[LDZ] No i sko艅czy艂o si臋 rowerowanie

Data: 2009-03-03 13:04:37
Autor: Tomasz Minkiewicz
[LDZ] No i sko艅czy艂o si臋 rowerowanie
W dzisiejszej Wyborczej:

[quote]
Rower miejski nie dojecha艂

  艁odzianie tej wiosny nie b臋d膮 wypo偶ycza膰 rower贸w. Zarz膮d Dr贸g
i聽Transportu w 艁odzi nie rozstrzygnie przetargu na rower miejski.
  Do przetargu zg艂osi艂a si臋 tylko jedna firma, kt贸ra nie mog艂a si臋
pochwali膰 wymaganym przez urz臋dnik贸w do艣wiadczeniem. 艁贸dzki system
roweru miejskiego mia艂 obj膮膰 docelowo 70 wypo偶yczalni i 2 tys. rower贸w.
[/quote]

Szerzej:
http://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,6336137,Rower_miejski_odjechal_z_Lodzi.html

I tylko takie pytanko mi si臋 nasun臋艂o: w艂a艣ciwie to w w ilu polskich
miastach system wypo偶yczania rower贸w miejskich istnieje od
wystarczaj膮co dawna, 偶eby firma, kt贸ra go prowadzi spe艂ni艂a wymagania
艂贸dzkiego konkursu? I od kiedy by艂o wiadomo, 偶e w 偶adnym? I jak si臋
nazywa ten g艂膮b, kt贸ry formu艂owa艂 owe wymagania? (pytam z ciekawo艣ci,
wcale nie dlatego, 偶ebym mia艂 ochot臋 mu przy艂o偶y膰 czy co艣)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-03-03 16:56:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[LDZ] No i sko艅czy艂o si臋 rowerowanie
Panie Tomasz Minkiewicz, prezesie pl.rec.rowery z siedzib w
<news:20090303130437.3d86b220sultan> przy ul....

I tylko takie pytanko mi si nasun瓿o: w砤禼iwie to w w ilu polskich
miastach system wypo縴czania rower體 miejskich istnieje od
wystarczaj眂o dawna, 縠by firma, kt髍a go prowadzi spe硁i砤 wymagania
丑dzkiego konkursu?

A mnie si nasuwa tylko co typu "sd to nie jest wie, 縠by po niej
rowerem je糳zi!" ;-)
Tak powa縩ie(j): do przetarg體 nie musz polskie firmy stawa (vide druga
nitka metra warszawskiego).

--
Pozdrowienia,                            | Pr罂no repliki si spodziewa
GG:3585538 | JID: m_karweta@jabster.pl   | Nie powiem nawet pies ci j***,

Data: 2009-03-03 18:06:17
Autor: Tomasz Minkiewicz
[LDZ] No i sko艅czy艂o si臋 rowerowanie
On Tue, 3 Mar 2009 16:56:39 +0100
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Panie Tomasz Minkiewicz, prezesie pl.rec.rowery z siedzib膮 w
> [...]

> miastach system wypo偶yczania rower贸w miejskich istnieje od
> wystarczaj膮co dawna, 偶eby firma, kt贸ra go prowadzi spe艂ni艂a wymagania

A mnie si臋 nasuwa tylko co艣 typu "艁贸d藕 to nie jest wie艣, 偶eby po niej
rowerem je藕dzi膰!" ;-)

Mog艂e艣 sobie oszcz臋dzi膰 smileja. W 艁odzi takie podej艣cie to nie wybryk
jakiego艣 urz臋dniczyny, ale mam wra偶enie 鈥 oficjalna polityka. 艢cie偶ki
rowerowe s艂u偶膮 tu prawie wy艂膮cznie聽wyprowadzeniu ruchu rowerowego
w聽rejony weekendowego wypoczynku (poza tymi, kt贸re stanowi膮 alibi dla
postawienia zakazu ruchu rower贸w po jezdni), a znaki drogowe s艂u偶膮
do zatruwania 偶ycia rowerzystom (nadal nie znalaz艂em tego jednego
jedynego miejsca, gdzie mo偶na legalnie wjecha膰 na 艣cie偶k臋 przy
Al.聽W艂贸kniarzy 鈥 wsz臋dzie tego znaki zabraniaj膮, a przecie偶 musi
by膰 cho膰 jedno, bo innych rowerzyst贸w tam widuj臋, a nie przyjm臋
do wiadomo艣ci, 偶e wszyscy tak olewaj膮 przepisy jak ja, bo by mi
to zburzy艂o przekonanie, 偶e 偶yj臋 w praworz膮dnym kraju ;)).

Tak powa偶nie(j): do przetarg贸w nie musz膮 polskie firmy stawa膰 (vide druga
nitka metra warszawskiego).

Wiem, tylko nie jestem przekonany, czy na pewno firma, kt贸ra od 3 lat
prowadzi tak膮 wypo偶yczalni臋 np. w聽Pary偶u b臋dzie jako艣 istotnie lepiej
przygotowana od tej, kt贸ra od 3 miesi臋cy prowadzi j膮 w Krakowie.
Aspekty techniczne rower贸w i聽wypo偶yczalni to jedno, ale cho膰by
p艂atno艣ci? Je艣li nie mo偶na zap艂aci膰 inaczej ni偶 kart膮, to wiele os贸b
nie skorzysta, a jednak rozpowszechnienie transakcji bezgot贸wkowych
jest u nas mniejsze. Tylko o ile mniejsze? Da si臋 to a priori
przewidzie膰 bez do艣wiadczenia lokalnego?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-03-03 19:53:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[LDZ] No i sko艅czy艂o si臋 rowerowanie
Panie Tomasz Minkiewicz, prezesie pl.rec.rowery z siedzib w
<news:20090303180617.722cde21sultan> przy ul....

Wiem, tylko nie jestem przekonany, czy na pewno firma, kt髍a od 3 lat
prowadzi tak wypo縴czalni np. w燩ary縰 b阣zie jako istotnie lepiej
przygotowana od tej, kt髍a od 3 miesi阠y prowadzi j w Krakowie.
Aspekty techniczne rower體 i爓ypo縴czalni to jedno, ale cho鎎y
p砤tno禼i? Je秎i nie mo縩a zap砤ci inaczej ni kart, to wiele os骲
nie skorzysta, a jednak rozpowszechnienie transakcji bezgot體kowych
jest u nas mniejsze. Tylko o ile mniejsze? Da si to a priori
przewidzie bez do秝iadczenia lokalnego?

Je縠li tylko masz pomys na rozwi眤anie p砤tno禼i (IMO SMSy mog硑by by
ca砶iem niez硑m rozwi眤aniem. Albo jakie mo縠 karty do wyrobienia
gdzie-tam, czy do kupienia w kiosku jak karty telefoniczne do automat體...
Kto to jeszcze pami阾a? ;-)) to kontaktuj si z firm z Pary縜 i...
Cz硂wieku, b阣ziesz bogaczem!