[mandat] No i przyszła na mnie kolej ...

Data: 2010-11-05 10:28:02
Autor: bratPit[pr]
[mandat] No i przyszła na mnie kolej ...
Wieczorem wracałem od klienta zmęczony i chciałem jak najszybciej być juz w domu. Nowa obwodnica Bielska z Katowic na Kraków jest fajnie zrobiona. Jest dwupas i zjeźdza się z górki. No to jadę sobie około 90km/h z tej górki. Wyskakuje z zatoczki policmajster i daje sygnał aby zjechać. Suszarka pokazała 83km/h na zabudowanym.

Wsiadam do radiowozu. Policmajster mowi, że 300zł i 6pkt i pyta "ile piszemy?".

Zdziwiłem się bardzo jak gośc mi wpelił 50zł bez punktów, bo powiedział, że nie zdażyło mu się nigdy, aby kierowca przyjął mandat bez próby jego obniżania tłumacząc się pokrętnie.

Miałem farta chyba :)

ja wiem czy farta?
jeżeli jesteś praworządnym obywatelem to powinieneś to chyba gdzieś zgłosić?
nie wiem, zażalenie na Policjantów, doniesienie do komórki wewnętrznej Policji? prokuratury?
w końcu mógł Ci dać pouczenie lub wystawić mandat zgodnie z wykroczeniem, a tak wystawił na coś czego nie popełniłeś to chyba przekroczenie uprawnień - mylę się?

brat

Data: 2010-11-05 10:34:26
Autor: bratPit[pr]
[...]

tytułem Ps-a:

lub odmówić przyjęcia mandatu i poprosić o skierowanie do sądu grodzkiego o ukaranie,

brat

Data: 2010-11-05 11:13:25
Autor: Andrzej Lawa
W dniu 05.11.2010 10:28, bratPit[pr] pisze:

w końcu mógł Ci dać pouczenie lub wystawić mandat zgodnie z
wykroczeniem, a tak wystawił na coś czego nie popełniłeś to chyba
przekroczenie uprawnień - mylę się?

"Taryfikator" chyba nie jest sztywny?

Data: 2010-11-05 12:07:34
Autor: spammtrapp
W dniu 2010-11-05 11:13, Andrzej Lawa pisze:
"Taryfikator" chyba nie jest sztywny?

Zobacz go najpierw.

[mandat] No i przyszła na mnie kolej ...