Data: 2009-12-18 20:28:01 | |
Autor: Rafał Zawierta | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Miałem dzisiaj niemiłą niespodziankę, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiście).
Auto: Laguna '00, 1.6 16V. 2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah. Od sklepu do domu jechałem może 15 minut i postawiłem auto pod blokiem. Następnego dnia wieczorem (-8*) nie bardzo chciał odpalić, ale objaw był taki, że rozrusznik kręcił żwawo, ale silnik nie łapał (więc wykluczyłem problem z akumulatorem)(1). Pojechałem do kawiarni (5 minut), wróciłem (5 minut). Potem auto stało półtora dnia i dzisiaj już odpalić zupełnie nie chciał (przy -11*). Ewidentnie problem z akumulatorem (słynne wariujące wskazówki na liczniku). Po podładowaniu z drugiego auta w końcu odpaliłem, ale z takimi samymi objawami jak w wypadku (1). Co temu dziadowi odbiło? Przy dodatnich temperaturach nic się nie działo, a nagle mu mrozy zaszkodziły? Rok temu miałem starego escorta i takich cudów nigdy mi nie zrobił, a też bywało zimno. R. |
|
Data: 2009-12-18 20:43:58 | |
Autor: Adampio | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Rafał Zawierta pisze:
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah.^^^^^^^^^^^^ Moze tu jest pies pogrzebany? Wziac aku do domu i poladowac w cieple przez noc albo dluzej. |
|
Data: 2009-12-18 20:55:45 | |
Autor: Lukasz | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Użytkownik "Adampio" <adampio@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:hggm1q$glm$1inews.gazeta.pl... Rafał Zawierta pisze: Wystarczy się przejechać na pół godzinn± wycieczkę :) |
|
Data: 2009-12-18 20:50:36 | |
Autor: Rafał Zawierta | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
[..]
2 dni temu wstawiłem nowy akumulator Bosh 60Ah. Od sklepu do domu^^^^^ Oczywiście Bosch, a nie tańszy odpowiednik. (Co ciekawe Thunderbird mi podkreślił jako błąd Bosh a Bosch już nie :) |
|
Data: 2009-12-18 21:29:06 | |
Autor: Samotnik | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Dnia 18.12.2009 Rafał Zawierta <nospamto-rafal@zawierta.info> napisał/a:
[..] Bo to taki słownik dla dzieci neostrady - 'boshe' to poprawne słowo :) -- Samotnik Biżuteria: http://www.bizuteria-artystyczna.pl/ |
|
Data: 2009-12-18 22:47:18 | |
Autor: Adampio | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Rafał Zawierta pisze:
[..] Chodzlio o podkreslenie "nowy" ale czcionka byla proporcjionalna, a nie o stalej szerokości i tak smiesznie wyszlo ;-)) |
|
Data: 2009-12-18 21:02:09 | |
Autor: The_EaGle | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Rafał Zawierta pisze:
Miałem dzisiaj niemiłą niespodziankę, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiście). Jak uruchamiasz samochód co 5 min w taki mróz to nie dziw się że ci może nie zapalić - to po pierwsze. Po drugie, sprawdź ładowanie akumulatora bo może z tym masz problem. Kolejna sprawa to czy jak kupiłeś aku to był naładowany? Bo może właśnie tak nie było. Trzeba było go dobrze naładować a później wstawić na samochodu na mróz. Pozdrawiam Rafał |
|
Data: 2009-12-18 22:03:36 | |
Autor: Rafał Zawierta | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
W dniu 2009-12-18 21:26, J_K_K pisze:
Znaczy - zacząłeś od akumulatora.Tak. Bo był mały i stary (od nowości auta, 47Ah) A jak z alternatorem / regulatorem/ klemami / ładowaniem ?Klemy ok. Na pozostałe pytania odpowie mechanik, ja się nie podejmuję. Jako hint mogę powiedzieć, że znajomy z klatki w Almerze z podobnym stażem miał też problemy z odpalaniem i skończyło się na suszeniu jak on to nazwał cewek w domu na kaloryferze. Swoją drogą dopiero dzisiaj okryłem, że nie mam kabli WN :) PzdrR. |
|
Data: 2009-12-18 22:50:56 | |
Autor: Adampio | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Rafał Zawierta pisze:
Klemy ok. Na pozostałe pytania odpowie mechanik, ja się nie podejmuję. Chyba elektryk? ;-) Pożycz byle woltomierz do 15-20V i zapisz co wskazuje na klemach: bez swiatel, z dlugimi, na wolnych obrotach i po dobrym przegazowaniu a potem raportuj tutaj. |
|
Data: 2009-12-20 16:56:40 | |
Autor: R. | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Adampio pisze:
Rafał Zawierta pisze: Raportuję: jałowy bez świateł: 14.1V jałowy + długie + nawiew: 14.0V jałowy + długie + nawiew + halogeny: 13.8-13.9V Na wyższych obrotach nie wiem, zapomniałem sprawdzić, a że nadal pi*ga to nie chce mi się powtarzać testu :) R. |
|
Data: 2009-12-22 00:51:42 | |
Autor: Adampio | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
R. pisze:
Raportuję: To zupelnie niezle Warto by tez pomierzyc na samym akumulatorze przyv wlczonym zaploncie (powinno spasc ale jesli aku trzyma pojemniosc to bez przesady ) Na wyższych obrotach nie wiem, zapomniałem sprawdzić, a że nadal pi*ga to nie chce mi się powtarzać testu :)Szkoda, bo wiemy jak w praniu zachowuje sie regulator. |
|
Data: 2009-12-18 22:18:47 | |
Autor: Yogi\(n\) | |
No i nie zapalił, dziad jede n | |
Użytkownik "Rafał Zawierta" <nospamto-rafal@zawierta.info> napisał w wiadomości news:hggl3u$5b5$1news.dialog.net.pl...
Miałem dzisiaj niemiłą niespodziankę, w sumie pierwszy raz (tego typu oczywiście).Moim zdaniem, to problem z niedoładowaniem. Przejedź się w trasę, kilkadziesiąt minut - powiedzmy dwugodzinna trasa - powinno rozwiązac problem, ewentualnie doładowanie prostownikiem w domu. -- Yogi(n) |
|
Data: 2009-12-29 14:44:25 | |
Autor: Wmak | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
On 18 Gru, 22:18, "Yogi\(n\)" <yog...@tlen.pl> wrote:
Moim zdaniem, to problem z niedoładowaniem. PrzejedĽ się w trasę, A po kiego licha, je¶li nie ma potrzeby, jechać w dwugodzinn± trasę i spalić 15 litrów paliwa tylko w celu naładowania akumulatora ? Znacznie taniej i lepiej na postoju, choć w niektórych krajach zabronione) We współczesnych autach alternatory daj± wła¶ciwe napięcie już na wolnych obrotach, przy wył±czonych ¶wiatłach ładowanie będzie nawet lepsze niż przy jeĽdzie ze ¶wiatłami. Paliwa zużyje się 10-krotnie mniej. |
|
Data: 2009-12-18 22:51:30 | |
Autor: Max_P | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
"Rafał Zawierta" <nospamto-rafal@zawierta.info> Auto: Laguna '00, 1.6 16V. Jak auto na F to nawet boschowski akumulator niewiele zmieni. Max |
|
Data: 2009-12-21 11:56:54 | |
Autor: GK | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Max_P pisze:
Auto: Laguna '00, 1.6 16V. Od kiedy Laguna jest na F? |
|
Data: 2009-12-21 12:03:34 | |
Autor: Rafał \"SP\" Gil | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
W dniu 2009-12-21 11:56, GK pisze:
Od kiedy Laguna jest na F? Wrancja ? -- Rafał "SP" Gil - http://www.rafalgil.pl/ Naprawa skuterów i motocykli MOTOPOWER http://www.motopower.pl/ Części do skuterów Kaski z homologacją Części do motocykli http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=5356008 |
|
Data: 2009-12-19 09:22:16 | |
Autor: Jacek | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Problem jest nie z akumulatorem, a z zapłonem. Nie ma iskry. Można wymienić przewody zapłonowe albo "wysuszyć cewki", jak Kolega pisał przed chwil±.
Ja mam na to sprawdzona metodę - zmniejszyć odstęp elektrod na ¶wiecach do 0,6 max 0,7 mm i bedzie po sprawie. Pojawi się iskra nawet przy szronie na kablach WN. Nic nie kosztuje. Jacek |
|
Data: 2009-12-19 14:23:15 | |
Autor: Karol Y | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Problem jest nie z akumulatorem, a z zapłonem. Nie ma iskry. Można wymienić A to nie jest tak, że to kosztem gorszego spalania mieszanki? W zimę to @#$%! z tym, ale pytam z ciekawo¶ci. Nie pali więcej troszkę? -- Mateusz Bogusz |
|
Data: 2009-12-19 22:14:24 | |
Autor: Jacek | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
Zakładaj±c, że wszystko do ¶wiecy jest cacy-super, to im dłuższa iskra tym mniejsza szansa na wypadanie zapłonów. Natomiast w warunkach dużej wilgotno¶ci i w niskich temperaturach, gdzie na elementach WN jest wilgoć, szron, brud itp. co powoduje w efekcie niższ± energię iskry lepsza jest krótsza iskra i 99,9% zapłonów, niż długa i na przykład 99% - oczywi¶cie, gdy już silnik pali i jest rozgrzany. Jak silnik jest zimny i nie pali, to możemy mieć sytuację ( i, jak widać po postach Kolegów mamy często), że przy zimnym silniku iskry nie ma wcale albo jest co który¶ tam obrót, bo większo¶ć energii ucieka bokami zanim dotrze do ¶wiecy, a przy zmniejszeniu odstępu iskra będzie na pewno.
Osobi¶cie nie udało mi się zauważyć żadnej różnicy ani w spalaniu, ani w osi±gach przy zmniejszeniu odstępu elektrod. Jacek |
|
Data: 2009-12-19 22:32:38 | |
Autor: jack | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
jakie¶ 3 tyg.temu tez mi padł-firma Jenox.Wizyta w Kauflandzie zakupiłem
......Jenoxsa [frotera 2,2l]oczywi¶cie z przyczyny oszczędno¶ciowej[jenox-2lata gwarancji,bosch-2 lata gwarncji cena 2xJenox] Wczoraj wróciłem z 3tygodniowej trasy[tir].Dzis zapalam 0 problemu..Dodam jeszcze ze po załozeniu wprost ze sklepu nie przejechałem wiecej jak 20km. pozdro.jack -- |
|
Data: 2009-12-29 23:01:53 | |
Autor: Michał \"HoMMeR\" Paszek | |
No i nie zapalił, dziad jeden | |
jack pisze:
jakie¶ 3 tyg.temu tez mi padł-firma Jenox.Wizyta w Kauflandzie zakupiłemTo uwazaj. Pisalem kiedys o Jenoxie w Polonezie. Okazalo sie, ze przez 4 lata wlasnie Jenox sponsorowal prad w tym wozidle. Wpierw poprzedni wlasciciel wymienial aku na gwarancji, pozniej ja. Osobiscie dokonalem tego jakos krotko przed koncem tejze. -- Michał "HoMMeR" Paszek hydrokomfort by Citroen BX 14TGE |
|