Data: 2009-09-01 09:05:00 | |
Autor: Massai | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
http://moto.onet.pl/1571715,2,artykul.html
Taki nius z pierwszych testów... To chyba jednak element tej kampanii reklamowej. Drobny niuans - z metodologii wynika że mierzą ilość kilowatogodzin zużytych, wyszło im że na pokonanie 100 km trzeba około 16 kwh. To spalanie policzyli na podstawie ceny prądu i przeliczyli uzyskaną kwotę na paliwo. Cena kwh w Warszawie to około 28 groszy... Jakby tak liczyć to by rzeczywiście wyszło że za 4,5pln (czyli circa 1,2 l ropy) przejedzie się 100km... Tyle że to dotyczy "tankowania" z gniazdka. Jak się będzie chciało wykorzystywac zasięg/nie ma się gniazdka pod ręką to już tak słodko nie jest... Typowe generatory zuzywają około 0,3 l ropy na kwh... ale to te duże. To ma byc małe więc tak wydajne na pewno nie będzie. Licząc - 0,4l/kwh, to już nam wychodzi 6,5l ON/100km. Sporo. W dodatku te 16 kwh/100km to w ruchu miejskim... a ruch miejski to dobre warunki dla elektrycznego, gorzej będzie na trasie, gdzie jednak opory powietrza i zużyje ze 2 razy więcej. W efekcie na trasie to ten samochód będzie pożerał paliwo jak smok... 12-13 litrów... Czyli raczej auto miejskie z awaryjnym zasilaniem. A auto miejskie za 30k usd w Stanach to chyba komuś zdrowo przygrzało. Tyle kosztuje w stanach mega wypasiony accord, czyli u nas ta fura będzie kosztowała 130-140 tysięcy. Za połowę tej sumy kupi się odpowiednik, kompakta z dieslem. Ciut słabszym 100-110 koni, volt ma niby 140 koni, ale po kiego w mieście 140 koni... Zostaje w kieszeni 70k pln, co wystarczy na paliwo na 200 tysięcy kilometrów... Licząc dalej, na te 200 tysiecy km volt jeżdżący na prądzie z gniazdka też "wypali" 10000 pln... No i takim kompaktem będzie można sie też w trasę wypuścić, spalając 2 razy mniej niż volt. Niestety, niewypał. Taniej wyjdzie tradycyjna fura. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-09-01 12:07:28 | |
Autor: Czarek Daniluk | |
No ciekawe, Volt ma palic 1, 2l/100, tylko że... | |
Massai pisze:
http://moto.onet.pl/1571715,2,artykul.html Ile ?? Chłopie w jakim matrixie żyjesz ?? Policz wszystkie opłaty przesyłowe stałe/zmienne opłaty abonamentowe i wtedy napisz jeszcze raz ile kosztuje Cię 1kWh w W-wie. Zejdź na ziemię - czystą opłatę za kWh to płaciłeś pewnie z 15 lat temu, ale nie teraz. Pozdrawiam !! |
|
Data: 2009-09-01 15:21:47 | |
Autor: zlotowinfo | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:h7irc2$t4e$1news.onet.pl...
[...] Ile ?? Chłopie w jakim matrixie żyjesz ?? wielkopolska, k/Piły, ZE Poznań, Rejon Wałcz, Enea całodobowa, 1kwh: 0.4725, abo: 22.2 nocna, 1kwh: 1 tar: 0.4725, 2tar: 0.2378, abo: 24.62 -- http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat http://zvoip.prv.pl - tanie voipowanie |
|
Data: 2009-09-01 15:33:03 | |
Autor: zlotowinfo | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
Użytkownik "Czarek Daniluk" <czarek@nospamcedaniluk.com> napisał w wiadomości news:h7irc2$t4e$1news.onet.pl...
Ile ?? Chłopie w jakim matrixie żyjesz ?? nie licz tych opłat, zakup tego auta nie spowoduje nagle ich dodania czy do rozmów voip także doliczasz opłatę za internet? jeśli tak to zrezygnuj z neta i rozmawiaj przez komórkę -- http://zbanki.prv.pl - darmowe bankowanie http://zlokaty.prv.pl - kalkulator lokat http://zvoip.prv.pl - tanie voipowanie |
|
Data: 2009-09-01 15:49:31 | |
Autor: Pa_blo | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
Użytkownik "zlotowinfo" <usuntousun@go2.pl> napisał w wiadomości news:h7j7q2$4us$1inews.gazeta.pl...
abo owszem, ale przesylowa jest zalezna od ilosci pobranej mocy... Picasso |
|
Data: 2009-09-02 18:20:09 | |
Autor: Karolek | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
Użytkownik "Pa_blo" <mysiaczek@pysiaczek.pl> napisał w wiadomości news:h7j9cn$i43$1nemesis.news.neostrada.pl...
Juz widze w Polsce auta na prad i kombinatorow podlaczajacych sie pod latarnie :P Karolek |
|
Data: 2009-09-02 22:09:03 | |
Autor: rafal | |
No ciekawe, Volt ma palic 1, 2l/100, tylko że... | |
Karolek pisze:
Juz widze w Polsce auta na prad i kombinatorow podlaczajacych sie pod latarnie :P http://phototrans.eu/14,86242,0,PKT_Mercedes_O405NE_3056.html ;) |
|
Data: 2009-09-01 18:24:02 | |
Autor: Budzik | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
Osobnik posiadający mail usuntousun@go2.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:
Ile ?? Chłopie w jakim matrixie żyjesz ?? placi sie plate za "prad" + oplate przesyłowa za kazdy kWh. Ostatnio jak u mnie liczyłem - wychodziło ok 0,45 za kWh. -- Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516 ; www.rowery.rejtravel.pl b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_") "Kiedy delektujemy się dziwnym i egzotycznym pięknem kwiatów - zdrowo jest uświadomoć sobie, że w gruncie rzeczy patrzymy na ich genitalia" |
|
Data: 2009-09-01 12:26:54 | |
Autor: J.F. | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:h7io3r$m4f$1inews.gazeta.pl...
http://moto.onet.pl/1571715,2,artykul.html A twoje auto gdzie wiecej pali - w miescie czy na drodze, gdzie wiekszy opor powietrza itp ? maluchowi 16kW w trasie starczalo. Za połowę tej sumy kupi się odpowiednik, kompakta z dieslem. Ale diesel jest nieekologiczny :-) J. |
|
Data: 2009-09-01 12:50:56 | |
Autor: Cyprian Prochot | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h7iste$2gt$1news.onet.pl... maluchowi 16kW w trasie starczalo. czemu akurat 16 kW ? powyzej nie bylo informacji o mocy, tylko o zuzyciu energii ;) gdzies literke "h" przegapiles Jarek ;) -- pozdrawiam Cyprian Prochot |
|
Data: 2009-09-01 13:14:06 | |
Autor: J.F. | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
Użytkownik "Cyprian Prochot" <cyppis@NOSPAMe-koncept.pl> napisał w wiadomości news:h7iu8g$6r1$1news.onet.pl...
Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości Bo akurat tyle mial [21KM] powyzej nie bylo informacji o mocy, tylko o zuzyciu energii ;) gdzies literke "h" przegapiles Jarek ;) Akurat starczalo mu to na jazde 100km/h, wiec rachunek jest prosty :-) J. |
|
Data: 2009-09-01 17:19:44 | |
Autor: Massai | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
J.F. wrote:
Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości Ano, tyle że hybrydy choćby lexusa jakoś więcej palą w trasie ;-)
Tyle że ten maluch ważył 600 kilo, a ten volt, biorąc pod uwagę akumulatory, podwójny napęd, no i "grubasność" współczesnych samochodów pewnie ponad półtorej tony.
W Europie nie będzie volta z benzyniakiem, będzie opel flextreme, czy jakoś tak - właśnie z dieslem ;-) -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-09-02 07:25:05 | |
Autor: JAM | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
On Sep 1, 5:05 am, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
http://moto.onet.pl/1571715,2,artykul.html Idea samochodu Volt nie plega na jego "bezwzglednej" oszczednosci. Uklad napedowy, w ktorym silnik spalinowy napedza generator produkujacy energie elektryczna do silnika elektrycznego trakcji (znany z lokomotyw) nigdy nie bedzie tak sprawny jak bezposredni naped spalinowy na kola w przypadku zwyklego samochodu. Straty kilkustopniowego przetwarzania energii sa nieuniknione. Mozan jedynie debatowac, ktora energia jest tansza na danym rynku. Ale Volta zaprojektowano troche pod innym katem. Idea Volta to zastosowanie ukladu napedowego do typowego statystycznego uzytkowania pojazu tak aby zminimalizowac uzywanie paliw pochodzacych z ropy naftowej liczone w skali spoleczenstwa. Z badan statystycznych przeprowadzonych w USA wynika, ze zdecydowana wiekszosc uzytkownikow samochodow w Ameryce przejezdza dziennie nie wiecej niz 40 mil przez wieksza czesc roku. Zaprojektowano wiec samochod, ktory nie wymaga wogole napedu spalinowego na tym dystansie a uzywa wylacznie energii zgromadzonej w bateriach elektrycznych, ktore w okresie kiedy pojazd nie jest uzywany mozna doladowac (najczesciej noca, kiedy siec elektrycznea i tak nie jest obciazona). W ten sposob przecietny uzytkownik nie uzywa paliw ropopochodnych wogole przez wiekszosc czesc roku. Energia elektryczna w USA jest generowana glownie z wegla oraz elektrowni atomowych a wiec surowca energetycznego, ktoreg Amerykanie nie musza importowac. W przypadku ropy naftowej nie tylko USA musi ten surowiec importowac, to na dodatek czyni to w duzej ilosci z rejonow niekoniecznie zaprzyjaznionych. Teoretycznie takie wymagania spelnia samochod czysto elektryczny, ale jak wynika z doswiaczen GM z samochodami EV1 z lat 90- tych, rynek takie samochody odrzuca. Klient, ktory na codzien przejezdza niewielki dystans, jedan nadal kilka razy w roku przejezdza znacznie dluzszy dystans w ciagu jednego dnia. Taki klient nie chce samochodu czysto elektrycznego bo on sie wtedy kompletnie nie sprawdza. Tak samo elektryczny samochod zawodzi w ciezkich warunkach klimatycznych. Samochod, ktory latem potrafi przejechac 100 mil na jednym ladunku bateri, w zimie moze jedynie dac rade przejechac 15 do 20 mil na tym samym ladunku. Dodanie generatora napedzanego silnikiem spalinowym rozwiazuje oba te problemy. W zimie silnik spalinowy wlacza sie od razu ogrzewajac pojazd i modul baterii elektrycznych a w lecie taki uklad pozwala na przejechanie dlugiego dystansu, gdy zabraknie energii w bateriach elektrycznych. Podobny efekt osiaga sie uzywajac napedu hybrydowego jak w Toyocie Prius. Jednakze w Toyocie rownelegly naped eletryczno - spalinowy regulowany przekladnia planetarna jest mniej sprawny energetycznie na krotkich dystansach niz czysto elektryczny uklad napedowy Volta. Tak wiec w swietle statystyk Volt jesa lepszym wyborem dla klienta robiacego krotkie przebiegi dzienne a takich ludzi jest zdecydowana wiekszosc. Prius lepszy dla klienta, ktory przejezdza dluzsze dystanse. Dla kogos, kto jezdzi najczesciej autostradami dlugie dystanse i rzadko hamuje, naped hybrydowy lub elektryczny wogole nie ma sensu gdyz jest mniej sprawny energetycznie niz czysto saplinowy a zasobow elektrycznych starczas jedynie na maly procent jazdy. Brak hamowania powoduje, ze znika tez glowna zaleta hybryd - odzysk energii hamowania. JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|
Data: 2009-09-02 17:13:46 | |
Autor: Massai | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
JAM wrote:
On Sep 1, 5:05 am, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote: Wszystko to prawda, wręcz - truizmy. Ale tylko do tego miejsca... Teoretycznie takie wymagania spelnia samochod czysto A to mnie zaciekawiło. Z tego co wiem, praktycznie cała grupa testerów EV1 chciała swój egzemplarz odkupić do firmy. To się nieco kłóci z określeniem "rynek odrzuca". Dodatkowo - nie wiem jak w Stanach, ale w Europie większość potencjalnych userów, którzy mają dostęp do gniazdka u siebie we własnym garażu, czytaj - mieszkają w domu, a nie w mieszkaniu, jednak ma do pokonania w ciagu dnia większy odcinek niż te 60 km. Inna architektura i inna wizja urbanistyczna po prostu. Swoją drogą, skoro jesteś z GM, w dodatku "w temacie" - jeśli możesz wyjawić taką informację: czy GM rozważało użycie innego generatora niż zwykły tłokowy silnik spalinowy? W sumie pojawiło się w historii parę innych rozwiązań. Jak choćby turboalternator czyli turbina z HSG (alternatorem przystosowanym do wysokich obrotów) na jednym wałku, jak to zastosowało Volvo w swoim projekcie dla Kalifornii z początku lat 90. Tak czy inaczej Volt będzie pierwszym na dużą skale produkowanym samochodem w takiej konstrukcji napędu, i imho będzie raczej nowinką, jakimś impulsem. -- Pozdro Massai |
|
Data: 2009-09-03 12:36:17 | |
Autor: JAM | |
No ciekawe, Volt ma palic 1,2l/100, tylko że... | |
On Sep 2, 1:13 pm, "Massai" <tsen...@wp.pl> wrote:
JAM wrote: Wiesz to pewnie z propagandowego filmiku zielonych pod tytulem "Kto zabil elektryczny samochod". Film niestety mial niewiele wspolnego z prawda a sporo z propaganda zielonych. Jeszcze dwa czy trzy lata po GM byly dostepne elektryczne Hondy i Fordy. Ci filmowi nabywcy jakos nie wykazali checie nabycia pojazdow konkurencji. Pod koniec lat 90-tych wszystkie firmy zarzucily samochody elektryczne wlasnie ze wzgledu na kompletny brak popytu. GM wyprodukowal jedynie kilka tysiecy EDV1. Aby samochod byl oplacalny ekonomicznie musi sie sprzedac w seriach liczacych setki tysiecy sztuk. To się nieco kłóci z określeniem "rynek odrzuca". Niby jak ? W Warszawie z Zolibrza na Goclawek jest raptem 13 km. Jest to po przekatnej calego miasta. Jak duzo warszawiakow mieszka na Zoliborzu a pracuje na Goclawku ? Nawet jadac z Lomianek do Piaseczna zrobisz cos kolo 30 km gdzie w obu miejcowosciach masz prywatne domy a nie kamienice. Czyli w obie strony wlasnie 60 km. A ilu ludzi majacych wszystkie klepki mieszkaja w Lomiankach bedzie codziennie jechac do pracy do Piaseczna ? Albo wez trojmiasto. Z Gdanska do gdyni jest raptem 21 km. Ile ludzi mieszka w Gdansku a pracuje w Gdyni ? Gdybys zrobil badania statystyczne w Polsce, to okazaloby sie, ze 90% uzytkownikow prawdopodobnie nie przejezdza dziennie wiecej niz 20 km. To co piszesz, ze przecietny "Polak" jezdzi wiecej niz 60 km dziennie zapewne dotyczy bardzo waskiej grupy ludzi i tacy ludzie lepiej wyjda kupujac hybryde typu Prius lub dobrego diesla. Swoją drogą, skoro jesteś z GM, w dodatku "w temacie" - jeśli możesz Nie wiem. Nie siedze w teamcie "hybrydy". W sumie pojawiło się w historii parę innych rozwiązań. Jak choćby Ale turbiny zdaje sie wcale nie sa zbyt sprawne energetycznie. Tak czy inaczej Volt będzie pierwszym na dużą skale produkowanym JAM http://marchel.home.comcast.net/ |
|