Data: 2010-06-25 23:43:38 | |
Autor: Jackare | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c24be88$0$2583$65785112news.neostrada.pl...
Na podstawie tego co miałem bądź mam: - WFM OSA - można kochać lub nienawidzieć, raczej do kontemplowania niż do jeżdżenia. Mam trzy osy wiem co mówię. - MZ Trophy - wspaniały motocykl, niesamowite wrażenie jazdy na cygarze rakiety - MZ TS 250 - mz-towski cafe racer. Jak każda MZ fajnie jeździ, ale ta ma odczuwalnie miękką ramę. Lubi nietrzymać się mocno pochylonych zakrętów - WFM, WSK - kochane fajne dryndy, proste i skuteczne - ETZ-ty, Jawy TS i te co były przed TS (lata 80 i 90)- fajnie jeżdżą ale nie mają "tego czegoś". Jak dla mnie to z nich wszystkich najbardziej stylowa jest CZ 350 a najbardziej funkcjonalne to ETZ-ty - MZ ES 250 "jaskółka" no śliczna jest i jak każda MZ świetnie jeździ. - Tuła 200 - rosyjska (radziecka może jeszcze) egzotyka, ale jeździłem tym trochę i ogólne wrażenia sympatyczne i pozytywne ( http://www.autosoviet.altervista.org/TULA200-SIDE.JPG) Maleństwa też są bardzo sympatyczne i kochane: komarki pedałowce - bardzo wdzięczne i leciutkie motorowery ale tyłek ostro protestuje już po 5 kilometrach - mam takiego i ma u mnie dożywocie. simson SR 2 także świetny motorower i jak to simson - doskonale się na nim jeździ. Simson Schwalbe - jak dla mnie rewelacja, nie mam ale chciałbym mieć. Jeżdziłem wielokrotnie i jestem pod wrażeniem http://www.rollermarkus.de/Simson_Schwalbe/Schwalbe02.JPG Simson Spatz - też ma w sobie to coś http://www.ostmotorrad.de/simson/kkr/sr41/sr41_2.jpg Jawa 50 skuter - mam taką, bardzo przyjemna jest. Jak mały kotek - niepozorna miękka i wygodna. Potrafi się podobać http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/jawa-50.jpg Co ja osobiście chciałbym jeszcze mieć z demoludów IŻ 49 - bardzo mi się podoba. Od zawsze. - http://www.zabytkowemotocykle.republika.pl/Nowy%20folder/iz%2049%203.jpg IFA BK 350 - śliczne dziwadło - http://www.breinride.home.pl/moto/images/artyk/ifa/5.jpg Tatran - u nas bardzo rzadki - http://tinyurl.com/33guq6o Z niedemoludów mocno mi się podobają starocie tego typu http://i31.photobucket.com/albums/c374/tyad/kt250-r.jpg Z innych a u nas nieznanych lub mało znanych podobają mi się Yamaha Bronco - może nie weteran ale ślicznotka http://hattmanjp.com/upload/information_system_19/2/0/7/item_207/information_items_1233902357.jpg Kawasaki BJ 250 estrella - http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Kawasaki%20Bikes/images/Kawasaki-Estrella-BJ250-92.jpg - jest współcześnie produkowana i śliczna Kawasaki W 650 - ładny na zdjęciach i wg mnie zupełnie nieciekawy na żywo http://image.motorcyclistonline.com/f/8563187/0107_bonnie_w6502_zoom+2001_kawasaki_w650+side_view.jpg -- Jackare |
|
Data: 2010-06-26 00:00:32 | |
Autor: Ivam | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i037uc$c8j$1@node2.news.atman.pl...
- MZ TS 250 - mz-towski cafe racer. Jak każda MZ fajnie jeździ, ale ta ma odczuwalnie miękką ramę. Lubi nietrzymać się mocno pochylonych zakrętów Tak mi sie przypomnialo - rama lubi pekac na wysokosci tylnego mocowania siedzenia (tuz za mocowaniem amortyzatorow. - Tuła 200 - rosyjska (radziecka może jeszcze) egzotyka, ale jeździłem tym trochę i ogólne wrażenia sympatyczne i pozytywne ( http://www.autosoviet.altervista.org/TULA200-SIDE.JPG) Ale brzydal... potworne - jakm mozna cos takiego w ogole wyprodukowac? IFA BK 350 - śliczne dziwadło - Co w nim dziwnego? Zajebiscie fajna maszynka i tez bym chcial miec. Bardzo bym chcial miec zundapp'a k800, ale na to mnie chyba nigdy nie bedzie stac;( -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-06-26 08:17:24 | |
Autor: Magic | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Ivam napisał(a):
- Tuła 200 - rosyjska (radziecka może jeszcze) egzotyka, ale jeździłem tym trochę i ogólne wrażenia sympatyczne i pozytywne ( http://www.autosoviet.altervista.org/TULA200-SIDE.JPG) Bo to kopia Yamahy TW 200 robiona na podstawie zdjęcia z satelity ... -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['] |
|
Data: 2010-06-26 08:20:13 | |
Autor: Magic | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
O, dzięki, krótko, zwięźle i na temat. Na razie wygrywa u mnie opcja TS 150/250 z lat 80tych. Jaskółka może lepsza ale kurde ten przód mnie rozwala.
-- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['] |
|
Data: 2010-06-26 09:19:36 | |
Autor: Ivam | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i04672$f9n$2@news.onet.pl...
O, dzięki, krótko, zwięźle i na temat. Na razie wygrywa u mnie opcja TS 150/250 z lat 80tych. Zastanow sie nad 250/1 - glowice mozesz zmienic na identyczna jak w 250 i nikt sie nie kapnie, ze polowa podzespolow jest z ETZ'ty. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-06-26 09:48:02 | |
Autor: Magic | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Ivam napisał(a):
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i04672$f9n$2@news.onet.pl... A jak wygląda porównanie TS 150/250 vs WSK 175 ? -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['] |
|
Data: 2010-06-26 10:02:01 | |
Autor: J_K_K | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:i04bbn$rmo$1news.onet.pl... W "epoce" mówiło się, że polskie motocykle były 2x gorsze od czechosłowackich i 3x gorsze od NRD-owskich ;-) Pzdr JKK |
|
Data: 2010-06-26 11:15:23 | |
Autor: Ivam | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i04bbn$rmo$1@news.onet.pl...
A jak wygląda porównanie TS 150/250 vs WSK 175 ? Przepraszam bardzo, ze zapytam, ale co tu chcesz porownywac? Toz to 2 rozne swiaty, a wspolne maja to, ze oba to 2T. W ogole to nie powinienes sie zastanawiac TS 150-250, tylko TS 125-150, a 250-250/1. 250 i 150 to zupelnie inne konstrukcje. A jesli chodzi o wiesie to za duzo z nia roboty nie mialem - kuzynowi robilem i pamietam tylko ciagle problemy z brakiem ladowania i ustawieniem zaplonu. Nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Z dostepnoscia czesci nie powinno byc problemow. Natomiast jesli chodzi o MZ'te to do tej pory nie moge wyjsc z zachwytu jesli chodzi o wymiany czesci i regulacje. Podam przyklad: zrobilem remont generalny, przewinalem wirnik pradnicy, wymienilem elektryczny regulator napiecia na elektroniczny, zalozylem nowy przerywacz. Wszystko ustawione zgodnie z ksiazka - gaznik w danym polozeniu srubek regulacyjnych, przerywacz w polowie zakresu regulacji i odpalila bez problemu i koniecznosci jakichkolwiek regulacji. Dowolne krecenie srubami i przerywaczem konczylo sie gorsza praca. W zadnym romecie ani wiesi nie mialem podobnej sytuacji - zawsze trzeba bylo cos zrobic (chociazby o 1/4 obrotu srubki w gazniku). Musisz sobie odpowiedziec na jedno, ale to zajebiscie wazne pytanie: po co Ci ten weteran? Do jazdy czy grzebania, ma sie fajnie prowadzic, czy byc ladny, masz go remontowac latami czy tygodniami/miesiacami, chcesz kupowac czesci w sklepach i allegro czy szukac po zlotach fanow i innych motobajzlach? IMHO, jesli ma byc tak jak piszesz na poczatku: - demolud To odpusc sobie MZ'ty 125/150 (te 80-100 przez 5kkm jest dla nich zbyt wiele). Ja bym bral TS'ke 250/1 (i wzialem;P) jesli ma byc 2T, a jesli 4T to AWO, ew. Junak. Milego szukania;) -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-06-28 12:16:41 | |
Autor: Magic | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Ivam pisze:
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i04bbn$rmo$1@news.onet.pl... Pytałem z ciekawości, ani jednym ani drugim nie jeździłem więc chciałem zasięgnąć opinii. W ogole to nie powinienes sie zastanawiac TS 150-250, tylko TS 125-150, a 250-250/1. 250 i 150 to zupelnie inne konstrukcje. No widzę właśnie, jak sie w TS 250 ta ramna sprawuje ? Bo podobna w ETZ to raczej miękka jest. Musisz sobie odpowiedziec na jedno, ale to zajebiscie wazne pytanie: po co Ci ten weteran? Do jazdy, ja nie lubię grzebać :) IMHO, jesli ma byc tak jak piszesz na poczatku: No i tego też będę chyba szukał. Dzięki za podpowiedzi. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2010-06-28 17:14:45 | |
Autor: Ivam | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c287684$0$2605$65785112@news.neostrada.pl...
No widzę właśnie, jak sie w TS 250 ta ramna sprawuje ? Bo podobna w ETZ to raczej miękka jest. Jest bardziej miekka;) Zamiast rury prostokatnej jako glownej ma rure okragla. Ale jak chcesz sztywna rama to sobie VFR'ke kup ;-) -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-06-28 19:41:39 | |
Autor: Sir Piernik | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Magic pisze:
....>8 >> Ja bym bral TS'ke 250/1 (i wzialem;P) jesli ma byc 2T > > No i tego też będę chyba szukał. Dzięki za podpowiedzi. Jest tylko jeden "myk" MZ praktycznie nie toleruja czesci innych niz oryginalne. Nadzialem sie na to nawet z gumowa oslona lancucha! A juz o dobraniu tloka, sworznia i reszty "propitetow" to chyba juz mozna zapomniec (iles tam grup tolerancji, zebranych w tabelach co z czym trzeba). Na lozyskach walu sie nie nadzialem :) Pozdrawiam Sir Piernik Betvelwe |
|
Data: 2010-06-28 21:33:16 | |
Autor: Ivam | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0amsg$s0o$1@news.onet.pl...
MZ praktycznie nie toleruja czesci innych niz oryginalne. Nadzialem sie na to nawet z gumowa oslona lancucha! Prawda. A najwiekszy problem mam z napedem predkosciomierza - chyba w ogole juz nigdzie nie dostane oryginalu, bo te ktore mam sypia sie co 10km. A juz o dobraniu tloka, sworznia i reszty "propitetow" to chyba juz mozna zapomniec (iles tam grup tolerancji, zebranych w tabelach co z czym trzeba). Bez problemu kupisz oryginaly. Pelno tego i dosc latwo odroznic od lichych podrobek. -- pzdr: Ivam |
|
Data: 2010-06-29 11:07:25 | |
Autor: Magic | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Sir Piernik pisze:
Magic pisze: Dostępność jest chyba na tyle duża że nie trzeba kombinować ? Ja zresztą i tak jestem zwolennikiem OEMów chyba że zamiennik jest rzeczywiście sensowny lub powoduje usunięcie fabrycznej kastracji, jak np. dolot K&N zamiast fabrycznego u mnie w Szkapie - plus 15KM, zdecydowanie szybsza reakcja na gaz, fajniejszy dźwięk i czyszczenie co 100 kkm zamiast wymiany co 30. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2010-06-26 11:16:14 | |
Autor: blur | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i04bbn$rmo$1@news.onet.pl...
Ivam napisał(a): 175 to jest sprzęt dla twardzieli, wibracje silnika są niemiłosierne, wszystko się przenosi na kiere, zanim doprowadziłem ją do stanu technicznie idealnego minęły 2 sezony, 125 jest o wiele bardziej trwałe i "miękkie" tak wtrącę do SR2 - jest super a SR1 jest tragicznie niewygodne, zrobiłem raz 10km i myślałem że mi dupa odpadnie pozdro blur XT350 ETZ250 WSK 175 SR1 SR2 AWO - w drodze ;) |
|
Data: 2010-06-26 10:04:03 | |
Autor: Grzybol | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
news:4c25aa08$0$2584$65785112news.neostrada.pl... Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i04672$f9n$2@news.onet.pl... Mógłbyś nie wyciągać g... z wora? -- Grzybol |
|
Data: 2010-06-28 16:45:08 | |
Autor: (pj) | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
W dniu 2010-06-26 08:20, Magic pisze:
O, dzięki, krótko, zwięźle i na temat. Na razie wygrywa u mnie opcja TS A Ty chcesz miec stajla, czy byc jednym z wielu? -- pozdr, pj ostatnio gsx1300r |
|
Data: 2010-06-28 17:29:55 | |
Autor: Magic | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
(pj) pisze:
W dniu 2010-06-26 08:20, Magic pisze: No własnie Jaskółek i Trofików jakoś tak sporo wokół mnie, a TSki żadnej ... -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2010-06-28 21:44:31 | |
Autor: (pj) | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
W dniu 2010-06-28 17:29, Magic pisze:
(pj) pisze: Aaa... no to TS 150! :-) (nie 250!) p.s. jak nabedziesz i dasz sie karnac to mie niezle czepnie - wszak to moje 1-sze moto bylo! (wlasnorecznie zakupione w sklepie GS-u)... -- pozdr, pj ostatnio gsx1300r |
|
Data: 2010-06-28 22:32:23 | |
Autor: J_K_K | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Użytkownik "(pj)" <jd15c27@gmail.com> napisał w wiadomości news:i0au2t$bnd$1news.task.gda.pl...
Aaa... no to TS 150! :-) Osobiście jakoś mi ze wszystkich demoludów ten właśnie wynalazek najbardziej nie pasi(ł). Jak nic pasuje Jawowskie określenie - "panelka" (no offence ;-) moje 1-sze moto bylo! (wlasnorecznie zakupione w sklepie GS-u)... Taka historyczna ciekawostka - w rejonie Zagłębia (i sąsiednich rejonów Śląska) MZ-ki poniżej 250-ki (~'80~'90) w zasadzie nie występowały. CZ-ki 175 i owszem. Pzdr JKK [Gieniu Zuzia ćwiarteczka] |
|
Data: 2010-06-29 11:10:19 | |
Autor: Magic | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
(pj) pisze:
W dniu 2010-06-28 17:29, Magic pisze: O, to ja kolnę do Cię i mi co nieco poopowiadasz. -- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']. FAQ: http://www.riders.pl/wacko/wakka.php?wakka=MotocykloweFAQ&v=qvj |
|
Data: 2010-06-29 12:29:08 | |
Autor: (pj) | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
W dniu 2010-06-29 11:10, Magic pisze:
(pj) pisze:[...]
Staaary - ile ja pamietam z lat: 1983 - 1986? No ale dobra, próbuj... -- pozdr, pj ostatnio gsx1300r |
|
Data: 2010-06-28 19:34:08 | |
Autor: falco | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
Jackare pisze:
Kawasaki BJ 250 estrella - http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Kawasaki%20Bikes/images/Kawasaki-Estrella-BJ250-92.jpg - jest współcześnie produkowana i śliczna Jest cudowna!!! ;) Jednak trzeba wziąć po uwagę, że też nie jest zbyt duża i dla prawie 190m cm wzrostu może być słabo. Kawasaki W 650 - ładny na zdjęciach i wg mnie zupełnie nieciekawy na żywo http://image.motorcyclistonline.com/f/8563187/0107_bonnie_w6502_zoom+2001_kawasaki_w650+side_view.jpg Cieszę się, że mamy podobne typy z "nowych-starych", choć ja miałem zgoła odmienne wrażenie, bo na fotkach był ładny a na żywo bardzo ładny. ;) Zaskoczyło mnie tylko jaki jest niziutki, ale sam nie dosiadałem. -- Pozdr! falco SenNa... Jawa 356 '58 175 T.Apacz 0.6 |
|
Data: 2010-06-28 21:08:06 | |
Autor: Monster | |
No to jaki weteran na pierwszy ? | |
W dniu 2010-06-28 19:34, falco pisze:
Jakoś mi się trafiło dziś ogladać na żywo,nowe-stare Triumphy bardziej do mnie przemawiają.Kawasaki W 650 - ładny na zdjęciach i wg mnie zupełnie nieciekawy na -- Tomek BMW R1100S Dniepr z wozem |
|