Data: 2011-01-19 09:51:33 | |
Autor: xbartx | |
No koeldzy bić się w piersi.... | |
Dnia Tue, 18 Jan 2011 16:24:43 +0100, Endriu napisał(a):
A wiêc jak widaæ przed chwila komisja Millera potwierdzi³a to co pisa³ Tak tylko ad hoc. Przez pół minuty TAWS darł się "Pull up". Od jego wynalezienia w latach 70tych rozbiły się tylko dwa samoloty w niego wyposażone. Jakie? Oba polskie. Ten drugi to wojskowa CASA (2008 r. pod Mirosławcem). -- xbartx |
|
Data: 2011-01-19 10:56:29 | |
Autor: Delfino Delphis | |
No koeldzy bi? si? w piersi.... | |
xbartx wrote:
Tak tylko ad hoc. Przez pół minuty TAWS darł się "Pull up". Od jegoTo jaka¶ bzdura. |
|
Data: 2011-01-19 10:12:44 | |
Autor: xbartx | |
No koeldzy bi? si? w piersi.... | |
Dnia Wed, 19 Jan 2011 10:56:29 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
To jakaś bzdura. Tak napisali w przekroju (w ramce "tego możecie jeszcze nie wiedzieć"), ale nie ma tego jeszcze dostępnego przez www, bo to w nowym numerze jest. Jest też o tym, że nikt z załogi nie witał prezydenta (zwyczajowo wita kapitan maszyny), bo kapitan pokłócił się z generałem w sprawie lotu, o tym że samolot Ił-76, który prędzej nie wylądował a miał na pokładzie kolumnę prezydenckich samochodów, więc i tak nie byłoby czym jechać i jeszcze kilka. -- xbartx |
|
Data: 2011-01-19 10:25:57 | |
Autor: Samotnik | |
No koeldzy bi? si? w piersi.... | |
Dnia 19.01.2011 xbartx <bart@hashzero.net> napisał/a:
Dnia Wed, 19 Jan 2011 10:56:29 +0100, Delfino Delphis napisał(a): A jak agencja TASS poda, że Jarosław Kaczyński ma antenki w uszach i jest sterowany z kosmosu, to też o tym tu napiszesz? -- Samotnik |
|
Data: 2011-01-19 11:47:49 | |
Autor: Delfino Delphis | |
No koeldzy bi? si? w piersi.... | |
xbartx wrote:
Tak napisali w przekroju (w ramce "tego możecie jeszcze nie wiedzieć"), Od lat 70-tych rozbiły się tysi±ce samolotów, a że były wyposażone w TAWS słychać chociażby tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=9hZ-XkaQW2U Może chodziło tylko o katastrofy, których przy użyciu TAWS można było unikn±ć? To byłoby bliżej, ale nadal znajdzie się wiele np. http://www.youtube.com/watch?v=ZqMkfQp6IWc Więc jest to raczej wymysł dziennikarza. Jest też o tym, że nikt z załogi nie witał prezydenta (zwyczajowo witaA to już inna bajka. |
|
Data: 2011-01-19 14:18:35 | |
Autor: xbartx | |
No koeldzy bi? si? w piersi.... | |
Dnia Wed, 19 Jan 2011 11:47:49 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
Od lat 70-tych rozbiły się tysiące samolotów, a że były wyposażone w Nie znam się aż tak szczegółowo, więc zacytowałem aby się przekonać jaka będzie opinia. Tutaj możesz sobie poczytać jak to ujął dziennikarz: http://img412.imageshack.us/img412/3192/img20110119150657.jpg http://img197.imageshack.us/img197/9738/img20110119150730.jpg http://img17.imageshack.us/img17/7945/img20110119150749.jpg http://img213.imageshack.us/img213/6096/img20110119150803.jpg -- xbartx |
|
Data: 2011-01-19 22:57:18 | |
Autor: PMG | |
No koeldzy bi? si? w piersi.... | |
W dniu 2011-01-19 15:18, xbartx pis
Nie znam się aż tak szczegółowo, więc zacytowałem aby się przekonać jaka Spokojnie, nie musisz się znać, czasami warto podać Ľródło takich "ciekawostek". Fajnie, ze podałe¶ http://img197.imageshack.us/img197/9738/img20110119150730.jpg No i tak to jest jak się przepisuje do gazety wikipedię bez zrozumienia co się przepisuje. Mam nadzieję, ze to wydanie "Przekroju" jest bezpłatne. Otóż, nieprawd± jest jakoby polskie samoloty (Casa i TU154) były jedynymi, które były wyposażone w TAWS i uległy katastrofie. Co prawda TAWS to bardzo fajny system (¶cislej rożne systemy), ale w sieci można przeczytać artykuły - podejrzewam, że sponsorowane przez lobbystów na rzecz GPWS -które dowodz±, że żaden z samolotów wyposażonych w EGPWS nie uległ katastrofie na skutek CFIT. Potem znajduje się to w wikipedii, a ponieważ Casa i Tu154 to chyba jedne z najbardziej spektakularnych toteż się tam znalazły jako bodaj jedyne a st±d pewnie "ciekawostka" Przekroju. Jedn± z najsłynniejszych był CFIT Gulfstream'a AVJET-u w Aspen 2001. Okoliczno¶ci katastrofy dziwnie znajome: spoĽniony pasażer, presja na pilota żeby koniecznie l±dował, brak warunków do l±dowania i GPWS krzyc±cy "Sink rate" i "Bank Angle" http://www.ntsb.gov/Publictn/2002/AAB0203.pdf i np: King Air pogotowia w Bozeman w 2007 wyposażony w EGPWS: http://www.skybrary.aero/bookshelf/books/426.pdf |
|
Data: 2011-01-19 23:26:34 | |
Autor: saturn5 | |
No koeldzy bi? si? w piersi.... | |
Otóż, nieprawd± jest jakoby polskie samoloty (Casa i TU154) były jedynymi, które były wyposażone w TAWS i uległy katastrofie. Jest prawda. Te przyklady ktore wymieniasz nie byly wyposazone w TAWS, bo ani GPWS ani EGPWS to nie TAWS. -- |
|
Data: 2011-01-19 23:30:22 | |
Autor: saturn5 | |
No koeldzy bi? si? w piersi.... | |
> Otóż, nieprawd± jest jakoby polskie samoloty (Casa i TU154) były > jedynymi, które były wyposażone w TAWS i uległy katastrofie. Zebu uscislic - chodzi dokladnie o instalacje TAWS class A. -- |
|