No i koniec z dyskami Samsunga.

Data: 2011-04-20 14:18:01
Autor: 4CX250
No i koniec z dyskami Samsunga.
Seagate ich kupił za około 1,4mld $.
Ciekawe czy przejmują także obsługę gwarancyjną.

Marek

Data: 2011-04-20 15:09:04
Autor: Mateusz
Użytkownik 4CX250 napisał:
Seagate ich kupił za około 1,4mld $.
Ciekawe czy przejmują także obsługę gwarancyjną.

Szit. A to takie dobre i szybkie dyski byly.

Podobno WD ma kupic Hitachi.

To co, zmaleje konkurencja na rynku, 2 "marki" wypadną.

Data: 2011-04-20 15:48:22
Autor: Marek
No i koniec z dyskami Samsunga.

Użytkownik "4CX250" <taunusmtv@poćta.łonet.pl> napisał w

Seagate ich kupił za około 1,4mld $.
Ciekawe czy przejmują także obsługę gwarancyjną.

Fatalna informacja :(  Byłem bardzo zadowolony z tych dysków a teraz nie wiadomo jak będzie.

Pozdrawiam
Marek

Data: 2011-04-20 16:09:45
Autor: Ghost

Użytkownik "Marek" <brak@email_no_spam> napisał w wiadomości news:4daee42a$0$2460$65785112news.neostrada.pl...

[...]

No ale co myslicie, ze zamkna te fabryki? Bez przesady.

Data: 2011-04-20 18:18:14
Autor: qwerty
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iompv3$vee$1@mx1.internetia.pl...
No ale co myslicie, ze zamkna te fabryki? Bez przesady.

Jakoś Maxtor zniknął po przejęciu przez seagshit.

Data: 2011-04-21 08:52:21
Autor: Mark
Dnia Wed, 20 Apr 2011 18:18:14 +0200, qwerty napisał(a):

Jakoś Maxtor zniknął po przejęciu przez seagshit.

Maxtor jako producent HDD - to oczywste.
Tak samo jak zniknely dyski Quantuma po przejeciu ich przez Maxtora.
Jest rzecza oczywista ze Samsung jako producent HDD zniknie - przeciez
Seagatye nie bedzie rozwijal produktu pod obca marka. Zostana natomiast
linie produkcyjne, labotatoria i plany ktore przejmnie Seagate, zreszta
Seagate zaciesnia wspolprace z Samsungiem o dostawe podzespolow.
Lepsza marka przejela slabsza (jesli chodzi o HDD oczywiscie) wec nie
rozumiem skad te obawy - a "wielka dwojka" jaka zostala spac spokojnie nie
moze bo konkurencja w postaci dyskow SSD ostro idzie do przodu - wiec nie ma
sie co obawiac o ceny

--
Mark

Data: 2011-04-21 08:57:13
Autor: Szarlih
No i koniec z dyskami Samsunga.
Mark jest autorem poniższej notatki:

Lepsza marka przejela slabsza (jesli chodzi o HDD oczywiscie)

chłodne, szybkie, doceniane vs wymień firmware, bo Ci padnie... a jak
akurat jest spoza tej serii to piszczy. faktycznie, najlepsza może jeszcze

--
                _____
_______________/     \_______________    |GG: 2822174

Data: 2011-04-21 09:02:53
Autor: Vituniu
[...]

Zauwaz, ze Mark napisal "lepsza MARKA przejela slabsza"
a nie "lepszy SPRZET wyparl slabszy"... ;)

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-04-21 10:10:17
Autor: Szarlih
No i koniec z dyskami Samsunga.
Vituniu jest autorem poniższej notatki:

[...]

:D
a jak definiujemy zatem lepsza markę?

--
                _____

Data: 2011-04-21 10:22:48
Autor: Vituniu
No i koniec z dyskami Samsunga.
Zauwaz, ze Mark napisal "lepsza MARKA przejela slabsza"
a nie "lepszy SPRZET wyparl slabszy"... ;)

:D
a jak definiujemy zatem lepsza markę?

Za Wiki:
"Marka, (...) traktowana jest jako rodzaj świadectwa: producent nie
wstydzi się swego wyrobu, "podpisując" go, gwarantuje jego jakość. Stąd
"marka" jest synonimem opinii."

IMHO Seagate ma "lepsza marke" chocby z tego powodu, ze robi dyski "od
zawsze" i jest jednoznacznie z tym produktem kojarzony. Samsung tymczasem
zawsze bedzie "tym od lodowek".

I fakt, ze z ostatnich modeli obu firm zdaje sie obydwaj wybralibysmy
Samsunga nie ma nic do rzeczy, bo "9 na 10 gospodyn domowych" nie slyszala
o czyms takim jak firmware ;P

pozdrawiam,
Vituniu.

Data: 2011-04-21 10:33:08
Autor: Ghost

Użytkownik "Szarlih" <szarlihy@wp.pl> napisał w wiadomości news:iooopa$eru$1inews.gazeta.pl...
[...]

Na podstaiwe kierunku wykuou - kupujacy jest lepszy, kupowany gorszy. W koncu to kupujacy jest biznesowo skuteczniejszy. Chyba, zeby nie byl :P

Data: 2011-04-21 12:38:41
Autor: qwerty
Użytkownik "Ghost"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:iooqjv$2em$1@mx1.internetia.pl...
Na podstaiwe kierunku wykuou - kupujacy jest lepszy, kupowany gorszy. W koncu to kupujacy jest biznesowo skuteczniejszy. Chyba, zeby nie byl :P

Nie zawsze tak jest.

Data: 2011-04-25 14:27:15
Autor: boxfish
W dniu 2011-04-21 10:33, Ghost pisze:

Na podstaiwe kierunku wykuou - kupujacy jest lepszy, kupowany gorszy.

Tak ? Czyli lapki IBM były gorsze od tych logiem Lenovo ? (a co za tym idize lenovo to świetna firma a IBM jakaś cienizna rynkowa)

koncu to kupujacy jest biznesowo skuteczniejszy. Chyba, zeby nie byl :P

Nie prawda, czasem właśnie sprzedaż marki/produktu świadczy biznesowej skuteczności delikwenta, o wartości marki - czasem zaś tak jak w tym przypadku jest bardzo rozsądnym posunięciem obu partnerów - seagate umacnia pozycję na rynku HDD a samsung na docelowo na rynku SSD

Nie widzę przegranego

Data: 2011-04-20 19:44:22
Autor: .B:artek.
W dniu 20-04-2011 16:09, Ghost pisze:
No ale co myslicie, ze zamkna te fabryki? Bez przesady.

Ale co z tego, że fabryki zostaną? Fabryka to hala + maszyny + ludzie do obsługi. Żeby wyprodukować niezawodne, innowacyjne i chwalone przez konsumentów produkty trzeba coś więcej niż mieć dobrą fabrykę. To jest kwestia pewnej filozofii produkcji, kontroli jakości i innych czynników. Seagate raczej wprowadzi swoje standardy w tych fabrykach aniżeli zaczerpnie z dotychczasowej jakości dysków Samsung. Gdyby było inaczej, to w Bielsku Białej Fiat by nie produkował Fiatów o jakości Fiata włoskiego (albo nawet lepszej), tylko produkował Fiaty o jakości polskich Maluchów z lat 80-tych.

--
..B:artek.

Data: 2011-04-20 19:54:35
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2011-04-20 19:44, .B:artek. pisze:
to w Bielsku Białej Fiat by nie produkował Fiatów

Bo nie produkuje.
W BB powstają silniki diesla do fiatów i opli.
P.

Data: 2011-04-20 20:18:29
Autor: Ghost

Użytkownik ".B:artek." <maila@nie.ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości news:ion61h$mp0$1news.onet.pl...
W dniu 20-04-2011 16:09, Ghost pisze:
No ale co myslicie, ze zamkna te fabryki? Bez przesady.

Ale co z tego, że fabryki zostaną? Fabryka to hala + maszyny + ludzie do obsługi.

Nie - fabryka, to calosc kultury.

Data: 2011-04-20 22:39:34
Autor: boxfish
No i koniec z dyskami Samsunga.
W dniu 2011-04-20 19:44, .B:artek. pisze:

Ale co z tego, że fabryki zostaną? Fabryka to hala + maszyny + ludzie do
obsługi.

Mylisz się mocno, czasem w fabryce nawet nie wiedzą że sie samsung czy seagate nazywają. Czasem się nazywaja np HTU czy PTC albo jeszcze inaczej ze słówkiem corporate i dopiero gdzies tam wysoko jest ktos kto wie że ta fabryka jest częścią samsunga.

Swojego czasu była taka transakcja że (tu nie do końca pamietam kolejność) ECS sprzedał Asusowi fabrykę produkującą lapki dla .. Apla

[...]

Masz znajomych w szefostwie ? odwazna teza, zapewne masz dowody

Data: 2011-04-20 20:46:26
Autor: Andrzej S.
W dniu 2011-04-20 15:48, Marek pisze:

Fatalna informacja :( Byłem bardzo zadowolony z tych dysków a teraz nie
wiadomo jak będzie.

Samsung zrobil znakomity interes. Zbliza sie zmierzch HDD
i zaloze sie, ze za 10 lat o nich zapomnimy.
Za to Samsung zostawia sobie dyski pólprzewodnikowe.
--
A S

Data: 2011-04-20 21:53:31
Autor: Ghost

Użytkownik "Andrzej S." <AndrewStasiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:4daf29ff$1news.home.net.pl...
[...]

Smiala teza, ze juz za 10 lat.

Za to Samsung zostawia sobie dyski pólprzewodnikowe.

Ale do czasu nim HDD znikna bedzie sie na nich ciagle zarabiac.

Data: 2011-04-21 14:57:42
Autor: boxfish
W dniu 2011-04-20 21:53, Ghost pisze:

Za to Samsung zostawia sobie dyski pólprzewodnikowe.

Ale do czasu nim HDD znikna bedzie sie na nich ciagle zarabiac.

Teoretycznie tak ale:

- patrząc na różnice w stopniu skomplikowania, brak elementów mechanicznych, niższa wagę etc etc to może się okazać że koszty produkcji, składowania, transportu są / będa niższe dla SSD

- pojemność SDD będzie rosła coraz szybciej, oczywiście nie dogoni HDD ale dla wielu ludzi 160 GB to realny poziom pojemności jakiej potrzebują. W momencie kiedy pojawią się dyski tej pojemności o sensownej cenie może się okazać że rynek dysków w lapkach i systemowych w stacjonarnych maszynach nie potrzebuje HDD

- żeby utrzymywac przez następne lata zyski z HDD trzeba w technologie inwestować a samsung woli inwestować w SSD (co robi z powodzeniem) a na HDD jednorazowo dobrze zarobić, bo dziś się da a za kilka lat już nie

Jak dla mnie polityka produktowa Samsunga i tu w audiovideo jest masakrycznie skuteczna i dochodowa.

Tu teoretycznie oddaja pole seagate ale seagate nie wie, co i jakim kosztem w przypadku SSD jest w stanie produkowac smasung, my też nie wiemy. Może natomiast być tak że w samsungu wiedzą iż sa w stanie produkować SSD przy odpowiedniej ilość kosztem zbliżonym do HDD i np w przyszłym roku seagate zostanie na rynku jako producent dysków 1TB i wiecej (na nich będzie zarabiał) a Samsung tym ruchem zdobywa kasę na zajęcie rynku dysków mniejszych - wilk syty i owca cała ;-)

Data: 2011-04-21 15:26:15
Autor: Ghost

Użytkownik "boxfish" <cicior@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iop9jk$edd$1inews.gazeta.pl...
[...]

Znaczy od jutra juz nie bedzie HDD w sklepach?

Data: 2011-04-21 15:36:55
Autor: Przesmiewca
"Ghost" <ghost@everywhere.pl> napisał(a):

Ale do czasu nim HDD znikna bedzie sie na nich ciagle zarabiac.

Widocznie Samsung ma inne zdanie niz ty.

Data: 2011-04-20 21:56:18
Autor: Mateusz
Użytkownik Andrzej S. napisał:
[...]

I za 10 lat przyjdzie Seagate i sobie wykupi ;)

Data: 2011-04-20 22:21:20
Autor: qwerty
Użytkownik "Andrzej S."  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4daf29ff$1@news.home.net.pl...
Samsung zrobil znakomity interes. Zbliza sie zmierzch HDD
i zaloze sie, ze za 10 lat o nich zapomnimy.
Za to Samsung zostawia sobie dyski pólprzewodnikowe.

Za 10 lat będą dyski holograficzne, albo inne cuda.

Data: 2011-04-25 12:20:09
Autor: ViRuS
[...]

DOkladnie. Samsung wie, ze mechaniczne HDD swoje dni maja juz policzone. SSD są nieporownywalnie szybsze, odporniejsze i... tansze. To ze obecnie cena Vertex 3 120GB to 1000zł nie znaczy że taki jest koszt produkcji. Rzeczywisty koszt produkcji dysku SSD to podejrzewam max 50zł. Reszta to dyskontowanie zyskow i know-how. Glowe daje ze juz teraz moznaby produkowac 5TB dyski SSD, tylko po co?... Trzeba powoli zapełniać rynek i zbierać kasę :) I jest to normalne. Samsung to wie, że na SSD bedzie mial znaaacznie wiekszy zysk niz na wysrubowanych HDD, stąd ten ruch. Warto zachować jakiś ładny HDD na pamiątkę dla wnuków, bo nie uwierzą ;)

L.

Data: 2011-04-25 18:11:27
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-25 12:20, ViRuS pisze:
SSD są nieporownywalnie szybsze, odporniejsze i... tansze.

sa aspekty w ktorych HDD jest szybsze odporniejsze i tansze.

--
the_foe

Data: 2011-05-02 13:40:36
Autor: Radosław Sokół
W dniu 25.04.2011 12:20, ViRuS pisze:
DOkladnie. Samsung wie, ze mechaniczne HDD swoje dni maja juz policzone. SSD są nieporownywalnie szybsze, odporniejsze [...]

Odporniejsze?

http://www.codinghorror.com/blog/2011/05/the-hot-crazy-solid-state-drive-scale.html

Próba mała, ale mało który nośnik SSD z opisywanych na tej
stronie przetrwał *rok*. Magnetyczne dyski twarde, co by o
nich nie mówić, ostatnimi czasy są jednak dosyć niezawodne
i średnia pracy rzędu trzech, czterech lat to dla nich norma.

Ja się jeszcze długo nie przesiadam na SSD. Po prostu nie wi-
dzę *potrzeby*. Mój komputer działa wystarczająco szybko z
klasycznym, magnetycznym dyskiem twardym, a nie chcę nikogo
dofinansowywać z powodu mody czy tego, że komputer uruchomi
mi się nie w minutę, ale choćby nawet w pół. Wolę sobie w tę
minutę zalać herbatę już.

Data: 2011-05-02 16:37:37
Autor: qwerty
Użytkownik "Radosław Sokół"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:2011050211403800@grush.one.pl...
[...]

Wystarczy kupić jakiś najtańszy SSD (prawdziwy SSD, a nie pseudo) i zajeżdżać go w miesiąc. Firma produkująca musi je wymienić, a są to dla niej koszty. :)

Data: 2011-05-02 18:50:18
Autor: Tomasz Bątor
Dnia Mon, 02 May 2011 13:40:36 +0200, Radosław Sokół napisał(a):

Ja się jeszcze długo nie przesiadam na SSD. Po prostu nie wi-
dzę *potrzeby*. Mój komputer działa wystarczająco szybko z
klasycznym, magnetycznym dyskiem twardym, a nie chcę nikogo

No ale chyba przyznasz, że to jest dość specyficzne podejście? Na ogół
ludzie jednak lubią sobie ułatwiać i umilać życie, jeśli wiedzą jak i ich
na to stać.

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2011-05-02 19:08:28
Autor: qwerty
Użytkownik "TomaszBątor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:154frwfymsapl$.3k5cnw59pnju.dlg@40tude.net...
No ale chyba przyznasz, że to jest dość specyficzne podejście? Na ogół
ludzie jednak lubią sobie ułatwiać i umilać życie, jeśli wiedzą jak i ich
na to stać.

Używanie SSD to proszenie się o kłopoty. Już tłumaczę:
Gdy ilość operacji zapisu zostanie przekroczony dysk przestawia się w read-only (według zapewnień Kingstona). Wydaje się, że to nie problem.
Co jeżeli musisz zanieść do serwisu w celu wymiany na inny? Przecież każdy może odczytać twoje dane (100% kowalskich nie szyfruje danych). Nie możesz nadpisać danych, bo masz dysk read-only. Wystarczy podłączyć do komputera i kopiować dane. :)
Żeby nie być gołosłownym - dysk mi padał (bad sector) - w adnotacji oficjalnego serwisu był wpis, że jest bad sector oraz dziwnie oznaczone partycje (akurat były szyfrowane).
Tak jak Radosław napisał - kupowanie obecnie SSD nie ma najmniejszego sensu. Jak włącza się komputer to można zaparzyć kawę, skorzystać z toalety itp. Uruchamianie przez minutę to nie jest tak długi czas, żeby czekać w nieskończoność.
Najbardziej mnie śmieszą komentarze SSD typu: "dysk jest cichy".

Data: 2011-05-02 19:16:25
Autor: Tomasz Bątor
Dnia Mon, 2 May 2011 19:08:28 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Jak to co? Jeśli potrzebujesz mieć dysk zaszyfrowany, to go szyfrujesz.
Przecież identycznie sytuacja wygląda z HDD - padnie ci elektronika i
danych nie nadpiszesz, a pan w serwisie ci będzie mógł potem zajrzeć w
windowsa.

Tak jak Radosław napisał - kupowanie obecnie SSD nie ma najmniejszego sensu. Jak włącza się komputer to można zaparzyć kawę, skorzystać z toalety itp.

Pewnie. I co za różnica czy program odpala się 5s czy 2s.

Najbardziej mnie śmieszą komentarze SSD typu: "dysk jest cichy".

Czyżby nie była to prawda? Nierzadko HDD jest najgłośniejszym elementem
komputera.

A co powiesz na: "dysk jest szybki"?

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2011-05-02 19:19:10
Autor: qwerty
Użytkownik "TomaszBątor"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:1bp13lzijoviq$.elrgtx03xmsj.dlg@40tude.net...
Najbardziej mnie śmieszą komentarze SSD typu: "dysk jest cichy".

Czyżby nie była to prawda? Nierzadko HDD jest najgłośniejszym elementem
komputera.

Nie, nie jest to prawda. Dysk jest bezgłośny (chyba, że ktoś ma super rewelacyjny słuch i słyszy elektrony). ;)

Data: 2011-05-02 19:25:32
Autor: Tomasz Bątor
Dnia Mon, 2 May 2011 19:19:10 +0200, qwerty napisał(a):

[...]

Punkt dla ciebie :P

:)

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2011-11-23 17:48:26
Autor: Radosław Sokół
W dniu 02.05.2011 18:50, Tomasz Bątor pisze:
[...]

Ale co to znaczy "ułatwiać i umilać życie"?

O ile łatwiejsze i milsze będzie moje życie, gdy wydam od
1000 do 2000 zł i w efekcie komputer będzie tylko *nieco*
bardziej wydajny?

Od razu mówię, że szybszego startu systemu nawet nie zauwa-
żę, bo po naciśnięciu POWER idę zrobić sobie herbatę i jak
wracam to już dawno jest gotowy do pracy.

Data: 2011-11-24 19:37:32
Autor: Tomasz Bątor

Dnia Wed, 23 Nov 2011 17:48:26 +0100, Radosław Sokół napisał(a):
W dniu 02.05.2011 18:50, Tomasz Bątor pisze:

(wow, aleś odgrzebał :)

[...]

"Nieco" jest pojęciem względnym. Ja bym użył słowa "dużo", ewentualnie
"bardzo dużo".

Od razu mówię, że szybszego startu systemu nawet nie zauwa-
żę, bo po naciśnięciu POWER idę zrobić sobie herbatę i jak
wracam to już dawno jest gotowy do pracy.

Ja restartuję komputer po bsodzie, windows update albo jak gdzieś
wyjeżdżam, więc szybki start systemu również jest mi obojętny; mimo to
wracać do HDD nie zamierzam i nie rozumiem, jak ktoś mógłby to zrobić.

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2011-11-27 21:34:27
Autor: Radosław Sokół
W dniu 24.11.2011 19:37, Tomasz Bątor pisze:
Ja restartuję komputer po bsodzie, windows update albo jak gdzieś

1) BSODów u mnie nie ma. Ani nie mam ich na Windows, ani
    na Linuksie. Oczywiście "nie mam" w sensie, że są czymś
    wyjątkowym, zdarzającym się raz na ileś miesięcy, i wte-
    dy to, czy system "wstanie" po minucie czy kwadransie
    nie ma już dla mnie znaczenia większego.

2) Aktualizacje instaluję w zasadzie wyłącznie przy restar-
    tach albo jak odchodzę na dłużej od komputera i mogę so-
    bie pozwolić na przerwę w pracy.

3) W tej chwili dysk twardy u mnie nie pracuje w ogóle, poza
    bezczynnym kręceniem się. I tak jest przez jakieś 95% cza-
    su prawdopodobnie (nie mierzyłem, szacuję). SSD zatem nic
    przez 95% czasu nie da ;) Może mam dziwny sposób wykorzy-
    stania komputera, ale wydaje mi się, że (poza wykonywanymi
    od czasu do czasu obliczeniami albo rozwijaniem oprogramo-
    wania) nie wykraczam poza typowe zastosowania typowych
    użytkowników. Ot, WWW, poczta, trochę YouTube, Minecrafta,
    grup dyskusyjnych...

Data: 2011-11-30 23:44:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i koniec z dyskami Samsunga.

"Radosław Sokół" 2011112720342000@grush.one.pl

[...]

A ja zobaczyłem to coś pierwszy raz od chyba kilku lat -- gdy
włączyłem zziębniętego kiciusia -- netbook. Gdy rozgrzał się,
było już OK. I teraz już wiem, jak wygląda BSOD. :) Notebook
zawiesza się chętniej -- najpierw bucha żarem :) a tempriczer
na wskaźnikach podąża bezkontrolnie w górę i -- PACH! Zwłaszcza
obróbka fotek w CS5 i flaszki Operowe rozgrzewają rdzenie do
,,czerwoności''. BSODu notebookowego nie pamiętam. :) Szybka
reakcja na buchanie gorącego powietrza daje dobre efekty, ale
co wówczas, gdy jestem zbyt daleko?... Nawet próbowałem stawiać
notebook na pojemnikach z zamarzniętym żelem... Skutek był -- ale
głównie w postaci wody... :)

2) Aktualizacje instaluję w zasadzie wyłącznie przy restar-
   tach albo jak odchodzę na dłużej od komputera i mogę so-
   bie pozwolić na przerwę w pracy.

Bo instalujesz badziewne programy -- dobry program nie potrzebuje restartu. :)

[...]

To ciekawe, bo ja stale wywalam gigabajty (dosłownie!!) śmieci
keszowych... Filmy -- flasze głównie, muzyka -- MP3... Dosłownie
wywalam tego gigabajty dziennie... Czasami z ciekawości sprawdzam,
czy aby nie ciągnie się mi to, czego nie chcę, ale najwyraźniej
wywalam to, co oglądałem... Opera jakoś dziwnie keszuje -- naraz
w paru miejscach, z czego co najmniej w jednym nie kasuje...

Jeśli mam w zapasie mniej niż 5 GB wolnego miejsca na te flaszkowe
filmy -- jest krucho. Dbam o to, aby było około 20 GB. Dziwi mnie
zatem bezczynność Twoich dysków w kontekście Jutuby. :)

-=-

U mnie (na Seagatach Momentusach) WXP (notebook) i W7Startr
(netbook) budzą się z uśpienia w niecałe 3 sekundy. :) Dyski
zazwyczaj szaleją -- keszowanie, SWAPowanie, jakieś dziwne
pliki PSa, porządkowanie...

-=-

Dla mnie SSD są za drogie. :) A BSODy mówią mi, że temperatura jest
zbyt niska. :) (nie pamiętam innych sytuacji BSODOwych od co siedmiu
lat) Zawieszki wywołane wysoką temperaturą nie dają BSODów. Dają głośną
pracę wentylatora, buchanie gorącego powietrza, niestabilna pracę przez
parę sekund i wszystko staje w miejscu, a po chwili ekran blednie i staje
się zupełnie ciemny...

Data: 2011-12-02 04:30:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i koniec z dyskami Samsunga.

"Radosław Sokół" 2011112720342000@grush.one.pl

   użytkowników. Ot, WWW, poczta, trochę YouTube, Minecrafta,

Oto ,,jutuba'' -- szybkość średnia ciągania przez cały czas ciągnięcia
filmu od 6 Mb/s do 7 Mb/s i film ładuje się do pełna mniej więcej
w jednej trzeciej czasu oglądania -- czyli szybkość wyświetlania
na oko to około/niecałe 3 Mb/s.

  http://www.tvp.pl/vod/seriale/obyczajowe/czas-honoru/sezon-4-odcinki-40-/iv-seria-odc-52-zloty-konwoj/5689844

Film gromadzi ;) się na co najmniej dwóch (dwa widzę, ale może nie tylko dwa)
plikach... Jeśli zabraknie miejsca -- film staje... Na szczęście pliki kasują
się samoistnie, o ile nie podejmie się próby przeciwdziałania kasowaniu, ale
te Twoje niepracowanie dysku dziwi mnie...

Wprawdzie wiele filmów ciągnie się z szybkością od 1 Mb/s do 2 Mb/s,
lub nawet znacznie mniejszą, ale i wiele filmów ciągnie się naraz,
aby oglądać jeden czy dwa, czy każdy jakoś po kawałku...

Dziennie są to po prostu gigabajty śmieci...

Ten akurat odcinek filmu ,,Czas honoru'' to niemal 900 MB w dwóch miejscach.

 942 783 958
 942 783 958

Jak widać -- w obu tyle samo, a niekoniecznie zawsze tak jest co do bajta.

Czyli niemal 2 GB śmieci a oglądania raptem 44 minuty i 30 sekund.
Do tego kilka megabajtów reklam.

Data: 2011-12-07 18:36:36
Autor: Tomasz Bątor
Dnia Sun, 27 Nov 2011 21:34:27 +0100, Radosław Sokół napisał(a):

[...]

U siebie przeczuwam problemy z pamięciami - niegdyś memtest wyrzucał parę
błędów, ale później przestał. Komputer może działać stabilnie tygodniami,
ale czasem przeżywa nokaut.

[...]

Nie wiem, mnie czegoś takiego nigdy nie udało się osiągnąć. Trzymam system
raczej czysty, nie instaluję byle czego, serwisy w tle chodzą tylko wybrane
(żadnego indeksowania czy prefetchingu) ale odkąd pamiętam Windows mielił
dyskiem praktycznie bez przerwy. Przesiadkę na SSD w głównym stopniu
sprowokowała Vista - to co wyczyniała z moim dosyć głośnym Raptorem to była
masakra.

Teraz mam spokój. Nie tylko nie odczuwam tego co się dzieje w tle, ale
uruchamianie/instalacja różnego rodzaju aplikacji jest błyskawiczna (parę
rzeczy trzymam jeszcze na HDD, więc mam porównanie)

t.

ps. kij w oko Onetowi za wyłączenie news.onet.pl

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2011-12-07 21:15:12
Autor: marfi
Użytkownik "Tomasz Bątor" <mis@koralgol.pl> napisał w wiadomości news:1liklqngtmzgs$.zci4pzmgjpzw$.dlg40tude.net...

Ja restartuję komputer po bsodzie, windows update albo jak gdzieś
wyjeżdżam, więc szybki start systemu również jest mi obojętny; mimo to
wracać do HDD nie zamierzam i nie rozumiem, jak ktoś mógłby to zrobić.

  Myślałem, że BSOD to przeszłość... może to zasługa Twojego dysku bo daaawno tego nie widziałem :)
  Po "windows update" wyłaczam usługę aktualizacji aby nie nudziła komunikatami a kończąc pracę wyłączam komputer.

--
marfi

Data: 2011-12-07 22:14:20
Autor: Tomasz Bątor
Dnia Wed, 7 Dec 2011 21:15:12 +0100, marfi napisał(a):

[...]

HDD fighter? :P

t.

--
  _______   _______   ____  ____  _______    _______
 _\__ __/___\     /___\  _\/   /__\    __)___\   __/_

Data: 2011-04-27 23:04:08
Autor: hrabia
On 04/20/2011 03:48 PM, Marek wrote:
Fatalna informacja :( Byłem bardzo zadowolony z tych dysków a teraz nie
wiadomo jak będzie.

Wiadomo, wiadomo. Wbrew pozorom to dobra informacja - Samsung zabiera się na poważnie za SSD. Oznacza ni mniej ni więcej tylko to, iż technologia SSD zaczyna trafiac pod strzechy (czytaj: można na niej nareszcie sporo zarobić, tyle, aby nie trzeba było szukać zysków w innych produktach). Masowa produkcja oznacza tylko jedno - dyski SSD zaczną na grandę tanieć. Tylko się cieszyć... za rok czy dwa nikt już nie popatrzy na talerzowce inaczej niż tylko z sentymentem. :-)

Pamiętacie pierwsze LCDeki? Drogie jak cholera, malutkie, badpixeli miały więcej niż wynikało z ich rozdzielczości. A jak szybko trafiły do mas?

--
            hrabia Vader   -   http://www.rzeszow.net/
Przepis na e-mail: 1 hr_vader, 1 małpa, 1 rzeszow, 1 kropka, 1 net

Data: 2011-04-20 18:16:23
Autor: Pan Piskorz
W dniu 2011-04-20 14:18, 4CX250 pisze:
Seagate ich kupił za około 1,4mld $.
Ciekawe czy przejmują także obsługę gwarancyjną.

Nie ma się co przejmować, roszady na rynku dysków były od dawna.
Z powodu ciągle rosnącego zapotrzebowania na szybkość i pojemność nie ma obaw, że technologie zostaną zastopowane.
P.

Data: 2011-04-21 09:07:41
Autor: PC
No i koniec z dyskami Samsunga.
Myślę, ze tu bardziej chodzi o cenę niż technologię. Jak cena jest za niska to nie opłaca się rozwijać nowych technologii.

PC

Data: 2011-04-21 10:28:28
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Wed, 20 Apr 2011 18:16:23 +0200, Pan Piskorz napisał(a):
[...]

Jest sie co przejmowac, bo firma produkujaca fajne i bezawaryjne dyski jest
przejmowana przez firme znana z produkowania bubli... Nie bedzie sensownego
wyboru :(

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-04-21 13:41:58
Autor: Przesmiewca
Jacek Osiecki <joshua@ceti.pl> napisał(a):

Jest sie co przejmowac, bo firma produkujaca fajne i bezawaryjne dyski

Bezawaryjne? Masz jakies dane statysyczne czy opierasz sie
na grupie?
Kiedys dyski Samsunga to byly szroty nad szrotami, teraz sie niby poprawilo, ale
skad wiesz, czy te nowe dyski Samsungu beda sie dalej krecic za np. 3-5 lat?
Pozyjemy, zobaczymy i wtedy porozmawiamy.

jest
przejmowana przez firme znana z produkowania bubli...

Mam zgola odmienne zdanie. Kiedys kupowalem
tylko FS, potem jak zrezygnowali, dlugo holdowalem Maxtorowi
i Seagate. Wiele, naprawde wiele dyskow kupilem dla firm
i nie bylo narzekan, w serwerach mam dyski po 5 i wiecej lat, ktore sie krece
non stop bez zadnego zajakniecia.Nie wiem, dlaczego masz taka opinie.

Nie bedzie sensownego
wyboru :(

Nie od dzis wiadomo, ze brak konkurencji na rynku to nic dobrego,
ale w tym przypadku sa jeszcze inni producenci niz Seagate.

Generalnie Samsung  wyzbyl sie produkcji dyskow bo byc moze
swoj profil dzialanosci  kiersuje w innym kierunku, a dyski HDD to byl tylko
niewielki procent calego dochodu tak duzej i dzialajacej na wielu polach firmy.

Data: 2011-04-21 13:44:42
Autor: Mateusz
Użytkownik Przesmiewca napisał:

Nie od dzis wiadomo, ze brak konkurencji na rynku to nic dobrego,
ale w tym przypadku sa jeszcze inni producenci niz Seagate.

Noo zostanie WD po przejeciu Hitachi ;)

Bedzie jak intel vs. amd

Data: 2011-04-21 15:28:04
Autor: Ghost

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnir01mc.t12.joshuatau.ceti.pl...
[...]

Po zakupie Volvo przez Geely, Volvo stanie sie badziewiem czy Geely bedzie robilo lepsze auta?

Data: 2011-04-22 12:29:14
Autor: Jacek Osiecki
Dnia Thu, 21 Apr 2011 15:28:04 +0200, Ghost napisał(a):
[...]

Po zakupie Volvo przez Geely nie zostana zamkniete linie produkcyjne Volvo,
nie zniknie marka Volvo. A teraz pokaz mi te wszystkie Quantumy i Maxtory
ktore nadal sa produkowane...

Pozdrawiam,
--
Jacek Osiecki joshua@ceti.pl GG:3828944

Data: 2011-04-25 13:45:23
Autor: Ghost

Użytkownik "Jacek Osiecki" <joshua@ceti.pl> napisał w wiadomości news:slrnir2t4p.3oq.joshuatau.ceti.pl...
[...]

A teraz pokaz mi, ze jednk potrafisz czytac.

Data: 2011-04-28 01:40:39
Autor: maX
[...]

Gainward po przejęciu przez Palita zaczął robić takie "trochę lepsze" Pality.

Data: 2011-04-21 09:11:06
Autor: Heraklit
No i koniec z dyskami Samsunga.
Był sobie taki dzień: 20 kwiecień (środa), gdy o godzinie 14:18 *4CX250*
naskrobał(a):

Seagate ich kupił za około 1,4mld $.

zastanawiam się dlaczego seagate inwestuje w hdd, zamiast ssd? Chce
skończyć tak jak kiedyś w grafice 3dfx?

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-04-21 09:08:27

Data: 2011-04-21 11:13:20
Autor: Andrzej Ława
W dniu 21.04.2011 09:11, Heraklit pisze:

zastanawiam się dlaczego seagate inwestuje w hdd, zamiast ssd? Chce
skończyć tak jak kiedyś w grafice 3dfx?

SSD ma pewne ograniczenia technologiczne, póki co nie do przeskoczenia.

SSD oparte na DRAMach wymagają zasilania, a oparte na FlashEPROM
zużywają się szybciej, jak klasyczne HDD, przynajmniej w zastosowaniach
typu system operacyjny ze swapem, plikami tymczasowymi - czyli
generalnie ciągle coś nowego na dysku piszący.

Data: 2011-04-21 13:52:00
Autor: Heraklit
No i koniec z dyskami Samsunga.
Był sobie taki dzień: 21 kwiecień (czwartek), gdy o godzinie 11:13
*Andrzej Ława* naskrobał(a):

[...]

Jednak zalety ssd (brak ruchomych części, krótkie czasy dostępu do
danych, cicha praca, mały apetyt na prąd, oraz większa odporność na
uszkodzenia mechaniczne) raczej sugerują "zwycięstwo" nad hdd w
najbliższej przyszłości.

--
Pozdrawiam,

Post stworzono 2011-04-21 13:42:55

Data: 2011-04-21 21:00:47
Autor: Mateusz
Użytkownik Heraklit napisał:
[...]

tylko kazdy inaczej definiuje najblizsza ;)

Data: 2011-04-22 17:31:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i koniec z dyskami Samsunga.

"Mateusz" iopust$dq6$2@news.onet.pl

[...]

Chodzi o teraźniejsze tysiąclecie. Tylko Polak nie chce zaczynać tego,
co ma trwać krócej niż tysiąc lat? Aby wejść w SSD, trzeba mieć szmal.
W Polsce to proste:

 -- przemawia się w parlamencie, prosząc o wsparcie finansowe
  lub
 -- opowiada się na antenie słusznego radia o planach czynienia dobra
  lub
 -- w czasie kazania tłumaczy się potrzebę wspierania słusznych idei
  lub
 -- podnosi podatki
  lub
 -- kradnie, w nadziei odpuszczenia grzechu z uwagi na słuszność sprawy...

W na świecie jest twarda zasada -- chcesz mieć szmal, więc zarabiaj!
W komunizmie jest łatwo o szmal -- po prostu zabiera się tym, którzy
mają, ale Seagate nie żyje w realiach polskich. :) HDD sprzedają się
jak tanie bułki, dlatego więc można na nich zarabiać pieniądze, które
utopi się w badania nad SSD...

I teraz już wiadomo, dlaczego Samsungi w galeriach są takie tanie,
choć są dobre -- chodziło o zwiększenie obrotów, celem którego
było lepsze wycenienie firmy. :) Węszyłem wchodzenie na nowe rynki,
ale nie pomyślałem o tym, że wchodzenie to odbędzie się już pod
inną nazwą. :) A powinienem, bo Samsung od jakiegoś czasu buduje
dobre dyski, tak jakby szykował się do sprzedania w lepsze ręce.

SSD to przyszłość, ale droga do SSD wiedzie nie poprzez ambony
czy sale sejmowe lub Radio Maryja, a poprzez pracę. I dzięki temu,
że technologii SSD nie jest finansowana ze środków publicznych, SSD
będzie egalitarnym dobrem -- tanim i dobrym.

Każdy kij ma dwa końce. Skoro badania nad SSD (i rozwój SSD) nie
będą finansowane z podatków -- mniej wyrośnie posiadłości osób
szczególnie zasłużonych sprawie SSD. :) Osób, które o SSD nie
wiedzą nic poza tym, ile kosztowało wyszykowanie ich rezydencji...

Data: 2011-04-25 17:44:18
Autor: the_foe
No i koniec z dyskami Samsunga.
W komunizmie jest łatwo o szmal -- po prostu zabiera się tym, którzy
mają,

a jak juz nikt nie ma, albo skutecznie ukryja dobra to zawsze mozna dodrukowac kasy ile wlezie.

--
the_foe

Data: 2011-04-25 23:13:14
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i koniec z dyskami Samsunga.

"the_foe" ip44sg$2bo$1@news.dialog.net.pl

a jak juz nikt nie ma, albo skutecznie ukryja
dobra to zawsze mozna dodrukowac kasy ile wlezie.

Oj, nie... Gospodarz z Ciebie żaden...
Nie wolno zwlekać na ostatnią chwilę...
Pieniądze są dodrukowywane stale...

-=-

Nigdy nie zabraknie -- po prostu społeczeństwo będzie żyło
gorzej, ale nigdy nie będzie tak, że zdechnie z głodu. Gdy
będzie straszliwie źle, będą do głosu dochodzili mądrzy?
Nie -- komuchy ustępują z władzy już wtedy, gdy sytuacja
dopiero staje się zbyt smutna -- żyją wówczas z tego, co
nakradli w czasie dobrobytu, pozwalając ludziom mądrym
i pracowitym na pracowanie i wypracowywanie dobrobytu,
który im później znowu odbiorą...

-=-

Pieniędzy przybywa stale. :) I niekoniecznie w ślad za nimi podąża
cała gospodarka. Jak przybywa pieniądza? Ano na pl.biznes.banki od
czasu do czasu pokazywany jest stosowny film i od czasu do czasu
,,nowi'' otrzymują naukę o tym, czym jest pieniądz, dług, kredyt
i jako przybywa pieniądza -- jak banki ,,kreują'' pieniądz. :)
(czyli jak robią coś z niczego)

Nie jest tak, że co jakiś czas ktoś liczy dobra i stosownie do
tego ustala ilość szmalu. Jest dokładnie odwrotnie -- bank produkuje
(kreuje) pieniądz a gospodarka musi się do tego dostosować. Jeśli
jednak gospodarka nie dostosuje się -- mamy kryzys...

A jak bank kreuje? Ano -- udziela pożyczek, obdarzając kogoś
zaufaniem zwanym kredytem. (bo kredyt to inaczej zaufanie,
jak sex to inaczej płeć) Ten, komu bank udziela kredytu,
zadłuża się, czyli robi się debet. (bo debet to inaczej dług)

No i ten dług trzeba spłacić...

Bank czyniąc ze swego klienta swego dłużnika, daje mu szmal,
którego nie było do czasu udzielenia tego kredytu. Jeśli
klient spłaci ów dług, doprodukowując dóbr, pieniędzy
przybędzie w sposób dobry, jeśli zaś nie -- trzeba ,,dodrukować''...

-=-

To czysta teoria. W istocie nie zawsze ;) jest tak czysto.
Zwykle dochodzi polityka i ,,wiara''. :) Nierzadko kryzys
jest wywołany sztucznie jak teraz w USA, gdzie dobito
wszystkie banki (ludziska nie pospłacali długów) i pomaga
(z ,,dodrukowanych'' ,,banknotów'') ,,niektóre'' banki...

Przy okazji rozwiązywanie takich trudnych i skomplikowanych
sytuacji, wyłaniają się potęgi gospodarcze takie jak Chiny -- obecnie
ponoć najsilniejsza gospodarka świata, choć do niedawna najsłabsza...

-=-

Ciekawe, kiedy mi na głowę zawali się cały blok?
Szczelina na suficie (niemal dokładnie nad moją głową) jest
coraz większa... Szczeliny na ścianach (na przykład -- niemal
dokładnie naprzeciwko mnie) także powiększają się... Pękają
płytki terakoty na podłodze w przedpokoju i popękały już
dawno płytki glazury w garderobie na ścianach...

-=-

Bankierzy (pl.biznes.banki) to mądrzy ludzie. :)
Można u nich wiele nauczyć się. :) Można też zarobić
dzięki mądrym podpowiedziom i zaoszczędzić dzięki
omijaniu pułapek, o których piszą... To chyba jedna
z nielicznych grup Usenetu dająca dochód czy choćby zysk...

Nawet Ci, których stamtąd najbardziej nie cierpię,
są znacznie milsi od... No... Nieważne... :)

Ale lobby nie udaje się tam stworzyć... Nawet tam...
Wiadomo skąd brać szmal na utrzymywanie lobby (szmal
dają banki w postaci wisienek na przykład) i wiadomo,
jak powiększać takie zasoby (poprzez słuszne procesy
sądowe prowadzone przeciwko nieuczciwymi bankom)
a jednak nie udaje się... Na razie...

Tak powstają społeczeństwa czy społeczności lub narody.
Ludzie myślący podobnie, pragnący żyć i bronić się przed
komuchami zabierającymi, łupiącymi, mordującymi -- tworzą
jakieś zwarte, spójne, działające niechaotycznie ugrupowania.
Jeśli interes grupowy zwycięży - ugrupowanie zyska, a za tym
zyskiem podąży zysk poszczególnych osób tworzących to społeczeństwo.

Oczywiście działania społeczeństwa są obserwowane przez innych,
trzymających ,,palec na pulsie'' i interweniujących w stosowny
sposób, w stosownym czasie... Z tego powodu rzadko obserwujemy
powstawanie nowych społeczeństw czy nowych ugrupowań. Elementem
wiążącym jest zwykle religia, przeszłość, jakaś wspólna kultura
(na przykład język czy nabyte umiejętności) lub... Lub strach. :)

-=-

Reszta jest prosta... Społeczeństwa potrzebują:

 () przywódców -- scalających społeczeństwa
 () robotników -- wyprodukowujących dobrobyt
 () wojska i policji -- do siłowego bronienia

a ponadto dzieci (przyszłości narodów), naukowców,
usługodawców (i lekarzy, i fryzjerów) ale nie potrzebują
pasożytów... No tak -- ale pasożyty potrzebują społeczeństw...

Nierzadko trudno określić, gdzie przebiega granica pomiędzy pasożytem i przywódcą. :)

-=-

No tak... Ale to nie na tę grupę...
Ja miałem budować kiedyś sieci komputerowe. :)
Dziś nakłaniam innych do budowani swoich sieci.

Gdy mi ktoś (na przykład dziś matka) mówi o braki netu na wsiach,
zauważam, że ja za skromne pieniądze połączyłem dwa swoje mieszkania
na odległości 400 metrów i mógłbym tymi skromnymi środkami ,,zaopatrzyć''
w dostęp do netu całą ulicę długą na pół kilometra...

A dlaczego to piszę? Aby Wam przypomnieć, że częstokroć dajecie szmal pasożytom.
Wy zbudowalibyście sobie samym (wam, waszym dzieciom i rodzinom w ogóle oraz tym
pasożytom) takie sieci z przyjemnością, za nieduże pieniądze, zaś pasożyty chcą
od was ogromnych pieniędzy (zabierają wam w podatkach) za które ,,łaskawie''
budują jakieś społeczne ochłapy...

Czy ja was namawiam do buntu? Oczywiście  TAK. :)
A czy mam nadzieję na powodzenie? Lokalne zwycięstwa będą, globalnych raczej nie...

-=-

Nie wybierajcie do ,,władz'' pierdoł obiecujących wam dostęp do netu
za darmo, bo to was będzie drogo kosztowało. :) O wiele taniej, jeśli
zrobią wam za wasze pieniądze, nad którymi wy będziecie mieli kontrolę. :)

Budowanie sieci komputerowych jest coraz łatwiejsze. :)
Sprzęt coraz mniej zawodny, coraz tańszy, coraz szybszy
i coraz łatwiejszy do konfigurowania i serwisowania...

Powiedzcie ,,dobroczyńcom'':

  Owszem, chcemy, abyście budowali, ale nie chcemy, abyście nam mówili,
  że to za darmo i chcemy mieć pełną kontrolę nad podatkami -- pieniędzmi
  odbieranymi nam przez urzędy skarbowe itp. instytucje. Chcemy, abyście
  dla nas pracowali, ale nie chcemy, abyście przy okazji budowania nam
  dostępu do netu, budowali sobie rezydencje :) za nasze pieniądze...

Pozdrawiam przedwyborczo. :)

Data: 2011-04-25 18:04:57
Autor: the_foe
W dniu 2011-04-21 09:11, Heraklit pisze:
[...]

raczej nalezy zadac sobie pytanie dlaczego Samsung rezygnuje z HDD? Samsung swego czasu najwiekszy czebol na swiecie od czasu wielkiego kryzysu tego rodzaju struktur z 1998 roku powoli zmienia swoja strategie. Zaweza ilosc markowanych finalnych produktow na rzecz polproduktow i produktow generycznych dla innych firm. Seagate zajmuje sie wylacznie pamieciami masowymi. Na dluzsza mete dla Samsunga nie jest oplacalne konkurowanie z takimi firmami. W nadchodzacej erze napedow hybrydowych nie zdziwilbym sie jakby Samsung mial w "bebechach" wiekszy udzial niz obecnie w gotowych markowanych produktach. Podobnie Samsung uczynil z polprzewodnikami, na rynku ktorym Samsung jest 2. ale ma wieksza dynamike wzrostu dochodow niz lider Intel. O ile w powszechnym mniemaniu Intel jest tu krolem to Samsung stoi nieco w cieniu po prostu robiac kase. Daleko wyprzedzajac takich tuzow jak AMD czy Motorola.

--
the_foe

Data: 2011-04-26 01:07:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i koniec z dyskami Samsunga.

"the_foe" ip4636$34c$1@news.dialog.net.pl

wieksza dynamike wzrostu dochodow niz lider Intel. O ile w powszechnym mniemaniu Intel jest tu krolem to Samsung stoi nieco w cieniu po prostu robiac kase. Daleko wyprzedzajac takich tuzow jak AMD czy Motorola.

Jak daleko? Jakieś liczby można tu dostać od Ciebie? :)

Data: 2011-04-26 16:55:53
Autor: the_foe
[...]

k*rwa czy ludzie sa juz tak leniwi czy po po prostu sie nie ucza?
pierwszy wynik w googlu:
http://en.wikipedia.org/wiki/Semiconductor_sales_leaders_by_year

--
the_foe

Data: 2011-04-27 22:53:28
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i koniec z dyskami Samsunga.

"the_foe" ip6mdo$cul$1@news.dialog.net.pl

[...]

Ja jestem i leniwy, i nie uczę się.
I raczej nie zwracam się z pytaniami do kurw... ;)

No i koniec z dyskami Samsunga.