No i po drogach

Data: 2015-12-10 19:08:56
Autor: masti
No i po drogach

<http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19326348,adamczyk-wciaz-analizujemy-program-budowy-drog.html>

"W tym projekcie s膮 zadania inwestycyjne wycenione na 198 mld z艂, za艣
limit finansowy dla programu to 107 mld z艂. Proste zasady arytmetyki
podpowiadaj膮, 偶e nie mo偶na przej艣膰 do porz膮dku dziennego nad tym
programem, bo brakuje po prostu pieni臋dzy" - zaznaczy艂 Adamczyk

tego, 偶e to s膮 szacunkowe koszty a jak dot膮d wszystkie przetargi
ko艅czy艂y si臋 ofertami du偶o poni偶ej szacunk贸w bud偶etowych to ju偶 nie wie.
A przepraszam. jeden zako艅czy艂 si臋 znaczym przekroczeniem. Na budow臋
Mostu P贸艂nocnego w Warszawie. Zgadnijcie kto wtedy go rozpisywa艂?

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam l臋k gruntu! -Chyba wysoko艣ci? -Wiem co m贸wi臋. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-12-10 20:40:13
Autor: Myjk
No i po drogach
Thu, 10 Dec 2015 19:08:56 -0000 (UTC), masti
Zgadnijcie kto wtedy go rozpisywa艂?

艢wi臋ta id膮, to strzel臋, 偶e 艢wi臋ty Miko艂aj.

A jeszcze to:
http://tvnwarszawa.tvn24.pl/informacje,news,wschodnia-obwodnica-ma-byc-gotowa-w-2020-r-o-ile-minister-jej-nie-poprawi,187356.html

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-12-10 21:53:29
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
No i po drogach

A przepraszam. jeden zako艅czy艂 si臋 znaczym przekroczeniem. Na budow臋
Mostu P贸艂nocnego w Warszawie. Zgadnijcie kto wtedy go rozpisywa艂?

HGW?

Data: 2015-12-10 21:02:44
Autor: masti
No i po drogach
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

A przepraszam. jeden zako艅czy艂 si臋 znaczym przekroczeniem. Na budow臋
Mostu P贸艂nocnego w Warszawie. Zgadnijcie kto wtedy go rozpisywa艂?

HGW?

nie. Lech Kaczy艅ski a potem komisarz Kochalski.
Mia艂 kosztowa膰 wed艂ug nich 600 mln. Najta艅sza oferta by艂a na 1600mln :)

Data: 2015-12-10 22:20:38
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
No i po drogach

[...]

  A kto decydowal o budowie za 1600

http://hgw-watch.pl/2007/10/planowany-koszt-mostu-pnocnego-13-mld-z.html

Data: 2015-12-10 21:43:51
Autor: masti
No i po drogach
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

[...]

no popatrz a  PolAqua zbudowa艂a za miliard :)

Data: 2015-12-10 23:02:41
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
No i po drogach

[...]

No w艂a艣nie, dok艂adnie za 976618384 z艂. To dlaczego chcieli p艂acic 1600?
Za Kaczora rzeczywi艣cie ten most m贸g艂by kosztowa膰, mo偶e nie 600 ale z 800 baniek, ale nasza w艂adzunia 艂yknie wszystko, nawet 2 du偶e ba艅ki z czego 20% to 艂ap贸wki jak z tunelem za Piskorskiego.
Zastanawia mnie te偶 na co sk艂ada si臋 cena projektu, bo 16 baniek to sporo kasy?

Data: 2015-12-10 22:04:46
Autor: masti
No i po drogach
Czes艂aw Wi艣niak wrote:

[...]

przede wszystkim za Kaczora wykonawcy doliczyli sobie za ryzyko. Bo nie
by艂o dobrego rozpoznania geologicznego i projektu, kt贸ry mia艂 by膰
cz臋艣ci膮 przetargu. A kary by艂y wysokie za niedotrzymanie wyborczego
terminu

Data: 2015-12-11 07:31:34
Autor: J.F.
No i po drogach
Dnia Thu, 10 Dec 2015 23:02:41 +0100, Czes砤w Wi秐iak napisa(a):
A przepraszam. jeden zako馽zy si znaczym przekroczeniem. Na budow
Mostu P蟪nocnego w Warszawie. Zgadnijcie kto wtedy go rozpisywa?
HGW?
nie. Lech Kaczy駍ki a potem komisarz Kochalski.
Mia kosztowa wed硊g nich 600 mln. Najta駍za oferta by砤 na 1600mln :)

   A kto decydowal o budowie za 1600
http://hgw-watch.pl/2007/10/planowany-koszt-mostu-pnocnego-13-mld-z.html
no popatrz a  PolAqua zbudowa砤 za miliard :)

No w砤秐ie, dok砤dnie za 976618384 z. To dlaczego chcieli p砤cic 1600?
Za Kaczora rzeczywi禼ie ten most m骻砨y kosztowa, mo縠 nie 600 ale z 800 baniek, ale nasza w砤dzunia 硑knie wszystko, nawet 2 du縠 ba駅i z czego 20% to 砤p體ki jak z tunelem za Piskorskiego.

Juz zapomnieliscie ? 2007 byl szczytem hossy.
To, co kosztowalo 600 w roku 2003 moglo kosztowac 1600 w 2007 i  1000
w 2010. Pretensje do Kaczynskiego, ze nie zrobil wtedy, gdy mogl
kosztowac 600.

Zastanawia mnie te na co sk砤da si cena projektu, bo 16 baniek to sporo kasy?

Odpowiedzialnosc. Np taka
http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,15833071,GDDKiA_oskarza_o_blad_konstruktora_mostu_Redzinskiego.html
Generalna Dyrekcja Dr骻 Krajowych i Autostrad oskar縜 prof. Jana
Biliszczuka, konstruktora mostu R阣zi駍kiego we Wroc砤wiu, o b潮d w
projekcie i domaga si od niego ponad miliona z硂tych odszkodowania.

 Wed硊g GDDKiA podczas budowy mostu zu縴to o 3,5 tys. ton wi阠ej
stali, ni zak砤da projekt budowlany sporz眃zony przez Zesp蟪
Badawczo-Projektowy "Mosty - Wroc砤w" pod kierownictwem prof. Jana
Biliszczuka. Dyrekcja twierdzi, 縠 przez b潮d w projekcie prace przy
mo禼ie przed硊縴硑 si o prawie 150 dni. W zwi眤ku z czym ponios砤
dodatkowe koszty.

Projektant nie zgadza si z tymi argumentami.
- W projekcie budowlanym poda砮m ilo舵 stali, jaka teoretycznie b阣zie
potrzebna. Rzeczywista ilo舵 zbrojenia zale縜砤 od technologii
潮czenia pr阾體. Nie mog砮m wi阠 jej poda, bo o technologii decyduje
wykonawca - argumentuje prof. Jan Biliszczuk.

Co jest w specyfikacji?

Firma Mostostal, kt髍a realizowa砤 prace, 潮czy砤 pr阾y na zak砤dk.
Dlatego wykorzysta砤 wi阫sz ilo舵 stali.

- W specyfikacji przetargowej dla wykonawc體 by硂 wyra糿ie zaznaczone:
"Do obliczenia nale縩o禼i przyjmuje si teoretyczn ilo舵 zmontowanego
zbrojenia (...). Nie dolicza si stali zu縴tej na zak砤dy przy
潮czeniu pr阾體, przek砤dek monta縪wych i drutu wi眤a砶owego" - cytuje
prof. Biliszczuk. - GDDKiA nie powinna wi阠 p砤ci wykonawcy za
dodatkowo zu縴t stal. A 縠 prawdopodobnie zap砤ci砤, to jej sprawa.
Mog砤 przep砤ci nawet 15 mln z, a teraz chce zrzuci
odpowiedzialno舵 na nas. Mnie zarzuca, 縠 nienale縴cie wykona砮m
projekt. Tymczasem czy ona nale縴cie go rozliczy砤? - zastanawia si
profesor.

Ilo舵 zbrojenia wzros砤 r體nie w zwi眤ku ze zmian technologii
monta縰 mostu. Beton spr昕ony zosta zamieniony na 縠lbet. - Z硂縴 w
tej sprawie wniosek wykonawca. Mostostal sugerowa, 縠 to przyspieszy
realizacj prac. GDDKiA wyrazi砤 zgod, nie rozumiem wi阠, dlaczego
teraz ma pretensje - dziwi si Biliszczuk. - Wed硊g mnie nie mia硂 to
wp硑wu na czas trwania budowy."

Aczkolwiek
"- GDDKiA dochodzi od projektanta kwot 1 037 350 z wraz z odsetkami
liczonymi od 17 grudnia 2011 r. do dnia zap砤ty - wyja秐ia Micha
Radoszko, rzecznik dyrekcji we Wroc砤wiu. - Dochodzimy zap砤ty koszt體
poniesionych z tytu硊 doradztwa naukowo-technicznego w zwi眤ku z
wyd硊縠niem rob髏 budowlanych, koszt體 in縴niera kontraktu oraz
nadzoru autorskiego poniesionych przez GDDKiA w wyd硊縪nym okresie
realizacji inwestycji - wylicza rzecznik."

Czyli chyba nie za stal, a za zwiekszone wynagrodzenie projektanta.
Czy nadzor to inna firma ?

Nawiasem mowiac - z powodu bledu w kosztorysie na 16 zl odrzucono
najtansza oferte i wybrano druga, o 200 mln drozsza.
I to urzednikom nie przeszkadzalo.
Aczkolwiek ... czy to nie bylo ukartowane przez oferentow ?

Kiedys tenze profesor sp* zbrojenie w projekcie, wiadukt zaczal pekac
- wtedy zaplacil za naprawe. A to moglo kosztowac wiecej niz
dupogodziny projektantow.

Albo taki wiadukt w Mszanie - robisz projekt, zatwierdzasz, a potem
przez 4 lata dodatkowe opinie, ekspertyzy, potwierdzenia ...

J.

Data: 2015-12-11 08:51:21
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
No i po drogach

Juz zapomnieliscie ? 2007 byl szczytem hossy.
To, co kosztowalo 600 w roku 2003 moglo kosztowac 1600 w 2007 i  1000
w 2010.  Pretensje do Kaczynskiego, ze nie zrobil wtedy, gdy mogl
kosztowac 600.

Ta, najlepiej do Gierka. By硂by jeszcze taniej.
600 baniek to by硑 tylko wyliczenia ratusza, ale spadek z 1600 czy nawet 2000 na 1000 to wybacz ale nawet jak na lata troch duza r罂nica i Hania tez jak wida jeden przetarg z powodu ceny uniewa縩i砤.
C罂, przekr阾 ju zrobiono na mo禼ie Poniatowskiego na pocz眛ku wieku, a potem pewnie na ka縟ym nast阷nym :)

[...]

No tak, ok. Domaga to si mog, b阣 si teraz s眃zi 10 lat, a jak si sko馽zy?

Data: 2015-12-11 11:11:01
Autor: J.F.
No i po drogach
U縴tkownik "Czes砤w Wi秐iak"  napisa w wiadomo禼i grup dyskusyjnych:n4dv9u$l5p$1@node2.news.atman.pl...
[...]

No wiesz, taka np obwodnica Wroclawia na poczatku wieku miala kosztowac milard.
Jak ja w koncu zrobiono, to kosztowala 3.  Pierwotnej nie zrobiono z braku pieniedzy ... to teraz ich brakuje trzy razy wiecej.

Choc nie jestem pewny, czy zakres byl taki sam - obecna jest zrobiona z rozmachem, maksymalnie drogo :-)

[...]

Ale jaki przekret ? Jest przetarg, sa oferty, wybrano najtansza ...

[...]

Jak sie skonczy, to nie wiadomo, wiec trzeba doliczyc do rachunku juz w ofercie :-)

J.

Data: 2015-12-10 23:01:01
Autor: Endriu
No i po drogach

< http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19326348,adamczyk-wciaz-analizujemy-program-budowy-drog.html>

Masti kto czyta wybi贸rcz膮 ten sam sobie szkodzi .....

Endriu

Data: 2015-12-10 22:00:56
Autor: masti
No i po drogach
Endriu wrote:

< http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19326348,adamczyk-wciaz-analizujemy-program-budowy-drog.html>

Masti kto czyta wybi贸rcz膮 ten sam sobie szkodzi .....

bardzo merytoryczne.

i wywal w ko艅cu ten HTML

Data: 2015-12-10 23:25:32
Autor: Endriu
No i po drogach

i wywal w ko艅cu ten HTML

Nie. Lubie html i nie chce mi si臋 przekleja膰 do przegl膮darki tych adres贸w www, 偶eby sobie na nie popatrze膰. To co proponujecie jest niepraktyczne. Czytanie wybi贸rczej czyli 偶ydowskiej gazety dla polak贸w w perspektywie d艂ugoterminowej te偶 jest szkodliwe. Masti masz pejsy i jeste艣 obrzezany, 偶e czystasz t膮 偶ydo-komunistyczno-maso艅sk膮 propagand臋 ?.

Endiu

Data: 2015-12-10 22:47:02
Autor: masti
No i po drogach
Endriu wrote:

i wywal w ko艅cu ten HTML

Nie. Lubie html i nie chce mi si臋 przekleja膰 do przegl膮darki tych adres贸w www, 偶eby sobie na nie popatrze膰. To co proponujecie jest niepraktyczne.

to pisz sobie na kolorwych forach

Czytanie wybi贸rczej czyli 偶ydowskiej gazety dla polak贸w w perspektywie d艂ugoterminowej te偶 jest szkodliwe. Masti masz pejsy i jeste艣 obrzezany, 偶e czystasz t膮 偶ydo-komunistyczno-maso艅sk膮 propagand臋 ?.

zabawny jeste艣 w tych pr贸bach obra偶ania.

Data: 2015-12-11 00:28:34
Autor: Endriu
No i po drogach

to pisz sobie na kolorwych forach

Zale偶y mi na szybkim dost臋pie do link贸w. Bez sensu jest to wkleja膰 do przegl膮darki. Masti, Romku jeste艣cie archaiczni.

Czytanie wybi贸rczej czyli 偶ydowskiej gazety dla polak贸w w perspektywie
d艂ugoterminowej te偶 jest szkodliwe. Masti masz pejsy i jeste艣 obrzezany, 偶e
czystasz t膮 偶ydo-komunistyczno-maso艅sk膮 propagand臋 ?.

Powt贸rz臋 jeszcze raz. W d艂u偶szej perspektywie s艂uchanie Adama Michnika jest szkodliwe i kto go s艂ucha sam sobie szkodzi. Mam nadzieje, 偶e zdajesz sobie spraw臋 z tego kim by艂 tato Adama Michnika i jak膮 rol臋 w historii Polski odegra艂 przyrodni brat Adama ?.

Endriu

Data: 2015-12-10 23:32:59
Autor: masti
No i po drogach
Endriu wrote:

[...]

jak wida膰 Tobie zaszkodzi艂o.

Data: 2015-12-11 09:20:00
Autor: TM
No i po drogach
W dniu 2015-12-11 o 00:28, Endriu pisze:

[...]

-- Pozdrawiam
Endriu
Wzorcu pislamisty, nie mo偶esz zaj膮膰 si臋 swoj膮 rodzin膮?

Data: 2015-12-11 10:09:39
Autor: Endriu
No i po drogach

Wzorcu pislamisty, nie mo偶esz zaj膮膰 si臋 swoj膮 rodzin膮?

Kolego jestem konserwatywnym libera艂em, i nie lubi臋 za bardzo PiS. Od 1992 (nocna zmiana) g艂osuje na Korwina i przegrywam konsekwentnie wszystkie wybory domagaj膮c si臋 przy tym ustalenia zakazu deficytu bud偶etowego. Ale jako, 偶e jestem w mniejszo艣ci i spo艂ecze艅stwo nie chce popiera膰 postulat贸w mojego 艣rodowiska politycznego:

Na wag臋 z艂ota...

[...] W 1992 roku pose艂 Janusz Korwin-Mikke proponowa艂, by zapisa膰 w konstytucji zakaz uchwalania bud偶etu z deficytem, a ka偶d膮 pr贸b臋 obej艣cia tego zakazu kara膰 jako kradzie偶 szczeg贸lnie zuchwa艂膮. [...].

..... to wol臋 ju偶, 偶eby zad艂u偶ali mnie u lichwiarskiej mi臋dzynarod贸wki socjali艣ci pobo偶ni z PiS....:

Pierwszy deal PiS-u z banksterami
http://nikander.neon24.pl/post/127974,pierwszy-deal-pis-u-z-banksterami

鈥瀃...] Sejm zmieni艂 regu艂臋 wydatkow膮. Znajduj膮cy si臋 w niej wska藕nik inflacji (CPI), wraz z korekt膮 b艂臋d贸w jej prognoz, zostanie zast膮piony tzw. sztywnym celem inflacyjnym NBP w wysoko艣ci 2,5 proc. Za nowel膮 g艂osowa艂o 232 pos艂贸w, przede wszystkim z PiS, przeciw by艂o 206 pos艂贸w z klub贸w opozycyjnych, trzech si臋 wstrzyma艂o [...]鈥 ...... ni偶 popieraj膮cy pedalstwo, zboczenia, homopropagand臋, kolorow膮 t臋cze LGBT na Placu Zbawiciela i zwalczaj膮cze ko艣ci贸艂 艣rodowisko skupione wok贸艂 gazety wybi贸rczej czyli pos艂贸w PO oraz NowoczesnejPL wraz z Palkociarni膮.

Endriu

Data: 2015-12-11 10:46:27
Autor: re
No i po drogach

U偶ytkownik "masti"

[...]

-- -
Co ma wsp贸lnego kolorowanie z odno艣nikami ?

Data: 2015-12-11 11:00:24
Autor: Alf/red/
No i po drogach
W dniu 11.12.2015 o 10:46, re pisze:
Co ma wsp贸lnego kolorowanie z odno艣nikami ?

A co ma wsp贸lnego ca艂y post w html z odno艣nikami? Ja czytam i pisz臋 w puretext, a odno艣niki s膮 klikalne.

--
Alf/red/

Data: 2015-12-11 18:44:37
Autor: re
No i po drogach

U偶ytkownik "Alf/red/"

Co ma wsp贸lnego kolorowanie z odno艣nikami ?

A co ma wsp贸lnego ca艂y post w html z odno艣nikami?
-- -
To, 偶e HTML jest w艂a艣ciwym sposobem na oznaczanie odno艣nik贸w.

Ja czytam i pisz臋 w
puretext, a odno艣niki s膮 klikalne.
-- -
I co z tego ?

Data: 2015-12-11 09:50:01
Autor: robot
No i po drogach
W dniu 2015-12-10 o 23:25, Endriu pisze:

i wywal w ko艅cu ten HTML

Nie. Lubie html

No to   WYPIERDALAJ

Endiu

Data: 2015-12-11 10:11:16
Autor: Endriu
No i po drogach
Nie. Lubie html

No to   WYPIERDALAJ

Nast臋pny idiota.....

Endriu

Data: 2015-12-11 10:31:12
Autor: radekp@konto.pl
No i po drogach
Thu, 10 Dec 2015 23:25:32 +0100, w <n4cu51$mm3$1@usenet.news.interia.pl>,
"Endriu" <ppp@interia.pl> napisa(-a):

> i wywal w ko馽u ten HTML

Nie. Lubie html i nie chce mi si przekleja do przegl眃arki tych adres體 www, 縠by sobie na nie popatrze.

Jest takie s硂wo na g, co nas obchodzi twoje niechcenie.
Masz netykiet i masz si do niej stosowa.

Czytanie wybi髍czej czyli 縴dowskiej gazety dla polak體 w perspektywie d硊goterminowej te jest szkodliwe. Masti masz pejsy i jeste obrzezany, 縠 czystasz t 縴do-komunistyczno-maso駍k propagand ?.

We jutro t czerwon...

Data: 2015-12-11 10:38:19
Autor: Endriu
No i po drogach
Jest takie s硂wo na g, co nas obchodzi twoje niechcenie.
Masz netykiet i masz si do niej stosowa.

Bedziesz si musia przyzwyczai. Netykieta jest niepraktyczna.

Endriu

Data: 2015-12-11 10:44:00
Autor: radekp@konto.pl
No i po drogach
Fri, 11 Dec 2015 10:38:19 +0100, w <n4e5ih$udl$1@usenet.news.interia.pl>,
"Endriu" <ppp@interia.pl> napisa(-a):

> Jest takie s硂wo na g, co nas obchodzi twoje niechcenie.
> Masz netykiet i masz si do niej stosowa.

Bedziesz si musia przyzwyczai. Netykieta jest niepraktyczna.

Nie b阣. Twoje zdanie na temat netykiety nie ma znaczenia.

Data: 2015-12-11 10:47:46
Autor: re
No i po drogach

U縴tkownik "Endriu"

Jest takie s硂wo na g, co nas obchodzi twoje niechcenie.
Masz netykiet i masz si do niej stosowa.

Bedziesz si musia przyzwyczai. Netykieta jest niepraktyczna.
-- -
To przede wszystkim tylko snobowanie si.

Data: 2015-12-11 10:46:58
Autor: Czes艂aw Wi艣niak
No i po drogach

[...]

Proponuje ola tego kretyna i przesta z nim dyskutowa, wrzuci do kf czy co tam jeszcze.

Data: 2015-12-11 10:50:12
Autor: Endriu
No i po drogach

Proponuje ola tego kretyna i przesta z nim dyskutowa, wrzuci do kf czy co tam jeszcze.

Nie da si mnie tak po prostu wrzuci do kf, bo zbyt ciekawie pisz. B阣ziesz musia si przyzwyczai.

Endriu

Data: 2015-12-11 07:35:54
Autor: J.F.
No i po drogach
Dnia Thu, 10 Dec 2015 19:08:56 -0000 (UTC), masti napisa(a):
<http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,19326348,adamczyk-wciaz-analizujemy-program-budowy-drog.html>
"W tym projekcie s zadania inwestycyjne wycenione na 198 mld z, za
limit finansowy dla programu to 107 mld z. Proste zasady arytmetyki
podpowiadaj, 縠 nie mo縩a przej舵 do porz眃ku dziennego nad tym
programem, bo brakuje po prostu pieni阣zy" - zaznaczy Adamczyk

tego, 縠 to s szacunkowe koszty a jak dot眃 wszystkie przetargi
ko馽zy硑 si ofertami du縪 poni縠j szacunk體 bud縠towych to ju nie wie.

Roznica jednak jest.

No coz - szczesliwie do drog Unia jeszcze chyba nam doplaca.
Nawet ten rzad zrozumie, ze lepiej z doplaty skorzystac niz nie.
To moze tak calkiem wydatkow na drogi z budzetu nie skreslic i na
dzieci nie przeznaczyc.

J.

Data: 2015-12-11 08:30:00
Autor: masti
No i po drogach
J.F. wrote:

Dnia Thu, 10 Dec 2015 19:08:56 -0000 (UTC), masti napisa艂(a):
[...]

tyle, 偶e musi mie膰 wk艂ad w艂asny. A w og贸le to te drogi to buduj膮 sami
aferzy艣ci i Uk艂ad. --

Data: 2015-12-11 10:54:58
Autor: J.F.
No i po drogach
U偶ytkownik "masti"  napisa艂 w wiadomo艣ci grup dyskusyjnych:n4e1i8$lgu$1@dont-email.me...
J.F. wrote:
[...]

Nic nie przeszkadza dopilnowac, aby w nowych przetargach bylo lepiej.
Co prawda PIS raczej by wolal uniewaznic stare :-)

J.

No i po drogach