No i wyruchali Cypr

Data: 2013-03-24 23:32:17
Autor: witek
No i wyruchali Cypr

Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

Kto nastepny?
Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

Data: 2013-03-25 05:55:56
Autor: Kamil Jońca
No i wyruchali Cypr
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> writes:

Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

Erm. Nie żebym jakoś specjalnie brnonił tej decyzji. Ale czy przypadkiem
alternatywą  nie byłaby upadłość i "opodatkowanie" rzędu 90%?
KJ

Do not write below this line.

Data: 2013-03-25 08:39:12
Autor: z
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 05:55, Kamil Jońca pisze:
Erm. Nie żebym jakoś specjalnie brnonił tej decyzji. Ale czy przypadkiem
alternatywą  nie byłaby upadłość i "opodatkowanie" rzędu 90%?

Wczoraj pewien Polak tam mieszkający opowiadał że od 2 lat już się wszystko sypało.
Ja się pytam co robił przez ten czas ichniejszy rząd, co robiły instytucje unijne i inne "wiarygodne" instytucje nadzorujące banki.
A może już przyszła pora przestać na siłę ratować coś co do uratowania nie jest. Może to będzie zdrowsze dla naszych dzieci?
Ale czy ktoś myśli teraz o przyszłości.
"Ważne żeby za naszych rządów nie pierdyknęło"

Data: 2013-03-26 23:18:31
Autor: J.F.
No i wyruchali Cypr
Dnia Mon, 25 Mar 2013 05:55:56 +0100, Kamil Jońca napisał(a):
Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

Erm. Nie żebym jakoś specjalnie brnonił tej decyzji. Ale czy przypadkiem
alternatywą  nie byłaby upadłość i "opodatkowanie" rzędu 90%?

jesli bank uczciwie zarzadzany to niby niekoniecznie - zla sytuacje
powinien zarzad wykryc i zglosic wczesniej, gdzies sie te pieniadze
podzialy, powinno byc sporo splacalnych aktywow i szansa na odzyskanie
sporej czesci wkladow, choc niekoniecznie szybko ..

J.

Data: 2013-03-25 08:13:31
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 05:32, witek pisze:

Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

Kto nastepny?
Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

A co, masz ponad 100 tysięcy euro na lokacie? ;->

Data: 2013-03-25 14:12:16
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 12:18, witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

No to jesteś dziany i cię stać na taki podatek-niespodziankę ;->

Data: 2013-03-25 09:11:23
Autor: Michał Jankowski
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 08:13, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o 15%, straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu, i byłoby git, jak setki razy wcześniej.

Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

   MJ

Data: 2013-03-25 06:19:09
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
Michał Jankowski wrote:
Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

dokładnie.
to jest sztuczny twór utrzymywany sztucznie przy życiu.

Data: 2013-03-25 14:10:34
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 09:11, Michał Jankowski pisze:

[...]

A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni ciułacze.

Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

Ale i nowe rozwiązania.

Data: 2013-03-25 10:09:48
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
Andrzej Lawa wrote:
A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
ciułacze.

Oraz firmy płacące drobnym ciułaczom.

Zresztą tak jak w przypadku Grecji, to jest ratowanie umierającego trupa, zeby się tylko euro nie posypało.

I Grecja i Cypr zbankurutją. To tylko kwestia czasu.

Data: 2013-03-25 20:17:20
Autor: Tomasz Finke
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 14:10, Andrzej Lawa pisze:

A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
ciułacze.

Ale mi "majątki", 100k€ to nieco ponad 4-letnia cypryjska średnia
pensja brutto.  A to dopiero początek:

http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/gieldy;w;europie;zle;przyjely;te;wiadomosc;zanurkowaly,55,0,1275959.html

"Europejskie giełdy straciły impet po wypowiedzi szefa eurogrupy Jeroena Dijsselbloema, który oświadczył, że pakiet pomocowy przyznany Cyprowi może być nowym modelem rozwiązywania problemów sektora bankowego w strefie euro."

WspĂłlna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

Ale i nowe rozwiązania.

To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

T.

Data: 2013-03-25 12:34:34
Autor: Krzysiek
No i wyruchali Cypr
W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 20:17:20 UTC+1 użytkownik Tomasz Finke napisał:

To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa

zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były

bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

Prawde mowiac z dwojga zlego wole ta metode;)

Data: 2013-03-25 21:11:25
Autor: Pan Sowa
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 20:17, Tomasz Finke pisze:
To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

Osobiście wolałbym żeby obywatele Grecji stracili 50% swoich majątków i samodzielnie spłacili swoje długi niż obecne rozwiązanie przez, które każdy z nas dołożył się do tego aby żył im się dwa razy lepiej niż nam.

Mr. Owl

Data: 2013-03-25 13:20:51
Autor: Kris
No i wyruchali Cypr
W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 21:11:25 UTC+1 użytkownik Pan Sowa napisał:

Osobiście wolałbym żeby obywatele Grecji stracili 50% swoich majątków
A co obywatele winni?

Data: 2013-03-25 22:21:59
Autor: Pan Sowa
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 21:20, Kris pisze:
A co obywatele winni?

A co my jesteśmy winni, że musimy spłacać ich (obojętnie czy rządu Grecji czy nie) długi ? W dodatku oni są bogatsi od nas.

Data: 2013-03-26 04:13:04
Autor: Marcepan
No i wyruchali Cypr
"Pan Sowa"
A co my jesteśmy winni, że musimy spłacać ich (obojętnie czy rządu Grecji czy nie) długi ? W dodatku oni są bogatsi od nas.

Bo byłeś na wyborach i wybrałeś ekipę która uchwali podatek pomocowy dla strefy euro. Ratowaliśmy Islandię i Grecję to dlaczego nie Cypr? Poza tym nie patrz na Cypr bo sam jesteś zadłużony po uszy i nic nie robisz by spłacić swoje (czy tam twojego rządu) długi. http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,13599455,Polska_zadluzona_na_814_mld_zl__MF_podalo_dane.html

Data: 2013-03-26 05:09:09
Autor: Kamil Jońca
No i wyruchali Cypr
"Marcepan" <brak@tego.maila> writes:

"Pan Sowa"
A co my jesteśmy winni, że musimy spłacać ich (obojętnie czy rządu
Grecji czy nie) długi ? W dodatku oni są bogatsi od nas.

Bo byłeś na wyborach i wybrałeś ekipę która uchwali podatek pomocowy
A skąd wiesz, że on(a) głosował(a) na "tą" ekipę?

KJ

Lockwood's Long Shot:
The chances of getting eaten up by a lion on Main Street
aren't one in a million, but once would be enough.

Data: 2013-03-26 12:11:02
Autor: animka
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-26 04:13, Marcepan pisze:
"Pan Sowa"
[...]

A prezesi bankĂłw zarabiaja tyle:
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111019/PRZEGLADPRASY/408217416

Dlaczego nie oni pomogą ratować banki? Tylko jeszcze je oskubują?

--
animka

Data: 2013-03-26 15:49:59
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Tue, 26 Mar 2013 04:13:04 +0100
"Marcepan" <brak@tego.maila> wrote:

"Pan Sowa"
> [...]

Bo byłeś na wyborach i wybrałeś ekipę która uchwali podatek pomocowy
dla strefy euro. Ratowaliśmy Islandię i Grecję to dlaczego nie Cypr?

Islandia w przeliczeniu na obywatela jest bogatsza od nas, nie jest w
UE ani w strefie euro, a jej pomoglismy.

Precz z Unia! Precz z preczem!

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptravaler.com

Data: 2013-03-26 07:57:23
Autor: TrzyLinie
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-26 07:49, Tomasz Chmielewski napisał(a):
Precz z Unia! Precz z preczem!

To jest dobre, od tego trzeba zacząć.

--
TrzyLinie

Data: 2013-03-26 04:44:47
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Mon, 25 Mar 2013 20:17:20 +0100
Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]

zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne
były bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

Tzn. jak wlasciwie wyobrazasz sobie armie Cypru oblezajaca Rosje, aby
dorzucila sie 10 mld EUR na ratowanie cypryjskich bankow? O_o

Czy cos innego miales na mysli?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-03-25 20:56:35
Autor: Tomasz Finke
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 20:44, Tomasz Chmielewski pisze:

Czy cos innego miales na mysli?

Tak, poprzednie ~4000 lat europejskiej historii ;-)

T.

Data: 2013-03-26 05:20:54
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Mon, 25 Mar 2013 20:56:35 +0100
Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

W dniu 2013-03-25 20:44, Tomasz Chmielewski pisze:

> Czy cos innego miales na mysli?

Tak, poprzednie ~4000 lat europejskiej historii ;-)

No wiec mamy nowe czasy, parlament Cypru zadecydowal o przepadku
czesci majatku Rosjan trzymajacych swe pieniadze w dwoch z cypryjskich
bankow, choc mogl zadecydowac o przepadku calosci powyzej 100 tys. EUR
- lub, jak bywalo przez poprzednie ~4000 lat - calosci.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-03-26 09:58:31
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Osobnik posiadający mail tom@ict.pwr.wroc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ale i nowe rozwiązania.

To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

Jakby na to nie patrzeć - nic cyprowi nie narzucono.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2013-03-26 10:45:59
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 20:17, Tomasz Finke pisze:

[...]

Tęskno ci do tych czasów?

Data: 2013-03-26 04:00:09
Autor: Marcepan
No i wyruchali Cypr
"Andrzej Lawa"
A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni ciułacze.

Nie? Spróbuj cokolwiek wypłacić.

Data: 2013-03-26 10:52:54
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 04:00, Marcepan pisze:
"Andrzej Lawa"
A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
ciułacze.

Nie? Spróbuj cokolwiek wypłacić.

Primo: nie mieszkam na Cyprze ;->
Secundo: to przejściowe.

Data: 2013-03-25 20:34:58
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Mon, 25 Mar 2013 09:11:23 +0100
Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

> [...]

Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o
15%, straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu, i

A tak drobni ciulacze nie stracili nic (poza nerwami).

Choc ciezko powiedziec, czy to dobrze, czy zle.

Przypominam, ze w przypadku upadku bankow w Europie w ostatnich latach,
ludzie tracili z reguly wszystkie oszczednosci powyzej sumy
gwarantowanej; 25%-40% mozna wiec nazwac bardzo umiarkowana cena jak na
upadlosc cypryjskiego Laiki banku, ktory narobil 25 mld euro dlugu.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptravaler.com

Data: 2013-03-25 12:58:44
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Użytkownik Tomasz Chmielewski tch@nospam.wpkg.org ...

[...]

Własnie tez nie zrozumiałem tej alegorii o tym, ze wspolna waluta zła a gdyby jej nie było, to mieszkancy cypru mieliby tak dobrze.

Choc ciezko powiedziec, czy to dobrze, czy zle.

Uczymy się na błędach.

Dokładnie.

Data: 2013-03-25 14:52:06
Autor: z
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 13:58, Budzik pisze:
Uczymy się na błędach.

Ile można się uczyć na błędach. Co powiesz swoim wnukom jak zapytają Ciebie dlaczego popierałeś w ciemno coś co nie miało podstaw do funkcjonowania i doprowadziłeś swoją biernością kolejne pokolenia do biedy. :-) Komunistyczne finansowe bankructwo ma się znowu powtórzyć?
To już przeżyłem i wystarczy!!!
Tyle było propagandy że instytucje unijne trzymają w ryzach głupie rządy podwładnych państw i zachłannych inwestorów bo nie będą mogli grać na kursach. Jak to będzie pięknie bo wszystkie małe niedogodności przykryje wielka wspólna waluta i płynące z niej świetliste dobro. :-) Żeby to jeszcze tak działało jak powinno. Znaczy te ryzy. Ale to nie działa. Ile trzeba jeszcze nauczek?
Ile trzeba utopić kasy w ratowanie banków które (śmiem powiedzieć już teraz) robią to świadomie i z premedytacją

"Nic się nie stało. Euro nic się nie stało"

Phii... Taka analogia :-)

Wiem. Jutro mamy kolejny mecz i na pewno nam się uda. Kolejne wielkie zwycięstwo przykryje ostatnią nieistotną porażkę. Jest dobrze :-)

Zrzućmy się tylko jeszcze raz jako obywatele bo przecież kryzys i trzeba wspomóc. Żałość!!!

Data: 2013-03-26 23:01:14
Autor: J.F.
No i wyruchali Cypr
Dnia Mon, 25 Mar 2013 09:11:23 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na 25% - 40%

Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o 15%,

Tak jest,

straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu,

A takze ci nie trzymajacy i pracujacy na biezaco.

i byłoby  git, jak setki razy wcześniej.
Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

Z tym ze zdecydowanie dluzej zylismy z pieniadzem zlotym niz papierowym :-)

J.

Data: 2013-03-25 14:09:23
Autor: MK
No i wyruchali Cypr
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> Wrote in message:

A co, masz ponad 100 tysięcy euro na lokacie? ;->

a to tylko z detalicznych sobie biorą? jak pracodawcy zabiorą 40%
 tego co ma na pensje będzie ok?

MK

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-03-26 10:46:44
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 14:09, MK pisze:
[...]

Pracodawcy lokat raczej nie mają.

Data: 2013-03-26 10:51:10
Autor: Piotr Gałka
No i wyruchali Cypr

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:kirqq4$ubp$2node2.news.atman.pl...
a to tylko z detalicznych sobie biorą? jak pracodawcy zabiorą 40%
  tego co ma na pensje będzie ok?

Pracodawcy lokat raczej nie mają.

To z RORów powyżej 100K nie zabierają tylko z lokat ?
P.G.

Data: 2013-03-26 10:59:44
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 10:51, Piotr Gałka pisze:

[...]

Ponoć nie.

Zresztą firmy działające to raczej mają kredyty obrotowe.

Data: 2013-03-26 13:05:13
Autor: ddddddd
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-26 10:59, Andrzej Lawa pisze:
[...]

bez przesady, ja tam malutka firma jestem, ale jak mam środki (nie jest to 100k euro, ale jak na moje zarobki to czasem bardzo dużo) to je trzymam albo na zwykłym koncie, albo na lokacie - żeby choć troszkę procentowały. Jest tak dość często - pracownikowi płacisz po miesiącu, za towar też płacisz później, a w tym czasie pieniądze mogą pracować. Kredytu na bieżącą działalność nie chcę, bo to dodatkowy koszt.
Być może niektóre firmy z kapitałem obrotowym >100k euro nie trzymają pieniędzy na lokacie, ale czasem to tak naprawdę towar na jedną instalację i warto zapłacić za niego w ostatni dzień terminu płatności - szczególnie przy tych kwotach (u dostawcy masz 30 albo i więcej dni nieoprocentowanego kredytu)

Lukasz

Data: 2013-03-26 13:32:41
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 13:05, ddddddd pisze:

Być może niektóre firmy z kapitałem obrotowym >100k euro nie trzymają
pieniędzy na lokacie, ale czasem to tak naprawdę towar na jedną

No raczej nie - bo pieniądze leżące na lokacie i niepracujące to generalnie strata.

Data: 2013-03-26 13:22:18
Autor: ikarek
No i wyruchali Cypr
[...]

Czasem mają. Np. znajomy NZOZ trzyma na lokatach środki
pozwalające na przeżycie 3-6 miesięcy bez finansowania NFZ.

Wynika z tego, że nie warto być zapobiegliwym lub przynajmniej
wykazać sie refleksem i w porę wszystko przepić, wydać na dziwki,
itd. - co kto tam lubi :)

Data: 2013-03-25 09:58:44
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Osobnik posiadający mail witek7205@gazeta.pl.invalid napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

Kto nastepny?
Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

Po kilku wizytach w krajach południowych generalnie nie mam dla nich żalu. Kryzys a tym leniom i tak nie chce się podnieśc z ziemi pieniędzy.

Ale spójrzmy na tę sytuację nieco inaczej:
- oni praktycznie nie płacą podatków (jakieś śmieszne 5%???) więc w sumie teraz zaplacą zaległy za 2 lata - to chyba i tak niewiele
- ponoć wiele tej kasy to jakaś podejrzana kasa z przekrętów
- powyżej 100.000 sprawia, że raczej na chleb nikomu nie zabraknie

Pytanie, co się stanie po opdatkowaniu i otwarciu banków? Wszyscy pójdą wypłacić kasę i system upadnie itak?

--
Pozdrawia... Budzik
Jeżeli nawet OE nie widzi żadnych załączników, to ich nie ma ;)

Data: 2013-03-25 06:21:17
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
Budzik wrote:
[...]

Trafne spostrzeżenia.
To jest po prostu kultura krajów południa.
Jakoś to będzie, a narazie bawmy się.
Tylko Polskę coś pierdyknęło bardziej na północ.

Pytanie, co się stanie po opdatkowaniu i otwarciu banków? Wszyscy pójdą
wypłacić kasę i system upadnie itak?

Sądzę, że limity pozostaną przez długi jeszcze czas.

Data: 2013-03-25 11:28:54
Autor: Liwiusz
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 10:58, Budzik pisze:
- powyżej 100.000 sprawia, że raczej na chleb nikomu nie zabraknie

Gdybym był złośliwy, to życzyłbym Ci, abyś sprzedał mieszkanie, a następnego dnia rząd Ci zajumał 40%, bo śmiałeś mieć na koncie powyżej 100 tysięcy zł. W końcu na chleb i tak będziesz miał.

Albo jeszcze lepiej - parz, jak rząd juma Ci właśnie 40% z dopiero co otrzymanego kredytu.

Kradzieży nie można relatywizować. Okradanie złodzieja jest nadal złodziejstwem i nie jest usprawiedliwione.

--
Liwiusz

Data: 2013-03-25 11:58:44
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Użytkownik Liwiusz lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl ...

[...]

Po pierwsze nie mylmy 100.000 zł z euro.

Albo jeszcze lepiej - parz, jak rząd juma Ci właśnie 40% z dopiero co otrzymanego kredytu.

Kradzieży nie można relatywizować. Okradanie złodzieja jest nadal złodziejstwem i nie jest usprawiedliwione.

Nie twierdzę, że dobrze się stało, czy zeby mi sie to podobało.
Twierdze ze:
- południowcy to lenie
- praktycznie nie płacili podatków, wiec teraz zapłaccili zaległy

Najwyżej kupią sobie gorsze mieszkanie :)

Data: 2013-03-25 14:07:32
Autor: TrzyLinie
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 12:58, Budzik napisał(a):
Nie twierdzę, że dobrze się stało, czy zeby mi sie to podobało.
Twierdze ze:
- południowcy to lenie
- praktycznie nie płacili podatków, wiec teraz zapłaccili zaległy

No i że na chleb nikomu nie zabraknie ;)

--
TrzyLinie

Data: 2013-03-25 14:59:26
Autor: z
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 14:07, TrzyLinie pisze:
[...]

Z dzisiaj.
Najbiedniejsze polskie województwa mają już szansę dogonić średnią za 80 lat. Fajny sprawny mechanizm. Nie ma co. :-)

Niech Cypryjczycy bankrutują bo sobie zasłużyli. Dotacje tym co "gryzą trawę" i jakoś ciągną mimo że sami się w bagno nie pchali.
Znowu piłkarska analogia :-)

Data: 2013-03-26 03:58:02
Autor: Marcepan
No i wyruchali Cypr
"Budzik"
Nie twierdzę, że dobrze się stało, czy zeby mi sie to podobało.
Twierdze ze:
- południowcy to lenie
- praktycznie nie płacili podatków, wiec teraz zapłaccili zaległy

Polska jest zadłużona lekko licząc na 350mln euro. Co robisz by to spłacić i kiedy to oddasz, leniu?

Data: 2013-03-25 22:41:43
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
Marcepan wrote:
"Budzik"
[...]

co raz wiecej podatkow płacę.
Co prawda mam wrażenie, że zamiast na spłatę idą na zupełnie coś innego.

To akurat można zmienić przy wyborach, w co jednak nie wierzę, bo ten naród już od średniowiecza, jak głupi był, tak głupim pozostanie.

Data: 2013-03-26 13:29:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"witek" kir59p$dds$1@dont-email.me

Polska jest zadłużona lekko licząc na 350mln euro.
Co robisz by to spłacić i kiedy to oddasz, leniu?

350 mln? Czyli 10 euro na łebka?

co raz wiecej podatkow płacę.
Co prawda mam wrażenie, że zamiast na spłatę idą na zupełnie coś innego.

Nie idą, ale są zabierane -- na Przykład marszałek Ewa Kopacz
uznała, że dobrze pracuje i wzięła sobie chyba 40 tysięcy plnów
w formie nagrody. :)

To akurat można zmienić przy wyborach,

Nie można -- Polacy są zbyt durnowaci, aby to zmienić. :)

w co jednak nie wierzę,

:)

bo ten naród już od średniowiecza, jak głupi był, tak głupim pozostanie.

O ile w ogóle pozostanie.

-=-

Mądrych (Moczulskiego czy Korwina) uznają za głupców, zaś biskupów
(morderców, gwałcicieli, złodziei) wychwalają pod niebiosa. :)

Data: 2013-03-26 13:31:59
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Eneuel Leszek Ciszewski" kis4b6$862$2@node2.news.atman.pl

[...]

Czyli akurat tyle, ile przypada długu na jednego Polaka. :)

Data: 2013-03-26 10:25:57
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Osobnik posiadający mail brak@tego.maila napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

"Budzik"
[...]

pracuje, podnosze każdy grosz z ulicy a nie tak jak południowcy:
- tera nie
- tera sjesta
- tera nie sprzedam

Nie to nie. --
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2013-03-26 13:07:24
Autor: ddddddd
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-26 11:25, Budzik pisze:

Polska jest zadłużona lekko licząc na 350mln euro. Co robisz by to
spłacić i kiedy to oddasz, leniu?

pracuje, podnosze każdy grosz z ulicy a nie tak jak południowcy

coś słabo podnosisz, bo zadłużenie coraz większe...

Lukasz

Data: 2013-03-26 14:57:06
Autor: m
No i wyruchali Cypr
On 26.03.2013 11:25, Budzik wrote:
> [...]

>  "Budzik"
>
>  Polska jest zadłużona lekko licząc na 350mln euro. Co robisz by to

Podnoszenie każdego grosza nie ma sensu, bo często podczas jego podnoszenia z kieszeni wypadnie dycha.

p. m.

Data: 2013-03-26 09:00:10
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
m wrote:
> [...]

>  spłacić i kiedy to oddasz, leniu?

pracuje, podnosze każdy grosz z ulic

Podnoszenie każdego grosza nie ma sensu, bo często podczas jego

i o to chodzi.
ktoś te dychy musi podnieść

Data: 2013-03-26 15:04:22
Autor: m
No i wyruchali Cypr
On 26.03.2013 15:00, witek wrote:

pracuje, podnosze każdy grosz z ulic

Podnoszenie każdego grosza nie ma sensu, bo często podczas jego
podnoszenia z kieszeni wypadnie dycha.

i o to chodzi.
ktoś te dychy musi podnieść

A temu kto się podnosi po każdą dychę, wypadnie setka.

Ktoś tam się schyli po setkę, wypadnie mu tysiąc ... taka hierarchia dusigroszy :).

p. m.

Data: 2013-03-26 09:19:07
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
m wrote:
[...]

Nie, ten kto podnosi dychy portfel trzyma dobrze zamknięty.

Data: 2013-03-26 15:31:36
Autor: TrzyLinie
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-26 15:04, m napisał(a):
[...]

Dusigrosz nic nie podnosi, on nic nie wypuszcza :)

--
TrzyLinie

Data: 2013-03-26 17:02:38
Autor: Crimi
No i wyruchali Cypr
On 2013-03-26 15:31, TrzyLinie wrote:
W dniu 2013-03-26 15:04, m napisał(a):

    Jak wypuścisz złotówkę z ręki to ona już do Ciebie nie wróci.

Data: 2013-03-27 00:55:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Crimi" kisgqv$knp$1@node2.news.atman.pl

   Jak wypuścisz złotówkę z ręki to ona już do Ciebie nie wróci.

Ja często znajduję szmal (i metalowy, i papierowy) na ulicach. :)
I nie jest prawdą, że chodzę ze spuszczoną głową. :) I NIGDY nie
proszę Boga w modlitwach o znalezienie szmalu -- gdyż wiem, że
jeśli ja znajdę, to ktoś inny straci...

Data: 2013-03-27 00:52:10
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"m" 5151a932$0$26700$65785112@news.neostrada.pl

Podnoszenie każdego grosza nie ma sensu, bo często podczas jego podnoszenia z kieszeni wypadnie dycha.

Ja raz za razem znajduję monety w wózku zakupowym. :)
Niedawno znalazłem żeton. Dziś znalazłem złotówkę po
tym, jak długo, namiętnie, z apetytem i pod czujnym
okiem dybałem na kasetki szafek sklepowych... Szafki
sobie darowałem, ale szybkim ruchem ręki sięgnąłem
po czającą się w wózku złotówkę...

[ciekawe, czy mam płacić od tego podatki...]

Zakupy na 10 pln, złotówka keszbeku wózkowego... ;)

W białostockiej Białej jest pułapka, w którą wjeżdżają wózki
ze złotówkami. Ludziska nie mogąc zjechać wózkiem w dół,
zostawiają go razem ze złotówką. :) Tych złotówek nie
zabieram -- nie chcę żerować na czyimś kalectwie, gdyż
sam mam uszkodzony kręgosłup...

-=-

Grosze walające się na ziemi -- podnoszę, choć mam dziurawą kieszeń w kożuchu. :)

Data: 2013-03-26 10:54:43
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 03:58, Marcepan pisze:
"Budzik"
[...]

Mi możesz zabrać połowę każdej mojej lokaty powyżej 100 tysięcy euro.

Data: 2013-03-26 10:25:57
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Osobnik posiadający mail alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

no w sumie też się mogę zgodzić :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,

Data: 2013-03-26 13:27:16
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Budzik" 26032013.7C8973D2@budzik61.poznan.pl

Mi możesz zabrać połowę każdej mojej lokaty powyżej 100 tysięcy euro.

:)
no w sumie też się mogę zgodzić :)

Dlaczego nie całość? ;)

Data: 2013-03-26 15:58:31
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Osobnik posiadający mail prosze@czytac.fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Mi możesz zabrać połowę każdej mojej lokaty powyżej 100 tysięcy euro.

:)
no w sumie też się mogę zgodzić :)

Dlaczego nie całość? ;)

bo to źle brzmi! :)
całości nie oddam!

--
Pozdrawia... Budzik
"Ludzie nie mają problemów, tylko sobie sami je stwarzają"

Data: 2013-03-27 00:45:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Budzik" 26032013.69ABB4E7@budzik61.poznan.pl

no w sumie też się mogę zgodzić :)

Dlaczego nie całość? ;)

bo to źle brzmi! :)
całości nie oddam!

Ja na razie mogę oddać. ;)

-=-

Polacy stracili na bursztynowym złocie i tracą wciąż na nieruchomościach;
ja nowym samochodem nie jeździłem (29 tysięcy km w 50 miesięcy; w 2000
roku jeździłem starym samochodem tysiąc km tygodniowo) z powodu chorób,
więc tracę; Cypryjczycy tracą oszczędności; Grecy tracą, choć zyskują;
Niemcy (ratując Grecję) tracą; wielu dopłaca do Unii Europejskiej...

Mam zatem pytanie -- co dzieje się z tymi pieniędzmi? ;)

[Kościoły stale bogacą się, ale ja nie o tym... Ewa
Kopacz także wzbogaciła się, ale i nie o niej myślę...]

Data: 2013-03-28 00:17:21
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 27.03.2013 00:45, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Polacy stracili na bursztynowym złocie

Powiedzmy: pazerni idioci.

i tracą wciąż na nieruchomościach;

To zależy czy nieruchomość traktujesz jako lokatę czy jako narzędzie (hala produkcyjna lub miejsce zamieszkania). I nawet jeśli to jest lokata, to zależy kiedy kupiłeś i kiedy planujesz sprzedać.

Ja tam jestem mocno do przodu nawet gdyby nie był to mój własny dom :)

[ciach]

Mam zatem pytanie -- co dzieje się z tymi pieniędzmi? ;)

Pieniądze to fikcja... czy może raczej fikcyjne jest ich abstrakcyjna rola jako wartości samej w sobie.

Pieniądze we współczesnym świecie to narzędzie - głównie do rozdzielania zasobów w sposób do przełknięcia dla społeczeństwa.

Data: 2013-03-27 18:25:12
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
Andrzej Lawa wrote:
Pieniądze we współczesnym świecie to narzędzie - głównie do rozdzielania
zasobów w sposób do przełknięcia dla społeczeństwa.

dokładnie tak.

trzymanie pieniedzy nie ma sensu.
Można nimi ewentualnie grać.

Data: 2013-03-28 01:51:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"witek" kivv0n$skt$12@dont-email.me

[...]

Nie trzymaj zatem, ale wydaj/zagraj, idąc z pracy/banku do domu. ;)
A w domu -- poproś o dofinansowanie, gdy żona spyta cię, gdzie są
bułki, które miałeś kupić. :)

-=-

Kretyńskie podejście -- 'pieniądze nie są do trzymania'!
Zatem do czego one są? Niech pracodawca wypłaci Ci wynagrodzenie
za Twoją pracę siedzeniem samochodu, kilkoma bochenkami chleba,
kilkoma litrami mleka itd... Za miesiąc wypłaci Ci inną częścią
samochodu, może zmieni Ci jadłospis...

Jak zamierzasz żyć, nie trzymając pieniędzy?
Chyba tylko tak -- dziś wydębisz u żyda chleb na
krechę a gdy dostaniesz pensję, ów żyd zajmie Ci
konto, na które wpływa wynagrodzenie. :)

-=-

Właśnie pieniądze służą do trzymania, Natomiast należy się zastanowić,
czy trzymać je miesiąc (do kolejnej wypłaty) czy trzymać do osiągnięcia
celu (zgromadzić tyle, aby kupić samochód, telewizora lub dom) czy może
gromadzić na czarną godzinę... Z punktu widzenia państwa -- najlepiej,
gdy ludzie kupują na kredyt zaciągany w banku badającym zdolność kredytową.

Ale tak żyją tylko ci, którzy mają stałe dochody, są ustabilizowani i stale
im przybywa tak, że opłaca się im zaciąganie kredytu. Dziś zarabiam 100 pozłotek,
za rok 130 tychże. Dziś zaciągam kredyt w banku -- 100 pozłotek, czyli jedną
pensję miesięczną. Za rok kredyt spłacam z odsetkami i prowizjami -- razem
120 pozłotek. Zatem bank zarabia -- 20 pozlotek, ale ja nie tracę, gdyż
spłacam niecałą miesięczną pensję, a brałem całą. :)

Tak jednak w Polsce obecnej nie jest.

 () wysokie bezrobocie
 () niepewna praca/płaca
 () stosunkowo wysokie koszty pozyskania kredytu

Gdy przed laty rocznie trzeba było dać tysiąc % odsetek, ale pensja
rosła w ciągu roku pięćdziesięciokrotnie, :) kredyty były opłacalne. :)
Co z tego, że PeKaO za jeden dzień kredytowania mnie zabrała mi 10%,
skoro ja w tym dniu zarobiłem tysiąc %? :) Miałem w dupie to, co mi
bank pobrał. :)

Ale dziś, szaraczki, jest inaczej. Dziś provident zabiera ponad 100%
a Wasze zarobki nie rosną wcale tak szybko. A gdy jeden bogaci się
przy biednieniu innego, dochodzi do krachu.

-==-

Wy zaś, nie myślicie, ale naśladujecie, co czasami ;) daje złe efekty.
Jeśli te złe efekty widać natychmiast - być może powstrzymacie się, ale
jeśli te efekty zobaczycie po wielu latach, po pierwsze nie załapiecie,
dlaczego jest źle, po zerowe nie zechcecie uwierzyć, że cierpicie
z powodu waszego błędu (waszej głupoty) co w efekcie doprowadzi was
do wyjścia na ulice i krzyczenia:

 () precz z komuną
 () żądamy większych wiśni i segregacji orzechów takiej,
    aby wykluczyć orzechy puste; ideałem byłyby orzechy
    bez łupin!
 () koniec z samowolą telewizji liczbowej
 () niech żyje Czech Pędziwiatr

-=-

Zawsze było tak, że debil miał gorsze efekty od człowieka mądrego,
ale że mądry był zwykle cichy i spokojny (zazwyczaj trzeba wybierać
pomiędzy pracą -- i manifestacjami czy dywagacjami) a debil głośny,
debil wprowadzał wyrównania, reformy, opodatkowania bogaczy itd...
(w odpowiedzi -- mądrzy ludzie poprzysięgali niewspieranie debili)

Dlaczego, mówi pijak do narkomana, my musimy żyć biednie, gdy
bogacz zgromadził na swych kontach forsę?! Ćpun czy pijak nie
pomyśli -- dlatego, że ów ,,bogacz'' żył rozsądnie, ale doszuka
się niesprawiedliwości dziejowej.

Pieniędzy, drogie dzieciaczki, brakuje na świcie z powodu
niegospodarności przygłupów i spychania mądrych ludzi do
rynsztoka. :) Odpowiedzią na kryzysy często bywają rewolucje
i wojny (wywoływane żądaniami przygłupów), konsekwencją
których jest obniżenie poziomu życia i obniżenie poziomu
dążeń/pragnień/oczekiwań społecznych. :)

-=-

Ja, będąc parownikiem uczelni państwowej, Wasze (podatników) pieniądze
oszczędzałem przed marnowaniem, zaś Kopania -- kradł. Skoro pozbyliście
się mnie a wynieśliście pod niebiosa Kopanię -- pieniędzy musi brakować
a Wy musicie pokryć koszty utrzymania debila. :) Musicie też pokryć
koszty utrzymania masy ludzi, którym ja płaciłem (zwykle zdecydowanie
za dużo) za korzystanie z ich usług -- de facto za to, że nic nie robili. :)
Możecie całować się w wasze dupy -- ale człowiek z uszkodzeniami kręgosłupa
(czyli ja) choćbyście się zesrali ze złości lub z bólu, nie da wam pieniędzy
zbyt wiele nawet na torturach.

-=-

Pieniądze właśnie są do trzymania. Są obligacją państwową a państwo
jest społeczną instytucją uznaną powszechnie (acz nie zawsze słusznie)
za wiarygodną; są gwarancją zapłaty za pracę. Pracujemy stale, zaś wydajemy
raczej rzadko. Ponadto pracodawca nie może nam płacić bułkami, masłem,
częściami samochodowymi, cegłami na dom itd... Zatem pieniądze musimy
jakoś gromadzić, czyli trzymać. :) Mając jakoś ustabilizowane życie
(na przykład comiesięczną pensję) możemy zaciągać kredyty, ale
i wówczas musimy pieniądze przetrzymywać jakiś czas. :)

Gdy państwo staje się niewiarygodne, ludzie gromadzą nie pieniądze,
ale -- nieruchomości, samochody, dzieła sztuki, metale wartościowe
czy kosztowności... Słowem coś, co można w razie potrzeby zamienić
na ,,powszechny chleb'' z Ojcze nasz. Bywa i tak, że obywatele
jakiegoś państwa przechowują pieniądze innego państwa -- przykładowo
dolary USA czy marki RFN w PRLi. :)

Nawet państwa (biorące przecież kredyty -- w komercyjnych bankach
czy bezpośrednio u obywateli) przechowują pieniądze czy kruszce...

-=-

A teraz pytanie -- po co są deficyty budżetowe? Są, bo nie wyszło inaczej?
Nie. Są -- a gdyby ich nie było, znaczyłoby to, że państwo zabrało zbyt
wiele w podatkach? Blisko. :) Deficyty budżetowe nie są błędem w pracy,
ale są celem zamierzonym. Są opłacalne dla społeczeństw z wielu powodów,
choć obsługa kredytu kosztuje a płacą za tę obsługę właśnie społeczeństwa.

-=-

Pieniądze nie są narzędziem rozdziału dóbr. Są ekwiwalentem ludzkiej pracy!
[a dla mnie -- są najwierniejszy przyjacielem]

Data: 2013-03-28 08:22:15
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 28.03.2013 01:51, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Ewidentnie nie zrozumiałeś. Granie pieniędzmi w omawianym kontekście to zmuszanie ich do pracy - inwestycje w coś dochodowego, spekulacje finansowe. Pewnie, niesie to ze sobą pewne ryzyko, ale każdy biznes to ryzyko. Pieniądze mają pracować - mają stanowić smar dla gospodarki, żeby ta się rozwijała.

[ciach majaczenia]

Pieniędzy, drogie dzieciaczki, brakuje na świcie z powodu
niegospodarności przygłupów i spychania mądrych ludzi do

Pieniędzy nie brakuje, bo w każdej chwili można ich naprodukować ile kto chce.

Braki dotyczą tylko realnych zasobów, jak np. energia, miejsce czy żywność.

[ciach]

Pieniądze nie są narzędziem rozdziału dóbr. Są ekwiwalentem ludzkiej pracy!
[a dla mnie -- są najwierniejszy przyjacielem]

Smutne.

Data: 2013-03-29 20:00:24
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Lawa" kj0r38$9rp$1@node1.news.atman.pl

[...]

Nie brakuje żywności -- przynajmniej w Europie, a o niej tu mówimy.
Co do smaru -- naprodukuj i posmaruj. ;) Ale może ogranicz się do swego kraju. ;)

Data: 2013-03-29 22:19:02
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 29.03.2013 20:00, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Braki dotyczą tylko realnych zasobów, jak np. energia, miejsce czy
żywność.

Nie brakuje żywności -- przynajmniej w Europie, a o niej tu mówimy.

"dotyczy" <> "aktualnie występuje"

Co do smaru -- naprodukuj i posmaruj. ;)

Toteż banki centralne produkują. Mi nie wolno ;-P

Ale może ogranicz się do swego
kraju. ;)

Dlaczego? Układ izolowany jest nieoptymalny (patrz: Korea Pn.).

Globalna współpraca to jedyny sensowny kurs na przyszłość.

Data: 2013-03-30 08:36:33
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Fri, 29 Mar 2013 20:00:24 +0100
"Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console> wrote:

> [...]

> żywność.

Nie brakuje żywności -- przynajmniej w Europie, a o niej tu mówimy.

Mowisz o zdrowej swojskiej zywnosci, tzn. soli wypadowej i miesie z
padliny?

--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org

Data: 2013-03-30 14:40:21
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 30.03.2013 00:36, Tomasz Chmielewski pisze:

Nie brakuje żywności -- przynajmniej w Europie, a o niej tu mówimy.

Mowisz o zdrowej swojskiej zywnosci, tzn. soli wypadowej i miesie z
padliny?

Mięso z padliny to konsekwencja ludzkiej bezmyślności - chcą jeść mięso i żeby było tanie. A mięso powinno być luksusem!

I dobre mięso faktycznie jest ;)

Z ciekawostek: kiedyś w Realu widziałem mięsne salami za 11zł/kg. Na sąsiednim regale było sojowe. Po około 60zł/kg.

Nawet biorąc pod uwagę, że takie przetwory sojowe mają cholernie zawyżoną cenę, to jak niskiej jakości musiało być to mięsne salami, hmm?

Data: 2013-04-02 17:21:04
Autor: Robert Tomasik
No i wyruchali Cypr
Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa.news@lechistan.com> napisał w wiadomości news:kj6q05$gm1$2node1.news.atman.pl...
[...]

Ceny równoważy rynek. Tylko sprzedaż mięsa zafałszowanego jest po prostu czystym oszustwem. Słowem się nie odezwałbym, jakby na półce leżała droga i tania wędlina. Przy tej taniej byłoby wypisane, co w niej jest i mozesz sobie wybrać. No ale tutaj mamy sytuację, gdy nie masz wyboru. Co więcej problemem jest dysproporcja w naszych zdolnościach nabywczych i zagranicy tej najbliższej. Sporo naszej wędliny idzie za granicę, bo tam są wyższe ceny. Ale tam się pilnuje jakości. Jak nasi spróbowali wepchnąć koninę zamiast wołowiny, to szybciutko się z tego chryja zrobiła. Gdyby  nie to, to nadal byśmy nie wiedząc nawet jedli koninę jako wołowinę, bo nie widzę powodu, by sądzić, ze skoro za granicą się pojawiła, to nie było jej w krajowych towarach. Tyle, że u nas nikt badań nigdy nie robił.

Data: 2013-04-02 17:56:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Robert Tomasik" 515af82c$0$1224$65785112@news.neostrada.pl

krajowych towarach. Tyle, że u nas nikt badań nigdy nie robił.

Solony interes kwitł (solił?) wiele lat a i po wykryciu
(ktoś z innym kimś nie podzielił się należycie?) uznano,
że nic złego nie stało się. :)

Data: 2013-04-03 09:03:17
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 02.04.2013 17:21, Robert Tomasik pisze:

Nawet biorąc pod uwagę, że takie przetwory sojowe mają cholernie
zawyżoną cenę, to jak niskiej jakości musiało być to mięsne salami, hmm?

Ceny równoważy rynek.

Poniekąd.

[...]

Ludzie i tak by pewnie nie zrozumieli...

Poza tym chyba zauważyłeś, że ludzie chcą mieć tanio i chcą być przekonani, że za tę niską cenę dostają wysoką jakość ;)

[ciach]

[...]

Swoją drogą nie wiem skąd ten problem z koniną... Jakaś toksyczna czy co? Fakt, że powinno być oznaczone, ale co za różnica, skoro ludziom smakowało?

Data: 2013-04-03 02:19:35
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
Andrzej Lawa wrote:
Swoją drogą nie wiem skąd ten problem z koniną... Jakaś toksyczna czy
co? Fakt, że powinno być oznaczone, ale co za różnica, skoro ludziom
smakowało?

właśnie o to oznaczenie chodzi.

Ludzie nie lubią jak czegoś nie wiedzą. Nawet jak to jest dla nich nieistotne.

Data: 2013-04-03 11:16:00
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 03.04.2013 09:19, witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

Może tak: nie lubią dowiadywać się, że czegoś nie wiedzieli ;)

Gdyby nie wyszło to na jaw pewnie nadal by się zajadali tą "pyszną wołowinką" ;)

Aczkolwiek zgoda, że skład powinien być podawany. Albo też powinno być sprzedawane jako "mięso"... mniejsza z tym jakie ;)

Data: 2013-04-03 16:43:25
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Wed, 03 Apr 2013 02:19:35 -0500
witek <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote:

Andrzej Lawa wrote:
> [...]

właśnie o to oznaczenie chodzi.

Ludzie nie lubią jak czegoś nie wiedzą. Nawet jak to jest dla nich nieistotne.

A idac dalej - co to za roznica, czy swojskie mieso bywa wyprodukowane z
padliny czy nie, skoro ludzie kupuja i najwyrazniej im smakuje?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-04-03 11:19:19
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 03.04.2013 09:43, Tomasz Chmielewski pisze:

[...]

Najwyraźniej dla konsumentów nie miało to znaczenia skoro jedli ;->

Mnie od "popularnego" mięsa już dawno odrzucało i w sumie od jakichś 20 lat jestem "prawie wegetarianinem" (tzn. mięsa nie jadam i nie potrzebuję, ale jak kiedyś kot upolował i przyniósł ładną kuropatwę... to w potrawce było lepsze od sklepowego drobiu, chociaż tak się odzwyczaiłem od mięsa, że było dla mnie za tłuste).

Data: 2013-04-03 14:58:10
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
[...]

chodzi zapewne o to, ze dobrej koniny wkładać się nie opłacało, bo jest droższa od wołowiny i praktycznie cała idzie na zachód i na południe Europy.
Pytanie, wiec co to za konina była...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2013-04-03 19:59:40
Autor: Robert Tomasik
No i wyruchali Cypr
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:03042013.7A393FEFbudzik61.poznan.pl...
[...]

Nie wnikając w szczegóły był moment, że była masa dobre jakościowo koniny w cenie 1/4 normalnej ceny :-)

Data: 2013-04-03 23:58:18
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Osobnik posiadający mail robert.tomasik@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie wnikając w szczegóły był moment, że była masa dobre jakościowo
koniny w cenie 1/4 normalnej ceny :-)
az boje sie zapytać. --
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?
Udawaj drukarke.

Data: 2013-04-04 07:24:26
Autor: Robert Tomasik
No i wyruchali Cypr
Użytkownik "Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w wiadomości news:04042013.2C972E76budzik61.poznan.pl...
Osobnik posiadający mail robert.tomasik@gazeta.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Nie wnikając w szczegóły był moment, że była masa dobre jakościowo
koniny w cenie 1/4 normalnej ceny :-)

az boje sie zapytać.

Szczegółów podać nie mogę, ale powód był trywilny, legalny i w żaden sposób nie powodujący, że to mięso było gorsze jakościowo czy w jakikolwiek sposób złego gatunku. Po prostu wzrosła gdzieś tam podaż, przy braku skoku popytu :-)

Data: 2013-04-03 16:45:58
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Wed, 03 Apr 2013 09:03:17 +0200
> [...]

Poza tym chyba zauważyłeś, że ludzie chcą mieć tanio i chcą być przekonani, że za tę niską cenę dostają wysoką jakość ;)

Niestety rynek jest tak przesiakniety cwaniakami/oszustwami, ze i za
wysoka cene mozesz sie najesc tej samej padliny.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-04-03 11:14:02
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 03.04.2013 09:45, Tomasz Chmielewski pisze:

[...]

Też prawda. To jest pułapka na tych, co kierują się wyłącznie ceną ;)

Data: 2013-04-02 17:46:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Tomasz Chmielewski" 20130330083633.4abb4c86@nospam.wpkg.org

Nie brakuje żywności -- przynajmniej w Europie, a o niej tu mówimy.

: Mowisz o zdrowej swojskiej zywnosci, tzn. soli wypadowej i miesie z padliny?

Mleko nie ma konserwantów -- a jednak nie psuje się przechowywane przez
kilka tygodni (pasteryzacja) lub nawet miesięcy (UHT) zatem IMO nie jest złe.

Sporo jedzenia taniego ,,zawdzięczamy'' taniej sile roboczej napływającej
z innych krajów -- ta siła nierzadko pracuje w makabrycznie złych warunkach,
aby być siłą tanią.

Końska padlina sprzedawana w UK jako wolowina pochodziła ponoć z Polski.

Poza kręgosłupem i alergią nie mam problemów zdrowotnych -- zatem żywność
w Polsce IMO nie jest zła.

Data: 2013-03-28 08:39:20
Autor: Andrzej Kubiak
No i wyruchali Cypr
Dnia Wed, 27 Mar 2013 18:25:12 -0500, witek napisał(a):

trzymanie pieniedzy nie ma sensu.
Można nimi ewentualnie grać.

To może być niepopularny pogląd na grupie podniecającej się 6% rocznie.

AK

Data: 2013-03-28 10:27:36
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 28.03.2013 08:39, Andrzej Kubiak pisze:
Dnia Wed, 27 Mar 2013 18:25:12 -0500, witek napisał(a):

trzymanie pieniedzy nie ma sensu.
Można nimi ewentualnie grać.

To może być niepopularny pogląd na grupie podniecającej się 6% rocznie.

I właśnie dlatego dobrze, że złoto nie jest podstawą waluty.

Inaczej tego typu ludzie mając możliwość usypaliby sobie taki kopczyk złota który leżałby bezużytecznie a oni by cię głupio cieszyli, że im wartość tego złota rośnie.

Data: 2013-03-28 19:45:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Kubiak" 14anct8rnboee$.8bk9a6f1d4rn$.dlg@40tude.net

trzymanie pieniedzy nie ma sensu.
Można nimi ewentualnie grać.

To może być niepopularny pogląd na grupie podniecającej się 6% rocznie.

Ile zarobili ci, którzy grali w złote karty z bursztynowym Plichtą?

A ile ci, którzy odkładali na emeryturach innych niż keszbeczne karty w Auchan?
Ile zarobili przeciętni gracze giełdowi?

Zawsze wygra ten, kto rozumie mechanizmy gry.
Dziś jakiś urząd nałoży na TP SA wysoką karę,
przez co akcje tej firmy pójdą w dół, lecz jutro
jakiś sąd wyrok ów uchyli, przez co TP SA nabierze
na swej wartości. Zyska ten, kto w odpowiednim
momencie kupił od tego, kto sprzedał w panice...

Wygra także Fiskus, o ile zyski z akcji są opodatkowane,
a tym bardziej wówczas, gdy sam ruch giełdowy jest opodatkowany.

Zyska posiadacz szklanej kuli [najlepiej, gdy to szkło
organiczne -- pleksiglas, polietylen, poliwęglan...]
znającej zamiary urzędników i niezawisłych sądów.

 -- Mamo, dlaczego mówimy że sądy są niezawisłe?
 -- Bo sędziowie nie wiszą na szubienicach.
 -- A dlaczego nie wiszą?
 -- Bo wiedzą, jaki wyrok wydać, aby nie zawisnąć.

Jeśli jednak ktoś nie ma magicznej kuli [nie ma nikogo
wśród sędziów czy urzędników] raczej ogranicza się do
gry w 6%, a nawet w 3%... Bank, pożyczając komuś nasz
szmal, raczej zarobi, choćby pożyczkobiorcy nie udało
się zarobić na pokrycie kosztów obsługi kredytu.

-=-

Przez wiele lat Polacy (Hiszpanie i inni też) grali -- kupowali
nieruchomość (niekoniecznie tanio) czekali i sprzedawali ją
z zyskiem... Była to swoista piramida finansowa, która musiała
pewnego dnia [lub nawet nocy] upaść tak, jak upada każda piramida
finansowa... Ja nie zagrałem -- nie miałem albowiem czym zagrać.

Data: 2013-03-28 20:08:38
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 28.03.2013 19:45, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Ile zarobili ci, którzy grali w złote karty z bursztynowym Plichtą?

Tyle, ile zasłużyli ;->

[ciach]

Zawsze wygra ten, kto rozumie mechanizmy gry.

Brawo. Odkryłeś oczywistą oczywistość ;->

Well.. duh!

http://www.youtube.com/watch?v=deEBpUcD89Q

Data: 2013-03-29 01:47:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Lawa" kj24fm$mml$1@node1.news.atman.pl

Ile zarobili ci, którzy grali w złote karty z bursztynowym Plichtą?

Tyle, ile zasłużyli ;->

Boże wszechmogący, który potrafisz ukarać mych wrogów tak,
że mnie aż zwija z bólu, że aż niemal wymiotuję, że aż niemal
z żalem chcę zwrócić się do Ciebie słowami jakimiś takimi:
,,czy musiałeś być aż tak okrutny?''... Przyjmij Boże moje
podziękowanie za dar, jakim jest ta grupa, która mnie odwiodła
(nie chcę sprawdzać, kto konkretnie był tą osobą) od pomysłu
ulokowania części mych oszczędności (krok po kroku bym wpłacił
wszystko?...) do bursztynowego pozłotka Marcina Plichty...

Gdy ,,opuszczałem'' mój świat, podarowano mi słowa: ,,tam,
dokąd pójdziesz, zanim :) pójdziesz, wyrosną kwiaty i zagra
muzyka; wszędzie uzyskasz potrzebną ci pomoc -- niczego ci
nie zabraknie...''. Fakt słusznego i skutecznego ostrzeżenia
mnie przed Plichtą jest dla mnie potwierdzeniem Opatrzności
Boskiej i tego, że ta grupa jest dobrym miejscem, skoro
mnie odwiodła od złego i pozwoliła mi na zarobienie
wisienek i orzeszków...

Wszelkie powodzenia krzepią ducha, zaś niepowodzenia -- łamią go.
Choćbyśmy tracili niewiele i jakoś sobie odbijali straty, każda
strata jest ciosem nie tylko fizycznym czy finansowym, ale także
ciosem moralnym, łamiącym na duchu, osłabiającym, rozbijającym,
budzącym zwątpienie i odbierającym chęć do życia... Zatem dobrze
jest żyć wśród tych, którzy na czas ostrzegą skutecznie i nie
pozwala na głupie manewry, których efektem jest strata...

Wynagródź, proszę, mych pomocników, zaś wrogów mych wytrać.
Obdarz swymi łaskami tych, którzy mnie kochają i wyniszczeniem
tych, którzy mnie świadomie prowadzą na manowce i zatracenie.
I prowadź moje życie tak, aby moi wrogowie byli zarazem i Twoimi
wrogami a moi przyjaciele byli przyjaciółmi Twoimi -- po co mam
stawiać Cię w trudnej sytuacji?...

[teraz sobie pociachaj!]

[ciach]

Zawsze wygra ten, kto rozumie mechanizmy gry.

Brawo. Odkryłeś oczywistą oczywistość ;->

Ja nie znam zasad [niemiłosnych] gier giełdowych, :)
dlatego nie gram w tego rodzaju gry. Zazwyczaj nie chwytam
się tego, czego nie rozumiem (czasami mogę myśleć, że coś
rozumiem, podczas gdy nie rozumiem -- ale to inna sprawa)
i nigdy nie potrafiłem radzić sobie na giełdzie. Umiałem
kupić coś, aby sprzedać -- to prawda, ale nie umiałem
kupić czegoś tak, aby używać i sprzedać rozsądnie,
dlatego z reguły każdą kupiona rzecz zużywałem do końca. :)

Umiałem kupić komputer (czy program komputerowy) tak, aby
z zyskiem sprzedać, ale tylko dlatego umiałem, że najpierw
sprzedawałem, a dopiero później kupowałem -- zazwyczaj bez
uruchamiania swoich pieniędzy. :)

[...]

Nie znam angielskiego aż tak dobrze, aby to rozumieć. :)
Ale może spróbuję coś pojąć...

Data: 2013-03-29 11:41:01
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 29.03.2013 01:47, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

"Andrzej Lawa" kj24fm$mml$1@node1.news.atman.pl

Ile zarobili ci, którzy grali w złote karty z bursztynowym Plichtą?

Tyle, ile zasłużyli ;->

[ciach nawiedzony bełkot]

A bez metafor?

[ciach]

Zawsze wygra ten, kto rozumie mechanizmy gry.

Brawo. Odkryłeś oczywistą oczywistość ;->

Ja nie znam zasad [niemiłosnych] gier giełdowych, :)
dlatego nie gram w tego rodzaju gry. Zazwyczaj nie chwytam

I bardzo dobrze.

[ciach]

Data: 2013-03-25 20:17:53
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Mon, 25 Mar 2013 11:28:54 +0100
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Kradzieży nie można relatywizować. Okradanie złodzieja jest nadal złodziejstwem i nie jest usprawiedliwione.

Niedawno na Litwie upadl bank, Ukio Bankas.

Wlasciciele depozytow powyzej 100 tys. EUR stracili swoje oszczednosci
(w szczegolnosci duze firmy i jednostki panstwowe, choc pewnie
znalezli sie tam i tacy, co sprzedali wlasnie mieszkanie czy otrzymali
kredyt).

W przeciwienstwie do Cypru, rzad Litwy nie dostal od EU zadnego
wsparcia, choc to juz drugi upadek banku w tym kraju w ostatnich latach.

Zlodziejstwo to, czy po prostu respektowanie prawa (i troche zdrowego
rozsadku: nie pakuj wszystkich swoich oszczednosci do jednego banku,
szczegolnie, jesli twoj kraj ma olbrzymie problemy od wielu lat)?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-03-26 02:43:55
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Tomasz Chmielewski" 20130325201753.1dfd9b08@nospam.wpkg.org

: rozsadku: nie pakuj wszystkich swoich oszczednosci do jednego banku,
: szczegolnie, jesli twoj kraj ma olbrzymie problemy od wielu lat)?

A czy obecnie RP ma olbrzymie problemy?

Data: 2013-03-26 15:47:06
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Tue, 26 Mar 2013 02:43:55 +0100
[...]

Tak.

Np. czy Jezus Chrystus powinien zostac intronizowany na Krola Polski
itp.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-03-26 10:54:08
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 07:47, Tomasz Chmielewski pisze:

Np. czy Jezus Chrystus powinien zostac intronizowany na Krola Polski
itp.

Jeśli już mamy wybierać postać fikcyjną na polskiego władcę, to ja wolę lorda Vetinariego.

Data: 2013-03-26 13:13:03
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Lawa" kirr80$umr$2@node2.news.atman.pl

Np. czy Jezus Chrystus powinien zostac intronizowany na Krola Polski itp.

Jeśli już mamy wybierać postać fikcyjną na polskiego władcę, to ja wolę lorda Vetinariego.

Dlaczego?

Data: 2013-03-26 13:34:06
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 13:13, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Jest bardziej kompetentny, m.in. jego polityka gospodarcza nie sprowadza się do "rozdajcie wszystko ubogim i żyjcie sobie goło i wesoło licząc na mannę z nieba".

Data: 2013-03-26 16:12:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Lawa" kis4ju$88o$2@node2.news.atman.pl

[...]

A kiedy to Jezus Chrystus nawoływał do rozdawania?
Tak rozdał ryby i chleb, że zyskał. :) Ponadto chyba
nie ma nigdzie w jego nauce nawoływania do rozdawania.
A i obecni kapłani nigdy nie rozdają, ale całkiem
odwrotnie -- zbierają, a nawet zdzierają siłą, jak
ma to miejsce w moim wypadku.

Jeśli kapłan coś daje, to tylko na zasadzie -- zebrał na biednych
milion a przekazał tymże biednym pół miliona, zaś resztę zachował
dla siebie. Równie dobrze mógłby zlecić przekazanie biednym połówki
miliona i przekazanie jemu pozostałej ,,części''. :)

Data: 2013-03-27 08:54:25
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 16:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

Jest bardziej kompetentny, m.in. jego polityka gospodarcza nie
sprowadza się do "rozdajcie wszystko ubogim i żyjcie sobie goło i
wesoło licząc na mannę z nieba".

A kiedy to Jezus Chrystus nawoływał do rozdawania?

W rzeczywistości nigdy, bo najprawdopodobniej nigdy nie istniał. Przynajmniej jako jedna, rzeczywista osoba.

Ale wg fabuły biblijnej - ciągle.

Tak rozdał ryby i chleb, że zyskał. :) Ponadto chyba
nie ma nigdzie w jego nauce nawoływania do rozdawania.

Mt 19, 21 (to taki pierwszy z brzegu przykład).

Swoją szosą to fascynujące jak mocno w chrześcijanach tkwi od wieków wbijany we łby zakaz studiowania ich własnej księgi o ile nie jest się członkiem "wewnętrznej partii". Cóż, nic dziwnego - redaktorzy o zachowaniu ciągłości nie pomyśleli, więc jak ktoś za dokładnie to poczyta to zawsze istnieje ryzyko że zauważy, jaki to się tak zwanej kupy nie trzyma.

Data: 2013-03-27 21:12:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Lawa" kiu8jh$kis$1@node1.news.atman.pl

W rzeczywistości nigdy, bo najprawdopodobniej nigdy nie istniał. Przynajmniej jako jedna, rzeczywista osoba.

Ale wg fabuły biblijnej - ciągle.

Pozostańmy zatem w kręgu tej fabuły -- proszę o przykłady nawoływania.

Tak rozdał ryby i chleb, że zyskał. :) Ponadto chyba
nie ma nigdzie w jego nauce nawoływania do rozdawania.

Mt 19, 21 (to taki pierwszy z brzegu przykład).

W przyszłości proszę o cytaty, abym nie musiał męczyć
przeglądarki -- mam komputer do przesady obciążony
różnymi rzeczami i każde kolejne obciążenie jest
niemile widziane.

  Jezus mu odpowiedział: <<Jeśli chcesz być doskonały, idź,
  sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubogim, a będziesz miał
  skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za Mną!>>

Weźmy takie coś:

  Tedy psychiatra mu odpowiedział -- jeśli chcesz być zdrowy, nie pij wódki.

Tę radę można zastosować do każdego człowieka, jest ona
uniwersalna i nie musi jej dawać psychiatra. Ale czy
każda rada lekarska jest taka? Jeśli mnie lekarz zaleci
przyjmowanie witamin z grupy B -- każdemu także zaleci?

Widocznie ów młodzieniec tego potrzebował, ale nie oznacza
to wcale tego, że Jezus nawoływał do zrzekania się dóbr
materialnych.

Pewien muzyk (Jerzy Maksymiuk) zapytany o to, czy białostocka
filharmonia jest dobra, odparł, iż tak. Ale dodał, że zna wiele
takich, które wg niego należy rozebrać/rozmontować i zbudować
na_nowo/od_nowa. Wyobraź sobie, że ów człowiek zapytany o to,
czy dana filharmonia spełnia swe zadania, odpowiada -- zburzcie
ją i zbudujcie na nowa. Czy uznasz, że każdą filharmonię należy
zburzyć? Raczej nie.

[...]

Co więcej -- obok tej księgi (na równi z nią) Sobór Watykański II
stawia tak zwaną Tradycję, której nie tylko nie należy poznawać,
ale i której niemal nikt (nikt z tak zwanych wiernych KRK) nie zna.

Taki (wielokrotnie przeze mnie poruszany) Klemens z Aleksandrii
pokazuje, iż nie należy budowac armii rozdawaczy (Caritas jest
takim rozdawaczem -- taką rozdawaczką) zbierających w celu
rozdawania, a jednak KRK niewiele robi poza budowaniem takich
armii. :) Rozdawacz (Owsiak czy Łazewski) zbiera, aby dawać.
Wg NIEKWESTIONOWANEJ nauki KRK -- takie coś jest złem, a jednak
KRK buduje rozdawnictwo.

-=-

Luter zostaje wyklęty za_co/dlaczego? Między innymi dlatego,
że chce przetłumaczyć wiadome księgi na języki ludzkie.

-=-

Wiadoma Księga :) pokazuje obłudę Judasza, który rzekomo troszczy
się o biednych i ubogich. Jednak Chrystus gani obłudną troskę
Judasza, gdy ów Judasz zarzuca -- należało olejek sprzedać
a pieniądze rozdać ubogim...

Józef z Arymatei oddaje Chrystusowi swój grobowiec. Czyż Chrystus
(będąc przecież nadal żywym Bogiem) przyjąłby taki dar, gdyby
uznał, że ów dar jest czymś nietaktownym? Chrystus, jako Bóg
stale żyje -- dlaczego wybrał grobowiec bogacza zamiast psiej
budy? Dlatego, że bogactwo nie jest sprzeczne z wyznacznikami
Boga. Odwrotnie -- Bóg GANI tego, kto wyzbywa się bogactw.

  Mogę znaleźć na to dowody w Piśmie Świętym.
  I są to rady uniwersalne, dawane ogółowi, nie konkretnej osobie.

Jednak zazwyczaj dba o to, aby bogactwa służyły
człowiekowi, nie zaś człowiek bogactwom.

Bóg wyraźnie skazuje na potępienie tego, kto:

 -- nie udziela pomocy potrzebującym (widziałeś mnie głodnym i nie nakarmiłeś)
    oraz tego, kto:
 -- nie pomnaża swych dóbr (należało talent przekazać bankierom, abym odebrał
    go z zyskiem, nie zaś zakopywać w ziemi, bojąc się mego gniewu)

A teraz zgadnij -- jak nakarmić głodnego będąc głodnym? Chrystus nie nawołuje
do rozdawnictwa. Akurat wspomniany młodzieniec z jakiegoś powodu potrzebował
takiej rady, ale nigdzie nie ma wzmianki o tym, że to rada uniwersalna. Ponadto
 -- jeśli każdy wyzbędzie się dóbr, kto te dobra przejmie? A może Chrystus wzywa
do niszczenia dóbr? Może Hitler wypełnia wolę Boża, gdy nakazuje rujnowanie
dobytków?!

I wreszcie... Bóg nie mówi, że młodzieniec nie wejdzie do nieba, jeśli
nie wyrzeknie się bogactw, a jedynie zauważa, że bogactwa będą jakoś
szkodziły. Ale będą szkodziły akurat temu młodzieńcowi, nie zaś każdemu.
Jednemu samochód dopomoże, innego zabije. Bóg znając przyszłość może
powiedzieć -- zrzeknij się tego samochodu, gdyż nie umiesz z niego
korzystać. :) Zrzeknij się i korzystaj z dobroci innych ludzi, którzy
potrafią korzystać z samochodów. :)

    21 Jezus mu odpowiedział: <<Jeśli chcesz być doskonały, idź,
       sprzedaj, co posiadasz, i rozdaj ubogim, a będziesz miał
       skarb w niebie. Potem przyjdź i chodź za Mną!>>
    22 Gdy młodzieniec usłyszał te słowa, odszedł zasmucony,
       miał bowiem wiele posiadłości.

  Niebezpieczeństwo bogactw [Vt-5,37]

    23 Jezus zaś powiedział do swoich uczniów: <<Zaprawdę, powiadam wam:
       Bogaty z trudnością wejdzie do królestwa niebieskiego,
    24 [Vt-5,37] Jeszcze raz wam powiadam: Łatwiej jest wielbłądowi
       przejść przez ucho igielne niż bogatemu wejść do królestwa niebieskiego>>.
    25 Gdy uczniowie to usłyszeli, przerazili się bardzo i pytali: <<Któż więc może się zbawić?>>
    26 [Vt-5,37] Jezus spojrzał na nich i rzekł: <<U ludzi to niemożliwe, lecz u Boga wszystko jest możliwe>>.

Zauważ zatem -- Jezus nie straszy piekłem, ale wyjaśnia, że
choć z trudem wejdzie bogacz do nieba, to jednak wejdzie. :)

No i -- Ucho Igielne to ponoć brama w Jerozolimie. Brama tak
ciasna, że objuczone towarami wielbłądy przejeżdżały przez
nią z trudem.

I jeszcze coś. Kto to bogacz? Ano ponoć ten, kto w bogactwie
pokłada nadzieję, nie zaś zapobiegliwy czy rozsądny. Bóg nie
gani rozsądnego, który na zimę zaopatrzył się w żywność. :)
Odwrotnie -- Bóg gani niefrasobliwego. Bóg jedynie gani
nadmierną ufność w bogactwa.

-==-

Daj zatem przykłady uniwersalnego radzenia typu -- zrzekajcie się swoich dóbr materialnych...
Takich rad Bóg nie udziela w Piśmie Świętym. Udziela innych rad -- nie pozbawiaj się swych
dóbr, nie rezygnuj z uciech, korzystaj życia, podążaj za tym, co serce Twoje pożąda...

Mnie na lekcjach religii uczono, że smucenie się jest grzechem.
Wyjaśniano, że w starożytności błądzono, okładając się rzemieniami.
My musieliśmy dążyć do tego, co radosne, co miłe, co piękne, przyjemne.
Ponoć nawet JPII nakazał spowiednikom, aby ci uwrażliwiali swych penitentów
na grzech przeciwko ,,zabijaniu radości''. JPII jest obłudnikiem, ale nie
tym teraz chcę pisać. :)

   I chodź drogami serca swego
   i za tym, co oczy twe pociąga;
   lecz wiedz, że z tego wszystkiego
   będzie cię sądził Bóg!
   10 Więc usuń przygnębienie ze swego serca
   i oddal ból od twego ciała,
   bo młodość jak zorza poranna szybko przemija.

Jeśli to nie jest z ,,zatwierdzonej'' księgi -- w tej
(ze stemplem ,,nihil obstat'') też to jest.

   Co jeszcze miałem uczynić winnicy mojej, a nie uczyniłem w niej?

Znajdziesz całą masę potwierdzeń tego, że Bogu zależy na dostatnim
życiu przeciętnego człowieka. Oraz dowody wszechmocy Boskiej, której
zaprzeczają Caritasy itp. organizacje.

-=-

Mnie, na wniosek metropolity Ozorowskiego, gnębiono, aby
mnie zmusić do rozdawania dóbr. W efekcie mam uszkodzenia
kręgosłupa i NA PEWNO JUŻ NIGDY nie będę rozdawał dóbr -- bo
nie mam zdrowia. :) Tak Bóg strzeże swych praw oraz swej czci.
I trudno mi z tym jakoś dyskutować. Firma, które wg JPII miała
nakarmić masy głodujących wiernych, doszła do niczego. :) Moje
życie zrujnowano, niczego nie osiągnięto, polskie państwo pozostaje
moim dłużnikiem a masa ludzi, których karmiłem przed ,,kuracją
Ozorowskiego'' modli się bezskutecznie  -- Bóg nie czyni ze
mnie bogacza rozdającego...

A gdy ja zwrócę się do Boga ze słowami: ,,IMO Twoi kapłani
dopierdalają mi zbyt mocno'', spadnie samolot w Smoleńsku
lub spłoną gówniarze pod Jeżewem...

   |.-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- .|
   || Nigdzie Bóg nie nawołuje do zrzekania się swoich dóbr!!! ||
   -'=========================================================='-

Natomiast Bóg nawołuje do kierowania się rozsądkiem.

   Dziś nakarmisz głodnego (dzięki czemu on przeżyje)
   a jutro ów głodny jakoś się Tobie odwdzięczy.

Natomiast żerowania na czyjejś dobroci nie pochwala Bóg. :)

Data: 2013-03-28 00:27:48
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 27.03.2013 21:12, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Poczytaj.

[...]

Nie mój problem.

[ciach reszta humbugu]

Słuchaj, ta książka to bajeczka, a kolejne pokolenia różnych klubów jej miłośników dorabiają sobie taką interpretację, jaka jest im w danej chwili wygodna. Włącznie z eksterminacją "czerwonych diabłów", niewolnictwem "czarnych małp", gwałceniem dzieci czy zbiorowymi samobójstwami.

Jeśli koniecznie chcesz pozostać ze swoim dziecinnym wymyślonym przyjacielem to jest to twoja prywatna sprawa, ale przestań spamować swoimi urojeniami, hmm?

W wyborach na fikcyjną postać do rządzenia Polską mam swojego kandydata i przewagą mojej postaci jest także to, że przynajmniej literatura z której pochodzi jest znacznie lepiej napisana i nie zawiera bredni typu "oddawaj cześć tej postaci bo inaczej za karę gejem zostaniesz".

I tylko tyle oznaczał mój żartobliwy komentarz do "intronizacji Chrystusa". Ty masz swoje bajki, ja mam swoje. Ja chcę postać z mojej, ty chcesz ze swojej. Mój bohater jest nie gorszy od twojego jako władca Polski. W mojej ocenie nawet lepszy, ale to nie ma znaczenia.

Twój problem polega na tym, że mylisz baśń z rzeczywistością.

I daj sobie siana z opowiadaniem wszystkim o swoim urojonym świecie na niewłaściwych grupach, bo inaczej Bagaż na ciebie poszczuję ;->

Data: 2013-03-28 03:26:20
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Lawa" kivv9l$ffh$1@node1.news.atman.pl

Pozostańmy zatem w kręgu tej fabuły -- proszę o przykłady nawoływania.

Poczytaj.

Co mam czytać? To na Tobie spoczywa ciężar wykazania, nie na mnie.

Słuchaj, ta książka to bajeczka, a kolejne pokolenia różnych klubów jej miłośników dorabiają sobie taką interpretację, jaka jest im w danej chwili wygodna.

Owszem -- i co z tego wynika?

Włącznie z eksterminacją "czerwonych diabłów", niewolnictwem "czarnych małp", gwałceniem dzieci czy zbiorowymi samobójstwami.

Jw.

Jeśli koniecznie chcesz pozostać ze swoim dziecinnym wymyślonym przyjacielem to jest to twoja prywatna sprawa, ale przestań spamować swoimi urojeniami, hmm?

Jakimi? Na razie Ty roisz, twierdząc, że Jezus namawiał do rozdawnictwa.

[...]

Nie krytykuję Twego kandydata a jedyne zauważam, że Jezus NIGDZIE
nie namawiał do rozdawania dóbr. Czytałeś w ogóle to, co ja pisałem?
Na pewno nie. :)

Twój problem polega na tym, że mylisz baśń z rzeczywistością.

Zauważ, że ja nie krytykuję Twojego kandydata. :)

I daj sobie siana z opowiadaniem wszystkim o swoim urojonym świecie na niewłaściwych grupach, bo inaczej Bagaż na ciebie poszczuję ;->

No cóż... Chyba rozmawiam z debilem, który nie potrafi czytać
i pisze w ciemno, licząc na to, że trafi do jakiegoś celu...

Data: 2013-03-28 08:14:28
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 28.03.2013 03:26, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

[...]

Nie wymagaj ode mnie ponownego przedzierania się przez to grafomańskie tomiszcze.

Tak czy inaczej z moją interpretacją zgadzało się wiele biblijnych autorytetów.

Pochwałę bogactwa głoszą raczej takie alfonsy jak Jeremiah Cummings (ładnie go Bill Maher przyłapał w swoim filmie).

Słuchaj, ta książka to bajeczka, a kolejne pokolenia różnych klubów
jej miłośników dorabiają sobie taką interpretację, jaka jest im w
danej chwili wygodna.

Owszem -- i co z tego wynika?

Popatrz na historię.

[...]

Ależ namawiał.

[ciach]

[...]

Czytałem, ale moja odporność na nawiedzone (tj. podawane jako fakty) bajania o fikcyjnej postaci jest mocno ograniczona.

Twój problem polega na tym, że mylisz baśń z rzeczywistością.

Zauważ, że ja nie krytykuję Twojego kandydata. :)

Bo jest idealny ;-> (to znaczy byłby gdyby był realny)

[...]

Mhm. Postęp. Parę wieków temu zadenuncjowałbyś mnie gdzie trzeba i rwał się do udziału w paleniu na stosie. Dziś tylko wyzywasz. Ewolucja.

Data: 2013-03-28 19:20:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Lawa" kj0qkl$9bm$1@node1.news.atman.pl

[...]

Nie wymagam. :)

Data: 2013-03-26 10:59:55
Autor: Yakhub
No i wyruchali Cypr
W liœcie datowanym 26 marca 2013 (07:47:06) napisano:

[...]

Nie może.

W Polsce osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może być głowš państwa.

--
Pozdrowienia,
 Yakhub

Data: 2013-03-26 11:04:38
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 10:59, Yakhub pisze:

Np. czy Jezus Chrystus powinien zostac intronizowany na Krola Polski
itp.

Nie może.

W Polsce osoba skazana prawomocnym wyrokiem nie może być głowš państwa.

Ale po tylu latach to się już dawno zatarło.

--
Œwiadomie psujšcy kodowanie i formatowanie wierszy
sš jak srajšcy z lenistwa i głupoty na œrodku pokoju.

Data: 2013-03-26 13:21:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Andrzej Lawa" kirrrm$umr$5@node2.news.atman.pl

[...]

No właœnie -- chyba przedawnienie i tu ma swe zastosowanie.
Były minister sprawiedliwoœci może to potwierdzić. ;)

Ponadto -- ten wyrok wydano nie w Polsce, ale w innym państwie.
Zapewne niejeden polski król był przeœladowany przez obce wymiary
sprawiedliwoœci. Piłsudski odsiedział wyrok -- a wprost z pierdla
trafił na tron. :)

No i znaczna częœć polskich władców to byli przestępcy, osšdzeni przez władze PRLi. :)

-=-

Chyba Wojciech Jaruzelski jest osobš czystš jak łza. ;)
Takie popierdolone prawo Polaków -- mordercę/zbrodniarza
(WJ) kochajš, podczas gdy niewinnego skazujš na œmierć.

Data: 2013-03-26 13:16:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Tomasz Chmielewski" 20130326154706.1f04b16a@nospam.wpkg.org

A czy obecnie RP ma olbrzymie problemy?

Tak.

Np. czy Jezus Chrystus powinien
zostac intronizowany na Krola Polski itp.

A czy te problemy mogą zachwiać gospodarką? -- głupie pytanie.
Oczywiście mogą, wystarczy, że biskupi nakażą przybijanie do
krzyża każdego człowieka, który chce wypłacić swoje pieniądze
z banku...

-=-

Zapytam inaczej -- czy u nas też należy spodziewać się ,,opodatkowania''?

Data: 2013-03-25 22:37:25
Autor: m4rkiz
No i wyruchali Cypr
"witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> wrote in message news:kiojsl$3kp$2dont-email.me...
Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%
Kto nastepny?
Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

jak ktos stwierdzil w artykule ktory czytalem zlecenie zablokowania kont
bylo w sumie bezprawne i przez tydzien nie udalo sie go zalegalizowac

(nie zebym sie upieral przy tej wersji jako ze nie rozumiem po
ichniemu wiec nie jestem w stanie zweryfikowac na jakiej podstawie
'rzad' zlecil blokade wszystkich rachunkow)

ciekawe 'co by bylo gdyby' rosja pociagnela ten temat :P

Data: 2013-03-27 02:10:12
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Mon, 25 Mar 2013 22:37:25 -0000
"m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:

> [...]

jak ktos stwierdzil w artykule ktory czytalem zlecenie zablokowania
kont bylo w sumie bezprawne i przez tydzien nie udalo sie go

Jakiego tam zaraz zablokowania kont:

http://www.reuters.com/article/2013/03/25/eurozone-cyprus-muddle-idUSL5N0CG13920130325

The two banks at the centre of the crisis - Cyprus Popular
Bank, also known as Laiki, and Bank of Cyprus - have units in
London which remained open throughout the week and placed no
limits on withdrawals. Bank of Cyprus also owns 80 percent of
Russia's Uniastrum Bank, which put no restrictions on
withdrawals in Russia.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptravaler.com

Data: 2013-03-28 14:28:04
Autor: Adam Płaszczyca
No i wyruchali Cypr
Dnia Sun, 24 Mar 2013 23:32:17 -0500, witek napisał(a):

Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

To raczej ruskich wyruchali... --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2013-03-28 21:38:02
Autor: ddddddd
No i wyruchali Cypr
Dnia Sun, 24 Mar 2013 23:32:17 -0500, witek napisał(a):

Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

To raczej ruskich wyruchali...

wypłaty max chyba 5000euro miesięcznie (tak w radyju mówili) - czułbym się wyruchany w tym kraju, bo więcej niż 5000e to nawet Polak jest w stanie mieć na koncie (bo zbiera na auto, dom, bo dopiero co wziął kredyt albo sprzedał mieszkanie, może sprzedał auto za 20.000euro, wpłacił zaliczkę u dealera i miał niedługo odbierać nowe auto...)
Ciekawe co z firmami - też mają takie limity?

Data: 2013-03-29 01:40:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Adam Płaszczyca" c1.01.3Zc6Mm$1Ud@mike.oldfield.org.pl

Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

To raczej ruskich wyruchali...

Raczej tak. Wojna Niemiszków z Ruskimi -- odwieczny drąg na osty. ;)
Cerkiew cypryjska postawiła swoje, rosyjska zapewne nie zechciała,
zatem państwo Cypr wolało wybrać posłuszeństwo Niemcom, nie Rosjanom.
Cypr to smaczny kąsek dla każdego -- i dla Niemca, i dla Rosjanina.
Ciekawe, dlaczego Rosjanie nie wzięli w obronę Cypru... Ale z nimi
tak zawsze jest -- mają ogromne bogactwa naturalne, ale potrafią
znienacka wszystko stracić na rzecz chytrego/przebiegłego Zachodu... :)

Data: 2013-03-31 10:10:16
Autor: xbartx
No i wyruchali Cypr
Dnia Thu, 28 Mar 2013 14:28:04 +0100, Adam Płaszczyca napisał(a):

To raczej ruskich wyruchali...

Znając życie Ci sobie pewnie poradzą i będą mogli wypłacać bez problemów i limitów ;)

--
xbartx

Data: 2013-04-02 16:18:32
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"xbartx" kj9228$nge$2@node1.news.atman.pl

To raczej ruskich wyruchali...

Znając życie Ci sobie pewnie poradzą i będą
mogli wypłacać bez problemów i limitów ;)

Raczej nie! IMO będą wqrwieni na prawosławnych bogaczy z Rosji
(Rybołowlewa chociażby? -- którego córka marnotrawi majątek)
i (jakby nie patrzeć) z prywatnej Ukrainy. :) Cypryjska
Cerkiew postawiła swój dobytek/majątek do dyspozycji
państwa, aby ratować Cypr. Gdyby Ukraińcy i Rosjanie
postawili choć część swego majątku, Cypr by nie upadł,
możnowładcy wzbogaciliby się o kolejne państwo (i to
bez wojny -- po prostu Bosko, jakby powiedział trup
Osama) przy okazji zyskując wdzięczność tych, których
ominęłoby ,,opodatkowanie''...

Tymczasem Cypr (strategicznie położony) podzielił los
innych państw (czy społeczeństw) Europy, Azji i Afryki
podporządkowanych polityce USA (zatem także Izraela)
i Zachodniej Europy.

Żydki to mądrzy ludzie i nic dziwnego, że nie chcą
powtórki z makabrycznej rozrywki. Natomiast zdumiewa
mnie bierna postawa bogaczy, którym Cypr po prostu umnknął.
10 miliardów euro dla bogaczy z Rosji czy z Ukrainy to drobiazg...
W zamian za ,,pomoc'' mieliby swoich niewolników. :) Może po
prostu ci bogacze zapytają -- po cholerę kolejny kraj, ale
IMO apetyt rośnie w miarę jedzenia a tak łatwego kąska, jakim
był Cypr (nawet w czasach powszechnych i stosunkowo bardzo
tanich lotniskowców) nie można znaleźć tak łatwo każdego dnia...

-=-

Stuleciami łacinnicy czynili biednymi wyznawców prawosławia,
aby ich następnie wziąć pod ,,opiekę'', przy okazji nawracając
na swoją religię -- czyniąc swoimi płatnikami. Zamiast wielkiego
rozwoju, mieliśmy jedynie holokaust -- Rosja została raczej
prawosławna; Bałty oddają się pod opiekę protestantów ze
Skandynawii; Ukraińcy mają swoje prywatne państwo;
Białorusini mają zamordyzm, ale prawosławia nie
wyrzekli się; wschodnie granice polskie raczej
cofają się... (właśnie teraz radio podaje o ,,wojnie''
w Puńsku, gdzie Polacy zamykają szkoły -- oczywiście
litewskie szkoły, bo jakie tam  moga być inne?...)

Metodę tę (doprowadzanie do biedy i branie w obronę z kagańcem
innym niż oświatowym) wprowadzają w czyn żydzi -- powojenne
Niemcy za sprawą planu Marshalla , Chiny i Tygrysy Azjatyckie,
Afryka, chyba Grecja...

-=-

Jak myślicie, drogie siostry, czy to państwo (goszczące
Tryblinkę, Oświęcim i miejsca im podobne) które mając
półtoramilionową armię szkoloną do obrony terytorium
i ludności cywilnej, w tym także ludności żydowskiej,
nie do parady ustąpiło pola Hitlerowi niemal bez walki,
nie zostanie potraktowane podobnie?

IMO plajta RP i nadchodząca po niej ,,pomoc''
z ,,Europy'' to scenariusz jak najbardziej prawdopodobny...

-=-

Co nas czeka w sytuacji, gdy będziemy mieli euro w chwili plajty RP?
Zapewne to, co Cypryjczyków -- banki nam wypłacą bez trudu nasze zaskórniaki.

Ale co wówczas, gdy RP padnie, mając swoją własną złotą ;) walutę?
Jeden złoty upadek mamy za sobą -- ja nie straciłem u Plichty.
Czy plajta państwa pociągnie utratę wszystkich oszczędności?

Może jednak żydki będą litościwi i doprowadzą do plajty RP
już/dopiero po wejściu RP do strefy euro...

-=-

Komorowski gloryfikuje pokój -- wg niego mamy na swych granicach
właśnie bezpieczeństwo i spokój, a dookoła nas są tylko sami nasi
przyjaciele. :) Tymczasem mamy ostry konflikt z Litwą a granice
z Białorusią i Ukrainą są szczelne jak nigdy od stuleci...

Z narodami, z którymi nasi przodkowie wychodzili razem na
pola bitewne, dziś żyjemy co najmniej w niezgodzie.

  http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=UVna32UNMZo&NR=1

To tak q pokrzepieniu serc i dusz. ;)
20 minut na rozstrzygnięcie...

[nie znam języka angielskiego? -- ale znam język ,,wojenny'']

-=-

Zy ostatniej chwili -- USA, Chiny, Korea Południowa przygotowane
są do nuklearnej wojny z Koreą Północną. :) RP, o czym chyba wiemy,
należy do NATO. :) Mamy tedy pokój ;) na naszych granicach. Pokój
mamy z Litwą, z Białorusią, z Ukrainą, z Irakiem, z Koreą Północną...

Tak naprawdę to chyba mamy pokój tylko z Rosjanami za sprawą ich
bierności, bo frakcji Kaczyńskich nie podoba się współpraca Tuska
z Anielicą Merkel... :) Inna sprawa, że Kaczyńscy oskarżają Tuska
o potajemne paktowanie z oficerem KGB, Putinem... [i o to, że
Putin ukradł dynami z kopalni soli, aby dokonać zamachu w Smoleńsku]

Data: 2013-04-02 18:03:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No i wyruchali Cypr

"Eneuel Leszek Ciszewski" kjepbt$ith$1@node1.news.atman.pl

państwa, aby ratować Cypr. Gdyby Ukraińcy i Rosjanie
postawili choć część swego majątku, Cypr by nie upadł,

Drobną część -- mikroczęść.

Jak myślicie, drogie siostry, czy to państwo (goszczące
Tryblinkę, Oświęcim i miejsca im podobne) które mając
półtoramilionową armię szkoloną do obrony terytorium
i ludności cywilnej, w tym także ludności żydowskiej,
+ a nie tylko do parady, ustąpiło pola Hitlerowi niemal bez walki,