Data: 2015-12-10 21:53:29 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
No i po drogach | |
A przepraszam. jeden zakończył się znaczym przekroczeniem. Na budowę HGW? |
|
Data: 2015-12-10 21:02:44 | |
Autor: masti | |
No i po drogach | |
Czesław Wiśniak wrote:
nie. Lech Kaczyński a potem komisarz Kochalski. Miał kosztować według nich 600 mln. Najtańsza oferta była na 1600mln :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-12-10 22:20:38 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
No i po drogach | |
A kto decydowal o budowie za 1600 http://hgw-watch.pl/2007/10/planowany-koszt-mostu-pnocnego-13-mld-z.html |
|
Data: 2015-12-10 21:43:51 | |
Autor: masti | |
No i po drogach | |
Czesław Wiśniak wrote:
A kto decydowal o budowie za 1600 no popatrz a PolAqua zbudowała za miliard :) -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-12-10 23:02:41 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
No i po drogach | |
A kto decydowal o budowie za 1600A przepraszam. jeden zakończył się znaczym przekroczeniem. Na budowę No właśnie, dokładnie za 976618384 zł. To dlaczego chcieli płacic 1600? Za Kaczora rzeczywiście ten most mógłby kosztować, może nie 600 ale z 800 baniek, ale nasza władzunia łyknie wszystko, nawet 2 duże bańki z czego 20% to łapówki jak z tunelem za Piskorskiego. Zastanawia mnie też na co składa się cena projektu, bo 16 baniek to sporo kasy? |
|
Data: 2015-12-10 22:04:46 | |
Autor: masti | |
No i po drogach | |
Czesław Wiśniak wrote:
przede wszystkim za Kaczora wykonawcy doliczyli sobie za ryzyko. Bo nie było dobrego rozpoznania geologicznego i projektu, który miał być częścią przetargu. A kary były wysokie za niedotrzymanie wyborczego terminu -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-12-11 07:31:34 | |
Autor: J.F. | |
No i po drogach | |
Dnia Thu, 10 Dec 2015 23:02:41 +0100, Czes³aw Wi¶niak napisa³(a):
No w³a¶nie, dok³adnie za 976618384 z³. To dlaczego chcieli p³acic 1600?no popatrz a PolAqua zbudowa³a za miliard :)A kto decydowal o budowie za 1600nie. Lech Kaczyñski a potem komisarz Kochalski.A przepraszam. jeden zakoñczy³ siê znaczym przekroczeniem. Na budowêHGW? Juz zapomnieliscie ? 2007 byl szczytem hossy. To, co kosztowalo 600 w roku 2003 moglo kosztowac 1600 w 2007 i 1000 w 2010. Pretensje do Kaczynskiego, ze nie zrobil wtedy, gdy mogl kosztowac 600. Zastanawia mnie te¿ na co sk³ada siê cena projektu, bo 16 baniek to sporo kasy? Odpowiedzialnosc. Np taka http://wroclaw.wyborcza.pl/wroclaw/1,35771,15833071,GDDKiA_oskarza_o_blad_konstruktora_mostu_Redzinskiego.html Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oskar¿a prof. Jana Biliszczuka, konstruktora mostu Rêdziñskiego we Wroc³awiu, o b³±d w projekcie i domaga siê od niego ponad miliona z³otych odszkodowania. Wed³ug GDDKiA podczas budowy mostu zu¿yto o 3,5 tys. ton wiêcej stali, ni¿ zak³ada³ projekt budowlany sporz±dzony przez Zespó³ Badawczo-Projektowy "Mosty - Wroc³aw" pod kierownictwem prof. Jana Biliszczuka. Dyrekcja twierdzi, ¿e przez b³±d w projekcie prace przy mo¶cie przed³u¿y³y siê o prawie 150 dni. W zwi±zku z czym ponios³a dodatkowe koszty. Projektant nie zgadza siê z tymi argumentami. - W projekcie budowlanym poda³em ilo¶æ stali, jaka teoretycznie bêdzie potrzebna. Rzeczywista ilo¶æ zbrojenia zale¿a³a od technologii ³±czenia prêtów. Nie mog³em wiêc jej podaæ, bo o technologii decyduje wykonawca - argumentuje prof. Jan Biliszczuk. Co jest w specyfikacji? Firma Mostostal, która realizowa³a prace, ³±czy³a prêty na zak³adkê. Dlatego wykorzysta³a wiêksz± ilo¶æ stali. - W specyfikacji przetargowej dla wykonawców by³o wyra¼nie zaznaczone: "Do obliczenia nale¿no¶ci przyjmuje siê teoretyczn± ilo¶æ zmontowanego zbrojenia (...). Nie dolicza siê stali zu¿ytej na zak³ady przy ³±czeniu prêtów, przek³adek monta¿owych i drutu wi±za³kowego" - cytuje prof. Biliszczuk. - GDDKiA nie powinna wiêc p³aciæ wykonawcy za dodatkowo zu¿yt± stal. A ¿e prawdopodobnie zap³aci³a, to jej sprawa. Mog³a przep³aciæ nawet 15 mln z³, a teraz chce zrzuciæ odpowiedzialno¶æ na nas. Mnie zarzuca, ¿e nienale¿ycie wykona³em projekt. Tymczasem czy ona nale¿ycie go rozliczy³a? - zastanawia siê profesor. Ilo¶æ zbrojenia wzros³a równie¿ w zwi±zku ze zmian± technologii monta¿u mostu. Beton sprê¿ony zosta³ zamieniony na ¿elbet. - Z³o¿y³ w tej sprawie wniosek wykonawca. Mostostal sugerowa³, ¿e to przyspieszy realizacjê prac. GDDKiA wyrazi³a zgodê, nie rozumiem wiêc, dlaczego teraz ma pretensje - dziwi siê Biliszczuk. - Wed³ug mnie nie mia³o to wp³ywu na czas trwania budowy." Aczkolwiek "- GDDKiA dochodzi od projektanta kwotê 1 037 350 z³ wraz z odsetkami liczonymi od 17 grudnia 2011 r. do dnia zap³aty - wyja¶nia Micha³ Radoszko, rzecznik dyrekcji we Wroc³awiu. - Dochodzimy zap³aty kosztów poniesionych z tytu³u doradztwa naukowo-technicznego w zwi±zku z wyd³u¿eniem robót budowlanych, kosztów in¿yniera kontraktu oraz nadzoru autorskiego poniesionych przez GDDKiA w wyd³u¿onym okresie realizacji inwestycji - wylicza rzecznik." Czyli chyba nie za stal, a za zwiekszone wynagrodzenie projektanta. Czy nadzor to inna firma ? Nawiasem mowiac - z powodu bledu w kosztorysie na 16 zl odrzucono najtansza oferte i wybrano druga, o 200 mln drozsza. I to urzednikom nie przeszkadzalo. Aczkolwiek ... czy to nie bylo ukartowane przez oferentow ? Kiedys tenze profesor sp* zbrojenie w projekcie, wiadukt zaczal pekac - wtedy zaplacil za naprawe. A to moglo kosztowac wiecej niz dupogodziny projektantow. Albo taki wiadukt w Mszanie - robisz projekt, zatwierdzasz, a potem przez 4 lata dodatkowe opinie, ekspertyzy, potwierdzenia ... J. |
|
Data: 2015-12-11 08:51:21 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
No i po drogach | |
Juz zapomnieliscie ? 2007 byl szczytem hossy. Ta, najlepiej do Gierka. By³oby jeszcze taniej. 600 baniek to by³y tylko wyliczenia ratusza, ale spadek z 1600 czy nawet 2000 na 1000 to wybacz ale nawet jak na lata trochê duza ró¿nica i Hania tez jak widaæ jeden przetarg z powodu ceny uniewa¿ni³a. Có¿, przekrêt ju¿ zrobiono na mo¶cie Poniatowskiego na pocz±tku wieku, a potem pewnie na ka¿dym nastêpnym :) Zastanawia mnie te¿ na co sk³ada siê cena projektu, bo 16 baniek to No tak, ok. Domagaæ to siê mog±, bêd± siê teraz s±dziæ 10 lat, a jak siê skoñczy? |
|
Data: 2015-12-11 11:11:01 | |
Autor: J.F. | |
No i po drogach | |
U¿ytkownik "Czes³aw Wi¶niak" napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:n4dv9u$l5p$1@node2.news.atman.pl...
Juz zapomnieliscie ? 2007 byl szczytem hossy. Ta, najlepiej do Gierka. By³oby jeszcze taniej. No wiesz, taka np obwodnica Wroclawia na poczatku wieku miala kosztowac milard. Jak ja w koncu zrobiono, to kosztowala 3. Pierwotnej nie zrobiono z braku pieniedzy ... to teraz ich brakuje trzy razy wiecej. Choc nie jestem pewny, czy zakres byl taki sam - obecna jest zrobiona z rozmachem, maksymalnie drogo :-) 600 baniek to by³y tylko wyliczenia ratusza, ale spadek z 1600 czy nawet 2000 na 1000 to wybacz ale nawet jak na lata trochê duza ró¿nica i Hania tez jak widaæ jeden przetarg z powodu ceny uniewa¿ni³a. Ale jaki przekret ? Jest przetarg, sa oferty, wybrano najtansza ... Zastanawia mnie te¿ na co sk³ada siê cena projektu, bo 16 baniek to No tak, ok. Domagaæ to siê mog±, bêd± siê teraz s±dziæ 10 lat, a jak siê skoñczy? Jak sie skonczy, to nie wiadomo, wiec trzeba doliczyc do rachunku juz w ofercie :-) J. |
|