No to SRUUU ! - kto pierwszy na li¶cie ?

Data: 2009-08-04 21:44:40
Autor: matador
No to SRUUU ! - kto pierwszy na li¶cie ?
Większo¶ć Amerykanów uważa, że zrzucenie bomb atomowych na japońskie miasta Hiroszima i Nagasaki było słuszne.
#
W sondażu uniwersytetu w Quinnipiac z t± tez± zgodziło się nieco ponad 60 proc. ankietowanych. Tylko 22 proc. jest przeciwnego zdania.

Pierwsza z bomb spadła na miasto Hiroszima 6 sierpnia 1945 roku; Nagasaki zostało zbombardowane trzy dni póĽniej. Zginęło w sumie co najmniej 210 tys. ludzi.

Uniwersytet przebadał od 27 lipca do 3 sierpnia 2409 osób, zarejestrowanych na listach wyborczych. Margines błędu wynosi około dwóch punktów procentowych.

Z decyzj± USA sprzed 64 lat zgadza się 74 proc. badanych wyborców republikańskich i 49 proc. w¶ród zwolenników Demokratów.

Sondaż wykazał też, że poparcie spada z wiekiem. Decyzję o użyciu bomby atomowej aprobuje 73 proc. respondentów w wieku ponad 55 lat i 50 proc. badanych w wieku 18-34 lata.
#

Zatem - ?

matador.

Data: 2009-08-04 22:22:09
Autor: Panslavista
No to SRUUU ! - kto pierwszy na li¶cie ?

Użytkownik "matador" <matador@neostrada.pl> napisał w wiadomo¶ci
[...]

Typujesz potencjalne cele? Dokładam - Jerozolima i Tel Aviv.

Data: 2009-08-04 22:26:57
Autor: matador
Panslavista pisze:

Typujesz potencjalne cele? Dokładam - Jerozolima i Tel Aviv.

Amsterdam ?

matador.

Data: 2009-08-04 23:39:20
Autor: Slawek SWP
Użytkownik Panslavista napisał:
Zatem - ?

matador.

Typujesz potencjalne cele? Dokładam - Jerozolima i Tel Aviv.

Głupi¶ Acan, gdzie oni pójd± jak tam się nie da żyć...?

--
Sławek SWP

Data: 2009-08-04 23:42:43
Autor: raff
[...]

-> République de Madagascar

R.

Data: 2009-08-05 04:24:00
Autor: Panslavista
No to SRUUU ! - kto pierwszy na li¶cie ?

Użytkownik "raff" <trytytyty13@autograf.pl> napisał w wiadomo¶ci

> Głupi¶ Acan, gdzie oni pójd± jak tam się nie da żyć...?

-> République de Madagascar

R.

¬le życzysz lemurom, przecież s± niekoszerne...

Data: 2009-08-05 04:22:48
Autor: Panslavista
No to SRUUU ! - kto pierwszy na li¶cie ?

Użytkownik "Slawek SWP" <skasujdamspietrasiewiczusun@wp.pl> napisał w
wiadomo¶ci news:h5aad5$nlb$1nemesis.news.neostrada.pl...

Po dobrym uderzeniu nigdzie...

Data: 2009-08-05 04:37:07
Autor: Cezary Glaz

"Panslavista" <panslavista@wp.pl> schrieb im Newsbeitrag news:h5ar09$f8b$1nemesis.news.neostrada.pl...

> [...]
>
> Typujesz potencjalne cele? Dokładam - Jerozolima i Tel Aviv.

Głupi¶ Acan, gdzie oni pójd± jak tam się nie da żyć...?

zabko

kochany

gold
richtig

morg'n stund' hot gold im mund

Czarek

Data: 2009-08-04 23:32:31
Autor: Andrzej Kokakolski
No to SRUUU ! - kto pierwszy na li¶cie ?
Zatem - ?

Zatem nalezy Panu przypomniec (uswiadomic?), ze te dwie bomby oszczedzily dziesiatki RAZY wiecej Japonczykow niz ich zabily czy okaleczyly.
Japonczycy przygotowywali do obrony sily liczace 28,000,000 ludzi.
To bylaby masakra! W nalotach bombowych i pozarach (domki skonstruowane z bambusa, mat ryzowych i papieru a wiec niezwykle latwopalne) potrafilo zginac do 180,000 ludzi (na skutek jednego nalotu). O tym wszystkim wiedza sami Japonczycy, jest wiec Pan usprawiedliwiony ;)
Przeciagajaca sie wojna to wiecej nalotow i wiecej ofiar.
Takze nie-Japonczykow: jencow alianckich a takze walczacych zolnierzy i przede wszystkim ludnosci cywilnej w podbitych i okupowanych przez Japonczykow krajach. Ten zaborczy, agresywny i okrutny narod zasluzyl sobie na taka kare. To byli jeszcze gorsi mordercy i fanatycy niz Niemcy.
Oplakuje Pan ofiary Hiroszimy i Nagasaki. Czemu nie oplakuje Pan ofiar japonskich bestialstw np. w Nan-jin czy Manili? AK

Data: 2009-08-05 09:10:07
Autor: Alex
No to SRUUU ! - kto pierwszy na li¶cie ?

Użytkownik "Andrzej Kokakolski" <kokakolski@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:h5agef$l5c$1inews.gazeta.pl...
[...]

Bzdury Pan piszesz.
Japończycy przygotowywali się do kapitulacji.
Dopuki walki toczyly sie na cudzym terytorium, mogli sie bawic w wojne.
W obliczu odciecia od surowcow, przegranych Niemiec w Europie i porażkach na wszystkich
frontach, dalsza walka nie miala sensu.
A tam w japoni, mimo nie ceniacej zycia cywilizacji i kodeksu samurajow politycy
mysleli i chcieli sie poddac.
Zreszta.
Wystarczylo ich odciac od zarcia, a zdechliby z glodu i chlodu.
Chodzilo wylacznie o wyprobowanie nowej broni w warunkach polowych
i pokazanie reszcie swiata, kto tu rzadzi.

Alex

Data: 2009-08-05 12:15:25
Autor: Andrzej Kokakolski
Alex <parus@poczta.onet.pl> napisał(a):
Bzdury Pan piszesz.
Japończycy przygotowywali się do kapitulacji.

Tak wyczytalem w amerykanskiej literaturze na ten temat.
A tak ostro "przygotowywali się do kapitulacji", ze jeszcze trzydziesci lat po wojnie odnajdywano w dzunglach japonskich wojakow ciagle gotowych do walki za kraj i cesarza. Wlasnie dopiero te dwie bomby atomowe ostudzily ich zapal do dalszego oporu.
Trzeba przyznac, ze co do stosunkow japonsko-polskich byly one dziwnie dobre przez dlugi czas. Ambasada polska w Tokyo istniala jeszcze ponad trzy lata po ataku Niemiec na Polske.

http://www.wspolnota-polska.org.pl/index.php?id=b99_10_5

(Boleslaw Szczesniak to brat mojej babki. Byl Sekretarzem Ambasady Rzeczypospolitej Polskiej w Tokyo. Po wojnie byl profesorem Notre Dame University w South Bend, Indiana. Zmarl w ubieglym roku w wieku 99 lat)

AK

--

No to SRUUU ! - kto pierwszy na li¶cie ?