No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.

Data: 2009-07-09 19:18:49
Autor: Jacek \"Plumpi\"
No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
Tak wiec nadal pozostaje nakaz zapinania pasów.
Za to interes zrobi trójka ludzi z Krosna, która wymyslila pirotechniczne przecinacze pasa.
Tylko po co, skoro od wielu lat sa w sprzedazy noze do pasów ?

Data: 2009-07-09 18:47:54
Autor: Jacek_P
No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
"Jacek \"Plumpi\"" napisal:
[ ciach ]

Ten sam TK orzekl, ze wysokosc twojej emerytury i prawo do jej otrzymywania
ma sie nijak do czasu skladkowego, wysokosci skladek i sumarycznej wplaconej kwoty; w szczegolnosci mozesz nie dostac nic. Bardzo czesto tez orzeczenia
TK sprzeczne z tzw. poczuciem sprawiedliwosci sa uzasadniane 'interesem
spolecznym'. Nie oczekuj wiec racjonalnosci, logiki i rozsadku, gdy w gre
wchodza duze pieniadze lub oglupianie mas w dluzszym okresie.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-09 21:25:49
Autor: radxcell
*Jacek_P* wrote in <news:h35e0q$kf8$1srv.cyf-kr.edu.pl>:
"Jacek \"Plumpi\"" napisal:
[...]

czy mozesz mi podrzucic jakiegos linka do tego orzeczenia? ciekawi mnie.

pozdr, rdx

Data: 2009-07-09 21:05:03
Autor: Jacek_P

http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/1603627,emerytury-nie-dla-bogatych.html
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-10 08:24:20
Autor: radxcell
*Jacek_P* wrote in <news:h35m1v$q6k$3srv.cyf-kr.edu.pl>:
radxcell napisal:
[...]

dzieki, ciekawe. w sumie pasuje do mojej koncepcji (1) ale nie wiedzialem, ze to
juz jest oficjalne...

pozdr,rdx
(1) http://miniurl.pl/z_u_s

Data: 2009-07-11 18:31:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 10 Jul 2009, radxcell wrote:

[...]

  Jest gorzej - wyrok, że płacenie przez ileś lat składek można w ogóle
pominąć też już jest, sygnatury i namiarów nie pamiętam.
  Ale w latach 70. zeszłego wieku była możliwość dobrowolnego płacenia
składek przez osoby o statusie dziś zaliczanym do przedsiębiorców.
  I byli tacy, co płacili (w nadziei otrzymania kiedyś wyższej
emerytury).
  Istnieje (acz piszę "z głowy czyli z niczego", jestem tego pewien)
wyrok, że spokojnie można tego (iż płacili ileś tam składek) pominąć
i nie uwzględniać w wysokości emerytury.
  Powód? - "brak podstawy prawnej" :> (do podwyższenia emerytury)

pzdr, Gotfryd

Data: 2009-07-11 20:43:29
Autor: J.F.
On Sat, 11 Jul 2009 18:31:49 +0200,  Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

A Trybunal moze miec uwagi do ustawy ktorej nie ma ? :-)

Ale cos mi sie tu nie zgadza .. mogli nie placic ? To chyba dzis w
ogole nie dostaja emerytury ? A jak placili, to dzis sie to chyba
jakos wlicza do wyliczenia ? J.

Data: 2009-07-11 21:20:08
Autor: Jacek_P
No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
Do wczesnego Gierka rolnicy nie mieli ZADNYCH ubezpieczen.
Gierek im zafundowal kosztem miast, mialo to byc na krotki
okres przejsciowy, ale pozostalo do dzis: pasozytniczy KRUS.

J.F. napisal:
Ale cos mi sie tu nie zgadza .. mogli nie placic ?

Co do 'prywatnej inicjatywy' z okresu PRL: nie, nie mogli
nie placic kwoty obowiazkowej, ale mogli placic wiecej.
I dosc czesto placili. Wiesz, malo kto liczyl w latach
siedemdziesiatych na upadek socjalizmu.

To chyba dzis w ogole nie dostaja emerytury?

Do niedawna mogli nie dostac w ogole, bo ZUS komasowal
wplaty i nie prowadzil zapisow indywidualnych.
A orzecznictwo szlo po linii, ze likwidacja starych
archiwow i niedostepnosc dokumentow (zgodna z przepisami)
jest twoim problemem, a nie kiksem ustawy o reformie
ubezpieczen spolecznych.

Od 1 stycznia 2009 zmodyfikowano te bandycki zapis,
ale tylko dla osob zatrudnionych na etacie: za okres
zatrudnienia z nieudokumentowanymi zarobkami beda
mieli uwzglednione skladki od zarobkow minimalnych.

http://www.naszdziennik.pl/index.php?typ=po&dat=20090131&id=po32.txt

Co z 'prywaciarzami'? Nie wiem.

A jak placili, to dzis sie to chyba
jakos wlicza do wyliczenia ?

Jak juz napisalem, najprawdopodobniej nie.
ZUS byl, jest i do konca pozostanie wylacznie
zarloczna czarna dziura.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-12 10:53:09
Autor: J.F.
On Sat, 11 Jul 2009 21:20:08 +0000 (UTC),  Jacek_P wrote:
A jak placili, to dzis sie to chyba
jakos wlicza do wyliczenia ?

Jak juz napisalem, najprawdopodobniej nie.
ZUS byl, jest i do konca pozostanie wylacznie
zarloczna czarna dziura.

ZUS obecnie ma zasadniczo dosc uczciwe zapisy.

J.

Data: 2009-07-12 09:35:32
Autor: Jacek_P
J.F. napisal:
ZUS obecnie ma zasadniczo dosc uczciwe zapisy.

Nie. Uczciwe zapisy to sa mniej wiecej od roku 2002,
przedzial 1999-2002 to burdel, a okresy wczesniejsze
to dzungla. W dodatku z zapisow wplat kwotowych nie
wynika, jaka bedziesz mial emeryture. Podobnie jest
w drugim filarze, gdzie masz zliczane umowne jednostki,
ale o ich realnej wartosc (lub bezwartosci) dowiesz
sie za kilkadziesiat lat. A najzabawniejsze jest to,
ze wiekszosc lokat to obligacje SP, wiec wlasna
emeryture jeszcze raz wykupisz - w podatkach :)
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-12 11:58:15
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:h3cap4$u07$2srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

I to jest to, za co kocham ten kraj, moją "obczyznę" :D

Data: 2009-07-12 13:02:01
Autor: J.F.
On Sun, 12 Jul 2009 09:35:32 +0000 (UTC),  Jacek_P wrote:
J.F. napisal:
ZUS obecnie ma zasadniczo dosc uczciwe zapisy.

Nie. Uczciwe zapisy to sa mniej wiecej od roku 2002,

to juz 7 lat

przedzial 1999-2002 to burdel, a okresy wczesniejsze
to dzungla.

Ale generalnie i wczesniej kto wiecej zarabial [i skladek placil] i
dluzej pracowal dostaje wieksza emeryture. Nawet jesli to nie bylo
wprost w zlotowkach wyrazone.
Burdel dotknal niektorych gdy najpierw poniszczono archiwa, bo
wydawaly sie niepotrzebne, a potem trzeba bylo siegac do danych sprzed
20 lat.

W dodatku z zapisow wplat kwotowych nie
wynika, jaka bedziesz mial emeryture.

No bo uczciwie patrzac nie moze wynikac, skoro i dlugosc zycia i
oprocentowanie jest nieznane. A jeszcze masz inflacje.

A najzabawniejsze jest to,
ze wiekszosc lokat to obligacje SP, wiec wlasna
emeryture jeszcze raz wykupisz - w podatkach :)

Dzieci wykupia. O ile nie wyemigruja :-)

J.

Data: 2009-07-10 08:51:30
Autor: J.F.
Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:h35e0q$kf8$1srv.cyf-kr.edu.pl...
[...]

Ale TK ma sie opierac na Konstytucji. Czy tam jest wpisane "poczucie sprawiedliwosci" czy "interes spoleczny" ?

J.

Data: 2009-07-10 07:21:54
Autor: Jacek_P
J.F. napisal:
Ale TK ma sie opierac na Konstytucji. Czy tam jest wpisane "poczucie sprawiedliwosci" czy "interes spoleczny" ?

Art.1. Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspolnym wszystkich obywateli

Zdefiniuj sobie 'dobro wspolne', zdobadz wladze i jestes juz
konstytucyjny :)

Pojecie 'dobra wspolnego' jest tak pojemne, ze bez trudu podciagniesz
pod to 'sprawiedliwosc' albo 'interes spoleczny'.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-10 17:01:22
Autor: SW3
Dnia 10-07-2009 o 09:21:54 Jacek_P <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał(a):

Art.1. Rzeczpospolita Polska jest dobrem wspolnym wszystkich obywateli

Albo
Art. 2. Rzeczpospolita Polska jest demokratycznym państwem prawnym,  urzeczywistniającym zasady sprawiedliwości społecznej.

Sprawiedliwość "społeczna" jest jeszcze pojemniejszym pojęciem.

--
SW3
-- --

Data: 2009-07-09 19:29:47
Autor: zinek
No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.

Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <plumpixjr@wp.pl> napisal w wiadomosci news:h358q3$j7o$1inews.gazeta.pl...

Za to interes zrobi trójka ludzi z Krosna, która wymyslila pirotechniczne przecinacze pasa.
Tylko po co, skoro od wielu lat sa w sprzedazy noze do pasów ?

grunt to logiczne zlozenie zdania ;)
skoro po co - to nie zrobi interesu.
proste ;)

Data: 2009-07-09 19:41:32
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "zinek" <unknown@op.pl> napisał w wiadomości news:h35a3a$psv$1mx1.internetia.pl...

[...]

Ale powiedz, ze dałeś radę ?

Data: 2009-07-09 22:36:13
Autor: zinek

Użytkownik "Jacek "Plumpi"" <plumpixjr@wp.pl> napisał w wiadomości news:h35a4n$pk1$1inews.gazeta.pl...

[...]

zapomnialem cudzyslowu ;)

powinno byc:

skoro "po co" - to "nie zrobi" interesu

Data: 2009-07-10 06:21:32
Autor: Massai
zinek wrote:

> [...]

> Za to interes zrobi trójka ludzi z Krosna, która wymyslila
> pirotechniczne  przecinacze pasa.  Tylko po co, skoro od wielu lat

Zakład że wejdzie do produkcji i będzie w samochodach? ;-)
Zakład że za jakiś czas wejdą przepisy że musi być, tak jak z ABS? ;-)

A tak po prawdzie - ilu znasz ludzi którzy mają nóż do pasów w
samochodzie? I to nie w bagażniku, tylko pod ręką?

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-10 08:55:33
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:h36mlc$grl$1inews.gazeta.pl...

Zakład że wejdzie do produkcji i będzie w samochodach? ;-)
Zakład że za jakiś czas wejdą przepisy że musi być, tak jak z ABS? ;-)

I oczywiście ukaże się to jako najnowszy wynalazek japoński lub amerykański :)

A tak po prawdzie - ilu znasz ludzi którzy mają nóż do pasów w
samochodzie? I to nie w bagażniku, tylko pod ręką?

Hm....?
Narazie tylko siebie :)
Ale to tylko kwestia uświadomienia ludzi.

Data: 2009-07-10 10:35:11
Autor: Tristan
No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
W odpowiedzi na pismo z piątek 10 lipiec 2009 08:21 (autor Massai publikowane na pl.misc.samochody, wasz znak: <h36mlc$grl$1@inews.gazeta.pl>):

A tak po prawdzie - ilu znasz ludzi którzy mają nóż do pasów w
samochodzie? I to nie w bagażniku, tylko pod ręką?

No a to nie jest nóż do ratowania kogoś? Bo co ci da pod ręką, jak pewnie po
wypadku i tak nie będziesz go na sobie używał. Mylę się?

--
Tristan

Data: 2009-07-10 15:00:25
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Tristan" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:h36tco$ecj$1news.interia.pl...

[...]

Zarówno i do ratowania kogoś jak i do ratowania siebie samego, dlatego powinien być zamontowany w kabinie w widocznym miejscu, aby w razie czego jak stracisz przytomność mogła z niego skorzystać także osoba ratująca Ciebie. Dlatego też najlepsze miejsce jest na bocznym słupku lub na desce rozdzielczej oraz na tylnej półce tak, aby było go widać i mogły po niego sięgnąć wszystkie osoby siedzące w samochodzie jak i osoba z zewnątrz poprzez wybitą szybę boczną.

Data: 2009-07-10 15:15:39
Autor: Jacek_P
"Jacek \"Plumpi\"" napisal:
Ciebie. Dlatego też najlepsze miejsce jest na bocznym słupku lub na desce rozdzielczej oraz na tylnej półce tak,

Ty terrorysto! ;)

W Anglii w zeszlym roku chciano goscia zniszczyc za srubokret na konsoli samochodu. Drugi za noz
kuchenny w plecaku wsadzony przez zone mial sprawe
sadowa i tez ledwie wywinal sie od wieloletniego
wiezienia. A ty proponujesz JAWNE wozenie noza?!
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-10 19:01:29
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jacek_P" <Lato-i-Upal@cyf-kr.edu.pl> napisał w wiadomości news:h37lur$jrq$3srv.cyf-kr.edu.pl...

[...]

Widziałęś kiedykowiek taki nóż ?
Choćbyś się zes....ł to ani sobie ani nikomu innemu krzywdy byś nim nie zrobił :D

Data: 2009-07-14 07:38:04
Autor: Massai
Jacek "Plumpi" wrote:

> [...]

Widziałęś kiedykowiek taki nóż ?
Choćbyś się zes....ł to ani sobie ani nikomu innemu krzywdy byś nim

Może dałoby się choć palec upitolić? ;-)

--
Pozdro
Massai

Data: 2009-07-14 15:38:37
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Massai" <tsender@wp.pl> napisał w wiadomości news:h3hcks$bmm$1inews.gazeta.pl...

> [...]

Choćbyś się zes....ł to ani sobie ani nikomu innemu krzywdy byś nim
nie zrobił :D

Może dałoby się choć palec upitolić? ;-)

Obrzezać może, ale z upitoleniem to też miał byś poważny problem ;D

Data: 2009-07-10 14:38:53
Autor: z
[OT] Re: No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
Massai pisze:

Zakład że wejdzie do produkcji i będzie w samochodach? ;-)
Zakład że za jakiś czas wejdą przepisy że musi być, tak jak z ABS? ;-)

Dzisiaj ten wspaniały wynalazek (ABS) o mało nie przyprawił mnie o pierwszą w życiu stłuczkę.
40km/h suchy, równy asfalt i gwałtowne hamowanie. Dosłownie dzieliły mnie centymetry od "BUM". Bez ABSu zostałby metr a może dwa.
A gdyby to było dziecko a nie "ładna pani taksówkara" ???

PS. Wiem wiem. Statystycznie nie mam się czym przejmować.

Data: 2009-07-10 15:11:16
Autor: Jacek_P
z napisal:
[...]

Ja sobie przez ABS klepalem przod przy remontowanym wiadukcie
w Glogoczowie. Marzec zeszlego roku, robole rozsypali piach
tuz przed prowizorycznym zjazdem z wiaduktu od strony Wadowic
i nie uprzatneli. Dziadek jadacy przede mna od strony Zakopanego
wystraszyl sie zjezdzajacego autobusu i zrobil bezsensowne
hamowanie awaryjne. Ja za nim tez dalem po hamulcach, ale
ABS zaczal mi nimi szarpac. Zamiast przeorac sie przez piach
do asfaltu zaczalem sie po nim slizgac i przyladowalem
w dziadka. No i mialem ulgi do tylu :(

No ale my to przypadki singularne. W swiadomosci poslow
statystyka rzadzi. Ale pozwole sobie na koniec przypomniec
Disraeliego: 'There are three kinds of lies: lies, damned lies, and statistics'.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-10 17:30:52
Autor: Artur Maśląg
[OT] Re: No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
Jacek_P pisze:
(...)
[...]

Czyli nie przez ABS, a przez własną głupotę, w tym ewidentnie
przez prędkość niedostosowaną do warunków. Dobrze, że ktoś
ten ABS wymyślił, bo nie byłoby na co zwalać...

(...)

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-07-10 15:56:57
Autor: Jacek_P
Artur Maśląg napisal:
Czyli nie przez ABS, a przez własną głupotę, w tym ewidentnie
przez prędkość niedostosowaną do warunków. Dobrze, że ktoś
ten ABS wymyślił, bo nie byłoby na co zwalać...

40 km/h legalne az do bolu, pas oslupkowany, piasek na odcinku 5 metrow, dziadek wyhamowal tuz za piaskiem gwaltownie, sam sie przyznal, ze tez sie slizgal. Ja juz tego komfortu asfaltu nie mialem. A tu taki intektualny wyskok dales, az zeby cierpna.
Zawsze masz takie apodyktyczne sady, czy moze nie masz samochodu?
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-10 19:10:16
Autor: Artur Maśląg
[OT] Re: No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
Jacek_P pisze:
(...)
40 km/h legalne az do bolu, pas oslupkowany, piasek

Co z tego, że legalne 40?

na odcinku 5 metrow, dziadek wyhamowal tuz za piaskiem gwaltownie, sam sie przyznal, ze tez sie slizgal. Ja juz tego komfortu asfaltu nie mialem.

Tym bardziej. Za blisko, za szybko, zbyt nieuważnie.

A tu taki intektualny wyskok dales, az zeby cierpna.

Nie ja komuś wjechałem w dupsko przy 40 i dorabiam do tego
ideologię, ze to wina ABS.

Zawsze masz takie apodyktyczne sady, czy moze nie masz samochodu?

Oba Twoje wnioski są błędne.

--
Jutro to dziś - tyle że jutro.

Data: 2009-07-13 09:18:05
Autor: DoQ
Artur Maśląg pisze:

Nie ja komuś wjechałem w dupsko przy 40 i dorabiam do tego
ideologię, ze to wina ABS.

To wina dziadka bo umial szybciej zahamowac ;)

Pozdrawiam
Pawel

Data: 2009-07-13 10:10:35
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[OT] Re: No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
DoQ pisze:
(...)
To wina dziadka bo umial szybciej zahamowac ;)

Ach te kapelusze w skodach, gwałtownie hamujące przy 40km/h ;)

Data: 2009-07-10 15:23:51
Autor: Artur 'futrzak' Maśląg
[OT] Re: No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
z pisze:
(...)
Dzisiaj ten wspaniały wynalazek (ABS) o mało nie przyprawił mnie o pierwszą w życiu stłuczkę.

To wina ABS, czy kierowcy?

40km/h suchy, równy asfalt i gwałtowne hamowanie. Dosłownie dzieliły mnie centymetry od "BUM". Bez ABSu zostałby metr a może dwa.

Bez ABS pewnie byś właśnie przyłożył, a tak masz szczęście że
nic się nie stało i możesz sobie poszukać winnego. Gdyby nie warunki
które podałeś, to może jeszcze można by coś tam na temat ABS napisać,
a tak wyszło zwykłe trolowanie.

A gdyby to było dziecko a nie "ładna pani taksówkara" ???

Całe przedszkole w przyszłości i stado fortepianów. Czasem też
słupy przez drogę przebiegają...

PS. Wiem wiem. Statystycznie nie mam się czym przejmować.

Pogarszać jej nie musisz.

Data: 2009-07-10 15:48:21
Autor: Kuba \(aka cita\)
[OT] Re: No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
z wydusił z siebie te słowy:

[...]

Po pierwsze ABS z założenie nie jest od skracania drogi hamowania
Po drugie na suchym i równym asfalcie akurat miał szasne skrócić tą drogę.
Po trzecie zwalanie winy na jakikolwiek system na swoje gapiostwo i brak odpowiedniego dystansu do samochodu poprzedzjącego jest nadużyciem.

Kuba (aka cita) gg:1461968   www.cita.pl
Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)
HONDA VTX 1800S |  Omega A R6 3,0 24V  |  i zwykle jakies TDI

Data: 2009-07-10 17:02:01
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Kuba (aka cita)" <yes.or.no@wp.pl> napisał w wiadomości news:h37grb$83b$1inews.gazeta.pl...

Po pierwsze ABS z założenie nie jest od skracania drogi hamowania

Ależ właśnie jest. Także i z tą myślą go projektowano. Nie tylko chodziło o sterowność podczas hamowania.
Dlaczego ABS skraca drogę hamowania ?
Ano dlatego, że dobiera tak siłę hamującą, aby zapewnić najbardziej optymalne hamowanie bez poślizgu, a tym samym zapewniając wykorzystanie maksymalnie sił tarcia.

Po trzecie zwalanie winy na jakikolwiek system na swoje gapiostwo i brak odpowiedniego dystansu do samochodu poprzedzjącego jest nadużyciem.

Dokładnie, a co jeszcze śmiejszniejsze ludziom się wydaje, że gdyby zahamowali z piskiem opon to krótsza byłaby droga hamowania. Jest to guzik prawda. Po prostu auto w trakcie poślizgu hamuje gorzej, bo pomiędzy kołami, które się ślizgają, a podłożem w trakcie poślizgu maleją siły tarcia, od których to sił właśnie zależy długość drogi hamowania.

Jeszcze do kolegi "z".
Tak też bez ABS-u nie pozostał by metr czy dwa, ale byłoby właśnie BUM, a nie kilka cm.
Chyba, ze z ABS-em hamujesz jak bez ABS-u tzn. hamujesz i jak czujesz odbijanie pedału lub terkotanie to odpuszczasz pedał.
Tak hamuje się bez ABS-u tzn. kiedy czuje się, ze ato wpada w poślizg popuszcza sie hamulec, aby koła złapały przyczepność, znów się wciska z wyczuciem i kiedy znów czujesz że traci przyczepność to znów się popuszcza itd. jest to tzw. hamowanie pulsacyjne.
W przypadku hamowania z ABS-em po prostu wciska się pedał hamulca do oporu i trzyma go mocno wciśniętego bez odpuszczania, aż do zatrzymania. Resztę załatwia elektronika i automatyka ABS-u. To elektronika i autoamtyka ABS-u w odpowiednich momentach decyduje, kiedy koło musi być popuszczone, i ponownie hamowane. Stąd czuć to terkotanie i odbijanie pedału hamulca - to jest efekt pracy całej automatyki ABS-u.
Ludziom, którzy wcześniej jeździli bez ABS-u i nauczyli się hamowania pulsacyjnego bardzo trudno jest się przestawić na hamowanie z ABS-em. Niestety ww kierowcy maja tendencję do odpuszczania hamulca z ABS-em i to własnie jest to co powoduje wydłużenie drogi hamowania z ABS-em.

Porównując hamowanie pulsacyjne kierowcy oraz hamowanie ABS-u po prostu człowiek wypada gorzej z prostej przyczyny - jego reakcje są o wiele wolniejsze niż elektroniki, a ponadto obarczone sporym błędem.
ABS nie dość, ze dobiera parametry bardziej optymalnie to jeszcze potrafi reagować na poślizgi każdego z kół niezależnie, czego niestety nie jest w stanie zrobić kierowca.

Data: 2009-07-09 19:45:43
Autor: neelix
[...]

Trybunaly sa od trzymania obywateli za morde. Nie zdziwi nic.
neelix

Data: 2009-07-10 08:49:54
Autor: J.F.
[...]

A ktos zna tresc wniosku ? Moze zle uzasadniony byl :-)

J.

Data: 2009-07-10 07:35:29
Autor: Jacek_P
No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.
J.F. napisal:
Uzytkownik "Jacek "Plumpi"" <plumpixjr@wp.pl> napisal w wiadomosci > Tak wiec nadal pozostaje nakaz zapinania pasów.
A ktos zna tresc wniosku ? Moze zle uzasadniony byl :-)

Napisany byl dobrze, ale TK stanal w obronie 'interesu spolecznego'
polegajacego na minimalizowaniu kosztow leczenia. A wystarczy
wprowadzic skladke poglowna w miejsce tej kretynskiej procentowej
z wariantem zapinania pasow w skladce podstawowej lub prawem do
niezapinania w podwyzszonej. I kazdy sam podejmie decyzje na miare
swojej kieszeni :)

Ale to nie pasuje do koncepcji Wielkiego Brata, ktory czuwa nad
nami bezmyslnymi owieczkami.
--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2009-07-10 10:30:14
Autor: Dominik & Co
Jacek_P napisał(a):

[...]

Wystarczyłoby prościej: znieść przymus obowiązkowych "ubezpieczeń"
zdrowotnych (i przy okazji emerytalnych). Wówczas wszystko byłoby
kwestią ustaleń polisy ubezpieczeniowej, zawieranej swobodnie z dowolnym
TU na rynku.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-07-10 13:39:32
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-07-10, Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce@invalid.com> wrote:

[...]

To by działało równie wspaniale co pełny socjalizm.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-07-10 14:26:37
Autor: Dominik & Co
Krzysiek Kielczewski napisał(a):

To by działało równie wspaniale co pełny socjalizm.

Oczywiście. Niewolnikiem musi się państwo opiekować, inaczej zginie.

--
Dominik (& kąpany)

Data: 2009-07-10 14:54:22
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2009-07-10, Dominik & Co <Dominik.Alaszewskinawirtualnejpolsce@invalid.com> wrote:

To by działało równie wspaniale co pełny socjalizm.

Oczywiście. Niewolnikiem musi się państwo opiekować, inaczej zginie.

Każda skrajna utopia jest idiotyzmem.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2009-07-10 13:48:52
Autor: dobrov
Jacek_P pisze:
J.F. napisal:
[...]

Nie, no bez przesady.
Wprowadzić to nalezy możliwość dobrowonej rezygnacji z płacenia na
NFZ a tym samym korzystania z jego łaski.

Data: 2009-07-11 09:11:33
Autor: J.F.
On Fri, 10 Jul 2009 07:35:29 +0000 (UTC),  Jacek_P wrote:
J.F. napisal:
[...]

Ale gdzie jest tresc ?

Bo jak pisalem - ja bym sie powolal na przypadek zabicia przez pasy.
I niech sie TK odwazy stwierdzic ze w imie interesu spolecznego
panstwo moze wydac przepisy zagrazajace zyciu obywateli :-)

J.

Data: 2009-07-11 10:09:36
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:qleg555h4bsv84dqu04lahuj6rqju8oggi4ax.com...

[...]

Uważam, ze po ulicach powinno się chodzić w kaskach w obawie przed spadającymi fortepianami.
I niech ktokolwiek podważy tę argumentację, wszak przecie może się zdarzyć fortepian czy też jego część wyrzucaona przez okno.

Prawdopodobieństwo takiego zdarzenia  jak i argumentacja na podobnym poziomie :D

Data: 2009-07-12 19:56:28
Autor: Budzik
[...]

jak słuchalem tego goscia w radio, co to o te pasy sie kłócił, to pomyslałem, ze jednak nie wszystkich narkotyków warto próbowac... ;-)

No i po klotni - Trybunal orzekl, ze zapinanie pasow jest zgodne z konstytucja.