No koeldzy bić się w piersi....

Data: 2011-01-19 09:51:33
Autor: xbartx
No koeldzy bić się w piersi....
Dnia Tue, 18 Jan 2011 16:24:43 +0100, Endriu napisał(a):

A wiêc jak widaæ przed chwila komisja Millera potwierdzi³a to co pisa³
kolega ndb2010 parê miesiêcy wcze¶niej, ¿e samolota ani przez chwilê nie
by³ na kursie ani na ¶cie¿ce .....

Wstyd wam grupowi szpece od latania ?.

Tak tylko ad hoc. Przez pół minuty TAWS darĹ‚ siÄ™ "Pull up". Od jego wynalezienia w latach 70tych rozbiĹ‚y siÄ™ tylko dwa samoloty w niego wyposaĹĽone. Jakie? Oba polskie. Ten drugi to wojskowa CASA (2008 r. pod  MirosĹ‚awcem).

--
xbartx

Data: 2011-01-19 10:56:29
Autor: Delfino Delphis
No koeldzy bi? si? w piersi....
xbartx wrote:

Tak tylko ad hoc. Przez pół minuty TAWS darł się "Pull up". Od jego
wynalezienia w latach 70tych rozbiły się tylko dwa samoloty w niego
wyposażone. Jakie? Oba polskie. Ten drugi to wojskowa CASA (2008 r. pod
Mirosławcem).

To jaka¶ bzdura.

Data: 2011-01-19 10:12:44
Autor: xbartx
No koeldzy bi? si? w piersi....
Dnia Wed, 19 Jan 2011 10:56:29 +0100, Delfino Delphis napisał(a):

To jakaĹ› bzdura.

Tak napisali w przekroju (w ramce "tego możecie jeszcze nie wiedzieć"), ale nie ma tego jeszcze dostępnego przez www, bo to w nowym numerze jest. Jest też o tym, że nikt z załogi nie witał prezydenta (zwyczajowo wita kapitan maszyny), bo kapitan pokłócił się z generałem w sprawie lotu, o tym że samolot Ił-76, który prędzej nie wylądował a miał na pokładzie kolumnę prezydenckich samochodów, więc i tak nie byłoby czym jechać i jeszcze kilka.

--
xbartx

Data: 2011-01-19 10:25:57
Autor: Samotnik
No koeldzy bi? si? w piersi....
Dnia 19.01.2011 xbartx <bart@hashzero.net> napisał/a:
Dnia Wed, 19 Jan 2011 10:56:29 +0100, Delfino Delphis napisał(a):

To jaka¶ bzdura.

Tak napisali w przekroju (w ramce "tego możecie jeszcze nie wiedzieć"),

A jak agencja TASS poda, że Jarosław Kaczyński ma antenki w uszach i jest
sterowany z kosmosu, to też o tym tu napiszesz?
--
Samotnik

Data: 2011-01-19 11:47:49
Autor: Delfino Delphis
No koeldzy bi? si? w piersi....
xbartx wrote:

Tak napisali w przekroju (w ramce "tego możecie jeszcze nie wiedzieć"),
ale nie ma tego jeszcze dostępnego przez www, bo to w nowym numerze jest.

Od lat 70-tych rozbiły się tysi±ce samolotów, a że były wyposażone w TAWS słychać chociażby tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=9hZ-XkaQW2U

Może chodziło tylko o katastrofy, których przy użyciu TAWS można było unikn±ć? To byłoby bliżej, ale nadal znajdzie się wiele np.

http://www.youtube.com/watch?v=ZqMkfQp6IWc

Więc jest to raczej wymysł dziennikarza.

Jest też o tym, że nikt z załogi nie witał prezydenta (zwyczajowo wita
kapitan maszyny), bo kapitan pokłócił się z generałem w sprawie lotu, o
tym że samolot Ił-76, który prędzej nie wyl±dował a miał na pokładzie
kolumnę prezydenckich samochodów, więc i tak nie byłoby czym jechać i
jeszcze kilka.

A to już inna bajka.

Data: 2011-01-19 14:18:35
Autor: xbartx
No koeldzy bi? si? w piersi....
Dnia Wed, 19 Jan 2011 11:47:49 +0100, Delfino Delphis napisał(a):

Od lat 70-tych rozbiły się tysiące samolotów, a że były wyposażone w
TAWS słychać chociażby tutaj:

http://www.youtube.com/watch?v=9hZ-XkaQW2U

Może chodziło tylko o katastrofy, których przy użyciu TAWS można było
uniknąć? To byłoby bliżej, ale nadal znajdzie się wiele np.

http://www.youtube.com/watch?v=ZqMkfQp6IWc

Więc jest to raczej wymysł dziennikarza.

Nie znam się aż tak szczegółowo, więc zacytowałem aby się przekonać jaka będzie opinia. Tutaj możesz sobie poczytać jak to ujął dziennikarz:

http://img412.imageshack.us/img412/3192/img20110119150657.jpg
http://img197.imageshack.us/img197/9738/img20110119150730.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/7945/img20110119150749.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/6096/img20110119150803.jpg

--
xbartx

Data: 2011-01-19 22:57:18
Autor: PMG
No koeldzy bi? si? w piersi....
  W dniu 2011-01-19 15:18, xbartx pis
Nie znam się aż tak szczegółowo, więc zacytowałem aby się przekonać jaka
będzie opinia. Tutaj możesz sobie poczytać jak to uj±ł dziennikarz:

Spokojnie, nie musisz się znać, czasami warto podać Ľródło takich "ciekawostek". Fajnie, ze podałe¶

http://img197.imageshack.us/img197/9738/img20110119150730.jpg
http://img17.imageshack.us/img17/7945/img20110119150749.jpg
http://img213.imageshack.us/img213/6096/img20110119150803.jpg

No i tak to jest jak się przepisuje do gazety wikipedię bez zrozumienia co się przepisuje. Mam nadzieję, ze to wydanie "Przekroju" jest bezpłatne.

Otóż, nieprawd± jest jakoby polskie samoloty (Casa i TU154)  były jedynymi, które były wyposażone w TAWS i uległy katastrofie. Co prawda TAWS  to bardzo fajny system (¶cislej rożne systemy), ale w sieci można przeczytać artykuły - podejrzewam, że sponsorowane przez lobbystów na rzecz GPWS  -które dowodz±, że żaden z samolotów wyposażonych w EGPWS nie uległ katastrofie na skutek CFIT. Potem znajduje się to w wikipedii, a ponieważ Casa i Tu154 to chyba jedne z najbardziej spektakularnych  toteż się tam znalazły jako bodaj jedyne a st±d pewnie "ciekawostka" Przekroju.

Jedn± z najsłynniejszych był CFIT Gulfstream'a AVJET-u w Aspen 2001. Okoliczno¶ci katastrofy dziwnie znajome: spoĽniony pasażer, presja na pilota żeby koniecznie l±dował, brak warunków do l±dowania i GPWS krzyc±cy "Sink rate" i "Bank Angle"

http://www.ntsb.gov/Publictn/2002/AAB0203.pdf

i np: King Air pogotowia w Bozeman w 2007 wyposażony w EGPWS:

http://www.skybrary.aero/bookshelf/books/426.pdf

Data: 2011-01-19 23:26:34
Autor: saturn5
No koeldzy bi? si? w piersi....

Otóż, nieprawd± jest jakoby polskie samoloty (Casa i TU154)  były jedynymi, które były wyposażone w TAWS i uległy katastrofie.

Jest prawda. Te przyklady ktore wymieniasz nie byly wyposazone w TAWS, bo ani
GPWS ani EGPWS to nie TAWS.

Data: 2011-01-19 23:30:22
Autor: saturn5
No koeldzy bi? si? w piersi....

> Otóż, nieprawd± jest jakoby polskie samoloty (Casa i TU154)  były > jedynymi, które były wyposażone w TAWS i uległy katastrofie.

Zebu uscislic - chodzi dokladnie o instalacje TAWS class A. --

No koeldzy bić się w piersi....