę czytać twoich
bezsensownych i sprzecznych samych w sobie pism ;)

na grupie tego, co nawet ciebie nie obchodzi dostatecznie duĹźo :)

Jeśli Cię ktoś zmusza -- to IMO nieładnie.
IMO możesz udać się z tym do prokuratury, lub choćby

Nie mierz wszystkich swoją miarą.

Piszę o zaistniałej sytuacji (ale nie zmuszam do czytania)

Mamę przestrzeż, aby nie wciskała przypadkowo klawiszy.

aby przestrzec innych ludzi. (przestrzeganie jest jednym
z celĂłw tej grupy)

Nikt się nie przejmuje twoimi 9 groszami. Można by pochylić się nad
ogólnym problemem taryfikowania nieistniejących smsów, ale z twojego
słowotoku nie wynika aby tak było - płaczesz jak baba, że coś ci w
aktualnym okresie rozliczeniowym nabito i ty nie wiesz co, by potem -
jak już będzie faktura i możliwość dowiedzenia się co i jak i
reklamowania - stwierdzić, że ci się nie chce, by znaleźć obiekt do
płaczów w kolejnym okresie jeszcze nie zafakturowanym.

Jeśli zatem ktoś tutaj czegoś nie rozumie i dziwnie się zachowuje (jak
ten ślepiec od kolorów), to właśnie ty.

A skoro samego ciebie problem nie interesuje, tylko ćwiczysz pisanie
zdań złożonych, to nas tym bardziej.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-02 19:24:55
Autor: Smok Eustachy
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach
W dniu 02.02.2015 o 17:30, Liwiusz pisze:
/.../
[...]

Konwulsantom Nju Mobile należy się dodatek za pracę w szczególnie trudnych warunkach.

Data: 2015-02-02 22:08:05
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Smok Eustachy" 54cfc0f7$0$2211$65785112@news.neostrada.pl

Konwulsantom Nju Mobile należy się dodatek za pracę w szczególnie trudnych warunkach.

IMO tym dodatkiem może być nagana. :)

Data: 2015-02-02 22:06:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach

"Liwiusz" mao8nn$5jb$1@node1.news.atman.pl

Po co zatem reklamujesz jeszcze nie naliczoną opłatę z tego okresu?

Wyjaśniłem obszernie w tym wątku osobie występującej tu jako JF.

To wyjaśnij nieobszernie i w jednym zdaniu.

W jednym zdaniu mogę dać Ci link do postu z wyjaśnieniami. ;)
(albo radę -- ,,poszukaj tego postu'')

To poczekaj aż opłata zostanie naliczona, na razie nie jest.

0. Jest naliczona.
1. Nie jest istotne to, czy opłata
   już jest naliczona, czy nie jest.

Masz taką konieczność? Odczuwasz ją, czy została Ci narzucona?

Na szczęście nie jesteś moim klientem i nie muszę czytać twoich
bezsensownych i sprzecznych samych w sobie pism ;)

Jeszcze niedawno sugerowałeś istnienie
przymusu czytania, teraz zaprzeczasz?...

na grupie tego, co nawet ciebie nie obchodzi dostatecznie dużo :)

Jeśli Cię ktoś zmusza -- to IMO nieładnie.
IMO możesz udać się z tym do prokuratury, lub choćby

Nie mierz wszystkich swoją miarą.

Mnie nikt nie zmusza do czytania tego, co piszesz.

Piszę o zaistniałej sytuacji (ale nie zmuszam do czytania)

Mamę przestrzeż, aby nie wciskała przypadkowo klawiszy.

Jakich klawiszy? Przypomnę może -- ani nie jest problemem
naliczona opłata, ani nie jest problemem naliczenie opłaty,
ale NIECZYTANIE tego, co jest słane do doradców Nju.

 () naliczona opłata nie jest problemem i nie była problemem
 () fakt naliczenia opłaty był postrzegany jako problem
    (należało rozwiązać zagadkę naliczania)
 () nieczytanie było problemem tak dużym, że doprowadziło
    do powstania tego wątku

aby przestrzec innych ludzi. (przestrzeganie jest jednym
z celów tej grupy)

Nikt się nie przejmuje twoimi 9 groszami.

Mam odmienne zdanie. IMO:

 JF już nie przejmuje się, ale do niedawna przejmował
 Ty przejmujesz się nadal
 Nju przejmuje się chyba nadal
    (nie wiem, czy 9, czy 18, a nie chcę
    wnikać zbyt głęboko w ich wypowiedzi)
 ja nie przejmowałem się ani 9 groszami, ani 18 groszami
    (zareagowałem bezzwłocznie, tedy ;) nie mam sobie nic
    do zarzucenia; wydruk faktury (jednej strony, nie całego
    billingu) kosztuje mnie niekiedy ;) 35 groszy)

Można by pochylić się nad
ogólnym problemem taryfikowania nieistniejących smsów,

Nie ma pewności co do tego, że tych SMSów nikt nie
wysłał z matki telefonu. Matka mogła komuś pożyczyć
swój telefon. Ale aby ułatwić sprawdzenie, warto znać
numery odbiorców i czas wysyłania. Pojedyncze SMSy były
podejrzane. Jak już napisałem -- podejrzewałem włączenie
jakiejś niechcianej usługi z periodyczną płatnością. Sam
koszt (9 groszy) mógłby być niczym wobec reszty oferowanej
przez te usługę.

IMO zdrowy na umyśle człowiek reaguje, widząc coś, czego nie pojmuje.
Zaś mniej zdrowy -- przysłowiowo chowa głowę w piasek. Koszt takiego
chowania bywa wysoki. (zabrudzenie olejem pokrywy silnika niekoniecznie
oznacza tylko koszt oleju, który wydostał się spod tej pokrywy)

ale z twojego słowotoku nie wynika aby tak było

Bo tak nie jest. ;) Nie pochylam się nad ogólnym
problemem taryfikowania nieistniejących SMSów,
gdyż do tej pory ten problem mnie nie dotyka.

Dotknął mego ojca. Ojciec także nie śle SMSów, ale nawet
gdyby słał, raczej nie mógłby w jednej minucie wysłać
setek SMSów. ;)

- płaczesz jak baba,

A jak płacze baba? Bez ronienia łez? ;)
Mnie oczy pieką (przed paru dniami piekły
niesamowicie) ale niekoniecznie łzawią.

że coś ci w aktualnym okresie rozliczeniowym
nabito i ty nie wiesz co,

Wiem -- ,,nabito'' SMS.

by potem - jak już będzie faktura i możliwość dowiedzenia
się co i jak i reklamowania - stwierdzić, że ci się nie
chce, by znaleźć obiekt do płaczów w kolejnym okresie
jeszcze nie zafakturowanym.

Może zajmij się oceną teraźniejszości
i przeszłości a wróżenie pozostaw innym? ;)

Jeśli zatem ktoś tutaj czegoś nie rozumie i dziwnie
się zachowuje (jakten ślepiec od kolorów), to właśnie ty.

Twoim zdaniem, którego nie potrafisz nijak podeprzeć.

A skoro samego ciebie problem nie interesuje, tylko
ćwiczysz pisanie zdań złożonych, to nas tym bardziej.

Wyjaśniłem, ale wyjaśnię raz jeszcze -- pytałem o czas
wysłania i numer telefonu odbiorcy SMS. Otrzymałem do
tej pory datę wysłania. (nie znam numeru i nie znam godziny)

-=-

Ćwiczę coś innego. Cierpliwość. Ty chyba jesteś (choć trudno
w to uwierzyć?) idiotą (oczywiście w niemedycznym tego słowa
znaczeniu), ale inni ludzie nie będąc idiotami (jedynie udając
idiotów), usiłują wyprowadzić swych adwersarzy (mnie przykładowo)
z równowagi. Rozmowa z Tobą uczy swoistej obojętności -- uodparnia.

Nju -- rozmowa ze ślepym o kolorach