No CEIDG, no KRS - firma czy nie firma?

Data: 2012-05-08 03:08:03
Autor: SDD
No CEIDG, no KRS - firma czy nie firma?
Witam

Jest sobie pewna strona internetowa - powiedzmy www.xyz.pl.
Kolesie od strony sami siebie nazywają "Firmą XYZ" i podają też takie dane teleadresowe:
XYZ
Warszawa, ul. Jakaś tam ileśtam/ileś tam

Nazwa XYZ nie jest jakaś wyjątkowo odkrywcza, ale i nie bardzo banalna. Zresztą nieważne.

Tymczasem:
- w CEIDG są tylko dwa wpisy - powiedzmy
XYZ Anna Nowak w mieście A
XYZ Jan Kowalski w mieście B

- ani Nowakowa, Ani Kowalski do TEJ firmy XYZ się nie przyznają.

w KRS jest tylko jeden wpis X-YZ Sp. jakas tam w mieście C - i to też "nie oni".

Tak więc - czy "ci" XYZ od strony www.xyz.pl to po prostu "partyzanci", czy jest jakaś inna możliwość?

Np. firmę mają zarejestrowaną w UK, czy innej Łotwie?

Oczywiście wiem, że firma się może nazywać "Dupa Maryna" Jan Dąbrowski, a XYZ to "marka handlowa" - choć dane kontaktowe (z całą pewnością podane niezgodnie z wymaganiami prawnymi w tym zakresie) nie wskazują na taką ewentualność - więc w zasadzie pytam o to, czy jeśli to jest DG zarejestrowana za granicą, to nie będzie śladu w polskich rejestrach?

www.xyz.pl działa ok pół roku, więc raczej nie chodzi o to, że wpisy się jeszcze nie uaktualniły.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-08 06:55:38
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-05-08 03:08, SDD pisze:
Tak więc - czy "ci" XYZ od strony www.xyz.pl to po prostu "partyzanci",
czy jest jakaś inna możliwość?

Np. firmę mają zarejestrowaną w UK, czy innej Łotwie?

Być może firma XYZ jest tylko marką, a nie firmą. Poszukaj jeszcze po adresie. Trudno coś powiedzieć, ponieważ na stronie firma ta podaje swoje niepełne dane (nie powinno być XYZ, tylko XYZ Jan Kowalski), może więc masz za mało danych do odnalezienia przedsiębiorstwa.

Oczywiście zarówno Łotwa, jak i partyzantka też wchodzą w grę. Jak to za okupacji - niektórzy emigrują, niektórzy walczą w lasach, jakoś trzeba pokonać ciemiężcę :)

--
Liwiusz

Data: 2012-05-08 10:10:04
Autor: SDD
Liwiusz pisze:
swoje niepełne dane (nie powinno być XYZ, tylko XYZ Jan Kowalski), może
więc masz za mało danych do odnalezienia przedsiębiorstwa.

CEIDG wlasnie umozliwia szukanie po samej nazwie (a nawet po samym początku nazwy). Jesli firm ją noszących jest mniej niż 20, to wyswietlą się wszystkie firmy osób fizycznych w PL nazwę tę noszące.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-08 10:27:27
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-05-08 10:10, SDD pisze:
Liwiusz pisze:
[...]

Może to, co firma podaje na stronie to nie jest oficjalna nazwa, tym bardziej, że powinna wówczas składać się z imienia i nazwiska.

Coś, jakbyś szukał w KRS "Allegro".

--
Liwiusz

Data: 2012-05-08 12:06:38
Autor: SDD
Liwiusz pisze:

Coś, jakbyś szukał w KRS "Allegro".
No ja wiem wiem - ale Allegro nie nazywa się samo "firmą Allegro", jak tez i łatwo jest w danych kontaktowych znaleźć, jak się ono w istocie nazywa :)

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-08 12:38:50
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-05-08 12:06, SDD pisze:
Liwiusz pisze:

Coś, jakbyś szukał w KRS "Allegro".
No ja wiem wiem - ale Allegro nie nazywa się samo "firmą Allegro", jak
tez i łatwo jest w danych kontaktowych znaleźć, jak się ono w istocie
nazywa :)

Niemniej jednak jeśli mówimy o "firmie krzak", to jest większe prawdopodobieństwo, że nie ma przyswojonej kultury prawnej w zakresie używania nazewnictwa.

Na przykład (hipotetyczny, ale oparty na rzeczywistych przykładach) - Hotel Arabus, a prowadzony przez Murarstwo Jan Kowalski, bo sobie Jan Kowalski murarz dorabia na boku hotelem, albo na odwrót, albo po prostu Jan Kowalski był kiedyś murarzem, teraz jest hotelem i nie zwraca uwagi na taki niuans jak zmiana dodatku do nazwy :)

A na stronie hotelu w danych firmy murarstwa nie ma, tylko - niby - Hotel.

Zobacz jeszcze we whois.pl do kogo należy domena, może Cię to naprowadzi.

--
Liwiusz

Data: 2012-05-08 17:18:34
Autor: SDD
Liwiusz pisze:

Zobacz jeszcze we whois.pl do kogo należy domena, może Cię to naprowadzi.

We whois jest jakieś, powiedzmy "studio treningu" + adres.
(nijak ma si eto do profilu dzialalnosci owego tajemniczego podmiotu).

Pozdrawiam
SDD

Data: 2012-05-08 21:25:15
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-05-08 17:18, SDD pisze:
Liwiusz pisze:

Zobacz jeszcze we whois.pl do kogo należy domena, może Cię to naprowadzi.

We whois jest jakieś, powiedzmy "studio treningu" + adres.
(nijak ma si eto do profilu dzialalnosci owego tajemniczego podmiotu).

Jedno nie musi wykluczać drugiego.

--
Liwiusz

Data: 2012-05-08 14:13:38
Autor: Lukasz
W dniu 08.05.2012 10:10, SDD pisze:
CEIDG wlasnie umozliwia szukanie po samej nazwie (a nawet po samym
początku nazwy). Jesli firm ją noszących jest mniej niż 20, to wyswietlą
się wszystkie firmy osób fizycznych w PL nazwę tę noszące.

CEIDG też ma szukanie po adresie - może to coś da.

Data: 2012-05-09 08:23:45
Autor: wromek
No CEIDG, no KRS - firma czy nie firma?
Jest sobie pewna strona internetowa - powiedzmy www.xyz.pl.
:)

Sklep internetowy xyz.pl prowadzony jest przez:
PREZMEDIA Przemysaw Jdrzejczyk
Wysoka, ul. Biedronki 12/1
52-251 Wrocaw

Patnoci za zamwione towary naley dokonywa na konto:
Alior Bank
53 2490 0005 0000 4500 4971 6871

Kontakt drog elektroniczn:
email: info@xyz.pl Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamujcymi. W przegldarce musi by wczona obsuga JavaScript, eby go zobaczy.