No patrz pan, jak jewropejski mason przejął się zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E

Data: 2012-09-07 12:25:27
Autor: Antenka
No patrz pan, jak jewropejski mason przejął się zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
Raport dla KE: wydobycie gazu łupkowego może stwarzać duże ryzyko
=============================================Zanieczyszczenie wód gruntowych, powierzchniowych oraz powietrza to
największe ryzyka dla ludzi i środowiska związane z wydobyciem gazu
łupkowego - wynika z piątkowego raportu przygotowanego na zlecenie KE.
Raport wskazuje też na luki w istniejącym prawie UE.

Jak przekonują autorzy raportu, do wydobycia gazu łupkowego, w
porównaniu z wydobyciem konwencjonalnego gazu ziemnego, zużywa się o
wiele więcej wody oraz chemikaliów. Ponadto wydobycie to powoduje
większy wyciek gazu do powietrza, stwarza ryzyko przedostania się
chemikaliów do wód gruntowych i powierzchniowych oraz ich oparów do
powietrza, wymaga też większej przestrzeni i więcej sprzętu, który
trzeba transportować - argumentują. Dlatego wśród ryzyk dla człowieka
i środowiska wymieniają też wzmożony ruch transportowy, hałas i emisje
z paliw.

Autorzy raportu rekomendują Komisji Europejskiej, by "dokonała
strategicznego przeglądu potencjalnych ryzyk" i rozważyła m.in.
"ograniczenie lub zakazanie" rozwoju projektów łupkowych na obszarach
"o dużej wrażliwości lub wartości pod względem bioróżnorodność,
zasobów wodnych" bądź wówczas, gdy miałyby one duży wpływ na
społeczność lokalną. W raporcie napisano m.in., że "dowody sugerują,
że może być niemożliwa pełna odnowa terenów na wrażliwych obszarach po
odwiertach".

Zalecają też m.in. ustanowienie monitoringu miejsc wydobycia pod kątem
wpływu na społeczność lokalną i użycie gruntów. Raport podkreśla, że
przy szczelinowaniu hydraulicznym niezbędnym do wydobycia gazu
łupkowego potrzeba ok. 3,6 ha powierzchni na jedną lokalizację,
podczas gdy przy konwencjonalnych odwiertach - 1,9 ha. Dodają, że z
jednego odwiertu gazu łupkowego otrzymuje się mniej gazu w porównaniu
do odwiertów konwencjonalnych, potrzeba więc więcej odwiertów, by
wydobyć podobną ilość. To - ich zdaniem - ma duże znaczenie w gęsto
zaludnionej Europie.

"Szacuje się, że około 50 odwiertów do wydobycia gazu łupkowego może
dawać podobną ilość gazu, jak jeden odwiert na Morzu Północnym" -
napisano.

W raporcie podkreślono "wysokie ryzyko" zanieczyszczenia wód
powierzchniowych i gruntowych "na różnych stadiach budowy odwiertów,
szczelinowania hydraulicznego, produkcji gazu i opuszczania
odwiertów".

Co ciekawe, autorzy jako pierwszy czynnik ryzyka wymienili
zanieczyszczenie wód powierzchniowych ze spływów (np. z powodu erozji)
z rozległych instalacji wydobywczych, a nie - na co najczęściej się
wskazuje - zanieczyszczenie pitnej wody gruntowej chemikaliami
używanymi do szczelinowania skały łupkowej. To drugie ryzyko ocenili
na "średnie do wysokiego". Wskazali, że jest ono niskie, gdy miejsce
produkcji gazu jest oddalone o 600 metrów od ujęcia wody pitnej, ale
że wzrasta, gdy ta "izolacja" jest nieszczelna na dużej głębokości z
powodu cech geologicznych lub działań człowieka.

Dlatego wymieniając luki prawne, analitycy wskazali, że unijna
dyrektywa o ocenie oddziaływania na środowisko, jakiej wymaga się przy
dużych projektach budowlanych i wydobywczych, nie zawiera oceny
warunków geologicznych i hydrogeologicznych przez co uniemożliwia
ocenę ryzyka nieszczelności i zanieczyszczeń. Brakuje też
obowiązkowego monitoringu wody gruntowej na obszarze sąsiadującym z
wydobyciem.

Ponadto w dyrektywie tej - zdaniem autorów - brakuje gwarancji
wykonania oceny oddziaływania na środowisko i konsultacji społecznych
przy wydawaniu pozwoleń na poszukiwania i wydobycie gazu łupkowego.
Ten aspekt badał już styczniowy raport KE zamówiony przez dyrekcję ds.
energii. W porównaniu z innymi krajami Polska wypadła pozytywnie, bo
jeśli chodzi o wymóg stosowania pełnej oceny oddziaływania na
środowisko i konsultacji, rozpatruje każdy przypadek indywidualnie, a
nie stosuje - jak Niemcy - sztywnego progu wielkości wydobycia.

Autorzy piątkowego raportu wskazali też na braki w ramowej dyrektywie
wodnej, która nie zapewnia adekwatnego monitoringu i prewencji w
związku z ryzykiem zanieczyszczenia wody przy wydobyciu łupków.
Wytknęli też luki w dyrektywach regulujących emisje spalin i innych
zanieczyszczeń do powietrza. Ich zdaniem nie zapobiegają one wysokim
emisjom na miejscu produkcji. Ponadto uważają, że dyrektywa w sprawie
odpadów kopalnianych nie odpowiada na problem dużych zanieczyszczeń ze
szczelinowania (duże ilości zanieczyszczonej wody odpompowywane z
odwiertów).

Raport zaleca też, by kraje UE dokonały interpretacji prawa unijnego
pod kątem stosowania szczelinowania hydraulicznego.

Szczelinowanie hydrauliczne to jedyna dostępna dotąd metoda wydobycia
gazu łupkowego, polegająca na wpompowaniu pod ciśnieniem w głębokie
odwierty (do 4 km) dużej ilości wody z niewielką domieszką substancji
chemicznych, by rozsadzić skałę łupkową i uwolnić gaz.

200-stronnicowy raport o potencjalnych ryzykach szczelinowania
hydraulicznego dla środowiska i zdrowia człowieka przygotowała na
zlecenie dyrekcji generalnej Komisji Europejskiej ds. środowiska
międzynarodowa firma konsultingowa w dziedzinie energii, klimatu i
środowiska - AEA Technology.

Z Brukseli Julita Żylińska

http://finanse.wp.pl/kat,104114,title,Raport-dla-KE-wydobycie-gazu-lupkowego-moze-stwarzac-duze-ryzyko,wid,14907176,wiadomosc.html

No bo  nie mogę! Chyba rzygnę na tę ohudną przewrotność, na tę
putinowską przebiegłość!

Coooo, jewrokołchozowe zmory, sracie w gacie, że Polska ma największe
zasoby gazu???!!!

Jak wyeliminujecie z żarcia wszystkie trucizny, wszelką chemię, którą
trujecie glebę w całej Europie, a roślinne mutanty zastąpicie uprawami
ekologicznymi bez GMO to możemy pogadać o łupkach.

Antenka na maksa w...na. :-E

Data: 2012-09-07 13:21:59
Autor: Antenka
On 7 Wrz, 21:33, "Gringo" <gri...@qmail.com> wrote:
> Zanieczyszczenie wód gruntowych, powierzchniowych oraz powietrza to
> największe ryzyka dla ludzi i środowiska związane z wydobyciem gazu
> łupkowego - wynika z piątkowego raportu przygotowanego na zlecenie KE.

A tępe buractwo i niewolnicy polscy się niczym nie przejmują.

Bo to ciemniactwo jest!  Nie wiedzą na jakim świecie  i pod czyim
butem żyją i kto karty rozdaje ;-)

Antenka

Data: 2012-09-07 14:32:37
Autor: emailstuffname@gmail.com
On 7 Wrz, 16:22, Antenka <sweet.blue_e...@wp.pl> wrote:

> A tępe buractwo i niewolnicy polscy się niczym nie przejmują.

Bo to ciemniactwo jest!  Nie wiedzą na jakim świecie  i pod czyim
butem żyją i kto karty rozdaje ;-)

pod czyim butem zyja?

Data: 2012-09-08 01:19:41
Autor: Jakub A. Krzewicki
No patrz pan, jak jewropejski mason przejął się zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
piątek, 7 września 2012 23:32. carbon entity  contaminated pl.soc.polityka with the following letter:

pod czyim butem zyja?

Brukseli, Berlina, Londynu Watykanu, Waszyngtonu -- - a, jeszcze bym zapomniał że od czasu do czasu te stolice wypożyczają nas... Moskwie! Według Pana to byłoby karygodne niedopatrzenie. Faktem jest jednak, że o ile od Moskwy uciekamy, to tak zwany Zachód nas wkrótce znowu daje w leasing wiadomo czyj. To może sobie złych dobraliśmy sojuszników i trzeba się raczej zwrócić pod opiekę Boskiego Cesarza Kraju Kwitnącej Wiśni?

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-09-07 16:50:13
Autor: emailstuffname@gmail.com
On 7 Wrz, 19:19, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
piątek, 7 września 2012 23:32. carbon entity 'emailstuffn...@gmail.com'
<jack.kle...@gmail.com>

> pod czyim butem zyja?

Brukseli, Berlina, Londynu Watykanu, Waszyngtonu -- - a, jeszcze bym
zapomniał że od czasu do czasu te stolice wypożyczają nas... Moskwie!

no... ale inne panstwa jakos sobie daja z tym *butem* rade, tylko
Polska chce wrocic z wieka ochota pod skrzydla Moskwy Putina:)

[...]

Zachod nic nie moze zrobic, jesli spoleczenstwo i wybrany przez niego
rzad oraz prezydent danego panstwa mu na to nie pozwoli. Czy np. ktos
moze coz zrobic z Panem jesli Pan na to nie pozwoli?

Sojusznikow tez sie dobiera takich jakich sie chce i nikt nic nie moze
narzucic jesli sie czegos nie chce. Przeciez przykladow jest mnostwo
nie tylko w Europie ale takze w panstwach bylego bloku sowieckiego np.
w malej Gruzji i na Wegrzech. (pisalem o tym:).

Tylko Polacy zaglosowali na Komoruskiego i PO, mimo ze doskonale
wiedzieli czego sie po nich mogli spodziewac, a teraz maja pretensje
do wszytkich tylko nie do siebie...i pieprza o *bucie* ktory ich
rzekomo przygniata:))

Data: 2012-09-07 17:42:23
Autor: emailstuffname@gmail.com
No patrz pan, jak jewropejski mason przej si zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
On 7 Wrz, 20:05, "Jakub A. Krzewicki" <drukpakun...@gmail.org> wrote:
sobota, 8 września 2012 01:50. carbon entity 'emailstuffn...@gmail.com'
<jack.kle...@gmail.com>

> [...]
> wiedzieli czego sie po nich mogli spodziewac, a teraz maja pretensje
> do wszytkich tylko nie do siebie...i pieprza o *bucie* ktory ich

Się pan nie martwi. Najwyżej jeszcze 3 lata porządzą.
PZPR produkowała się pod własną nazwą przez lat z górą 40 i naród wytrzymał.
Co 4 lata są wybory do Sejmu, na kogo luzie zagłosują jeszcze nie wiadomo,
ale przypuszczam, że nie na rząd obecny, dlatego nie ma szans nawet po
protestach, że wyda przyspieszone wybory.

ja sie nie martwie, ja tylko komentuje nonseny ktore zauwazylem w
komentarzu do wklejonego tekstu, a ktore pan podziela.
Na podstawie obserwacji roznych grup dyskusyjnych, uwazam ze Polacy
zaglosuja znowu tak samo jak juz zaglosowali, albo jeszcze gorzej:)
Obecne protesty, to kpina z protestow:)

Problem jest taki, że trzeba zbudować coś nowego, żeby weszło w tę lukę. Bo
inaczej zamiast sterowanego z Rosji   o r a z   Berlina PO będziemy mieć
nadawane z Rosji bez kontroli Berlina Radio Maryja. Ucisk świecki jest do
wytrzymania, ale nie kiedy połączy się z religijnym. Wtedy to dopiero będzie
prawdziwe głosowanie ale nogami i większe niż już jest.

nic nie zostanie zbudowane, bo nic sie nie buduje. Za duzo *madrych* i
*przemadrzalych*. Ilu Polakow to tyle pomyslow, a jeden przeczy
drugiemu:)
Polska *zaopiekuje* sie Rosja na spolke z Niemcami.

A PO znowu sie przepoczwarzy. Prezydent - ruski rezydent juz jest:)

Data: 2012-09-08 02:59:43
Autor: Jakub A. Krzewicki
No patrz pan, jak jewropejski mason przej si zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
sobota, 8 września 2012 02:42. carbon entity  contaminated pl.soc.polityka with the following letter:

A PO znowu sie przepoczwarzy. Prezydent - ruski rezydent juz jest:)

I moher zostanie zawłaszczony przez typy w rodzaju Gowina i Żalka, których nazwiska są adekwatne do sytuacji w Polsce.

Kaczyńscy nie powinni tak łatwo iść w moher, poparcie przez Radio Maryja nadawane z Rosji to było jak judaszowy pocałunek Kremla.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-09-08 02:10:10
Autor: Jakub A. Krzewicki
No patrz pan, jak jewropejski mason przej�� si� zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
sobota, 8 września 2012 01:50. carbon entity  contaminated pl.soc.polityka with the following letter:

[...]

Problem jest taki, Ĺźe trzeba zbudować coś nowego, Ĺźeby weszło w tę lukę. Bo inaczej zamiast sterowanego z Rosji   o r a z   Berlina PO będziemy mieć nadawane z Rosji bez kontroli Berlina Radio Maryja. Ucisk świecki jest do wytrzymania, ale nie kiedy połączy się z religijnym. Wtedy to dopiero będzie prawdziwe głosowanie ale nogami i większe niĹź juĹź jest. PS. Kaczyński przegrał swoją szansę na rządy wtedy, kiedy sprzymierzył się z Rydzykiem i Kościołem katolickim. Widać to po zachowaniu Episkopatu, ktĂłry odtrącił PiS, a składa wiernopoddańcze hołdy Cyrylowi i PO. Prezes miłby jeszcze jedną szansę, gdyby zwrĂłcił się do innego elektoratu niĹź moher, bo ten moĹźe zostać zawłaszczony przez typy w rodzaju Gowina i Ĺźalka, ktĂłrych nazwiska są adekwatne do sytuacji w Polsce.

http://lordwinterisle.blogspot.com/

Data: 2012-09-08 12:20:03
Autor: pluton_
No patrz pan, jak jewropejski mason przej?? si? zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
Problem jest taki, że trzeba zbudować coś nowego, żeby weszło w tę lukę.

Chcesz chodowac nowe swinie do starych koryt ? Najpierw trzeba zlikwidowac
koryta,
inaczej zawsze bedzie tak, jak jest.

Nullification

Data: 2012-09-07 23:12:18
Autor: Gringo

Data: 2012-09-08 08:10:12
Autor: Przemysław M.
No patrz pan, jak jewropejski mason przejął się zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
Dnia Fri, 7 Sep 2012 12:25:27 -0700 (PDT), Antenka napisaů(a):

Raport dla KE: wydobycie gazu ůupkowego moýe stwarzaă duýe ryzyko
Zanieczyszczenie wód gruntowych, powierzchniowych oraz powietrza to
najwićksze ryzyka dla ludzi i úrodowiska zwiŕzane z wydobyciem gazu
ůupkowego - wynika z piŕtkowego raportu przygotowanego na zlecenie KE.
Raport wskazuje teý na luki w istniejŕcym prawie UE.

To juý nie bćdziemy drugim Kuwejtem? ;-(

--

ĽMusimy pamićtaă, ýe aby zwycićýyă, trzeba pamićtaă o maksymie
 Józefa Piůsudskiego  zwycićýyă i spoczŕă na laurach to klćska, byă

Data: 2012-09-08 11:46:18
Autor: pluton_
No patrz pan, jak jewropejski mason przejął się zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
Raport dla KE: wydobycie gazu łupkowego może stwarzać duże ryzyko

Znaczy sie: wydobywamy!

Nullification

Data: 2012-09-08 12:19:45
Autor: Trybun
No patrz pan, jak jewropejski mason przejął się zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E
W dniu 2012-09-07 21:25, Antenka pisze:
  że Polska ma największe
zasoby gazu???!!!

Antenka na maksa w...na. :-E

"Polska" być może tak, ale czy Polacy? Antenko, co My Polacy na dzień dzisiejszy moglibyśmy mieć z tego gazu? Naprawdę wierzysz w to że będziemy płacili mniejsze, comiesięczne rachunki za gaz?:-\

Pozdrawiam;-)

No patrz pan, jak jewropejski mason przejął się zanieczyszczonym, polskim niebem! :-E