No i stało się

Data: 2012-11-25 11:20:13
Autor: qwerty
No i stało się
Kolejny dysk HDD padł w mojej karierze. Jest do czwarty 2,5" w ci±gu 3 lat. ;)
Jeszcze padły mi kiedy¶ dwie sztuki 3,5".
Szkoda, że nie ma bezpłatnej wysyłki do WDC. :(
Szkoda, że ostatni padł po 2 miesi±cach. Mógł wytrzymać chociaż z pół roku.

Data: 2012-11-25 10:38:17
Autor: PK
No i stało się
On 2012-11-25, qwerty <qwerty01@poczta.fm> wrote:
Kolejny dysk HDD padł w mojej karierze. Jest do czwarty 2,5" w ciągu 3 lat. ;)
Jeszcze padły mi kiedyś dwie sztuki 3,5".
Szkoda, że nie ma bezpłatnej wysyłki do WDC. :(
Szkoda, że ostatni padł po 2 miesiącach. Mógł wytrzymać chociaż z pół roku.

Zainwestuj w zasilacz i sprawdź instalację. Zasilacz: 200 zł, 2 godziny pracy elektryka: 200 zł. Wyjdzie taniej niż wymiana
dysków co kilka miesięcy.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-25 12:09:27
Autor: Rafał
No i stało się
qwerty wrote:

[...]

Ja kilka lat temu miałem podobny przypadek.
Kupiłem procesor (najmocniejszy P4) a więc zapu¶ciłem Prime95…
w ci±gu godziny padł dysk.
A to pech… na szczę¶cie mi±łem taki drugi, dokładnie taki sam.
Po przeniesieniu i odzyskaniu danych, zacz±łem wiec dalej testować
ten procesor. Znów Prime95 na max power consumcion…
po poł godzinie padł dysk.

Wtedy mnie o¶wieciło, że to zasilacz wykończył mi te dyski, bo procesor
ci±gn±ł z niego dużo pr±du.
Tak więc za sugesti± PK - kup nowy zasilacz.

Data: 2012-11-25 12:21:28
Autor: Mr Misio
No i stało się
Użytkownik Rafał napisał:

Tak więc za sugesti± PK - kup nowy zasilacz.

Cos mnie oswiecilo. Bo ciagle czytam jak to komus dyski padaja jak muchy, a u mnie wlasciwie przez yyyyy yyyyy 20 lat nie padl zaden. Co nie znaczy, ze jestem dzieckiem szczescia i ze zaraz nie padnie mi cos :)

Ale ppo tym co napisales, olsnilo mnie - zawsze kupowalem markowe zasilacze z zapasem mocy (jeden taki makrkowy zasilacz padl, ale tylko on, a po odeslaniu dostalem nowy).

Ale podsumowujac - zawsze mam dobrej klasy zasilacz i zawsze UPS przed nim.

Data: 2012-11-25 11:28:05
Autor: PK
No i stało się
On 2012-11-25, Mr Misio <mrmisiodegrizzly@gazeta.pl> wrote:
[...]

Tu nie chodzi nawet o jakąś bardzo dobrą klasę. Nawet średniej jakości
zasilacz (nie mówię o jakichś totalnych nędzach za 50 zł) będzie nieźle
trzymał napięcia przy małym obciążeniu. Po prostu nie należy zbliżać się
do maksymalnej mocy. W zasilaczu dobrej klasy możesz to robić.

Niezależnie od klasy przeciążony zasilacz będzie ubijał elektronikę,
a HDD są dosyć delikatne.

pozdrawiam,
PK

Data: 2012-11-25 21:19:22
Autor: Padre
No i stało się

Cos mnie oswiecilo. Bo ciagle czytam jak to komus dyski padaja jak
muchy, a u mnie wlasciwie przez yyyyy yyyyy 20 lat nie padl zaden.

No wła¶nie, przerobiłem 2xXT, AT, 386, dwa czy trzy 486, od pentium mam chyba szósty komputer i do dzi¶ dnia padły mi wył±cznie dwie nagrywarki jedna CD i jedna DVD obie po sporym przebiegu, dwie myszy (zamęczony mikroswitch) i jeden monitor (pęknięty kabel czerwonego koloru - po wymianie wtyczki działał aż do zezłomowania)

Data: 2012-11-25 13:14:17
Autor: Radosław Sokół
No i stało się
W dniu 25.11.2012 11:20, qwerty pisze:
Kolejny dysk HDD padł w mojej karierze. Jest do czwarty 2,5" w ciągu 3 lat. ;)
Jeszcze padły mi kiedyś dwie sztuki 3,5".

Zdarza siÄ™, niestety.

Choć muszę powiedzieć, że ja miałem w sumie przez kilka
ostatnich lat problemy z tylko jednym dyskiem Samsunga (a
nakupowałem ich chyba z 10 sztuk różnych modeli i w różnym
czasie).

Szkoda, że ostatni padł po 2 miesiącach. Mógł wytrzymać chociaż z pół roku.

Ale tak jest najczęściej. Ostatnio o tym już tu pisałem --
zazwyczaj dyski "padają" właśnie w ciągu pierwszych sześciu
miesięcy, bo wtedy wychodzą wszystkie wady materiałowe i
technologiczne.

| RadosĹ‚aw Sokół  |  http://www.grush.one.pl/              |

No i stało się