No to Beret się wkurwił [długie]

Data: 2012-02-12 18:17:09
Autor: yamma
No to Beret się wkurwił [długie]
I ja mu się nie dziwię. Strasznie długie, więc zacytuję fragment a resztę sami doczytajcie tutaj:
http://ekstraklasa.net/europa/jozwiak-slowo-nie-slysze-ostatnio-w-klubie-bardzo-czesto,artykul.html?material_id=4f37d8d516f1da4a3e000000
"Kibic kombinuje, że jak sprzedaliście Borysiuka za 2,5 miliona euro to jednak są pieniądze na transfery.
Kibic tak kombinuje, bo nie wie jaka jest struktura klubu i jak wyglądają finanse, jakie koszty ponosi klub. Trzeba pamiętać, że jesteśmy samofinansującą się spółką. Po transferze Borysiuka sytuacja jest dużo lepsza, ale nie taka jakiej wszyscy by oczekiwali. Trzeba zresztą pytać dyrektora finansowego, to nie są pytania do mnie.

Mówiąc wprost: kasa za Borysiuka idzie na bieżące finansowanie klubu.
Taką mam nadzieję, kontrakty zawodników, premie itd. Teraz będziemy funkcjonować normalnie, nie martwić się o to co będzie za miesiąc.

Ale w pewnym momencie pieniądze się skończą. Wtedy sprzedacie następnego?
Nie oszukujmy się w Polsce tak to wygląda. Można sprzedawać, ważne jest aby uzupełnić straty i utrzymać odpowiedni poziom sportowy drużyny.

Ale to Pan odpowiada za transfery..
Ja obserwuję zawodników, później razem z trenerem składamy wniosek do zarządu w sprawie transferu. Pod tym się podpisujemy. A reszta jest w rękach zarządu. Wyszukujemy wolnych piłkarzy, którzy mają kartę zawodniczą na ręku i którzy zgodzą się na proponowaną przez nas gażę. Nie mam 200, 300 czy 400 tysięcy euro na zapłacenie za kogokolwiek. Tak to wygląda teraz. W czerwcu być może się to zmieni. Bo to będzie zależało od bardzo wielu spraw, od tego czy zdobędziemy mistrzostwo Polski, czy dostaniemy się do Ligi Mistrzów, czy może do Ligi Europejskiej, czy to wszystko będzie się kręciło.

Na Ligę Europejską, w której wciąż gracie nie dołożyliście do składu nikogo. Okres, w którym można było zgłaszać nowych zawodników do tych rozgrywek już się skończył.
Takie było założenie. Przed takim faktem zostaliśmy postawieni. Nie było zgody na zawodnika, którego chcieliśmy zgłosić. Teraz robimy wszystko aby wzmocnić zespół przed rozgrywkami ekstraklasy.

Jedni są zachwyceni Pana działalnością w Legii i doceniają fakt, że sprowadził Pan do klubu wielu utalentowanych młodych zawodników. Inni za wszystkie niepowodzenia i transferowe niewypały obciążają właśnie Jóźwiaka.
Tak, najłatwiej powiedzieć, że wszystko schrzanił Jóźwiak.

Jest Pan wyraźnie rozgoryczony.
Jak słyszę od kibiców przeciwnych drużyn, że Jóźwiak to ch. nie razi mnie to, ale najgorzej gdy nie masz wsparcia wewnątrz. Wśród ludzi, którzy ci powinni tego wsparcia udzielić. Kiedy przedstawiam jakiegoś zawodnika bardzo często nie uzyskuję akceptacji. Pytam się na jakiej zasadzie ktoś mi mówi czy ten zawodnik jest dobry czy nie, skoro ja za to odpowiadam i razem z trenerem mówimy, że jego umiejętności są na odpowiednio wysokim poziomie i ja bym go chciał w drużynie. Nie jestem nieomylny ale słowo "nie" pojawia się zbyt często.

Jest w klubie trener, który zdobył dwa mistrzostwa Polski i szef skautingu, który wiele lat był zawodnikiem także w lidze francuskiej i to nie wy decydujecie o przydatności sportowej zawodnika do Legii? To kto decyduje? Właściciel?
To nie jest pytanie do mnie. To jest bardzo złożona sprawa i nie chciałbym wychodzić przed szereg. Ja nie mam sobie nic do zarzucenia. Przedstawiłem listę zawodników, którzy mogli przyjść do klubu, którzy zaakceptowali nasze warunki. Ale nie dostaliśmy zgody.

Może Pan podać kilka nazwisk z tej listy?
To byli zagraniczni zawodnicy, którym kończyły się kontrakty. M.in. reprezentant Angoli, który niedawno grał w Manchesterze United - Manucho, czy Lucas Pratto, który został wypożyczony z Genui do Velez Sarsfield i wielu innych. W przypadku tych, których zaprezentowałem to nie była kwestia kasy, ale akceptacji. Drużyna potrzebuje napastnika i gracza ofensywnego, czyli dwóch takich, którzy wnieśliby więcej energii, umiejętności przeprowadzenia szybkiego ataku. Mamy technikę dzięki Ljuboi i Radovicowi, brakuje szybkości rozegrania i finalizacji akcji.

Przed ligą dostanie Pan zgodę, na któregoś z nich?
Nie chcę nic obiecywać, bo obiecam nowego zawodnika, nic z tego nie wyjdzie i wszystko pójdzie na moje konto.

Czuje Pan presję?
Tak, czuje. Muszę sobie z nią radzić. Może przyjdzie taki czas, że ten żal się przeleje i wtedy wyłożę kawę na ławę. Na razie działam jeszcze bardzo spokojnie licząc na zrozumienie władz klubu. Każdy kto mnie zna, wie, że zawsze mówię to co myślę. I jeśli w dalszym ciągu ta decyzyjność w klubie będzie wyglądała tak jak w tym okienku transferowym to nie widzę poprawy na przyszłość.

A jak dalej będzie to tak wyglądało?
To dostanę jeszcze więcej jobów od kibiców i. będę szczery.

I będzie mógł Pan stracić pracę.
Wolę stracić pracę niż twarz, osobowość i własne wartości których nie można przeliczyć na kasę, szanuję tradycje i historię tego klubu. Trzeba pamiętać, że to ja sprowadziłem Borysiuka i Rybusa, za których klub otrzyma odpowiednie środki finansowe. Współdziałanie i spokojna praca pozwalają właśnie na wyszukiwanie takich zawodników. A teraz jednego dnia jest tak, innego zupełnie inaczej. Musi to zostać usystematyzowane.

Czyli te niedawne zmiany w strukturze zarządzania klubem wprowadziły chaos.
Poproszę o następne pytanie, to nie ja zarządzam klubem."

Coś czuję, że na Ł3 zaczyna się klasyczny pośmiertny podział majątku. :-(
yamma

Data: 2012-02-13 08:46:56
Autor: danpe_
Dnia Sun, 12 Feb 2012 18:17:09 +0100, yamma napisał(a):

Coś czuję, że na Ł3 zaczyna się klasyczny pośmiertny podział majątku. :-(
yamma

Co panikujesz.
Wisla od 10 lat stacza sie po rowni pochylej wg doniesien tej grupy i cos
nie moze sie stoczyc, a Ty mysliszm ze Legie w rok zamkna ;)

danpe_
gg:827748

Data: 2012-02-13 21:48:31
Autor: Andrzej Zbierzchowski
W dniu 2012-02-13 08:46, danpe_ pisze:
[...]

Dokładnie.
Borysiuka w ogóle nie żałuję - to koleś za którym non stop biegała czerwona kartka (w Bundeslidze się w debiucie doigrał), z Rybusem zaś - cóż - świadczy o nim choćby to, że zgodził się na grę na ruskim zadupiu. Niech idzie, niech miodu pokosztuje. Jest kim grać.

Data: 2012-02-16 12:47:16
Autor: yamma
Skorża też...
yamma wrote:
I ja mu się nie dziwię.

Skorża też się wkurzył i mamy efekt w postaci Nacho Novo. No, przyznam, że jestem pozytywnie zaskoczony. Gracz o tak znanym nazwisku? No, no...
yamma

No to Beret się wkurwił [długie]