[LDZ] No i skończyło się rowerowanie

Data: 2009-03-03 16:56:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[LDZ] No i skończyło się rowerowanie
Panie Tomasz Minkiewicz, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:20090303130437.3d86b220sultan> przy ul....

I tylko takie pytanko mi się nasunęło: właściwie to w w ilu polskich
miastach system wypożyczania rowerów miejskich istnieje od
wystarczająco dawna, żeby firma, która go prowadzi spełniła wymagania
łódzkiego konkursu?

A mnie się nasuwa tylko coś typu "Łódź to nie jest wieś, żeby po niej
rowerem jeździć!" ;-)
Tak poważnie(j): do przetargów nie muszą polskie firmy stawać (vide druga
nitka metra warszawskiego).

Data: 2009-03-03 18:06:17
Autor: Tomasz Minkiewicz
[LDZ] No i skończyło się rowerowanie
On Tue, 3 Mar 2009 16:56:39 +0100
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

> [...]

> łódzkiego konkursu?

A mnie się nasuwa tylko coś typu "Łódź to nie jest wieś, żeby po niej

Mogłeś sobie oszczędzić smileja. W Łodzi takie podejście to nie wybryk
jakiegoś urzędniczyny, ale mam wrażenie – oficjalna polityka. Ścieżki
rowerowe służą tu prawie wyłącznie wyprowadzeniu ruchu rowerowego
w rejony weekendowego wypoczynku (poza tymi, które stanowią alibi dla
postawienia zakazu ruchu rowerów po jezdni), a znaki drogowe służą
do zatruwania życia rowerzystom (nadal nie znalazłem tego jednego
jedynego miejsca, gdzie można legalnie wjechać na ścieżkę przy
Al. Włókniarzy – wszędzie tego znaki zabraniają, a przecież musi
być choć jedno, bo innych rowerzystów tam widuję, a nie przyjmę
do wiadomości, że wszyscy tak olewają przepisy jak ja, bo by mi
to zburzyło przekonanie, że żyję w praworządnym kraju ;)).

Tak poważnie(j): do przetargów nie muszą polskie firmy stawać (vide druga
nitka metra warszawskiego).

Wiem, tylko nie jestem przekonany, czy na pewno firma, ktĂłra od 3 lat
prowadzi taką wypożyczalnię np. w Paryżu będzie jakoś istotnie lepiej
przygotowana od tej, która od 3 miesięcy prowadzi ją w Krakowie.
Aspekty techniczne rowerów i wypożyczalni to jedno, ale choćby
płatności? Jeśli nie można zapłacić inaczej niż kartą, to wiele osób
nie skorzysta, a jednak rozpowszechnienie transakcji bezgotĂłwkowych
jest u nas mniejsze. Tylko o ile mniejsze? Da się to a priori
przewidzieć bez doświadczenia lokalnego?

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2009-03-03 19:53:06
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
[LDZ] No i skończyło się rowerowanie
Panie Tomasz Minkiewicz, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:20090303180617.722cde21sultan> przy ul....

Wiem, tylko nie jestem przekonany, czy na pewno firma, która od 3 lat
[...]
nie skorzysta, a jednak rozpowszechnienie transakcji bezgotówkowych
jest u nas mniejsze. Tylko o ile mniejsze? Da się to a priori
przewidzieć bez doświadczenia lokalnego?

Jeżeli tylko masz pomysł na rozwiązanie płatności (IMO SMSy mogłyby być
całkiem niezłym rozwiązaniem. Albo jakieś może karty do wyrobienia
gdzieś-tam, czy do kupienia w kiosku jak karty telefoniczne do automatów...
Kto to jeszcze pamięta? ;-)) to kontaktuj się z firmą z Paryża i...
Człowieku, będziesz bogaczem!

[LDZ] No i skończyło się rowerowanie