No to jednak ten Android.

Data: 2014-01-25 23:02:16
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
Przeszedłem jednak na tego Galaxy Trend i przyznaję, że Android to porażka.
Zalogowałem się do sklepu gogla to mi zaczęło ładować tysiące powiadomień z Fejsbuka w jakimś innym programie od gogla.

Powiedzcie mi jakie są programy do czytania plików *.txt, doców, xdoców w którym można zmienić kodowanie i ręcznie wybrać rodzaj pliku. A pdfy?
O nawigacje sobie zainstalowałem.
A do czytania epubów?

Data: 2014-01-25 22:23:43
Autor: masti
No to jednak ten Android.
Dnia pięknego Sat, 25 Jan 2014 23:02:16 +0100 osobnik zwany Smok Eustachy
napisał:

w którym można zmienić kodowanie i ręcznie wybrać rodzaj pliku. A pdfy?

acroreader

O nawigacje sobie zainstalowałem.
A do czytania epubów?

kindle

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-25 23:12:23
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-25 23:02, Smok Eustachy wrote:
[...]

Jako czytnik .txt i chyba docow polecam Moon Reader, w opisie w Google Play powinno byc info o obslugiwanych formatach.
Wspolczuje telefonu, jeden z gorszych mozliwych wyborow. To chyba jakis zlotowkowiec?
Niestety z takim sprzetem obecnie jestes na najlepszej drodze do zrazenia sie do Androida.

Data: 2014-01-25 23:50:34
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
W dniu 25.01.2014 23:12, atm pisze:
/.../
Niestety z takim sprzetem obecnie jestes na najlepszej drodze do
zrazenia sie do Androida.

Jak się nie dowiem jak odinstalować programy, które se poinstalowałem, to na pewno.

Data: 2014-01-26 00:45:07
Autor: Habeck Colibretto
No to jednak ten Android.
Dnia 25.01.2014, o godzinie 23.50.34, na pl.misc.telefonia.gsm, Smok
Eustachy napisa³(a):

/.../
Niestety z takim sprzetem obecnie jestes na najlepszej drodze do
zrazenia sie do Androida.

Jak siê nie dowiem jak odinstalowaæ programy, które se poinstalowa³em, to na pewno.

Chyba najpro¶ciej mo¿esz zrobiæ to wprost ze sklepu (Moje aplikacje) i
Odinstaluj. Je¿eli masz brandowany ROM to warto go zrootowaæ i wypieprzyæ
niepotrzebne aplikacje (ale mo¿esz straciæ gwarancjê). Nie polecam je¿eli
nie wiesz o co kaman. On na ICS siedzi? Je¿eli tak, to to chyba najgorsze
wydanie Androida. Jak jest update to koniecznie.

--
Pozdrawiam,
*Habeck*

Data: 2014-01-26 08:44:06
Autor: sqlwiel
No to jednak ten Android.
W dniu 2014-01-25 23:02, Smok Eustachy pisze:
Przeszedłem jednak na tego Galaxy Trend i przyznaję, że Android to porażka.
Zalogowałem się do sklepu gogla to mi zaczęło ładować tysiące
powiadomień z Fejsbuka w jakimś innym programie od gogla.

Trza patrzeć i myśleć co się włącza. :P

Oczywiste napomnienie: Jeśli aplikacja mówi Ci, ze chce przeglądać zawartość Twojego dysku (karty SD) i wysyłać Twoje pliki do sieci - to chyba sam wiesz...

A jak nie wiesz, to: w pi.du z takÄ… aplikacjÄ…!
Nieco "czym innym" jest przechowywanie w chmurze. Dopóki nie otworzysz konta w chmurze, to jest OK.

Powiedzcie mi jakie są programy do czytania plików *.txt, doców, xdoców
w którym można zmienić kodowanie i ręcznie wybrać rodzaj pliku. A pdfy?
O nawigacje sobie zainstalowałem.
A do czytania epubów?

Jedno do wszystkiego: Kingsoft Office.
Do szybkiego pisania notatek tekstowych: Szybki Notatnik (albo jeden z setki innych, podobnych)
Do czytania ebooków z zapamiętaniem gdzie przerwałeś: Aldiko.

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-26 10:11:45
Autor: ToMasz
No to jednak ten Android.
W dniu 25.01.2014 23:02, Smok Eustachy pisze:
Przeszedłem jednak na tego Galaxy Trend
z czego przeszedłeś? Za karę?
i przyznaję, że Android to porażka.
android nie jest porażką. może galaxy trend jest porażką, a może suma czynników takich jak brak wiedzy, marny sprzęt, system dla dociekliwych...

Zalogowałem się do sklepu gogla to mi zaczęło ładować tysiące
powiadomień z Fejsbuka w jakimś innym programie od gogla.
czyli miałes wcześniej googla, fejsbuka i nie czytałeś powiadomień? Czy nie lepiej byłoby odinstalować "jakiś inny program od googla"? Albo może łatwiej pozbawić dostępu do internetu "jakiś inny program od googla?" Android ma takie możliwości.

Powiedzcie mi jakie są programy do czytania plików *.txt, doców, xdoców
w którym można zmienić kodowanie i ręcznie wybrać rodzaj pliku. A pdfy?
O nawigacje sobie zainstalowałem.
A do czytania epubów?
Wcześniej czym czytałeś? na jakim systemie? W androidzie np Alreader. Jak Ci się nie podoba sklep googla to nie musisz z niego korzystać. można programy instalować samodzielnie. ściągasz instalkę klikasz zainstalu i po sprawie.

ToMasz

Data: 2014-01-26 10:19:23
Autor: sqlwiel
No to jednak ten Android.
W dniu 2014-01-26 10:11, ToMasz pisze:

Jak Ci się nie podoba sklep googla to nie musisz z niego korzystać.
można programy instalować samodzielnie. ściągasz instalkę klikasz
zainstalu i po sprawie.

To już chyba przeszłość, choć (z pewnością) o czymś nie wiem.
Wydaje mi się, że nie ma już .apk, a próba ściągnięcia instalki ze strony producenta skutkuje przekierowaniem na play.qjm

Choć ciągle jeszcze można próbować wyszukiwać:
<nazwa aplikacji> file:apk

--

DziÄ™kujÄ™. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2014-01-26 10:32:57
Autor: ToMasz
No to jednak ten Android.
W dniu 26.01.2014 10:19, sqlwiel pisze:
[...]

sklep googla to ułatwienie połączone niestety z wielkim biznesem. Jednak jeśli ktoś chce "stanąć" jak najdalej od gooogla, jednocześnie potrzebując tylko kilku darmowych aplikacji - droga wolna i wcale nie taka wyboista.
ToMasz

Data: 2014-01-27 04:16:58
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No to jednak ten Android.

"ToMasz" 52e4d646$0$2209$65785112@news.neostrada.pl

potrzebuj±c tylko kilku darmowych aplikacji - droga wolna i wcale nie taka wyboista.

Ostatnio masê aplikacji instalujê bez wchodzenia do ,,sklepu''.

Data: 2014-01-27 10:19:53
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-27 04:16, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Czy warto odcinac sie od Googla w tej kwestii?
Na "wolnym" rynku z pewnoscia znajdzie sie troche aplikacji ale zreguly nie beda to duze produkcje komercyjne. Najwiekszy sens tego widze w przypadku roznego rodzaju modyfikacji dostepnych na xda.
Jesli znajdzie sie na aplikacje obslugujaca aparat poza sklepem, tak czy siak bedzie ona wymagala dostepu do aparatu wbudowanego w telefon, podobnie jak dyktafon do mikrofonu itd. Identycznie jak w sklepie.

To zalety, ktore widze w korzystaniu z Google Play:
-nieporownywalnie wielksza ilosc aplikacji (nie, nie do pierdzenia)
-jakastam kontrola zamieszczanych aplikacji, daleka od idealu ale lepsze to niz nic
-system komentarzy, ktory dosc szybko pozwala sie zorientowac czy warto sie zainteresowac dana aplikacja
-mozliwosc zwrotu przez 15 min od zakupu
-duzy wybor aplikacji calkowicie darmowych bez reklam
-ogromny wybor pozostalych w tym platne maja bardzo przyzwoite ceny
-automatyczne aktualizacje na biezaco
-czeste promocje (polecam AppSales)

Data: 2014-01-27 14:43:51
Autor: JD
No to jednak ten Android.
W dniu 2014-01-27 10:19, atm pisze:
On 2014-01-27 04:16, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

[...]

Tak zainstalowa³em Kasperski IS.
¦ci±gnienty ze strony, wgrany do Downloads,
klikniêty i zainstalowany.
W sklepie play nie ma jeszcze najnowszej wersji.
(dwa tyg. temu nie by³o, tylko jakie¶ starocie)

JD

Data: 2014-01-27 20:36:47
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No to jednak ten Android.

"atm" 52e624b9$0$2158$65785112@news.neostrada.pl

Czy warto odcinac sie od Googla w tej kwestii?

Nie odcinam siê.

-system komentarzy, ktory dosc szybko pozwala sie zorientowac czy warto sie zainteresowac dana aplikacja

Chyba nigdy nie kierowa³em siê tymi komentarzami.
Instalujê, sprawdzam i wywalam, albo zostawiam.

-mozliwosc zwrotu przez 15 min od zakupu

Po prostu wywalam.

-duzy wybor aplikacji calkowicie darmowych bez reklam

To prawda. Albo z reklamami, ale takimi, które nie przeszkadzaj±.

-ogromny wybor pozostalych w tym platne maja bardzo przyzwoite ceny

Nie kupi³em ¿adnej.

-automatyczne aktualizacje na biezaco

Zmora... ;)

-czeste promocje (polecam AppSales)

Jako¶ nie trafiam.

Data: 2014-01-26 10:44:11
Autor: J.F.
No to jednak ten Android.
Dnia Sun, 26 Jan 2014 10:11:45 +0100, ToMasz napisa³(a):
W dniu 25.01.2014 23:02, Smok Eustachy pisze:
Przeszed³em jednak na tego Galaxy Trend
z czego przeszed³e¶? Za karê?
i przyznajê, ¿e Android to pora¿ka.
android nie jest pora¿k±. mo¿e galaxy trend jest pora¿k±, a mo¿e suma czynników takich jak brak wiedzy, marny sprzêt, system dla dociekliwych...

Mowisz ze lepszy telefon usprawni Androida ? Watpie.

Powiedzcie mi jakie s± programy do czytania plików *.txt, doców, xdoców
w którym mo¿na zmieniæ kodowanie i rêcznie wybraæ rodzaj pliku. A pdfy?
O nawigacje sobie zainstalowa³em.
A do czytania epubów?
Wcze¶niej czym czyta³e¶? na jakim systemie? W androidzie np Alreader. Jak Ci siê nie podoba sklep googla to nie musisz z niego korzystaæ. mo¿na programy instalowaæ samodzielnie. ¶ci±gasz instalkê klikasz zainstalu i po sprawie.

Najpierw trzeba wiedziec czego szukac.
A potem ... gdzie szukac polecenia, bo programow dziesiatki, a jeden
gorszy od drugiego :-)

J.

Data: 2014-01-26 13:38:36
Autor: ToMasz
No to jednak ten Android.
W dniu 26.01.2014 10:44, J.F. pisze:
[...]

kolega nie napisa³ dlaczego pora¿ka. ja mam sgs2 i tableta z biedronki. Jedno z tych urz±dzeni to jest pora¿ka, z t± ró¿nic± ze ja wiedzia³em co robiê.

[...]

Smok Eustachy, nie wygl±da mi na faceta który dosta³ dofinansowanie swojego telefonu od rodziców. Ja od wielu lat czytujê t± grupê, i nigdy nie zdarzy³o mi siê  kupiæ telefonu bez zasiêgniêcia opinni, a zazwyczaj mia³em listê kilku modeli do wyboru i wiedzia³em na co siê piszê. dlaczego? Bo mojego telefonu nie sponsoruj± rodzice.
ToMasz

Data: 2014-01-27 02:33:13
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
W dniu 26.01.2014 13:38, ToMasz pisze:
/.../
[...]

OO. Czy do kupna telefonu mam siê tak samo przymierzaæ jak do transatlantyka?
Android jest mniej- wiêcej taki sam na ka¿dym telefonie.

Jak wyci±gam s³uchawki z telefonu to przestaje graæ na ka¿dym czy na nieka¿dym?

Szukam jakiego¶ sensownego playera empetrójek i odtwarzacza filmów. Do koñca nie wiem jakie formaty fizycznie jest w stanie odtworzyæ telefon i czy do wszystkich s± kodeki? Gdzie mam sprawdziæ czy real playera odtworzy?
Jak rozumiem program ¶ci±gniêty przez gogle pleja mam odinstalowaæ w gogle pleju a ¶ciagniêty przez samsung appsa w samsung appsie? I mam pamiêtaæ, która jest sk±d?

Czekajcie muszê postestowaæ rozpoznawanie kodowania plików text w tych ró¿nych programach.

Sens posiadania tego typu telefonu jest taki, ¿e jak s³uchasz muzyki i kto¶ dzwoni, to nie przeoczysz. Chyba ¿e na Androidzie przeoczysz. Muszê przetestowaæ.
W porównaniu z Avilk± nie zachwyca:

W Avilce aby poczytaæ se ksiazkê trzeba zrobiæ konwersjê do formatu jar. Bo lepiej sobie radzi formatuj±c na bie¿±co ni¿ próbuj±c zachowaæ formatowanie strony oryginalne, zawarte w pdfie i docu. Pod Androidem podobnie s³abo siê czyta pedeefy - bo albo literki ma³e albo ca³y wiersz siê nie mie¶ci na ekranie. Nie wiem do jakiego formatu te xi±zki trzeba konwertowaæ, ¿eby by³o dobrze. Paska bym sobie poczyta³,

Data: 2014-01-27 04:13:44
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No to jednak ten Android.

"Smok Eustachy" 52e5b75a$0$2146$65785112@news.neostrada.pl

Jak wyci±gam s³uchawki z telefonu to przestaje graæ na ka¿dym czy na nieka¿dym?

IMO to zale¿y od ustawieñ danego programu.

Szukam jakiego¶ sensownego playera empetrójek i odtwarzacza filmów. Do koñca nie wiem jakie formaty fizycznie jest w stanie odtworzyæ telefon

Do tej pory nie natkn±³em siê na film, którego
by telefon z Androidem nie potrafi³ odtworzyæ.

Data: 2014-01-27 09:07:26
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-27 02:33, Smok Eustachy wrote:
[...]

Mniej wiecej tak, Choc przyklad mr.misia i Marka pokazuje, ze te proporcje sa rozne. W wydaniach Androida zmodyfikowanych przez producentow moze brakowac wielu dobrych funkcji....a to niby nadal ten sam numerek Androida.

Swego czasu byly Trabanty z silnikiem Polo. Wolabys slabo wyposazonego Trabanta czy dobra wersje Polo z wiekszym silnikiem? Wszystko sie zgadza - silnik wciaz jest od Polo a ze pojemnosc troche wieksza, koni wiecej, buda zupelnie inna, abs, radio, klima. No przeciez silnik sie zgadza - jest od Polo.

Wziales telefon, ktory mialby sens moze z 4 lata temu. Taka ilosc pamieci niedlugo przelozy sie na lagi, zrywanie plynnosci podczas przewijania itd. Slaby procesor w zaden sposob tego nie poprawi.
Niedlugo zaczniesz narzekac, ze wolny i do niczego. To jak z tym dobrym bo tanim winem.

[...]

To chyba cecha PDFa, ze niezaleznie od urzadzenia zachowuje przewidziany przez tworce uklad, co?
Polecalem Ci Moon Readera, masz tam full opcji wlasciwie do wszystkiego lacznie z czytaniem ksiazki przez syntezator po podwojnym potrzasnieciu. Sa tez ustawienia kodowania, akapitow, wielkosci czcionek itd.

Ktos tutaj ostatnio pytal jak zaczac nauke Androida. Wlasnie tak: samemu porobic troche eksperymentow, zainstalowac aplikacje, sprawdzic jej funkcje i poszukac nastepnej jesli pierwsza sie nie sprawdzi. Poprzegladac fora, pogooglac 10 lub 100 best Android apps, itd.

Data: 2014-01-27 11:31:06
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
W dniu 27.01.2014 09:07, atm pisze:
/.../

[...]

Jak bêdê to bêdê, a jak nie bêdê to nie bêdê. Na razie nie to jest problemem.
  Alfabetyczna lista aplikacji bez grupowania mi siê nie podoba.
/.../
To chyba cecha PDFa, ze niezaleznie od urzadzenia zachowuje przewidziany
przez tworce uklad, co?

Dlatego przyda³ by siê jaki¶ format, na który siê to da konwertowaæ.

Data: 2014-01-27 11:35:34
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-27 11:31, Smok Eustachy wrote:
[...]

Masz na mysli foldery? Jesli tak to sa juz od pewnego czasu. Zreszta zaleznie od uzywanego launchera mozna sortowac ikony na rozne sposoby.

/.../
To chyba cecha PDFa, ze niezaleznie od urzadzenia zachowuje przewidziany
przez tworce uklad, co?

Dlatego przyda³ by siê jaki¶ format, na który siê to da konwertowaæ.

To juz robota do wykonania na PC. Niestety efekty czesto sa kulawe. Jakies dziwaczne akapity, znaki konca linii itp zas po ich usunieciu z automatu teks czesto sie zlewa w calosc. Lepiej poszukac czegos w doc, rtf lub txt.

Data: 2014-01-27 18:20:38
Autor: gawfron
No to jednak ten Android.
W dniu 2014-01-27 11:35, atm pisze:

[...]

Ostatnie wersje Calibre ju¿ jako tako daj± radê pdfom.
Trzeba tylko u¿yæ tych opcji od przetwarzania heurystycznego.

Data: 2014-01-27 14:48:47
Autor: JD
No to jednak ten Android.
W dniu 2014-01-27 02:33, Smok Eustachy pisze:
W dniu 26.01.2014 13:38, ToMasz pisze:
/.../
Android jest mniej- wiêcej taki sam na ka¿dym telefonie.

Nie, na Sony bêdzie inny, na Samsungu inny, a na HTC i NEXUSie jeszcze inny.

Jak rozumiem program ¶ci±gniêty przez gogle pleja mam odinstalowaæ w
gogle pleju a ¶ciagniêty przez samsung appsa w samsung appsie? I mam
pamiêtaæ, która jest sk±d?

Najszybciej to Ustawienia>Menad¿er aplikacji> s± tam wszystkie do odinstalowania

JD

Data: 2014-01-27 21:09:32
Autor: ToMasz
No to jednak ten Android.
OO. Czy do kupna telefonu mam siê tak samo przymierzaæ jak do
transatlantyka?
1. Twój wybór. O tak± polskê walczyli¶my. Masz prawo wdepn±æ w kupe
2. To nie jest telefon. telefonu w nim jest parê procent. to urz±dzenie z systemem android. system ma to do siebie, ¿e daje do¶æ du¿e mo¿liwo¶ci, ale wymaga programów. czasem "wbudowanych" czasem do samodzielnej instalacji.

Jak wyci±gam s³uchawki z telefonu to przestaje graæ na ka¿dym czy na
nieka¿dym?
w zale¿no¶ci od ustawieñ, a w³a¶ciwie od tego co program nakazuje. po wetkniêciu s³uchawek mo¿e siê uruchamiaæ mp3 player, albo cokolwiek. natomiast je¶li wyjêcie s³uchawek, szczególnie przez przypadek, powoduje wyciszenie - to bardzo dobrze

Szukam jakiego¶ sensownego playera empetrójek i odtwarzacza filmów.
powodzenia
Nie wiem do jakiego formatu te xi±zki trzeba
konwertowaæ, ¿eby by³o dobrze. Paska bym sobie poczyta³,
1 napisz co nie dzia³a. po co w ogóle konwertowaæ
2 pdf to nie format do czytania ksi±¿ek
3 pdf->czysty tekst+usuniêcie enterów ->czysty tekst. Takie co¶ otworzy ka¿dy czytacz. Tak¿e ivona mo¿e Ci taki tekst poczytaæ
ToMasz

Data: 2014-01-27 01:57:32
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
W dniu 26.01.2014 10:44, J.F. pisze:
/.../
Najpierw trzeba wiedziec czego szukac.
A potem ... gdzie szukac polecenia, bo programow dziesiatki, a jeden
gorszy od drugiego :-)

Pod Linuxem na desktopie ¶ci±gam wszystkie z zakresu i po kolei testujê. Tu siê tka nie da.

Mo¿e kto¶ wie, jak ³atwo zamykaæ programy? ¦rodkowy klawisz przenosi w t³o tylko. Prawy - trzeba parê razy pukn±æ.
S³uchajcie w Avilce prawym roz³±cza³o siê prawym rozmowê, w Androidzie tego nie ma i to jest powa¿ny problem ergonomiczny.

Data: 2014-01-27 09:18:15
Autor: masti
No to jednak ten Android.
Dnia pięknego Mon, 27 Jan 2014 01:57:32 +0100 osobnik zwany Smok Eustachy
napisał:

Może ktoś wie, jak łatwo zamykać programy?

ale po co?

Åšrodkowy klawisz przenosi w
tło tylko. Prawy - trzeba parę razy puknąć. Słuchajcie w Avilce prawym
rozłączało się prawym rozmowę, w Androidzie tego nie ma i to jest
poważny problem ergonomiczny.

Problemem nie jest android tylko Twoje przywyczajenia.

--
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-27 10:24:36
Autor: atm
No to jednak ten Android.
napisał:

Może ktoś wie, jak łatwo zamykać programy?

ale po co?

Tak sie mowi ale nie jest to do konca prawda. Trafilo mi sie juz kilka aplikacji, ktore po zwinieciu srodkowym guzikiem drainowaly sobie radosnie w tle akumulator. Sa to oczywiscie wyjatki jednak sie trafiaja. Beda one o wiele bardziej dotkliwe dla osob, ktore ciagle cos instaluja. Dlatego wole zwijanie aplikacji w iOS. Tam nigdy nie mialem tego typu niespodzianki.

[...]

Przytrzymujesz guzik Home i z listy, ktora sie pojawi wysuwasz w prawo lub w lewo aplikacje do zamkniecia.

Data: 2014-01-27 11:20:20
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
napisał:

Może ktoś wie, jak łatwo zamykać programy?

ale po co?
Po to, żeby nie działały.

[...]

Mam jeszcze inne, jak chodzenie do kibla a nie w pole.

Data: 2014-01-27 10:38:40
Autor: masti
No to jednak ten Android.

Eustachy napisał:

Może ktoś wie, jak łatwo zamykać programy?

ale po co?
Po to, żeby nie działały.

większość porządnie napisanych aplikacji wyłącza się gdy z nich wychodzić część nie. Możęsz zainstalować jakiegoś task killera, gdize możesz zabić wszystkie niepotrzebne aplikacje lub pojedynczne. --
mst <at> gazeta <.> pl

Data: 2014-01-28 09:53:39
Autor: Marek
No to jednak ten Android.
On Mon, 27 Jan 2014 01:57:32 +0100, Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:
Może ktoś wie, jak łatwo zamykać programy? Środkowy klawisz
przenosi w
tło tylko. Prawy - trzeba parę razy puknąć.

System decyduje o tym, nie ma potrzeby ich "zamykać".

--
Marek

Data: 2014-01-28 20:46:07
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
W dniu 28.01.2014 09:53, Marek pisze:

System decyduje o tym, nie ma potrzeby ich "zamykać".

System jest głupi.

Data: 2014-01-28 22:35:25
Autor: Marek
No to jednak ten Android.
On Tue, 28 Jan 2014 20:46:07 +0100, Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:
System jest głupi.

GÅ‚upi jest użytkownik, który próbuje stosować metody, do których przyzwyczaiÅ‚ siÄ™ w innym systemie.  Z tÄ™pÄ… minÄ… i Å›lepym przekonaniem znawcy bedzie uparcie szukaÅ‚ rozwiÄ…zaÅ„ do nieistniejÄ…cych problemów.

--
Marek

Data: 2014-01-29 09:03:16
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-28 22:35, Marek wrote:
On Tue, 28 Jan 2014 20:46:07 +0100, Smok Eustachy <smok@wurg.pl> wrote:
System jest głupi.

Głupi jest użytkownik, który próbuje stosować metody, do których
przyzwyczaiÅ‚ siÄ™ w innym systemie.  Z tÄ™pÄ… minÄ… i Å›lepym przekonaniem
znawcy bedzie uparcie szukał rozwiązań do nieistniejących problemów.

Nie jest tak do konca, sa wyjatki od tej reguly:
http://www.m2catalyst.com/watch-your-background-battery-5-android-apps-that-drain-tons-of-battery-even-when-not-in-use/

Sam zas zauwazylem, ze jedna z przegldarek w nocy pociagnela sobie 10% baterii, jest tez polski agregator, ktory przynajmniej pol roku temu mial ten sam problem.

Data: 2014-01-30 00:17:26
Autor: Marek
No to jednak ten Android.
On Wed, 29 Jan 2014 09:03:16 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:

http://www.m2catalyst.com/watch-your-background-battery-5-android-apps-
that-drain-tons-of-battery-even-when-not-in-use/

Czy te aplikacje informują użytkownika o konsekwencji ich działania w tyle? Jeśli nie, to jest wina programisty, który tworząc taką aplikacje nadużywa (właściwie łamie) warunki, dla których dopuszczono (w szerszym zakresie niż to jest u konkurencji) działanie procesów w tle.

--
Marek

Data: 2014-01-30 09:18:39
Autor: J.F.
No to jednak ten Android.
Dnia Thu, 30 Jan 2014 00:17:26 +0100, Marek napisa³(a):
On Wed, 29 Jan 2014 09:03:16 +0100, atm <_@vp.pl> wrote:
http://www.m2catalyst.com/watch-your-background-battery-5-android-apps-
that-drain-tons-of-battery-even-when-not-in-use/

Czy te aplikacje informuj± u¿ytkownika o konsekwencji ich dzia³ania w tyle? Je¶li nie, to jest wina programisty, który tworz±c tak± aplikacje nadu¿ywa (w³a¶ciwie ³amie) warunki, dla których dopuszczono (w szerszym zakresie ni¿ to jest u konkurencji) dzia³anie procesów w tle.

Gdzies sa spisane te warunki ?

Czy wszystko dozwolone jesli aplikacja dostarcza reklamy googla ?

Niestety, taki to system - zero kontroli uzytkownika.

J.

Data: 2014-01-30 10:56:01
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-30 09:18, J.F. wrote:
[...]

Nie jest tak zle:
1. Przed zainstalowaniem aplikacji mozna przejrzec uprawnienia.
    Jesli chce zbyt duzo, poszukac czegos innego.
2. Zablokowac uprawnienia (A4.3)
3. Zle napisane aplikacje, ktore drainuja w tle zawsze mozna wytropic
    i wyrzucic lub pamietac o ich zamknieciu jesli sa dla nas wazne.

Data: 2014-01-30 12:42:31
Autor: J.F
No to jednak ten Android.
U¿ytkownik "atm"  napisa³ w wiadomo¶ci
On 2014-01-30 09:18, J.F. wrote:
[...]

To bym nic nie zainstalowal.

2. Zablokowac uprawnienia (A4.3)

Mozesz szerzej ? Szczegolnie w kontekscie telefonu ... bez roota.

3. Zle napisane aplikacje, ktore drainuja w tle zawsze mozna wytropic
   i wyrzucic lub pamietac o ich zamknieciu jesli sa dla nas wazne.

Ja sie nie znam, ale usilowalem jakies pogody zamknac.
Nie da sie. Ubijasz proces, a zaraz wstaje nowy.
Nie ma jakiegos managera programow w tle - nie mozesz sobie wylaczyc, bo uwazasz ze w tym miesiacu niepotrzebny. Mozesz tylko odinstalowac.

A wczoraj ... podlaczam sluchawki i muzyczka sie wlaczyla. Jakas, ktora miesiac temu sluchalem.
Jak to wylaczyc - ch* wie, ktory program ja gra - ch* wie.

Menadzer zadan na S4 to absolutna porazka.

J.

Data: 2014-01-30 12:58:13
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-30 09:18, J.F. wrote:
[...]

Wiesz, nie da sie napisac aplikacji do robienia zdjec bez nadania jej uprawnien dostepu do aparatu. Na cos trzeba sie zgodzic, wazne zeby to bylo rozsadne minimum. Najbardziej irytuja mnie aplikacje wymagajace bezposredniego dostepu do funkji telefonicznych. Teraz chyba juz wiekszosc launcherow tak ma, ale moze je poblokowac :]

2. Zablokowac uprawnienia (A4.3)

Mozesz szerzej ? Szczegolnie w kontekscie telefonu ... bez roota.

Hmmm, jesli masz na nim jeszcze A4.3 (bez roota) zainstaluj i uruchom ta aplikacje. Uzyskuje ona dostep do app ops, ktora Google ukrylo.
https://play.google.com/store/apps/details?id=mobi.infolife.permission
Daj znac czy pojdzie i bedzie dzialac bez roota. Deweloper chwali sie, ze nie trzeba miec roota.

[...]

Ja uzywam SystemPanel Lite, calkiem fajny programik.

A wczoraj ... podlaczam sluchawki i muzyczka sie wlaczyla. Jakas, ktora
miesiac temu sluchalem.
Jak to wylaczyc - ch* wie, ktory program ja gra - ch* wie.

No sorry, musisz przejrzec poinstalowane playery mp3 :]
Ktorys z nich ma wlaczona funkcje odtwarzana po wlozeniu sluchawek.

Menadzer zadan na S4 to absolutna porazka.

Nie wiem na ile sie on rozni od tego z fabrycznego romu SGS2. Tamten byl cakiem fajny - pokazywal zajetosc pamieci i obciazenie procesora dla kazdej aplikacji. Co wiecej  - mial widget, ktory ladnie pokazywal, ze cos w tle tnie baterie.

Data: 2014-01-30 19:53:20
Autor: John Ko³alsky
No to jednak ten Android.

U¿ytkownik "atm" <_@vp.pl>

[...]

Ale¿ ... bardzo dobrze gdy aplikacja mo¿e korzystaæ z wszystkich funkcji telefonu tyle, ¿e system powinien zapewniæ u¿ytkownikowi kontrolowanie tego a nie tylko wymuszaæ zgodê. Kiedysiejsze firewalle osobiste tak w³a¶nie dzia³a³y, ¿e zg³asza³y u¿ytkownikowi okre¶lone aktywno¶ci aplikacji i dawa³y mo¿liwo¶æ zewolenia na jej kontynuowanie lub zaprzestanie a tak¿e umo¿liwia³y utrwalenie takich ustaleñ u¿ytkownika.

Data: 2014-01-30 21:29:25
Autor: J.F
No to jednak ten Android.
U¿ytkownik "atm"  napisa³ w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:52ea3e57$0$2144$65785112@news.neostrada.pl...
On 2014-01-30 12:42, J.F wrote:
[...]

Przeciez nie o tym pisze. Aparat powiadasz ...

1) odczyt. stat. i ID telefonu,
2) odczyt sms i mms,
3) robienie zdjec i filmow,
4) nagraj dzwiek,
5) dokladna lokalizacja,
6) czytaj dane kontaktow,
7) zmodyfikuj pamiec usb,
8) modyfikuj ustawienia bezpiecznego systemu,
9) pelny dostep do internetu,
10) sterowanie NFC
11)  wyswietl stan sieci i Wifi
12) zmien stan sieci i wifi
13 automatycznie uruchamiaj przy starcie systemu
14 pobierz uruchomione aplikacje,
15 steruj wibracja

20 modyfikuj globalne ustawienia systemu
21 modyfikuj globalna predkosc animacji .

No dobrze, moze i aparat jest nowoczesny. Potrafi nagrac glosowy komentarz, potrafi zapisac pozycje, potrafi wyslac MMS, potrafi wydrukowac na drukarce.
No i musi moc zapisac na dysk.

Niby rozsadnie. Ale mnie sie nie podoba ze moze sobie sam co minute zdjecia cykac i wysylac.

Albo mam czujnik oswietlenia - luxmeter podaje wartosc ... sam sobie mam napisac ?
Chyba najprosciej by bylo.
Bo patrze w jeden - chce lokalizacje i pelny dostep do internetu.
Drugi tylko internet.
Trzeci chce jeszcze zdjecia robic.

A zajmuja ... 700k-1MB. Zeby jedna liczbe wyswietlic. Fajny ten Android.

Odpalam aparat ... drobiazg, 43MB pamieci ... No ale ma tyle funkcji ....

Na cos trzeba sie zgodzic, wazne zeby to  bylo rozsadne minimum.

Nie ma rozsadnego minimum. Albo sie godzisz, albo nie ..

[...]

.... co w zasadzie zle swiadczy o systemie. Jakze to - jedna aplikacja moze drugiej zmienic uprawnienia ?

Odpalilem ... sam nie wiem, dziala, czy nie dziala ... cos tam pokazuje, ale dziwnie pogrupowane, nie wszystko, efektow nie moge sie dopatrzec.

[...]

Weather Widget Service ubija na pare sekund.

[...]

No wlasnie - i to mi sie nie podoba.
Ale chyba mi ten SystemPanel pomogl.

[...]

A ten nawet nie wiadomo co pokazuje na poczatku.

J.

Data: 2014-01-30 22:08:02
Autor: ALEX Alpha MR
No to jednak ten Android.
Dnia Thu, 30 Jan 2014 21:29:25 +0100, J.F napisał(a):

[...]

A kiedykolwiek było inaczej?

Odpalam aparat ... drobiazg, 43MB pamieci ... No ale ma tyle funkcji ...

Na cos trzeba sie zgodzic, wazne zeby to  bylo rozsadne minimum.

Nie ma rozsadnego minimum. Albo sie godzisz, albo nie ..

I tak wyglÄ…da ten pierdyliard aplikacji w sklepie. A 99% praktycznie odpada
bo ma wymagania z dupy wzięte.

--
ALEX Alpha MR, Pod Cusimą Cesarska Marynarka Japońska nie tylko zatopiła
flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy

Data: 2014-01-30 23:44:26
Autor: animka
No to jednak ten Android.
W dniu 2014-01-30 22:08, ALEX Alpha MR pisze:
A kiedykolwiek było inaczej?

>Odpalam aparat ... drobiazg, 43MB pamieci ... No ale ma tyle funkcji

Ustaw zapisywanie plików-zdjęć czy gier na karcie pamięci, utwórz foldery do tych plików. Po co zapychać telefon.

--
animka

Data: 2014-01-30 23:20:18
Autor: Marek
No to jednak ten Android.
On Thu, 30 Jan 2014 12:42:31 +0100, "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Ja sie nie znam, ale usilowalem jakies pogody zamknac.
Nie da sie. Ubijasz proces, a zaraz wstaje nowy.

Rozczaruję Cię bardziej, jeśli aplikacja wykorzystuje service, to nawet nie trzeba ją uruchomić, wystarczy zainstalować a service od razu będzie aktywny (np. przechwytywanie smow przychodzących i wysyłanie ich kopii gdzieśtam).

--
Marek

Data: 2014-01-31 00:37:27
Autor: J.F.
No to jednak ten Android.
Dnia Thu, 30 Jan 2014 23:20:18 +0100, Marek napisa³(a):
On Thu, 30 Jan 2014 12:42:31 +0100, "J.F"
Ja sie nie znam, ale usilowalem jakies pogody zamknac.
Nie da sie. Ubijasz proces, a zaraz wstaje nowy.

Rozczarujê Ciê bardziej, je¶li aplikacja wykorzystuje service, to nawet nie trzeba j± uruchomiæ, wystarczy zainstalowaæ a service od razu bêdzie aktywny (np. przechwytywanie smow przychodz±cych i wysy³anie ich kopii gdzie¶tam).

I to wlasnie mnie wk* :-)

J.

Data: 2014-01-30 12:42:51
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-30 09:18, J.F. wrote:
[...]

Tak w temacie:
http://antyweb.pl/facebook-po-aktualizacji-bedzie-czytal-nasze-wiadomosci-sms-w-jakim-celu/

Data: 2014-01-30 23:14:46
Autor: Marek
No to jednak ten Android.
On Thu, 30 Jan 2014 09:18:39 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Gdzies sa spisane te warunki ?

 http://developer.android.com/training/best-background.html
 https://developer.android.com/training/monitoring-device-state/index.ht
ml

--
Marek

Data: 2014-01-31 00:38:06
Autor: J.F.
No to jednak ten Android.
Dnia Thu, 30 Jan 2014 23:14:46 +0100, Marek napisa³(a):
On Thu, 30 Jan 2014 09:18:39 +0100, "J.F."
Gdzies sa spisane te warunki ?
 http://developer.android.com/training/best-background.html

Ale to sa zalecenia a nie warunki.

Data: 2014-01-30 09:24:54
Autor: atm
No to jednak ten Android.
On 2014-01-30 00:17, Marek wrote:
[...]

Nie wiem jak z tymi powyzej natomiast aplikacje ktore w moim telefonie wykazaly sie kreatywnoscia w tle w zaden sposob nie informowaly o sobie.
Po stronie uzytkownika lezala kwestia zorientowania sie, ze cos sobie siedzi w pamieci i drainuje baterie.
Owszem, jest to wina programisty...ale dla uzytkownika niewiele z tego wynika, poza wystawieniem odpowiedniego komentarza moze.

Data: 2014-01-27 01:54:32
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
W dniu 26.01.2014 10:11, ToMasz pisze:
W dniu 25.01.2014 23:02, Smok Eustachy pisze:
Przeszedłem jednak na tego Galaxy Trend
z czego przeszedłeś? Za karę?

Z Avilki

i przyznaję, że Android to porażka.
android nie jest porażką. może galaxy trend jest porażką, a może suma
czynników takich jak brak wiedzy, marny sprzęt, system dla dociekliwych...

Android to porażka. Trend jakoś się trzyma.

[...]

A skąd miałem wiedzieć, że zacznie ściągać durne powiadomienia? Mam gmerać po wszelakich programach, żeby sprawdzać, jakie mają uprawnienia? Może kernel skompilować? Na koncie je filtruję do oddzielnego folderu, żeby mnie nie irytowały.

[...]

Niczym.

na jakim systemie? W androidzie np Alreader.
Jak Ci się nie podoba sklep googla to nie musisz z niego korzystać.
można programy instalować samodzielnie. ściągasz instalkę klikasz
zainstalu i po sprawie.

Taaaa. Ciekawe skÄ…d.

Data: 2014-01-28 20:49:05
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
Wie ktoÅ› jakie sÄ… sensowne:

1. Wyścigi proste: bez bomb itp dziwactw?
2. Emulatory ciężarówki, też z widokiem z siedzenia kierowcy?
3. Symulator powietrzny? Prosty. Kto pamięta F22 z peceta? tam sie leciało strzelało itp bez doktoryzacji nad funkcjami.
4. Symulator pociÄ…gu?

Data: 2014-01-28 12:30:02
Autor: krzysztofsf
No to jednak ten Android.
W dniu wtorek, 28 stycznia 2014 20:49:05 UTC+1 u¿ytkownik Smok Eustachy napisa³:
Wie kto¶ jakie s± sensowne:

4. Symulator poci±gu?

https://play.google.com/store/search?q=poci%C4%85g&c=apps

instalujesz, sprawdzasz i odinstalowujesz - moze ktorys przypasuje

Data: 2014-01-29 15:17:58
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
W dniu 28.01.2014 21:30, krzysztofsf pisze:
[...]

Symulatory to tam s± 2. S³ownie dwa. Reszta Jakie¶ tapety etc etc.
Ale ja siê pyta³em, czy kto¶ ma i u¿ywa i wie, ¿e dzia³a?

Data: 2014-01-28 21:11:33
Autor: marfi
No to jednak ten Android.

Użytkownik "Smok Eustachy" <smok@wurg.pl> napisał w wiadomości news:52e809b5$0$2147$65785112news.neostrada.pl...
[...]

  Raczej symulatora mózgu potrzebujesz...

--
marfi

Data: 2014-01-30 12:56:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
No to jednak ten Android.

"marfi" 52e80f04$0$2219$65785112@news.neostrada.pl

 Raczej symulatora mózgu potrzebujesz...

Zwerzêta, choæ maj± mózgi, nie my¶l± -- a je¶³i nawet
my¶l±, nie zbudowa³y ¿adnej cywilizacji. Bobry buduj±
tamy, owady buduj± swoje ,,domki'', ptaszki swoje
gniazdka, zwierzaki ziemne kopi± jamki czy norki...

Ale to zachowanie nie zmienia siê od stuleci -- jest
zapisane w genach i nazywa siê zachowaniem instynktownym.

Wprawdzie wiewiórki z BGZ pomna¿aj± pieni±dze -- ale
co to za pomna¿anie, skoro daj± tylko 1%, a i to
niep³eny?... [chyba jako¶ tak...]

Do my¶lenia jest potrzebny rozum, nie sam mózg,
choæby i poprawnie umocowany do reszty jestestwa.

-=-

Rzymska wiara mówi, ¿e ten rozum tkwi poza cia³em -- w sferze
ducha, którego Ko¶ció³RK nie okre¶la zbyt precyzyjnie.

Data: 2014-02-08 16:19:00
Autor: Smok Eustachy
No to jednak ten Android.
Raportu z pola bitwy ciÄ…g dalszy:
1. Zniknęła ikonka telefon z tego takiego czegoś na dole gdzie były jeszcze ikonki @mail (jak to wywalić?), "wiadomości", "aplikacje". Jak to przywrócić?
2. Do tego telefonu nadociągało mi kontakty z Google+, przecież ja tam nie mam żadnych telefonów nie będę dzwonił do różnych dziwnych elementów. Wywaliłem. Pewnie teraz to wywalenie zsynchronizuje i na kompie wywali. A niech mają.
Jak widać najlepiej założyć sobie nowe konto google do telefonu.
3. TajemnicÄ… sukcesu Androida jest chyba wrażenie nieodparte, że Google demonstruje użytkownikom że ma ich w  dupie. Podobnie samsung.
4. Dobrze, że VLC działa. Żaden praktycznie program dostarczany z telefonem nie jest sensowny. Nawet "telefon".
WURG

No to jednak ten Android.