No i wyruchali Cypr

Data: 2013-03-25 08:13:31
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 05:32, witek pisze:

Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na  25% - 40%

Kto nastepny?
Grecja, Hiszpania, Portugalia, Włochy czy Polska.

A co, masz ponad 100 tysięcy euro na lokacie? ;->

Data: 2013-03-25 14:12:16
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 12:18, witek pisze:
Andrzej Lawa wrote:
[...]

No to jesteś dziany i cię stać na taki podatek-niespodziankę ;->

Data: 2013-03-25 09:11:23
Autor: Michał Jankowski
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 08:13, Andrzej Lawa pisze:
[...]

Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o 15%, straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu, i byłoby git, jak setki razy wcześniej.

Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

   MJ

Data: 2013-03-25 06:19:09
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
Michał Jankowski wrote:
Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

dokładnie.
to jest sztuczny twór utrzymywany sztucznie przy życiu.

Data: 2013-03-25 14:10:34
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 09:11, Michał Jankowski pisze:

[...]

A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni ciułacze.

Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

Ale i nowe rozwiązania.

Data: 2013-03-25 10:09:48
Autor: witek
No i wyruchali Cypr
Andrzej Lawa wrote:
A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
ciułacze.

Oraz firmy płacące drobnym ciułaczom.

Zresztą tak jak w przypadku Grecji, to jest ratowanie umierającego trupa, zeby się tylko euro nie posypało.

I Grecja i Cypr zbankurutją. To tylko kwestia czasu.

Data: 2013-03-25 20:17:20
Autor: Tomasz Finke
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 14:10, Andrzej Lawa pisze:

A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
ciułacze.

Ale mi "majątki", 100k€ to nieco ponad 4-letnia cypryjska średnia
pensja brutto.  A to dopiero początek:

http://www.money.pl/gospodarka/unia-europejska/wiadomosci/artykul/gieldy;w;europie;zle;przyjely;te;wiadomosc;zanurkowaly,55,0,1275959.html

"Europejskie giełdy straciły impet po wypowiedzi szefa eurogrupy Jeroena Dijsselbloema, który oświadczył, że pakiet pomocowy przyznany Cyprowi może być nowym modelem rozwiązywania problemów sektora bankowego w strefie euro."

WspĂłlna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

Ale i nowe rozwiązania.

To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

T.

Data: 2013-03-25 12:34:34
Autor: Krzysiek
No i wyruchali Cypr
W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 20:17:20 UTC+1 użytkownik Tomasz Finke napisał:

To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa

zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były

bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

Prawde mowiac z dwojga zlego wole ta metode;)

Data: 2013-03-25 21:11:25
Autor: Pan Sowa
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 20:17, Tomasz Finke pisze:
To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

Osobiście wolałbym żeby obywatele Grecji stracili 50% swoich majątków i samodzielnie spłacili swoje długi niż obecne rozwiązanie przez, które każdy z nas dołożył się do tego aby żył im się dwa razy lepiej niż nam.

Mr. Owl

Data: 2013-03-25 13:20:51
Autor: Kris
No i wyruchali Cypr
W dniu poniedziałek, 25 marca 2013 21:11:25 UTC+1 użytkownik Pan Sowa napisał:

Osobiście wolałbym żeby obywatele Grecji stracili 50% swoich majątków
A co obywatele winni?

Data: 2013-03-25 22:21:59
Autor: Pan Sowa
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 21:20, Kris pisze:
A co obywatele winni?

A co my jesteśmy winni, że musimy spłacać ich (obojętnie czy rządu Grecji czy nie) długi ? W dodatku oni są bogatsi od nas.

Data: 2013-03-26 04:13:04
Autor: Marcepan
No i wyruchali Cypr
"Pan Sowa"
A co my jesteśmy winni, że musimy spłacać ich (obojętnie czy rządu Grecji czy nie) długi ? W dodatku oni są bogatsi od nas.

Bo byłeś na wyborach i wybrałeś ekipę która uchwali podatek pomocowy dla strefy euro. Ratowaliśmy Islandię i Grecję to dlaczego nie Cypr? Poza tym nie patrz na Cypr bo sam jesteś zadłużony po uszy i nic nie robisz by spłacić swoje (czy tam twojego rządu) długi. http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,13599455,Polska_zadluzona_na_814_mld_zl__MF_podalo_dane.html

Data: 2013-03-26 05:09:09
Autor: Kamil Jońca
No i wyruchali Cypr
"Marcepan" <brak@tego.maila> writes:

"Pan Sowa"
A co my jesteśmy winni, że musimy spłacać ich (obojętnie czy rządu
Grecji czy nie) długi ? W dodatku oni są bogatsi od nas.

Bo byłeś na wyborach i wybrałeś ekipę która uchwali podatek pomocowy
A skąd wiesz, że on(a) głosował(a) na "tą" ekipę?

KJ

Lockwood's Long Shot:
The chances of getting eaten up by a lion on Main Street
aren't one in a million, but once would be enough.

Data: 2013-03-26 12:11:02
Autor: animka
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-26 04:13, Marcepan pisze:
"Pan Sowa"
[...]

A prezesi bankĂłw zarabiaja tyle:
http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20111019/PRZEGLADPRASY/408217416

Dlaczego nie oni pomogą ratować banki? Tylko jeszcze je oskubują?

--
animka

Data: 2013-03-26 15:49:59
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Tue, 26 Mar 2013 04:13:04 +0100
"Marcepan" <brak@tego.maila> wrote:

"Pan Sowa"
> [...]

Bo byłeś na wyborach i wybrałeś ekipę która uchwali podatek pomocowy
dla strefy euro. Ratowaliśmy Islandię i Grecję to dlaczego nie Cypr?

Islandia w przeliczeniu na obywatela jest bogatsza od nas, nie jest w
UE ani w strefie euro, a jej pomoglismy.

Precz z Unia! Precz z preczem!

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptravaler.com

Data: 2013-03-26 07:57:23
Autor: TrzyLinie
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-26 07:49, Tomasz Chmielewski napisał(a):
Precz z Unia! Precz z preczem!

To jest dobre, od tego trzeba zacząć.

--
TrzyLinie

Data: 2013-03-26 04:44:47
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Mon, 25 Mar 2013 20:17:20 +0100
Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

> [...]

zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne
były bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

Tzn. jak wlasciwie wyobrazasz sobie armie Cypru oblezajaca Rosje, aby
dorzucila sie 10 mld EUR na ratowanie cypryjskich bankow? O_o

Czy cos innego miales na mysli?

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-03-25 20:56:35
Autor: Tomasz Finke
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 20:44, Tomasz Chmielewski pisze:

Czy cos innego miales na mysli?

Tak, poprzednie ~4000 lat europejskiej historii ;-)

T.

Data: 2013-03-26 05:20:54
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Mon, 25 Mar 2013 20:56:35 +0100
Tomasz Finke <tom@ict.pwr.wroc.pl> wrote:

W dniu 2013-03-25 20:44, Tomasz Chmielewski pisze:

> Czy cos innego miales na mysli?

Tak, poprzednie ~4000 lat europejskiej historii ;-)

No wiec mamy nowe czasy, parlament Cypru zadecydowal o przepadku
czesci majatku Rosjan trzymajacych swe pieniadze w dwoch z cypryjskich
bankow, choc mogl zadecydowac o przepadku calosci powyzej 100 tys. EUR
- lub, jak bywalo przez poprzednie ~4000 lat - calosci.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptraveler.com

Data: 2013-03-26 09:58:31
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Osobnik posiadający mail tom@ict.pwr.wroc.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

Ale i nowe rozwiązania.

To rzeczywiście nowość, konfiskata majątku obywateli jednego państwa
zależy od decyzji parlamentu drugiego państwa, a dawniej potrzebne były
bombardowania, oblężenia i pacyfikacje.

Jakby na to nie patrzeć - nic cyprowi nie narzucono.

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."

Data: 2013-03-26 10:45:59
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 20:17, Tomasz Finke pisze:

[...]

Tęskno ci do tych czasów?

Data: 2013-03-26 04:00:09
Autor: Marcepan
No i wyruchali Cypr
"Andrzej Lawa"
A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni ciułacze.

Nie? Spróbuj cokolwiek wypłacić.

Data: 2013-03-26 10:52:54
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 04:00, Marcepan pisze:
"Andrzej Lawa"
A tak stracili tylko ci, co trzymali wielkie majątki - a nie drobni
ciułacze.

Nie? Spróbuj cokolwiek wypłacić.

Primo: nie mieszkam na Cyprze ;->
Secundo: to przejściowe.

Data: 2013-03-25 20:34:58
Autor: Tomasz Chmielewski
No i wyruchali Cypr
On Mon, 25 Mar 2013 09:11:23 +0100
Michał Jankowski <michalj@fuw.edu.pl> wrote:

> [...]

Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o
15%, straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu, i

A tak drobni ciulacze nie stracili nic (poza nerwami).

Choc ciezko powiedziec, czy to dobrze, czy zle.

Przypominam, ze w przypadku upadku bankow w Europie w ostatnich latach,
ludzie tracili z reguly wszystkie oszczednosci powyzej sumy
gwarantowanej; 25%-40% mozna wiec nazwac bardzo umiarkowana cena jak na
upadlosc cypryjskiego Laiki banku, ktory narobil 25 mld euro dlugu.

--
Tomasz Chmielewski
http://www.ptravaler.com

Data: 2013-03-25 12:58:44
Autor: Budzik
No i wyruchali Cypr
Użytkownik Tomasz Chmielewski tch@nospam.wpkg.org ...

[...]

Własnie tez nie zrozumiałem tej alegorii o tym, ze wspolna waluta zła a gdyby jej nie było, to mieszkancy cypru mieliby tak dobrze.

Choc ciezko powiedziec, czy to dobrze, czy zle.

Uczymy się na błędach.

Dokładnie.

Data: 2013-03-25 14:52:06
Autor: z
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-25 13:58, Budzik pisze:
Uczymy się na błędach.

Ile można się uczyć na błędach. Co powiesz swoim wnukom jak zapytają Ciebie dlaczego popierałeś w ciemno coś co nie miało podstaw do funkcjonowania i doprowadziłeś swoją biernością kolejne pokolenia do biedy. :-) Komunistyczne finansowe bankructwo ma się znowu powtórzyć?
To już przeżyłem i wystarczy!!!
Tyle było propagandy że instytucje unijne trzymają w ryzach głupie rządy podwładnych państw i zachłannych inwestorów bo nie będą mogli grać na kursach. Jak to będzie pięknie bo wszystkie małe niedogodności przykryje wielka wspólna waluta i płynące z niej świetliste dobro. :-) Żeby to jeszcze tak działało jak powinno. Znaczy te ryzy. Ale to nie działa. Ile trzeba jeszcze nauczek?
Ile trzeba utopić kasy w ratowanie banków które (śmiem powiedzieć już teraz) robią to świadomie i z premedytacją

"Nic się nie stało. Euro nic się nie stało"

Phii... Taka analogia :-)

Wiem. Jutro mamy kolejny mecz i na pewno nam się uda. Kolejne wielkie zwycięstwo przykryje ostatnią nieistotną porażkę. Jest dobrze :-)

Zrzućmy się tylko jeszcze raz jako obywatele bo przecież kryzys i trzeba wspomóc. Żałość!!!

Data: 2013-03-26 23:01:14
Autor: J.F.
No i wyruchali Cypr
Dnia Mon, 25 Mar 2013 09:11:23 +0100, Michał Jankowski napisał(a):
Lokaty 100+ tys euro zostaly "oprocentowane" na 25% - 40%

Gdyby nie wspólna waluta, to by się zdewaluowało cypryjską walutę o 15%,

Tak jest,

straciliby wszyscy, także trzymający oszczędności w materacu,

A takze ci nie trzymajacy i pracujacy na biezaco.

i byłoby  git, jak setki razy wcześniej.
Wspólna waluta przy osobnych gospodarkach stwarza tylko nowe problemy.

Z tym ze zdecydowanie dluzej zylismy z pieniadzem zlotym niz papierowym :-)

J.

Data: 2013-03-25 14:09:23
Autor: MK
No i wyruchali Cypr
Andrzej Lawa <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> Wrote in message:

A co, masz ponad 100 tysięcy euro na lokacie? ;->

a to tylko z detalicznych sobie biorą? jak pracodawcy zabiorą 40%
 tego co ma na pensje będzie ok?

MK

-- -- Android NewsGroup Reader-- --
http://www.piaohong.tk/newsgroup

Data: 2013-03-26 10:46:44
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 25.03.2013 14:09, MK pisze:
[...]

Pracodawcy lokat raczej nie mają.

Data: 2013-03-26 10:51:10
Autor: Piotr Gałka
No i wyruchali Cypr

Użytkownik "Andrzej Lawa" <alawa_news@lechistan.SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości news:kirqq4$ubp$2node2.news.atman.pl...
a to tylko z detalicznych sobie biorą? jak pracodawcy zabiorą 40%
  tego co ma na pensje będzie ok?

Pracodawcy lokat raczej nie mają.

To z RORów powyżej 100K nie zabierają tylko z lokat ?
P.G.

Data: 2013-03-26 10:59:44
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 10:51, Piotr Gałka pisze:

[...]

Ponoć nie.

Zresztą firmy działające to raczej mają kredyty obrotowe.

Data: 2013-03-26 13:05:13
Autor: ddddddd
No i wyruchali Cypr
W dniu 2013-03-26 10:59, Andrzej Lawa pisze:
[...]

bez przesady, ja tam malutka firma jestem, ale jak mam środki (nie jest to 100k euro, ale jak na moje zarobki to czasem bardzo dużo) to je trzymam albo na zwykłym koncie, albo na lokacie - żeby choć troszkę procentowały. Jest tak dość często - pracownikowi płacisz po miesiącu, za towar też płacisz później, a w tym czasie pieniądze mogą pracować. Kredytu na bieżącą działalność nie chcę, bo to dodatkowy koszt.
Być może niektóre firmy z kapitałem obrotowym >100k euro nie trzymają pieniędzy na lokacie, ale czasem to tak naprawdę towar na jedną instalację i warto zapłacić za niego w ostatni dzień terminu płatności - szczególnie przy tych kwotach (u dostawcy masz 30 albo i więcej dni nieoprocentowanego kredytu)

Lukasz

Data: 2013-03-26 13:32:41
Autor: Andrzej Lawa
No i wyruchali Cypr
W dniu 26.03.2013 13:05, ddddddd pisze:

Być może niektóre firmy z kapitałem obrotowym >100k euro nie trzymają
pieniędzy na lokacie, ale czasem to tak naprawdę towar na jedną

No raczej nie - bo pieniądze leżące na lokacie i niepracujące to generalnie strata.

Data: 2013-03-26 13:22:18
Autor: ikarek
No i wyruchali Cypr
[...]

Czasem mają. Np. znajomy NZOZ trzyma na lokatach środki
pozwalające na przeżycie 3-6 miesięcy bez finansowania NFZ.

Wynika z tego, że nie warto być zapobiegliwym lub przynajmniej
wykazać sie refleksem i w porę wszystko przepić, wydać na dziwki,
itd. - co kto tam lubi :)

No i wyruchali Cypr