No ale kiedy zakladac zimówki?

Data: 2020-10-30 11:34:33
Autor: ąćęłńóśźż
No ale kiedy zakladac zimówki?
Gadu gadu, ale kiedy zakładać (we własnym, nie we flotowym gdzie koszt zwisa i powiewa) Dębice Frigo, żeby nie zajechać bieżnika na suchym miejskim asfalcie?
Jako drugie auto, garaż, jeden kpl felg stalowych.
Już ze 2-3 zimy w ogóle nie były zakładane (powszechne ocipienie, a 2x80zł rocznie piechotą nie chodzi).

Data: 2020-10-30 12:05:32
Autor: viktorius
W dniu 2020-10-30 o 11:34, ąćęłńóśźż pisze:
Gadu gadu, ale kiedy zakładać (we własnym, nie we flotowym gdzie koszt zwisa i powiewa) Dębice Frigo, żeby nie zajechać bieżnika na suchym miejskim asfalcie?

W maju, żeby dojechać je do końca i na jesień kupić coś normalnego. Tak śliskich na mokrym, jak Frigo, to chyba nie było w historii motoryzacji.

Jako drugie auto, garaż, jeden kpl felg stalowych.
Już ze 2-3 zimy w ogóle nie były zakładane (powszechne ocipienie, a
                                                          ^^^^^^^^^^

Masz rację, odjebuje wszystkim teraz, z różnych powodów :P

--
viktorius

Data: 2020-10-30 07:58:38
Autor: Jan Basałyk
piątek, 30 października 2020 o 12:52:37 UTC+1 zhbick napisał(a):
W dniu 2020-10-30 o 12:05, viktorius pisze:
> W maju, żeby dojechać je do końca i na jesień kupić coś normalnego. Tak > śliskich na mokrym, jak Frigo, to chyba nie było w historii motoryzacji.
Też tak uważam.

A ja tak nie uważam. I nie uważa tak kilkanaście osób, które przez ostanie kilka lat przejeździły kilkoma firmowymi samochodami z założonymi Frigo w tzw. okresie zimowym.  I większość z tych ludzi jeździ bardzo szybko - jak to autem firmowym.  Gdyby tak było jak piszesz, to ktos z nas juz dawno miałby wypadek spowodowany słaba przyczepnością w deszczu ew. ciapie zimowej

Data: 2020-10-30 16:12:24
Autor: Cavallino
W dniu 30-10-2020 o 15:58, Jan Basałyk pisze:
[...]

Ale na pewno nie mylicie Frigo z Frigo2?

Data: 2020-10-30 12:06:52
Autor: Mateusz Viste
No ale kiedy zakladac zimĂłwki?
2020-10-30 o 11:34 +0100, ąćęłńóśźż napisał:
[...]

Najlepiej zapytać producenta.

https://www.debica.com.pl/nasze_porady/porady/temperatura-a-wymiana-opon

Mateusz

Data: 2020-10-31 11:33:05
Autor: T.
[...]

Niestety opinie producenta nie za bardzo są miarodajne, bo jemu zależy przede wszystkim na zbyciu towaru.
Rozmawiałem kiedyż z pewnym inżynierem z dość niezależnej firmy, jaką jest PIMot. Robili badania opon i wyszło, że przy normalnej jeździe guma w miejscu styku z drogą ugina się nawet kilka razy na sekundę w każdym miejscu na obwodzie, przez co się nagrzewa (proszę sobie wziąć pasek gumy i trochę po pozginać/pomachać, żeby się wyginał i po chwili dotknąć miejsca zgięcia - będzie ciepłe. Podobne doświadczenie można zrobić z kilkukrotnym wyginaniem miedzianego drutu - tu miejsce zgięcia może nawet oparzyć).
Generalnie stwierdził, że w ogóle pomysł opon zimowych w naszym klimacie to wymysł lobby oponiarskiego. U nas opony warto wymienić tylko wtedy, kiedy zaczyna się plucha i śnieg - chodzi o inny bieżnik i przyczepność na błocie pośniegowym. Teorie z temperaturą są nieco naciągane. Może to być ważne dopiero w warunkach ostrego zimowego klimatu (np. w Skandynanwii), ale nie u nas.
T.

Data: 2020-10-31 12:23:08
Autor: ąćęłńóśźż
No ale kiedy zakladac zimówki?
Poziom dyskusji z wujkiem na imieninach u cioci.
OIDP mój pracował w PIMocie ;-)

Co do mieszanki gumowej ta w zimówkach jest ewidentnie bardziej miękka (i stąd przyspieszone zużycie zimówek na suchym).
Jest jeszcze jeden powód przyspieszonego zużywania gum: wspomaganie kierownicy, co widać w każdym garażu i na każdym parkingu.

-- -- -
Rozmawiałem kiedyż z pewnym inżynierem z dość niezależnej firmy, jaką jest PIMot.

Data: 2020-10-31 12:59:47
Autor: Budzik
No ale kiedy zakladac zimówki?
Użytkownik ąćęłńóśźż a@e.pl ...

Jest jeszcze jeden powód przyspieszonego zużywania gum:
wspomaganie kierownicy, co widać w każdym garażu i na każdym
parkingu.

:)

--
Pozdrawia... Budzik
"Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji

Data: 2020-11-02 13:45:28
Autor: Uncle Pete
On 30.10.2020 12:06, Mateusz Viste wrote:
[...]

Tylko te +7 zawsze mnie dziwiły. Według moich obserwacji na czystym asfalcie, póki nie ma śniegu/lodu/brei, opony letnie są lepsze nawet przy minusowych temperaturach. O jeździe po mokrej jezdni nie wspominając.

Data: 2020-10-30 15:02:09
Autor: J.F.
Użytkownik "ąćęłńóśźż"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f9bec3a$0$514$65785112@news.neostrada.pl...
Gadu gadu, ale kiedy zakładać (we własnym, nie we flotowym gdzie koszt zwisa i powiewa) Dębice Frigo, żeby nie zajechać bieżnika na suchym miejskim asfalcie?

IMO - wtedy, gdy moze spasc snieg.
Czyli u nas - przed 1 listopada.

Jako drugie auto, garaż, jeden kpl felg stalowych.
Już ze 2-3 zimy w ogóle nie były zakładane (powszechne ocipienie, a 2x80zł rocznie piechotą nie chodzi).

Ale co zrobisz, jak snieg Cie zaskoczy ? :-)

J.

Data: 2020-10-30 15:25:27
Autor: Cavallino
W dniu 30-10-2020 o 15:02, J.F. pisze:

Jako drugie auto, garaż, jeden kpl felg stalowych.
Już ze 2-3 zimy w ogóle nie były zakładane (powszechne ocipienie, a 2x80zł rocznie piechotą nie chodzi).

Ale co zrobisz, jak snieg Cie zaskoczy ? :-)

Będzie się wlókł dwa razy wolniej, jak każdy prawdziwy kapelusz.
Tak na wszelki przypadek, żeby przyczepności nie zerwać, bo przecież wiadomo (w sensie w świecie osobników z kapeluszami zamiast mózgu), że to zdarza się tylko złym kierowcom.
Ci "dobrzy" jadą za to o połowę wolniej niż się da jechać Kamazem w danym miejscu.

Data: 2020-10-30 17:20:10
Autor: Irokez
W dniu 2020-10-30 o 15:25, Cavallino pisze:
[...]

Jak uda Ci się ruszyć.
Jak mnie śnieg zaskoczył na Dunlopach SP Sport to miałem problem z miejsca ruszyć. Do gumiarza, było lekko pod górkę, to rozpęd brałem z chodnika po drugiej stronie ulicy, przez dwa pasy, podjazd, i hamowanie piętą przez otwarte drzwi aby w ścianę nie przywalić.

--
Irokez

Data: 2020-10-30 18:35:25
Autor: ąćęłńóśźż
No ale kiedy zakladac zimówki?
Wtedy zwykle zaskakuje i innych i prędkość po W-wie = 10 km/h ;-))
Frigo (nie pamiętam, czy v.2) to były pierwsze gumy, na których moja była w stanie zaparkować i wyjechać z parkingu - ba, na krawężnik w ogóle wjechać.
A po śniegu na ulicy jedzie się jak traktorkiem.
Są na tyle w porzo, że szkoda byłoby je zużyć na suchym.
W sumie to powinno się mieć dwa komplety kół (8 felg) i rano zmieniać jak na pitstopie F1 ;-)
Ale od czasu, gdy małe samochody ważą po 1,6 tony to plecy bolą, podnośnik zawsze nie pasuje (albo za niski dla jednego auta albo za wysoki dla drugiego), ta pie....ona jedna śruba nie chce puścić itp. itd.
I klucze udarowe cordless z sensownym momentem ciągle drogie.
Garaż pod blokiem, co utrudnia organizację (w indywidualnym bym robił j.w.).

-- -- -
Ale co zrobisz, jak snieg Cie zaskoczy?

Data: 2020-10-31 07:14:06
Autor: Shrek
[...]

Będzie stał w korku jak wszyscy:P Też tak kombinowałem, żeby zostać na letnich, bo w końcu jak dobra opona potrzebna ci do agresywnego stania w korku. Ale żona nim jeździ to boję się że na letnich czegoś nie ogarnie, więc zmienię.

--
Shrek

Data: 2020-10-31 08:05:51
Autor: cef
W dniu 2020-10-31 o 07:14, Shrek pisze:
[...]

Ja sobie zmieniam zawsze pod koniec pażdziernika - bo wtedy
nie ma kolejek. Nie zauważam nadmiernego zużycia
przez te kilka tygodni zanim zrobi się chlodniej, bo o śnieg
to faktycznie trudno ostatnio w mieście.
Ale znika element zaskoczenia - czasem jest to warte więcej niż
2x80zł rocznie.

Data: 2020-10-31 10:34:34
Autor: Irokez
[...]

wreszcie koniec takich dywagacji. Zakładam całoroczne. Każda pora jest dobra :)

--
Irokez

Data: 2020-11-02 15:54:19
Autor: J.F.
Użytkownik "Irokez"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5f9d2f9f$0$542$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Ale jakie ?
Bo wiesz, jesli na opony wydasz 4*100zl wiecej ... na pare wymian by starczylo :-)

J.

Data: 2020-11-02 17:54:38
Autor: Irokez
W dniu 2020-11-02 o 15:54, J.F. pisze:

wreszcie koniec takich dywagacji. Zakładam całoroczne. Każda pora jest dobra :)

Ale jakie ?
Bo wiesz, jesli na opony wydasz 4*100zl wiecej ... na pare wymian by starczylo :-)

dałem teraz 1450 za CrossClimate+
Za Fuldę SportControl która się skończyła dałem 1000, za zimowe Sava Eskimo S3+ też tysiaka.
Wymiana 112zł.

Przy czym stalowe felgi już tylko do wymiany się nadają tak zardzewiałe i z jedną był problem wyważyć.

Dziś założyłem. Fajnie jadą, miękko, cicho, ciszej niż stare Fuldy których guma zesztywniała i ślizgały się na mokrym.

Savy daję rodzicom, bo im się skończyły opony zimowe.

--
Irokez

Data: 2020-10-31 14:43:04
Autor: _Master_
No ale kiedy zakladac zimówki?
Ja w samochodach sam przekładam koła.
Drugie używane felgi to nie majątek przy koszcie przekładki opon 80 zł.

Data: 2020-10-31 15:49:39
Autor: Irokez
W dniu 2020-10-31 o 14:43, _Master_ pisze:
Ja w samochodach sam przekładam koła.
Drugie używane felgi to nie majątek przy koszcie przekładki opon 80 zł.

Też,
Ale pierwsze założenie u gumiarza bo sam nie zrobisz w garażu ;)

--
Irokez

Data: 2020-10-31 15:58:08
Autor: RadoslawF
W dniu 2020-10-31 o 15:49, Irokez pisze:

Ja w samochodach sam przekładam koła.
Drugie używane felgi to nie majątek przy koszcie przekładki opon 80 zł.

Też,
Ale pierwsze założenie u gumiarza bo sam nie zrobisz w garażu ;)

U gumiarza tylko złożenie i wyważenie.
Zakładać do auta można już samemu.

Pozdrawiam

Data: 2020-10-31 16:53:17
Autor: _Master_
No ale kiedy zakladac zimówki?
Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

Data: 2020-10-31 18:40:44
Autor: PiteR
No ale kiedy zakladac zimówki?
in <news:5f9d886e$0$525$65785112news.neostrada.pl>
user _Master_ pisze tak:

Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

trzeba kupować dwa auta zimowe i cabrio :)

- tatoo co jest lepsze od dysku ssd 500gb samsung?
- dwa dyski samsung 256gb

--
Piter

#ZawszeGratem - naklejki kupione
na drugim aucie będą "od bezdomnego"

Data: 2020-10-31 22:20:58
Autor: kk
user _Master_ pisze tak:

Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

trzeba kupować dwa auta zimowe i cabrio :)

Kamper? Hulajnoga? Skuter? Piechtochód?

Data: 2020-11-01 11:51:56
Autor: Adam
user _Master_ pisze tak:

Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

trzeba kupować dwa auta zimowe i cabrio :)

(...) Piechtochód?

No ale jakie buty zakładać?

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-01 11:12:02
Autor: PiteR
No ale kiedy zakladac zimówki?
in <news:rnm40e$ha9$1$Adamnews.chmurka.net>

user _Master_ pisze tak:

Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

trzeba kupować dwa auta zimowe i cabrio :)

(...) Piechtochód?

No ale jakie buty zakładać?

relaxy

--
Piter

kto mieszkał w Rybniku temu wszędzie dobrze

Data: 2020-11-01 12:51:22
Autor: Adam

user _Master_ pisze tak:

Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

trzeba kupować dwa auta zimowe i cabrio :)

(...) Piechtochód?

No ale jakie buty zakładać?

relaxy

Daaawno już ich nie widziałem.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-02 07:24:29
Autor: Mirek Ptak
On 01.11.2020 12:51, Adam wrote:

relaxy

Daaawno już ich nie widziałem.

https://wojas.pl/relaks-8637-85

Nie dokładnie takie same, ale... :)

Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak
kolczan( a t )outlook(kropek) c om

Data: 2020-11-02 15:39:46
Autor: J.F.
Użytkownik "Mirek Ptak"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:rno8mt$smk$1$kolczan@news.chmurka.net...
On 01.11.2020 12:51, Adam wrote:
relaxy

Daaawno już ich nie widziałem.

https://wojas.pl/relaks-8637-85

Nie dokładnie takie same, ale... :)

Zeby nie powiedziec - zupelnie inne.

Ciekawe jak sie sprzedaja, bo nawiazanie do marki ... IMO - kiepska marka :-)

No i ciekawe jak sie takie sniegowce u nas sprawdzaja, gdy wiecej wody niz sniegu ...

J.

Data: 2020-11-02 21:00:46
Autor: Uncle Pete
On 02.11.2020 07:24, Mirek Ptak wrote:
On 01.11.2020 12:51, Adam wrote:

relaxy

Daaawno już ich nie widziałem.

https://wojas.pl/relaks-8637-85

Nie dokładnie takie same, ale... :)

Za ile???

Data: 2020-11-03 08:34:20
Autor: Mirek Ptak
On 02.11.2020 21:00, Uncle Pete wrote:

relaxy

Daaawno już ich nie widziałem.

https://wojas.pl/relaks-8637-85

Nie dokładnie takie same, ale... :)

Za ile???

Też się zdziwiłem :)
Z wyglądu solidne, ale mimo wszystko trochę dużo :)

Pozdrawiam - Mirek

Data: 2020-11-03 10:45:59
Autor: J.F.
On 01.11.2020 12:51, Adam wrote:
relaxy

Daaawno już ich nie widziałem.

https://wojas.pl/relaks-8637-85

Nie dokładnie takie same, ale... :)

Za ile???

Wojas. Drogi jest.
Ale za takie sniegowce to ty chyba drogi do kwadratu :-)

J.

Data: 2020-11-01 21:55:24
Autor: kk
user _Master_ pisze tak:

Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

trzeba kupować dwa auta zimowe i cabrio :)

(...) Piechtochód?

No ale jakie buty zakładać?

Trzeba szeroko myśleć.

Data: 2020-11-02 11:03:00
Autor: Adam
user _Master_ pisze tak:

Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

trzeba kupować dwa auta zimowe i cabrio :)

(...) Piechtochód?

No ale jakie buty zakładać?

Trzeba szeroko myśleć.

Ano tak, rzeczywiście. Aby szeroko było, trzeba rakiety śnieżne zakładać.

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2020-11-02 11:32:14
Autor: _Master_
W dniu 2020-10-31 o 19:40, PiteR pisze:
- tatoo co jest lepsze od dysku ssd 500gb samsung?
- dwa dyski samsung 256gb

Jeśli pracują w RAIDZIE oczywiście że lepsze są dwa. ;-)

Data: 2020-11-02 13:32:18
Autor: Liwiusz
W dniu 2020-10-31 o 16:53, _Master_ pisze:
Trzeba kupować auta z dwoma kompletami kół ;-)

Najlepiej 2 auta :)

--
Liwiusz

Data: 2020-10-31 18:08:03
Autor: ąćęłńóśźż
No ale kiedy zakladac zimówki?
I za każdym razem kląłem, że to już ostatni raz ;-)

-- -- -

Data: 2020-11-02 11:37:13
Autor: _Master_
W dniu 2020-10-31 o 18:08, ąćęłńóśźż pisze:
I za każdym razem kląłem, że to już ostatni raz ;-)

Znaczy że taki PITSTOP to ciężka robota i lepsze całoroczne?

Data: 2020-11-02 11:38:53
Autor: ąćęłńóśźż
No ale kiedy zakladac zimówki?
Spróbuj.

-- -- -
Znaczy że taki PITSTOP to ciężka robota?

Data: 2020-11-02 21:08:25
Autor: _Master_
No ale kiedy zakladac zimówki?
A próbowałeś kiedyś w kombajnie wymienić?

Dzieciaku ;-)

Data: 2020-10-31 22:19:29
Autor: kk
On 2020-10-31 14:43, _Master_ wrote:
Ja w samochodach sam przekładam koła.
Drugie używane felgi to nie majątek przy koszcie przekładki opon 80 zł.

Do malucha?

No ale kiedy zakladac zimówki?