Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]

No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]

Data: 2015-10-31 19:46:41
Autor: atm
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.

Data: 2015-10-31 21:22:05
Autor: Jacek
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.
Fajnie zdemontowa³o oponê z felgi ;-)
Jacek

Data: 2015-10-31 21:22:05
Autor: janusz_k
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.
On tam skoki w dal æwiczy³ ;)
https://www.youtube.com/watch?v=3w0mtlFYV44
ale faktycznie ma du¿o szczê¶cia ¿e chyba bez szwanku
z tego wyszed³, pasa¿er chyba mia³ gorzej.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-11-01 12:34:42
Autor: Jan Niezbędnik
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.

jak sie tak jedzie w takich warunkach to sie traci ¿ycie za brak mózgu

Data: 2015-11-01 17:05:03
Autor: janusz_k
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-01 o 12:34, Jan Niezbêdnik pisze:
W dniu 2015-10-31 o 19:46, atm pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4
Zartuje, to raczej obsada samochodu Made in Russia.

jak sie tak jedzie w takich warunkach to sie traci ¿ycie za brak mózgu
Kiedy w³a¶nie nie straci³ a i pasa¿er bez wiêkszego
szwanku z tego wyszed³, pewnie dlatego ¿e du¿y i solidny
SUV. Jakby czym¶ mniejszym jechali to penie by ich
"skrobali" z asfaltu na dole.

--
Pozdr

Janusz_K

Data: 2015-11-01 17:52:04
Autor: Myjk
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Sun, 1 Nov 2015 17:05:03 +0100, janusz_k
Jakby czymÅ› mniejszym jechali to penie by ich
"skrobali" z asfaltu na dole.

Przecież jechali czymś mniejszym przed nimi i raptem sobie jeden bok porysowali. :P

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-11-01 20:08:21
Autor: RadoslawF
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-01 o 17:52, Myjk pisze:

Jakby czymÅ› mniejszym jechali to penie by ich
"skrobali" z asfaltu na dole.

Przecież jechali czymś mniejszym przed nimi
i raptem sobie jeden bok porysowali. :P

Im większa masa tym ciężej złapać przyczepność.


Pozdrawiam

Data: 2015-11-02 00:27:34
Autor: sirapacz
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Im większa masa tym ciężej złapać przyczepność.

chyba chciales powiedziec ze wieksza bezwładność albo zrobiles mocny skrót myslowy bo im wieksza masa tym wieksza przyczepnosc (bo bardziej dociskane są opony do podłoża).

Data: 2015-11-02 06:57:48
Autor: Marcin N
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 00:27, sirapacz pisze:
Im większa masa tym ciężej złapać przyczepność.

chyba chciales powiedziec ze wieksza bezwładność albo zrobiles mocny
skrót myslowy bo im wieksza masa tym wieksza przyczepnosc (bo bardziej
dociskane są opony do podłoża).


Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej samej drodze, co osobówka.

--
MN

Data: 2015-11-02 07:25:15
Autor: Shrek
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:

Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

Shrek.

Data: 2015-11-02 08:02:47
Autor: Liwiusz
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:

Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

A od czego zależy?

--
Liwiusz

Data: 2015-11-02 08:36:36
Autor: Shrek
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:

Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

A od czego zależy?

No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże).

Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku, ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się do współczynnika tarcia.

Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy (skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu)

Shrek.

Data: 2015-11-02 08:45:54
Autor: Liwiusz
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 08:36, Shrek pisze:
On 02.11.2015 08:02, Liwiusz wrote:
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
On 02.11.2015 06:57, Marcin N wrote:

Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

A od czego zależy?

No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a
konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże).

Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się
do współczynnika tarcia.

Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
(skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu)

Pomieszanie z poplÄ…taniem.

Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy. A potem, że zależy od
tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku).

W miarę jasne wyrażanie myśli - poziom może nie podstawówki, ale gdzieś
liceum. Coś cię ominęło? ;)

--
Liwiusz

Data: 2015-11-02 14:49:27
Autor: Shrek
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
On 02.11.2015 08:45, Liwiusz wrote:

Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej
samej drodze, co osobówka.

Przyczepność _zależy_ od masy. Droga _hamowania_ (a więc i "skuteczność
skręcania" nie zależy od masy i powierzchni kontaktu opona asfalt (w
przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

A od czego zależy?

No przecież napisałem - przyczepność od masy (a w zasadzie od ciężaru, a
konkretnie siły z jaką opona naciska na podłoże).

Oprócz tego od współczynnika tarcia. Na poziomie fizyki z podstawówki
tylko od tego. W praktyce to od wielu czynników (które z grubsza
sprowadzają się do współczynnika tarcia) i również od powierzchni styku,
ale sprawa jest bardziej skomplikowana i defacto również sprowadza się
do współczynnika tarcia.

Natomiast siła z jaką hamujesz lub zmieniasz kierunek od masy nie zależy
(skraca się ona we wzorku:) Zależy również od współczynnika tarcia (z
uwzględnieniem kwestii tarcia statycznego i toczonego czy jak mu tam) i
siły z jaką tłoczki zaciskają się nna tarczy (czy innym hamulcu)

Pomieszanie z poplÄ…taniem.

Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy.

Przyczepność nie zależy. Siła hamowania rzeczywiście zależy, ale we wzorze na przyspieszenie masa się skraca.

A potem, że zależy od
tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku).

Od _współczynnika_ tarcia. Współczynnik tarci nie zależy od masy.

W miarę jasne wyrażanie myśli - poziom może nie podstawówki, ale gdzieś
liceum. Coś cię ominęło? ;)

Fizyka;)

Shrek.

Data: 2015-11-02 15:04:41
Autor: Liwiusz
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 14:49, Shrek pisze:

A potem, że zależy od
tarcia, a tarcie zależy od masy (nacisku).

Od _współczynnika_ tarcia. Współczynnik tarci nie zależy od masy.

Współczynnik tarcia to tylko jeden z elementów równania na tarcie.
Drugim jest siła nacisku, która od masy zależy.

--
Liwiusz

Data: 2015-11-02 15:10:03
Autor: Marcin N
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 14:49, Shrek pisze:
Piszesz, że siła hamowania nie zależy od masy.

Przyczepność nie zależy.

Raz piszesz, że przyczepność zależy od masy, drugi raz, że nie.
Możesz uzgodnić wersje zanim zaczniesz wszystko plątać?

--
MN

Data: 2015-11-02 08:08:11
Autor: Marcin N
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
(w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

W szkole podstawowej nie ma fizyki.



--
MN

Data: 2015-11-02 08:40:48
Autor: Shrek
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
On 02.11.2015 08:08, Marcin N wrote:
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
(w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

W szkole podstawowej nie ma fizyki.

No to nie jestem na bieżąco. W fizyce z wyższych stopni edukacji również w zauważalny sposób (w przybliżeniu) nie zależy. Oczywiście dopóki nie przekroczysz założonych parametrów konstrukcji i modelu;) Bo można sobie oczywiście wyobrazić, że doczepiamy 2 tony na przyczepie niehamowanej, albo że się po prostu hamulce zagotują;)

Shrek.

Data: 2015-11-02 10:31:15
Autor: robot
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 08:08, Marcin N pisze:
W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
(w przybliżeniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).

W szkole podstawowej nie ma fizyki.

Ale fizyka na poziomie szkoły podstawowej jest.

Data: 2015-11-02 13:49:10
Autor: RoMan Mandziejewicz
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Hello Marcin,

Monday, November 2, 2015, 8:08:11 AM, you wrote:

W dniu 2015-11-02 o 07:25, Shrek pisze:
(w przybli¿eniu dla fizyki na poziomie szkole podstawowej).
W szkole podstawowej nie ma fizyki.

Niektórzy tutaj nie s± gimbusami i uczyli siê fizyki ju¿ w
podstawówce... Nawet mój syn siê za³apa³ jeszcze.

--
Best regards,
 RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)

Data: 2015-11-02 10:02:31
Autor: robot
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 06:57, Marcin N pisze:


Przyczepność nie zależy od masy samochodu. Ciężarówka hamuje na tej samej drodze, co osobówka.

Jak jadą tą samą drogą, no to chyba jasne, że i na tej samej hamują.

Data: 2015-11-02 22:51:37
Autor: RadoslawF
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 00:27, sirapacz pisze:
Im większa masa tym ciężej złapać przyczepność.

chyba chciales powiedziec ze wieksza bezwładność albo zrobiles mocny
skrót myslowy bo im wieksza masa tym wieksza przyczepnosc (bo bardziej
dociskane są opony do podłoża).

Nie.
Po wpadnięciu w poślizg im większa masa tym trudniej złapać przyczepność.


Pozdrawiam

Data: 2015-11-02 23:20:28
Autor: sirapacz
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]


Nie.
Po wpadnięciu w poślizg im większa masa tym trudniej złapać przyczepność.
po wpadnięciu w poślizg to już lecisz i masa za dużo do powiedzenia nie ma...
natomiast faktem jest, że ciężej jest wyprowadzić cięższe auto bo ma większą bezwładność.

Data: 2015-11-03 10:09:22
Autor: J.F.
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
Użytkownik "sirapacz"  napisaÅ‚ w wiadomoÅ›ci grup dyskusyjnych:n18njg$ojq$1@portraits.wsisiz.edu.pl...
Nie.
Po wpadnięciu w poślizg im większa masa tym trudniej złapać przyczepność.
po wpadnięciu w poślizg to już lecisz i masa za dużo do powiedzenia nie ma...
natomiast faktem jest, że ciężej jest wyprowadzić cięższe auto bo ma większą bezwładność.

Hm, podstawowa teoria mowi, ze im wieksza masa, tym wiekszy nacisk, tym wieksza sila tarcia - nawet w poslizgu, a poniewaz proporcjonalnie wieksza, to przyspieszenia/opoznienia osiagane sa te same.

Troche gorzej w strefie obrotow, bo wieksze auto ma nieproporcjonalnie wiekszy moment bezwladnosci, a moment sily tarcia proporcjonalnie do rozmiarow.

Podstawowa sprawa jednak: trzeba umiec i miec szczescie :-)

J.

Data: 2015-11-03 10:59:21
Autor: RadoslawF
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
W dniu 2015-11-02 o 23:20, sirapacz pisze:


Nie.
Po wpadnięciu w poślizg im większa masa tym trudniej złapać przyczepność.
po wpadnięciu w poślizg to już lecisz i masa za dużo do powiedzenia nie
ma...

Ma co sam potwierdzasz w zdaniu niżej.

natomiast faktem jest, że ciężej jest wyprowadzić cięższe auto bo ma
większą bezwładność.

:-)


Pozdrawiam

Data: 2015-11-02 12:04:49
Autor: J.F.
No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]
U¿ytkownik "janusz_k"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n15d7g$d7m$1@speranza.aioe.org...
W dniu 2015-11-01 o 12:34, Jan Niezbêdnik pisze:
https://www.youtube.com/watch?v=-EKRcibjbN4

jak sie tak jedzie w takich warunkach to sie traci ¿ycie za brak mózgu
Kiedy w³a¶nie nie straci³ a i pasa¿er bez wiêkszego
szwanku z tego wyszed³, pewnie dlatego ¿e du¿y i solidny
SUV. Jakby czym¶ mniejszym jechali to penie by ich
"skrobali" z asfaltu na dole.

Niekoniecznie. W tym przypadku masa nie pomaga, solidnosc owszem, wielkosc ... stosunkowo niewiele, bo tez wiele samochodow jest podobnej wielkosci.

Nawet te rozne maluchy na dachowanie raczej testowane i znosza w miare dobrze ...

J.

No i juz wiadomo dlaczego warto zwziac SUVa ;]

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona