No to jaki weteran na pierwszy ?

Data: 2010-06-25 23:43:38
Autor: Jackare
No to jaki weteran na pierwszy ?
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c24be88$0$2583$65785112news.neostrada.pl...
Na podstawie tego co miałem bądź mam:
- WFM OSA - można kochać lub nienawidzieć, raczej do kontemplowania niż do jeżdżenia. Mam trzy osy wiem co mówię.
- MZ Trophy - wspaniały motocykl, niesamowite wrażenie jazdy na cygarze rakiety
- MZ TS 250 - mz-towski cafe racer. Jak każda MZ fajnie jeździ, ale ta ma odczuwalnie miękką ramę. Lubi nietrzymać się  mocno pochylonych zakrętów
- WFM, WSK - kochane fajne dryndy, proste i skuteczne
- ETZ-ty, Jawy TS i te co były przed TS (lata 80 i 90)- fajnie jeżdżą ale nie mają "tego czegoś". Jak dla mnie to z nich wszystkich najbardziej stylowa jest CZ 350 a najbardziej funkcjonalne to ETZ-ty
- MZ ES 250 "jaskółka" no śliczna jest i jak każda MZ świetnie jeździ.
- Tuła 200 - rosyjska (radziecka może jeszcze) egzotyka, ale jeździłem tym trochę i ogólne wrażenia sympatyczne i pozytywne ( http://www.autosoviet.altervista.org/TULA200-SIDE.JPG)

Maleństwa też są bardzo sympatyczne i kochane:
komarki pedałowce - bardzo wdzięczne i leciutkie motorowery ale tyłek ostro protestuje już po 5 kilometrach - mam takiego i ma u mnie dożywocie.
simson SR 2 także świetny motorower i jak to simson - doskonale się na nim jeździ.
Simson Schwalbe - jak dla mnie rewelacja, nie mam ale chciałbym mieć. Jeżdziłem wielokrotnie i jestem pod wrażeniem http://www.rollermarkus.de/Simson_Schwalbe/Schwalbe02.JPG
Simson Spatz - też ma w sobie to coś http://www.ostmotorrad.de/simson/kkr/sr41/sr41_2.jpg
Jawa 50 skuter - mam taką, bardzo przyjemna jest. Jak mały kotek - niepozorna miękka i wygodna. Potrafi się podobać http://motorbike-search-engine.co.uk/classic_bikes/jawa-50.jpg

Co ja osobiście chciałbym jeszcze mieć z demoludów
 IŻ 49 - bardzo mi się podoba. Od zawsze. - http://www.zabytkowemotocykle.republika.pl/Nowy%20folder/iz%2049%203.jpg
IFA BK 350 - śliczne dziwadło - http://www.breinride.home.pl/moto/images/artyk/ifa/5.jpg
Tatran - u nas bardzo rzadki - http://tinyurl.com/33guq6o
Z niedemoludów mocno mi się podobają starocie tego typu http://i31.photobucket.com/albums/c374/tyad/kt250-r.jpg

Z innych a u nas nieznanych lub mało znanych podobają mi się
Yamaha Bronco - może nie weteran ale ślicznotka http://hattmanjp.com/upload/information_system_19/2/0/7/item_207/information_items_1233902357.jpg
Kawasaki BJ 250 estrella - http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Kawasaki%20Bikes/images/Kawasaki-Estrella-BJ250-92.jpg - jest współcześnie produkowana i śliczna
Kawasaki W 650 - ładny na zdjęciach i wg mnie zupełnie nieciekawy na żywo http://image.motorcyclistonline.com/f/8563187/0107_bonnie_w6502_zoom+2001_kawasaki_w650+side_view.jpg

--
Jackare

Data: 2010-06-26 00:00:32
Autor: Ivam
Użytkownik "Jackare" <jackare@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i037uc$c8j$1@node2.news.atman.pl...
- MZ TS 250 - mz-towski cafe racer. Jak każda MZ fajnie jeździ, ale ta ma odczuwalnie miękką ramę. Lubi nietrzymać się  mocno pochylonych zakrętów

Tak mi sie przypomnialo - rama lubi pekac na wysokosci tylnego mocowania siedzenia (tuz za mocowaniem amortyzatorow.

- Tuła 200 - rosyjska (radziecka może jeszcze) egzotyka, ale jeździłem tym trochę i ogólne wrażenia sympatyczne i pozytywne ( http://www.autosoviet.altervista.org/TULA200-SIDE.JPG)

Ale brzydal... potworne - jakm mozna cos takiego w ogole wyprodukowac?

IFA BK 350 - śliczne dziwadło -

Co w nim dziwnego? Zajebiscie fajna maszynka i tez bym chcial miec.

Bardzo bym chcial miec zundapp'a k800, ale na to mnie chyba nigdy nie bedzie stac;(

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-26 08:17:24
Autor: Magic
Ivam napisał(a):

[...]

Bo to kopia Yamahy TW 200 robiona na podstawie zdjęcia z satelity ...

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']

Data: 2010-06-26 08:20:13
Autor: Magic
No to jaki weteran na pierwszy ?
O, dzięki, krótko, zwięźle i na temat. Na razie wygrywa u mnie opcja TS 150/250 z lat 80tych. Jaskółka może lepsza ale kurde ten przód mnie rozwala.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']

Data: 2010-06-26 09:19:36
Autor: Ivam
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i04672$f9n$2@news.onet.pl...
O, dzięki, krótko, zwięźle i na temat. Na razie wygrywa u mnie opcja TS 150/250 z lat 80tych.

Zastanow sie nad 250/1 - glowice mozesz zmienic na identyczna jak w 250 i nikt sie nie kapnie, ze polowa  podzespolow jest z ETZ'ty.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-26 09:48:02
Autor: Magic
Ivam napisał(a):
[...]

A jak wygląda porównanie TS 150/250 vs WSK 175 ?

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800[']

Data: 2010-06-26 10:02:01
Autor: J_K_K

Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości news:i04bbn$rmo$1news.onet.pl...

A jak wygląda porównanie TS 150/250 vs WSK 175 ?

W "epoce" mówiło się, że polskie motocykle były 2x gorsze
od czechosłowackich i 3x gorsze od NRD-owskich ;-)

Pzdr

JKK

Data: 2010-06-26 11:15:23
Autor: Ivam
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i04bbn$rmo$1@news.onet.pl...
A jak wygląda porównanie TS 150/250 vs WSK 175 ?

Przepraszam bardzo, ze zapytam, ale co tu chcesz porownywac? Toz to 2 rozne swiaty, a wspolne maja to, ze oba to 2T.

W ogole to nie powinienes sie zastanawiac TS 150-250, tylko TS 125-150, a 250-250/1. 250 i 150 to zupelnie inne konstrukcje.

A jesli chodzi o wiesie to za duzo z nia roboty nie mialem - kuzynowi robilem i pamietam tylko ciagle problemy z brakiem ladowania i ustawieniem zaplonu. Nie pamietam o co dokladnie chodzilo. Z dostepnoscia czesci nie powinno byc problemow.

Natomiast jesli chodzi o MZ'te to do tej pory nie moge wyjsc z zachwytu jesli chodzi o wymiany czesci i regulacje. Podam przyklad: zrobilem remont generalny, przewinalem wirnik pradnicy, wymienilem elektryczny regulator napiecia na elektroniczny, zalozylem nowy przerywacz. Wszystko ustawione zgodnie z ksiazka - gaznik w danym polozeniu srubek regulacyjnych, przerywacz w polowie zakresu regulacji i odpalila bez problemu i koniecznosci jakichkolwiek regulacji. Dowolne krecenie srubami i przerywaczem konczylo sie gorsza praca.

W zadnym romecie ani wiesi nie mialem podobnej sytuacji - zawsze trzeba bylo cos zrobic (chociazby o 1/4 obrotu srubki w gazniku).

Musisz sobie odpowiedziec na jedno, ale to zajebiscie wazne pytanie: po co Ci ten weteran?

Do jazdy czy grzebania, ma sie fajnie prowadzic, czy byc ladny, masz go remontowac latami czy tygodniami/miesiacami, chcesz kupowac czesci w sklepach i allegro czy szukac po zlotach fanow i innych motobajzlach?

IMHO, jesli ma byc tak jak piszesz na poczatku:
- demolud
- w miare niezawodny
- ma zrobić 5000 km z prędkościami 80-100 bez awarii co godzinę

To odpusc sobie MZ'ty 125/150 (te 80-100 przez 5kkm jest dla nich zbyt wiele). Ja bym bral TS'ke 250/1 (i wzialem;P) jesli ma byc 2T, a jesli 4T to AWO, ew. Junak.

Milego szukania;)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-28 12:16:41
Autor: Magic
Ivam pisze:
[...]

Pytałem z ciekawości, ani jednym ani drugim nie jeździłem więc chciałem zasięgnąć opinii.

W ogole to nie powinienes sie zastanawiac TS 150-250, tylko TS 125-150, a 250-250/1. 250 i 150 to zupelnie inne konstrukcje.

No widzę właśnie, jak sie w TS 250 ta ramna sprawuje ? Bo podobna w ETZ to raczej miękka jest.

Musisz sobie odpowiedziec na jedno, ale to zajebiscie wazne pytanie: po co Ci ten weteran?

Do jazdy, ja nie lubię grzebać :)

[...]

No i tego też będę chyba szukał. Dzięki za podpowiedzi.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['].

Data: 2010-06-28 17:14:45
Autor: Ivam
Użytkownik "Magic" <maciejsajeckiCIACHO@wp.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4c287684$0$2605$65785112@news.neostrada.pl...
No widzę właśnie, jak sie w TS 250 ta ramna sprawuje ? Bo podobna w ETZ to raczej miękka jest.

Jest bardziej miekka;) Zamiast rury prostokatnej jako glownej ma rure okragla.

Ale jak chcesz sztywna rama to sobie VFR'ke kup ;-)

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-28 19:41:39
Autor: Sir Piernik
No to jaki weteran na pierwszy ?
Magic pisze:
....>8

> No i tego też będę chyba szukał. Dzięki za podpowiedzi.

Jest tylko jeden "myk"
MZ praktycznie nie toleruja czesci innych niz oryginalne. Nadzialem sie na to nawet z gumowa oslona lancucha!
A juz o dobraniu tloka, sworznia i reszty "propitetow" to chyba juz mozna zapomniec (iles tam grup tolerancji, zebranych w tabelach co z czym trzeba).
Na lozyskach walu sie nie nadzialem :)

Pozdrawiam
Sir Piernik
  Betvelwe

Data: 2010-06-28 21:33:16
Autor: Ivam
Użytkownik "Sir Piernik" <dziadekpiernik@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i0amsg$s0o$1@news.onet.pl...
MZ praktycznie nie toleruja czesci innych niz oryginalne. Nadzialem sie na to nawet z gumowa oslona lancucha!

Prawda. A najwiekszy problem mam z napedem predkosciomierza - chyba w ogole juz nigdzie nie dostane oryginalu, bo te ktore mam sypia sie co 10km.

A juz o dobraniu tloka, sworznia i reszty "propitetow" to chyba juz mozna zapomniec (iles tam grup tolerancji, zebranych w tabelach co z czym trzeba).

Bez problemu kupisz oryginaly. Pelno tego i dosc latwo odroznic od lichych podrobek.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-06-29 11:07:25
Autor: Magic
No to jaki weteran na pierwszy ?
Sir Piernik pisze:
Magic pisze:
...>8

 > No i tego też będę chyba szukał. Dzięki za podpowiedzi.

Jest tylko jeden "myk"
MZ praktycznie nie toleruja czesci innych niz oryginalne.

Dostępność jest chyba na tyle duża że nie trzeba kombinować ? Ja zresztą i tak jestem zwolennikiem OEMów chyba że zamiennik jest rzeczywiście sensowny lub powoduje usunięcie fabrycznej kastracji, jak np. dolot K&N zamiast fabrycznego u mnie w Szkapie - plus 15KM, zdecydowanie szybsza reakcja na gaz, fajniejszy dźwięk i czyszczenie co 100 kkm zamiast wymiany co 30.
--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['].

Data: 2010-06-26 11:16:14
Autor: blur
Ivam napisał(a):
[...]

175 to jest sprzęt dla twardzieli, wibracje silnika są niemiłosierne,
wszystko się przenosi na kiere, zanim doprowadziłem ją do stanu
technicznie idealnego minęły 2 sezony,
125 jest o wiele bardziej trwałe i "miękkie"

tak wtrącę do SR2 - jest super a SR1 jest tragicznie niewygodne,
zrobiłem raz 10km i myślałem że mi dupa odpadnie

pozdro
blur
XT350
ETZ250
WSK 175
SR1
SR2
AWO - w drodze ;)

Data: 2010-06-26 10:04:03
Autor: Grzybol
Użytkownik "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> napisał w wiadomości
[...]

Mógłbyś nie wyciągać g... z wora?

--
Grzybol

Data: 2010-06-28 16:45:08
Autor: (pj)
W dniu 2010-06-26 08:20, Magic pisze:
O, dzięki, krótko, zwięźle i na temat. Na razie wygrywa u mnie opcja TS
150/250 z lat 80tych. Jaskółka może lepsza ale kurde ten przód mnie
rozwala.

A Ty chcesz miec stajla, czy byc jednym z wielu?

--
pozdr, pj
ostatnio gsx1300r

Data: 2010-06-28 17:29:55
Autor: Magic
(pj) pisze:
[...]

No własnie Jaskółek i Trofików jakoś tak sporo wokół mnie, a TSki żadnej ...

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['].

Data: 2010-06-28 21:44:31
Autor: (pj)
W dniu 2010-06-28 17:29, Magic pisze:
(pj) pisze:

A Ty chcesz miec stajla, czy byc jednym z wielu?

No własnie Jaskółek i Trofików jakoś tak sporo wokół mnie, a TSki żadnej

Aaa... no to TS 150! :-) (nie 250!)

p.s. jak nabedziesz i dasz sie karnac to mie niezle czepnie - wszak to moje 1-sze moto bylo! (wlasnorecznie zakupione w sklepie GS-u)...

--
pozdr, pj
ostatnio gsx1300r

Data: 2010-06-28 22:32:23
Autor: J_K_K
No to jaki weteran na pierwszy ?
Użytkownik "(pj)" <jd15c27@gmail.com> napisał w wiadomości news:i0au2t$bnd$1news.task.gda.pl...
Aaa... no to TS 150! :-)

Osobiście jakoś mi ze wszystkich demoludów
ten właśnie wynalazek najbardziej nie pasi(ł).
Jak nic pasuje Jawowskie określenie - "panelka"
(no offence ;-)

moje 1-sze moto bylo! (wlasnorecznie zakupione w sklepie GS-u)...

Taka historyczna ciekawostka - w rejonie Zagłębia
(i sąsiednich rejonów Śląska) MZ-ki poniżej 250-ki
(~'80~'90) w zasadzie nie występowały.
CZ-ki 175 i owszem.

Pzdr

JKK
[Gieniu Zuzia ćwiarteczka]

Data: 2010-06-29 11:10:19
Autor: Magic
(pj) pisze:

[...]

O, to ja kolnę do Cię i mi co nieco poopowiadasz.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800['].

Data: 2010-06-29 12:29:08
Autor: (pj)
No to jaki weteran na pierwszy ?
W dniu 2010-06-29 11:10, Magic pisze:
(pj) pisze:
[...]

[...]

Staaary - ile ja pamietam z lat: 1983 - 1986? No ale dobra, próbuj...

--
pozdr, pj
ostatnio gsx1300r

Data: 2010-06-28 19:34:08
Autor: falco
Jackare pisze:

Kawasaki BJ 250 estrella - http://www.vintagebike.co.uk/Bike%20Directories/Kawasaki%20Bikes/images/Kawasaki-Estrella-BJ250-92.jpg - jest współcześnie produkowana i śliczna

Jest cudowna!!! ;)
Jednak trzeba wziąć po uwagę, że też nie jest zbyt duża i dla prawie 190m cm wzrostu może być słabo.

Kawasaki W 650 - ładny na zdjęciach i wg mnie zupełnie nieciekawy na żywo http://image.motorcyclistonline.com/f/8563187/0107_bonnie_w6502_zoom+2001_kawasaki_w650+side_view.jpg

Cieszę się, że mamy podobne typy z "nowych-starych", choć ja miałem zgoła odmienne wrażenie, bo na fotkach był ładny a na żywo bardzo ładny. ;) Zaskoczyło mnie tylko jaki jest niziutki, ale sam nie dosiadałem.

--
Pozdr! falco
SenNa... Jawa 356 '58 175

Data: 2010-06-28 21:08:06
Autor: Monster
W dniu 2010-06-28 19:34, falco pisze:

[...]

  Jakoś mi się trafiło dziś ogladać na żywo,nowe-stare Triumphy bardziej do mnie przemawiają.

--
Tomek
BMW R1100S

No to jaki weteran na pierwszy ?