No i stracilem PJ

Data: 2015-08-16 09:09:42
Autor: Jan Niezbędnik
No i stracilem PJ
W dniu 2015-08-16 o 08:20, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

pokaĹĽ miejsce na mapie...

Data: 2015-08-16 10:15:17
Autor: Liwiusz
No i stracilem PJ
W dniu 2015-08-16 o 09:09, Jan Niezbędnik pisze:
W dniu 2015-08-16 o 08:20, Pawel "O'Pajak" pisze:

Powitanko,

pokaĹĽ miejsce na mapie...

To tam gdzie Frog szalał. Często tam widuję amatorów rozpędzania się.
Przejść może na danym fragmencie nie było (ogólnie to tam są i
przejścia, i skrzyżowania, i przystanki przy ulicy, więc to nie jest
jakaĹ› autostrada odseparowana od wszystkiego).

Poza tym to żadna przyjemność na przykład jechać na rowerze i być
wyprzedzanym przez takiego "111".

Parę lat temu w nocy na Wale Miedzeszyńskim (też 3 pasy i "panie tu nic
nie ma") jechaliśmy grupą kilkudziesięciu osób na rowerach i oczywiście
jakiś myślący inaczej "jadący szybko a bezpiecznie" musiał trafić w
jednego z nas i przy okazji w inny samochĂłd :(

--
Liwiusz

Data: 2015-08-22 10:02:35
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-16 10:15, Liwiusz wrote:

pokaĹĽ miejsce na mapie...

[...]

Akurat wychodzi, że to kawałek jak najbardziej "autostradowy". Odseparowany nawet od lasu estakadą. Warto zauważyć, że nie powinien byc on oznakowany jako obszar zabudowany. Owszem - kiedyś bez sensu specjalnego było go zdejmować przed i ponownie stawiać na wysokości Gwiażdzistej, bo wystarczyło podnieść prędkość do 80 i w zasadzie bez różnicy. Ale teraz prawo się trochę zmieniło a ten przykład jest dobitnym dowodem, że policji nie zależy ani na bezpieczeństwie, ani na duchu prawa, a po prostu na statystykach. Więc tak po ludzku to Pająkowi należy się 500 PLN plus 10 punktów, ale ustawianie się i zabieranie prawka powołując się na obszar zabudowany jest po prostu nadużywaniem prawa. I tak to potem jest, że mało kto policję szanuje...

Co do rowerzystów, to wydaje mi się, że kiedyś był zakaz, obecnie też teoretycznie w tym miejscu nie wolno (scieżka obok). Zresztą prawdę mówiąc 80 czy 111 to w zasadzie dla wyprzedzanego bez różnicy.

Shrek.

Data: 2015-08-16 11:39:15
Autor: Pawel \"O'Pajak\"
No i stracilem PJ

Powitanko,

pokaĹĽ miejsce na mapie...

https://www.google.pl/maps/@52.3013729,20.949131,19z?hl=pl
Nie wiem, czy dobrze to widac. Zaraz za mostem Polnocnym jest slynne zwezenie, tzn znikajacy srodkowy pas z wielkimi widocznymi z daleka swiatlami ostrzegajacymi o tym unikalnym w skali swiatowej rozwiazaniu. Kawalek dalej jest zatoczka, no i tam mnie upolowali. Nie zapytalem na CB wyjezdzajac z Lomianek, no i kara mnie za to spotkala.
Czy to mozliwe, zeby lidar mial taka dokladnosc? bo poczytalem co nieco i pomiaru z reki nie da sie zrobic z taka wiarygodnoscia z 500m.
Moze to blad, ze przyjalem mandat, sam juz nie wiem, choc przynajmniej jest tam napisane to 51.

Pozdroofka,
Pawel Chorzempa
-Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S.  MroĹĽek)

Data: 2015-08-16 11:49:20
Autor: Czarek
No i stracilem PJ

W dniu 16.08.2015 o 11:39, Pawel "O'Pajak" pisze:

Moze to blad, ze przyjalem mandat, sam juz nie wiem, choc przynajmniej
jest tam napisane to 51.

Ciekawe jak skuteczne s± te porady:
http://anuluj-mandat.pl/blog/post/jak-sie-bronic-skutecznie-przed-zatrzymaniem-prawa-jazdy-na-3-miesiace

--
Czarek

Data: 2015-08-16 12:38:43
Autor: neoniusz
No i stracilem PJ
W dniu 16.08.2015 o 11:49, Czarek pisze:

Ciekawe jak skuteczne sÄ… te porady:
http://anuluj-mandat.pl/blog/post/jak-sie-bronic-skutecznie-przed-zatrzymaniem-prawa-jazdy-na-3-miesiace

Gosc bredzi przez wiekszosc czasu.

Data: 2015-08-16 12:40:12
Autor: Czarek
No i stracilem PJ

W dniu 16.08.2015 o 12:38, neoniusz pisze:
W dniu 16.08.2015 o 11:49, Czarek pisze:

Ciekawe jak skuteczne s± te porady:
http://anuluj-mandat.pl/blog/post/jak-sie-bronic-skutecznie-przed-zatrzymaniem-prawa-jazdy-na-3-miesiace

Gosc bredzi przez wiekszosc czasu.

Jakie¶ argumenty? Bez nich to Ty bredzisz.

--
Czarek

Data: 2015-08-16 12:56:43
Autor: neoniusz
No i stracilem PJ
W dniu 16.08.2015 o 12:40, Czarek pisze:
Ciekawe jak skuteczne sÄ… te porady:
http://anuluj-mandat.pl/blog/post/jak-sie-bronic-skutecznie-przed-zatrzymaniem-prawa-jazdy-na-3-miesiace

Gosc bredzi przez wiekszosc czasu.

JakieĹ› argumenty? Bez nich to Ty bredzisz.

Skoro nie masz pojecia, bo sam piszesz "Ciekawe jak skuteczne sÄ… te porady" to jestes idealnym odbiorca jego tekstow. Sprobuj kiedys zastosowac w rzeczywistosci i podziel sie wrazeniami. Bo o ile w niektorych przypadkach ma racje - uprawnienia sa wstrzymane dopiero po decyzji starosty to w innych kwestiach jak twierdzenie, ze policja moze oddac PJ tylko do sadu albo jak nie masz blankietu to ci nie zabiora, mija sie powaznie z prawda. Jak juz pisalem w innym poscie - starostwa wcale sie nie spiesza z wydawaniem decyzji, po odwolaniu do SKO to juz w ogole czas zleci.

Data: 2015-08-16 12:43:44
Autor: neoniusz
No i stracilem PJ
W dniu 16.08.2015 o 11:39, Pawel "O'Pajak" pisze:
Moze to blad, ze przyjalem mandat, sam juz nie wiem, choc przynajmniej
jest tam napisane to 51.

Jak przyjales to przyjales. Tego juz nie zmienisz. Jakby to byla iskra (ale nie byla, bo piszesz, ze laser) to juz w ogole, ale z ultralyte tez byly wyroki uniewinnajace.

Znajomego ostatnio zlapali. Decyzja ze starostwa o zatrzymaniu PJ przyszla po ponad miesiacu. Wiec nie dziala to super blyskawicznie. Czyli ostatecznie z 3 miesiecy zostaja mniej niz 2, bo poki nie ma decyzji to po prostu nie masz przy sobie blankietu.

Data: 2015-08-16 16:32:24
Autor: re
No i stracilem PJ

UĹĽytkownik "neoniusz"

Moze to blad, ze przyjalem mandat, sam juz nie wiem, choc przynajmniej
jest tam napisane to 51.

Jak przyjales to przyjales. Tego juz nie zmienisz. ...
-- -
Czy ja wiem ... każde oświadczenie woli można wycofać.

Data: 2015-08-16 14:08:10
Autor: z
No i stracilem PJ
W dniu 2015-08-16 o 11:39, Pawel "O'Pajak" pisze:
  Nie zapytalem na
CB wyjezdzajac z Lomianek, no i kara mnie za to spotkala.

Tak OT.
Widz±c jak spisuje się Yanosik czy warto jeszcze kupować CB?
Aplikacja się rozwija. Wczoraj zauważyłem nawet wy¶wietlanie pasów ruchu.

PS. Here ostrzega o aktualnej dozwolonej prędko¶ci.
Niestety nie jest w tym dokładna/aktualna.
Czy inne nawigacje (płatne?) maj± tak± funkcjonalno¶ć dobrze działaj±c±?

Data: 2015-08-16 14:14:30
Autor: RoMan Mandziejewicz
No i stracilem PJ
Hello z,

Sunday, August 16, 2015, 2:08:10 PM, you wrote:

[...]

PS. Here ostrzega o aktualnej dozwolonej prędko¶ci.
Niestety nie jest w tym dokładna/aktualna.
Czy inne nawigacje (płatne?) maj± tak± funkcjonalno¶ć dobrze działaj±c±?

Automapa.

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-08-16 14:18:48
Autor: Uncle Pete
No i stracilem PJ
PS. Here ostrzega o aktualnej dozwolonej prędko¶ci.
Niestety nie jest w tym dokładna/aktualna.
Czy inne nawigacje (płatne?) maj± tak± funkcjonalno¶ć dobrze działaj±c±?

Automapa.

Niestety, na każdej dłuższej trasie trafiaj± się błędy wła¶nie dotycz±ce dozwolonej prędko¶ci - w tym nie usuwane od lat. Więc bardziej patrzyłbym na znaki, niż na to, co pokazuje Automapa.

Data: 2015-08-16 17:30:45
Autor: RoMan Mandziejewicz
No i stracilem PJ
Hello Uncle,

Sunday, August 16, 2015, 2:18:48 PM, you wrote:

[...]

Je¶li znasz błędy, to dlaczego ich nie zgłaszasz?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-08-16 22:56:40
Autor: Uncle Pete
No i stracilem PJ
[...]

A sk±d przekonanie, że nie zgłaszam? Olewaj±.

Data: 2015-08-18 20:20:05
Autor: jerzu.xyz
No i stracilem PJ
On Sun, 16 Aug 2015 17:30:45 +0200, RoMan Mandziejewicz
<roman@pik-net.pl.invalid> wrote:

Je¶li znasz błędy, to dlaczego ich nie zgłaszasz?

W miplo czy targeo? Bo AM do końca sama nie wie jak trzeba zgłaszać
błędy.

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2015-08-19 02:10:27
Autor: RoMan Mandziejewicz
No i stracilem PJ
Hello jerzu,

support@automapa.pl próbowałe¶?

--
Best regards,
 RoMan

Data: 2015-08-19 19:12:37
Autor: jerzu.xyz
No i stracilem PJ
On Wed, 19 Aug 2015 02:10:27 +0200, RoMan Mandziejewicz

Nie. Od blisko roku nie używam AM.

Data: 2015-08-16 20:45:19
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-16 14:08, z wrote:
[...]

Akurat je¶li chodzi o Wisłostradę, to aplikacja się rozwija tak, że krzyczy "kontrola prędko¶ci" przy każdej zatoczce (akurat z wyj±tkiem tej tytułowej).

Shrek.

Data: 2015-08-17 06:13:02
Autor: dddddddd
No i stracilem PJ
W dniu 2015-08-16 o 20:45, Shrek pisze:

[...]

to co mnie tam denerwuje to zgłaszanie opcji 'wypadek'
stoi auto na pasie - ok, wypadek. Ale jk stoi na pasie awaryjnym/poboczu/parkingu/w lesie/ to też wypadek. W zwi±zku z tym funkcjonalno¶ć żadna - bo skoro kto¶ zgłosił to auto pewnie jest na poboczu i nie ma co na to reagować - a wkurza co chwilę
Poza tym t± aplikację muszę wł±czyć, wyci±gn±ć telefon z kieszeni - a cb wł±cza się automatycznie :)

Łukasz

Data: 2015-08-17 06:18:56
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-17 06:13, dddddddd wrote:

Tak OT.
[...]

Najczę¶ciej zgłaszaj± to jako zatrzymany pojazd. Można wyłaczyć to ostrzeżenie w opcjach, bo na tej samej wisłostradzie jakie¶ debile zgłaszaj± "zatrzymane pojazdy" w... zatoczkach do tego przeznaczonych.

W zwi±zku z tym
funkcjonalno¶ć żadna - bo skoro kto¶ zgłosił to auto pewnie jest na
poboczu i nie ma co na to reagować - a wkurza co chwilę

Wył±cz w opcjach, tak jak ja.

Poza tym t± aplikację muszę wł±czyć, wyci±gn±ć telefon z kieszeni - a cb
wł±cza się automatycznie :)

Od pewnej wersji może się wł±czać razem z poł±czeniem z zestawem gło¶nomówi±cym - bardzo wygodna opcja - wchodzisz wł±cza się nawet w kieszeni, wychodzisz wyłacza się. Polecam. Zwłaszcza, że jak widać można w głupi sposób prawko stracić:(

Shrek.

Data: 2015-08-17 07:19:01
Autor: Marcin N
No i stracilem PJ
W dniu 2015-08-17 o 06:18, Shrek pisze:
[...]

110 km/h w miejscu, gdzie dopuszczone jest 60. Faktycznie - głupota. Tylko czemu żałujesz "ofiarę"?

--
MN

Data: 2015-08-17 08:04:45
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-17 07:19, Marcin N wrote:
[...]

Tak po ludzku. I dlatego, że ograniczenie trochę na wyrost. Zreszt± spójrz kawałek obok, w tym samym miejscu:

https://www.google.pl/maps/@52.3022301,20.9428033,3a,75y,67.22h,83.84t/data=!3m6!1e1!3m4!1seCfIpRAHLgE58pecpe_5Cw!2e0!7i13312!8i6656

Widzisz ten zakręt ¶mierci? Z tego samego miejsca co go ustrzelili mogli ustrzelić kogo¶ jad±cego 91 na rozbiegówce. To życzę ci powodzenia we wł±czaniu się do ruchu jak do połowy rozbiegówki jest ta 40.

A to widziałe¶?

https://www.google.pl/maps/@52.2676505,20.8778069,3a,75y,124.29h,87.17t/data=!3m6!1e1!3m4!1sXTxpRLBNqc7X2aGIUqXzbA!2e0!7i13312!8i6656

Po prostu życie nie jest czarnobiałe. Miał chłopak pecha i tyle. I tak będę uważał, dopóki będ± zabierać prawko za prędko¶ć, a za wyprzedzanie na pasach nie. Po prostu system gdzie za prędko¶ć jest mniejsza kara niż za rzeczywiste spowodowanie kolizji czy zachowania podpadaj±ce pod usiłowanie zabójstwa jest słaby. I tyle.

Shrek

Data: 2015-08-17 09:11:03
Autor: Myjk
No i stracilem PJ
Mon, 17 Aug 2015 08:04:45 +0200, Shrek
Tak po ludzku. I dlatego, że ograniczenie trochę na wyrost. Zresztą spójrz kawałek obok, w tym samym miejscu:
Widzisz ten zakręt śmierci? Z tego samego miejsca co go ustrzelili mogli ustrzelić kogoś jadącego 91 na rozbiegówce. To życzę ci powodzenia we włączaniu się do ruchu jak do połowy rozbiegówki jest ta 40.

No dobrze, uważasz że to za mało. Ja też. Zgłosiłeś żeby uzasadnili i ew.
zmienili? Czy Pajak zgłosił, żeby zmienili ograniczenie na zwężce na której
go dziabnęli? Jestem na 99% pewien, że nie (bo przecież to głupi galas SAM
powinien to zrobić).

A to widziałeś?
https://www.google.pl/maps/@52.2676505,20.8778069 [...]

BTW Da się zaptaszyć żeby robił krótkie linki i to samo wychodzi tak:
https://goo.gl/maps/NTiL0  ;)

A tutaj, cóż, Warszawa, obszar w całości "zabudowany", to i stosowny znak
musi stać. Stoi też znak "zwierzęta", a za trochę przejście dla pieszych,
ścieżka rowerowa -- dlatego pewnie prędkość nie jest podniesiona (gdyby
była podniesiona na te 50m, to pewnie by ktoś zaczął jęczeć, że za dużo
znakĂłw stawiajÄ…).

Miał chłopak pecha i tyle.

Ja tam widzę, że koleś jest niereformowalny. Szuka wymówek wszędzie, tylko
nie w sobie (no, poza tym że nie użył narzędzia, które pozwoliłoby mu
uniknąć SAMEJ kontroli).

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-17 09:47:51
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-17 09:11, Myjk wrote:

[...]

No nie zgłosiłem, nie mam czasu na naprawianie całego świata poprzez bieganie na pocztę, żeby dostawać odpowiedzi w stylu "po przyjrzeniu się projektowi organizacji ruchu, stwierdzamy, że znak stoi prawidłowo" Udzielam się społecznie w innych tematach i po prostu mam ograniczony czas na podejmowanie innych działań (zresztą z góry skazanych na niepowodzenie). A teraz jak ty wiesz i uważasz, że mało, to zgłosisz? Albo 50 w tunelu na Wisłostradzie - wszyscy wiedzą, że bez sensu I co - fotoradar... Ciekawe co postawią jak już autostradę w tunel wepchną;)

A to widziałeś?
[...]

Nie - Warszawa, to jedno, teren zabudowany to drugie. Po to są białe i zielone tablice. Przykład jak je stosować jest na POW.

[...]

Zwierzęta w rezerwacie przyrody to jedno, teren zabudowany to drugie. Dlatego są do tego odpowiednie znaki. Podobnie jak do przejść dla pieszych i przejazdów rowerowych. I _może_ nie byłoby problemów, gdyby nie to, że ten "teren zabudowany leśny" nie kończy się za 100 metrów, a za 2,5 km. Przewiduję, że ktoś tam straci niedługo prawko - normalnie powinno być 90 więc do stówki niedaleko, a tu zonk...

Miał chłopak pecha i tyle.

Ja tam widzę, że koleś jest niereformowalny. Szuka wymówek wszędzie, tylko
nie w sobie (no, poza tym że nie użył narzędzia, które pozwoliłoby mu
uniknąć SAMEJ kontroli).

Ale akurat czemu się dziwisz? Miał pecha (bo tak miał pecha - tak to będzie traktowane dopóki skuteczność karania będzie na poziomie 1/1000, a policja będzie rozliczana ze statystyki - wtedy taki przypadek to po prostu pech - jechał jak wszyscy, ale miał pecha, bo znalazł się w złym miejscu i złym czasie), to kombinuje jak tu efekt pecha zmniejszyć. I tyle. Po prostu sam system jest z gruntu zły (karanie za prędkość, gdy znacznie poważniejsze wykroczenia, nawet jeśli zostaną ujawnione są karane znacznie niżej i to dość losowo). To sprawia, że w zasadzie taki przypadek traktuje się na równi z pechem polegającym na ty, że cię zbóje przydrożne napadły. Zauważ, że jakby zamiast dać się ustrzelić przypieprzył w kogoś, to w najgorszym wypadku dostałby pewni 500PLN i kilka punktów. Jest tu zakłócona proporcjonalność winy do kary, w związku z tym z zasady o sprawiedliwości mowy z zasady być nie może. A skoro nie sprawiedliwość... to po prostu pech.

Shrek.

Data: 2015-08-17 16:13:51
Autor: Myjk
No i stracilem PJ
Mon, 17 Aug 2015 09:47:51 +0200, Shrek
No nie zgłosiłem, nie mam czasu na naprawianie całego świata poprzez bieganie na pocztę,

Mailem się zgłasza, ja nawet formalnie nie piszę, ot jako zwykła
informacja. Natomiast odpowiedzi dostajÄ™ juĹĽ formalne, nie pocztÄ…, teĹĽ
mailem. Ot skan pisma przysyłają.
żeby dostawać odpowiedzi w stylu "po przyjrzeniu się projektowi organizacji ruchu, stwierdzamy, że znak stoi prawidłowo"

Skąd wiesz co ci odpiszą, skoro nie zgłosiłeś TEGO przypadku.
Masz kryształową kulę? :P

Udzielam się społecznie w innych tematach i po prostu mam ograniczony czas na podejmowanie innych działań (zresztą z góry skazanych na niepowodzenie).

Jasne, parÄ™ godzin na pisanie na newsach masz... a nie masz na napisanie krĂłtkiego maila. :P

A teraz jak ty wiesz i uważasz, że mało, to zgłosisz?

Jak sprawdzę na własne oczy czy taki znak tam stoi, to zgłoszę.

Albo 50 w tunelu na Wisłostradzie - wszyscy wiedzą, że bez sensu I co - fotoradar... Ciekawe co postawią jak już autostradę w tunel wepchną;)

To niech ci wszyscy napiszÄ… do ZDMu.
Ale akurat czemu się dziwisz? Miał pecha [...]

Pecha to by miał gdyby nie wiedział, że za +50 zabierają prawko -- chociaż
nie, to też nie pech. Pecha by miał, gdyby znaki stały w krzakach, wiatr je
wyrwał i by ich nie widział. --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-17 16:23:06
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-17 16:13, Myjk wrote:

A teraz jak ty wiesz i uważasz, że mało, to zgłosisz?

Jak sprawdzę na własne oczy czy taki znak tam stoi, to zgłoszę.

Czyli nie zgłosisz... Tyle. Napisałeś się, bronisz urzędników z uporem wartym lepszej sprawy, a tak samo jak każdy inny nie zgłosisz. I masz pretensję, ze ja nie zgłosiłem.

[...]

Pecha to ty masz, że nawet nie starasz się zrozumieć jak to działa. A działa prosto - dopóki prawdopodobieństwo zdarzenia jak opisane wynosi 1/10000 to nie jest to nic innego jak pech. Niezależnie od tego, czy to co zrobił było rozsądne.

Shrek.

Data: 2015-08-17 16:55:40
Autor: Myjk
No i stracilem PJ
Mon, 17 Aug 2015 16:23:06 +0200, Shrek
A teraz jak ty wiesz i uważasz, że mało, to zgłosisz?
Jak sprawdzę na własne oczy czy taki znak tam stoi, to zgłoszę.
Czyli nie zgłosisz... Tyle.

Nie umiesz czytać, albo co gorsza nie rozumiesz co się pisze. Tyle. Nie
będę zgłaszał na podstawie fotki sprzed roku, bo nie lubię z siebie robić
idioty w razie gdyby się okazało, ze ten znak już tam nie stoi. Jak tam
wpadnę i potwierdzę na własne oczy, to dopiero zgłoszę.
a tak samo jak każdy inny nie zgłosisz.

Weź sobie zreperuj swoją kryształową kulę. Ja w przeciwieństwie do ciebie, zgłaszam takie rzeczy.

I masz pretensję, ze ja nie zgłosiłem.

Pretensję? Tylko wykazuję że potrafisz godziny spedzić na pieprzeniu na
newsach (i pewnie innych forumach) o pechu, złym oznakowaniu, ale nie masz
czasu uderzyć w punkt. --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-17 17:52:33
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-17 16:55, Myjk wrote:

[...]

A które konktetnie zgłosiłeś i co uzyskałeś?

Shrek

Data: 2015-08-18 10:47:30
Autor: Myjk
No i stracilem PJ
Mon, 17 Aug 2015 17:52:33 +0200, Shrek
A które konktetnie zgłosiłeś i co uzyskałeś?

Zgłaszam najczęściej to, co moim zdaniem najbardziej uprzykrza jazdę
(często kompletnie blokując przejazd), czyli źle ustawioną lub źle
działającą sygnalizację. Naprawiali, lub poprawiali na tyle, na ile im
pozwalała ustawa. Zgłaszałem ograniczenie na Czecha (było do 60). Znieśli
(choć dopiero po dostawieniu "barier"). Zgłaszałem konieczność dostawienia
znaków (nie martw się, nie były to ograniczenia prędkości) i dostawili. :P Ty zgłosisz w końcu, skoro widzisz że jest źle, czy dalej będziesz tylko
czekać aż samo się zrobi? Ja mogę zgłosić -- żaden to dla mnie problem,
pewnie dwie minuty "roboty", mniej niĹĽ napisanie tego posta. PoproszÄ™ tylko
aktualną fotkę jeśli tamtędy jeździsz, albo chociaż potwierdzenie, że
takowy znak tam nadal stoi -- bo mnie tam od dawna nie ma i nie zapowiada
siÄ™, abym tam miaĹ‚ siÄ™ pojawić.  --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-18 15:29:05
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-18 10:47, Myjk wrote:

[...]

Będę czekał aż samo się zrobi. Powody wyjaśniłem już wcześniej. NIe mam czasu zbawiać świata, zajmuję się społecznie znacznie bardziej produktywnymi tematami, co nie zabrania mi oceny stanu istniejącego.

się, abym tam miał się pojawić.

Tydzień temu stał.

Shrek.

Data: 2015-08-19 10:55:11
Autor: Myjk
No i stracilem PJ
Tue, 18 Aug 2015 15:29:05 +0200, Shrek
Będę czekał aż samo się zrobi.

Skoro naleĹĽysz do grupy ktĂłra ma to w dupie, to siÄ™ nie dziw, ĹĽe tak
wygląda "stan istniejący". Nic się nie zmieni jeśli MY nie będziemy
interweniować. I rozumiałbym gdyby to był jakiś nadludzki wysiłek. Ale
poświęcenie pół minuty na napisanie maila? Może "grupowo" to zgłosimy i
sprawdzimy rezultat?

Powody wyjaśniłem już wcześniej.

Więc nadal nie rozumiem jak można się tłumaczyć brakiem czasu, gdy marnuje
się 10x tyle czasu na, w zasadzie kompletnie jałowe, pisanie w necie. No
ale, to nie pierwszy raz jak siÄ™ nie rozumiemy.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-19 19:07:31
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-19 10:55, Myjk wrote:

[...]

Mówiłem ci - mam inne zajęcia społeczne - całego świata nie zbawię, ani nawet nie zamierzam.

Może "grupowo" to zgłosimy i
sprawdzimy rezultat?

Jak grupowo? I co chcesz napisać w uzasadnieniu? Że da się tam 80 bez wypadania na barierki?

[...]

Trudno. Nie musimy się rozumieć. Ba, jakbyśmy się zgadzali, to dyskusja byłaby nudna:P

Shrek.

Data: 2015-08-19 20:33:14
Autor: Myjk
No i stracilem PJ
Wed, 19 Aug 2015 19:07:31 +0200, Shrek
[...]

Pisanie na newsy, to Twoje zajęcie społeczne? No, no... :P

Może "grupowo" to zgłosimy i
sprawdzimy rezultat?
Jak grupowo? I co chcesz napisać w uzasadnieniu? Że da się tam 80 bez wypadania na barierki?

A nie da siÄ™?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-19 22:21:31
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-19 20:33, Myjk wrote:

Mówiłem ci - mam inne zajęcia społeczne

Pisanie na newsy, to Twoje zajęcie społeczne? No, no... :P

Nie - jedna z rozrywek.

[...]

Da się - własnie gdzieś koło 7 tam jechałem. Znaki stoją jak na google maps. Przy wejściu w zakręt 70 i wyjściu 85 nie ma żadnych problemów. Więcej nie sprawdzałem, żeby nie powtórzyć skuchy wątkodawcy.

Shrek.

Data: 2015-08-19 13:36:06
Autor: Zenek Kapelinder
No i stracilem PJ
Autobus zim± też tak pojedzie? Albo załadowana ciężarowka?

Data: 2015-08-19 22:51:02
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-19 22:36, Zenek Kapelinder wrote:
Autobus zim± też tak pojedzie? Albo załadowana ciężarowka?

A traktor? A blondynka na kursie? Jak nie, to wszędzie trzeba zrobić tempo 30. Prędko¶c na znaku jest prędko¶ci± maksymaln± dozwolon±. Nie ma obowi±zku jej osi±gać. To że załadowanym tirem nie da się wyprzedzić osbówki jad±cej przepisowo 90 nie znaczy, że należy od razu wszędzie malować podwójne ci±głe. Jaki ten zakręt jest każdy widzi i może dostosować prędko¶c do posiadanego pojazdu i umiejętno¶ci. A co jak kto¶ się wypierdoli sportowym wózkiem na prostej drodze? Ile wtedy postawić, skoro taka super fura wyleciała, a przecież s± też autobusy w zimie?

Ograniczenia maj± sens, gdy chcemy ograniczyć prędko¶ć z jaki¶ innych powodów niż to co w oczywisty sposób widać (hałas, piesi, brak widoczno¶ci, teren zabudowany). Stawiane ograniczeń z powodu zakrętu, który dobrze w cało¶ci widać, jest prawidłowo wyprofilowany, nie wylewa się na niego woda z pobocza i nie zachodz± inne niespodziewane okoliczno¶ci jest oznaka albo zdurnienia społeczeństwa, albo że władza społeczeństwo z durne uważa. To amerykańska droga, gdzie trzeba pić chłodn± kawę, bo jeden (a w zasadzie jedna) idiotka na kilkadziesi±t milionów nie może czynno¶ci wypicia normalnej kawy ogarn±ć.

BTW - ten znak stoi w bezsensownym miejscu, to znaczy tam gdzie zakręt już się prostuje i można (a na przykład motocyklem wręcz należy) przyspieszać.

Shrek.

Data: 2015-08-19 14:16:38
Autor: Zenek Kapelinder
No i stracilem PJ
Temat jest o tym że maksymalna prędko¶ć w jakim¶ miejscu wynosiła 60 i wolno było jechać z każd± prędko¶ci± niższ± niż 60 a kto¶ pojechał 111km/h. Tak że kolego sympatyczny nie pierdol głodnych kawałków. Ty i wielu innych nadajecie się do u¶pienia a nie do wypuszczenia na jezdnie. I dobrze że powoli w sposób humanitarny będziecie usypiani. Je¶li nie zdobędziecie większo¶ci w Sejmie i Senacie to popierdolić sobie głupoty tutaj możecie. Nic więcej. Polowanie się zaczyna i wyłapi± tylu ile będzie potrzeba żeby reszta idiotów się podporz±dkowała woli większo¶ci. Zadne cymbał radia i janosiki nie pomog± bo wasz wróg wydał i wydaje cały czas o wiele większe pieni±dze. Na dodatek ma tej kasy nie do wiary bo od was j± bierze. Na razie finansujecie sznur na którym was powiesz±. I to jest ładne.

Data: 2015-08-19 23:20:08
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-19 23:16, Zenek Kapelinder wrote:
Temat jest o tym że maksymalna prędko¶ć w jakim¶ miejscu wynosiła 60 i wolno było jechać z każd± prędko¶ci± niższ± niż 60 a kto¶ pojechał 111km/h.

Akurat w tej gałęzi jest tym, ze bez sensu stoi znak 40 nabanalnym łuku (i to w niewła¶ciwym miejscu), a ty twierdzisz, że ma on sens, bo jak zimę na gołoledzi pojedzies więcej jak 40 autobusem to się wypierdolisz w barierki. 40 zreszt± też.

Shrek.

Data: 2015-08-19 14:58:51
Autor: Zenek Kapelinder
No i stracilem PJ
Nie wiesz czy bez sensu bo nie znasz przepisów według których ustawia się znaki a tych od znaków nie pytałe¶ dlaczego jest 40 a nie 100. To że bez sensu to tylko Twoja wizja.

Data: 2015-08-20 08:10:28
Autor: Shrek
No i stracilem PJ
On 2015-08-19 23:58, Zenek Kapelinder wrote:
Nie wiesz czy bez sensu bo nie znasz przepisów według których ustawia się znaki a tych od znaków nie pytałe¶ dlaczego jest 40 a nie 100. To że bez sensu to tylko Twoja wizja.

Zgodnie z przepisami nie oznacza od razu z sensem. A swoje zdanie mogę mieć i mam do tego prawo. Znak jest choćby dlatego bez sensu, że gdyby go nie było to było by raptem 50. A zbędne znaki zawsze s± bez sensu, bo potem nikt na te niezbędne nie zwraca uwagi.

Shrek

Data: 2015-08-17 19:13:25
Autor: spider
No i stracilem PJ
W dniu 2015-08-17 o 16:13, Myjk pisze:> Mon, 17 Aug 2015 09:47:51 +0200, Shrek

> Mailem się zgłasza, ja nawet formalnie nie piszę, ot jako zwykła
> informacja. Natomiast odpowiedzi dostajÄ™ juĹĽ formalne, nie pocztÄ…, teĹĽ
> mailem. Ot skan pisma przysyłają.

Ja zgłosiłem mailowo do ZDM żeby namalowali dwa pasy w dwóch kierunkach przed zjazdem na Wał Miedzeszyński przed spalonym mostem. Po miesiącu dostałem skan pisma że wysłali pismo do Galasa w moim imieniu. Po kolejnym miesiącu dostałem skan pisma od Galasa że wnioski bez adresu (zamieszkania) nie będą rozpatrywane :)
Mimo wszystko domalowali te pasy dwa tygodnie później, ale nie wiem czy coś do tego się przyczyniłem :) W każdym razie tempo mają oszałamiające.
Także pamiętajcie, podawać w mailu dane adresowe :)

Data: 2015-08-18 10:55:36
Autor: Myjk
No i stracilem PJ
Mon, 17 Aug 2015 19:13:25 +0200, spider
[...]

Mnie co prawda w paru przypadkach wcale nie odpisali (choć zrealizowali),
dwa razy po prostu dzwonili (np. ostatnio w sprawie zgłoszenia
zanieczyszczenia pasa drogowego ĹĽwirem przez ekipÄ™ koszÄ…cÄ… trawÄ™), ĹĽe droga
nie podlega ZDM tylko GDDKiA (sam się wahałem gdzie to zgłosić, bo chodziło
o drogę dojazdową biegnącą wzdłuż Jerozolimskich w Opaczy) i tam przekazują
moje zgłoszenie. Następnego dnia było sprzątnięte.

Natomiast ZDM nigdy nie stwierdził, że nie rozpatrzą wniosku ze względu na
brak danych danych zamieszkania (nigdy nie podaję). W piśmie zwrotnym po
prostu jest imiÄ™ i nazwisko, oraz e-mail. --
Pozdor
Myjk

Data: 2015-08-17 09:42:23
Autor: Alf/red/
No i stracilem PJ
W dniu 17.08.2015 o 06:18, Shrek pisze:
Najczę¶ciej zgłaszaj± to jako zatrzymany pojazd. Można wyłaczyć to
ostrzeżenie w opcjach, bo na tej samej wisłostradzie jakie¶ debile
zgłaszaj± "zatrzymane pojazdy" w... zatoczkach do tego przeznaczonych.

Albo "roboty drogowe" dla każdej kupki piasku na poboczu. Wracałem wczoraj i między Łomiankami a tras± AK było ze cztery czy pięć "robót" - oczywi¶cie żadnego robotnika nie widziałem.

--
Alf/red/

Data: 2015-08-25 16:26:51
Autor: masti
No i stracilem PJ
z wrote:

[...]

yansi i Here korzystaj± z OpenStreetMap.
Dokładno¶ć ograniczeń jest taka jak dane wprowadzone na OSM

Czy inne nawigacje (płatne?) maj± tak± funkcjonalno¶ć dobrze działaj±c±?

nie

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lęk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówię. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-09-05 14:57:12
Autor: Alf/red/
No i stracilem PJ
W dniu 25.08.2015 o 18:26, masti pisze:
PS. Here ostrzega o aktualnej dozwolonej prędko¶ci.
>Niestety nie jest w tym dokładna/aktualna.
yansi i Here korzystaj± z OpenStreetMap.
Dokładno¶ć ograniczeń jest taka jak dane wprowadzone na OSM

Here nie korzysta z OSM. Here 'od zawsze' korzysta z własnych map (kiedy¶ pod nazw± Navteq).

--
Alf/red/

Data: 2015-09-05 14:19:23
Autor: masti
No i stracilem PJ
Alf/red/ wrote:

> [...]

Here nie korzysta z OSM. Here 'od zawsze' korzysta z własnych map (kiedy¶ pod nazw± Navteq).

tfu, słusznie. Chyba my¶lałem o czym innym :)

Data: 2015-09-05 12:11:10
Autor: Rafał Grzelak
No i stracilem PJ
z wrote:

Tak OT.
Widz±c jak spisuje się Yanosik czy warto jeszcze kupować CB?
Aplikacja się rozwija. Wczoraj zauważyłem nawet wy¶wietlanie pasów
ruchu.

Ale informacje o korkach to losuje sobie nie wiem skad. Tutaj duzo
pewniejsze sa dane z Google Traffic.

W ogole idealnie byloby miec Yanosika z mapami google-a. Nie, Waze sie
nie nadaje. Wyglada jak aplikacja dla dzieci.

--
Pozdrawiam, Rafał.
rg[na]skrzynka[kropka]pl

Data: 2015-09-06 10:31:53
Autor: jerzu.xyz
No i stracilem PJ
On Sat, 5 Sep 2015 12:11:10 +0000 (UTC), Rafał Grzelak <spam@dupa.com>
wrote:

Ale informacje o korkach to losuje sobie nie wiem skad. Tutaj duzo
pewniejsze sa dane z Google Traffic.

To ja jednak wolę NaviExperta. Bo Google jako¶ mnie ostatnio pchaj± w
korki.

Data: 2015-09-10 10:38:50
Autor: radekp@konto.pl
No i stracilem PJ

wrote:

>Ale informacje o korkach to losuje sobie nie wiem skad. Tutaj duzo
>pewniejsze sa dane z Google Traffic.

Napiszmy tak: dane z Yanosika s± słabe, a dane Google'a to najwyżej nieco mniej
słabe. :)

To ja jednak wolę NaviExperta. Bo Google jako¶ mnie ostatnio pchaj± w
korki.

No, Naviexpert w ogóle jeżeli chodzi o traffic, to nie ma równych sobie.

Data: 2015-09-10 10:34:40
Autor: radekp@konto.pl
No i stracilem PJ
Sun, 16 Aug 2015 14:08:10 +0200, w
<55d07d31$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

> [...]

Tak OT.
Widz±c jak spisuje się Yanosik czy warto jeszcze kupować CB?

Aktualnie na topie jest Rysiek :).
Yanosika mam, ale jest przygotowywany do deinstalacji, bo z każd± kolejn±
wersj± chodzi coraz gorzej.

Aplikacja się rozwija. Wczoraj zauważyłem nawet wy¶wietlanie pasów ruchu.

Yanosik jako nawigacja to raczej pomyłka.

Data: 2015-09-10 10:46:49
Autor: J.F.
No i stracilem PJ
Użytkownik  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:c3g2vatleka0vpno69gng3naonergp3emn@4ax.com...
Sun, 16 Aug 2015 14:08:10 +0200, w
Widz±c jak spisuje się Yanosik czy warto jeszcze kupować CB?
Aktualnie na topie jest Rysiek :).

To ma ciag dalszy - coraz mniej osob bedzie mialo CB.
Choc tirmani to chyba jeszcze dlugo.

[...]

Hm, ja tam nie narzekam. Coraz czesciej daje mu poprowadzic.

J.

Data: 2015-09-10 16:56:17
Autor: Cavallino
No i stracilem PJ
W dniu 10.09.2015 o 10:34, radekp@konto.pl pisze:

Widz±c jak spisuje się Yanosik czy warto jeszcze kupować CB?

Aktualnie na topie jest Rysiek :).

Tzn?

Data: 2015-09-10 20:01:07
Autor: Adam
No i stracilem PJ
W dniu 2015-09-10 o 16:56, Cavallino pisze:
W dniu 10.09.2015 o 10:34, radekp@konto.pl pisze:

Widz±c jak spisuje się Yanosik czy warto jeszcze kupować CB?

Aktualnie na topie jest Rysiek :).

Tzn?

Nie udawaj Kogutka ;)

https://rysiekwidzimisie.pl/

--
Pozdrawiam.

Adam

Data: 2015-09-10 14:56:34
Autor: Zenek Kapelinder
No i stracilem PJ
Mozesz sie odstosunkowac?

Data: 2015-09-10 20:49:21
Autor: Cavallino
No i stracilem PJ
W dniu 10.09.2015 o 20:01, Adam pisze:
[...]

Bez jaj, mam wbudowan± navi, do tego cb, więc chyba mogę nie być na bież±co z jakimi¶ aplikacjami do tego samego celu?

Data: 2015-09-10 10:35:16
Autor: radekp@konto.pl
No i stracilem PJ
Sun, 16 Aug 2015 14:08:10 +0200, w
<55d07d31$0$8387$65785112@news.neostrada.pl>, z <z@z.pl> napisał(-a):

Czy inne nawigacje (płatne?) maj± tak± funkcjonalno¶ć dobrze działaj±c±?

Naviexpert.

Ale każda ma niestety błędy w tym zakresie (działaj± raczej względnie dobrze).

Data: 2015-08-16 16:30:13
Autor: re
No i stracilem PJ

UĹĽytkownik "Pawel "O'Pajak""

[...]
Dokładność pomiaru jest, ale nie musi być prawidłowa identyfikacja. No i nie ma rejestracji. Tą drogą bym poszedł.

Moze to blad, ze przyjalem mandat, sam juz nie wiem, choc przynajmniej
jest tam napisane to 51.
-- -
Przekroczenie ? To dokładność pomiaru dochodzi, czyli nie ma pewnego przekroczenia.

No i stracilem PJ