Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?

Data: 2011-06-27 07:11:52
Autor: Pszemol
Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
Jest dla mnie trochę niejasne czy da się ustawić tą
Nokię tak, aby łączyła się ze znanym wifi automatycznie
w momencie uruchamiania przeglądarki internetowej?
Mam wrażenie, że łączy się z wieżą GSM a dopiero
z wewnątrz przeglądarki mam opcję zmiany połączenia,
ale już strona startowa została załadowana przez GSM.

Czy ktoś wie jak to zrobić aby mieć pewność że idę przez wifi?

Nawiasem mówiąc wiem już czemu Nokia pada
- przecież ten interfejs użytkownika jest okropny!
A instrukcja użytkowania dostarczona z telefonem
to już w ogóle pożałowania godny, nic nie warty śmieć.
To jest pierwszy telefon gdzie zagubiony nie wiedząc
jak poustawiać wifi musiałem sięgnąć po papierową
instrukcję użytkowania z której jak się potem okazało
- nic nie można było się i tak dowiedzieć. Tragedia.

Data: 2011-06-27 20:43:20
Autor: Tomek

Użytkownik "Pszemol" <Pszemol@PolBox.com> napisał:

Jest dla mnie trochę niejasne czy da się ustawić tą
Nokię tak, aby łączyła się ze znanym wifi automatycznie
w momencie uruchamiania przeglądarki internetowej?

Niejasne? A nie ma w opcjach przeglądarki / ustawienia / ogólne / Punkt dostępu ?
I tutaj wybierasz sobie taki punk jaki chcesz?

Czy ktoś wie jak to zrobić aby mieć pewność że idę przez wifi?

Włącz tryb offline.

Nawiasem mówiąc wiem już czemu Nokia pada
- przecież ten interfejs użytkownika jest okropny!

Dla kogoś kto nie miał nigdy nokii w ręku możliwe, dla mnie taki jest iPhone. Twoje gusta się tutaj nie liczą, ale możliwe, że jest to efekt braku umiejętności posługiwania się najprostszym interfejsem w telefonie komórkowym jaki wymyślono. To mój gust. I też masz prawo się nie zgodzić.

A instrukcja użytkowania dostarczona z telefonem
to już w ogóle pożałowania godny, nic nie warty śmieć.

Jest napisany w suahili?

To jest pierwszy telefon gdzie zagubiony nie wiedząc
jak poustawiać wifi musiałem sięgnąć po papierową
instrukcję użytkowania z której jak się potem okazało
- nic nie można było się i tak dowiedzieć. Tragedia.

NO fakt. Jesteś tragiczny.

Data: 2011-06-27 22:53:40
Autor: Pszemol
Użytkownik "Tomek" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:iuaj0a$6m2$1news.onet.pl...
[...]

Dzięki.
No mam, i mam do wyboru tylko Internet lub WAP Services.
Mam wybrany aktualnie Internet.

Czy ktoś wie jak to zrobić aby mieć pewność że idę przez wifi?

Włącz tryb offline.

Mam włączyć offline żeby iść online?? :-)
To coś jak trzeba nacisnąć guzik START aby zamknąć Windows :-)

Ale OK - gdzie ten tryb online mam włączyć?

I po co mam włączyć? Nie da się tak telefonu ustawić aby
preferował znane wifi hotspoty i wybierał je według uznania
gdy je widzi a szedł do modemu komórkowego tylko wtedy
gdy nie ma znanego wifi w okolicy?

Nawiasem mówiąc wiem już czemu Nokia pada
- przecież ten interfejs użytkownika jest okropny!

Dla kogoś kto nie miał nigdy nokii w ręku możliwe, dla mnie taki jest iPhone.

W to akurat nie wierzę że dla Ciebie taki sam jest iPhone.

Twoje gusta się tutaj nie liczą, ale możliwe, że jest to efekt
braku umiejętności posługiwania się najprostszym
interfejsem w telefonie komórkowym jaki wymyślono.
To mój gust. I też masz prawo się nie zgodzić.

W tym rzecz że to nie jest kwestia gustu że ja wolę zielone
z żółtym a Ty wolisz zielone z czerwonym. Tu chodzi o aspekt
praktyczny interfejsu: czy logiczne jest włączać tryb offline
aby wejść online przez inny interfejs? Nie. Logiczne jest raczej
ustawić znane hotspoty w okolicy i niech sobie telefon sam
wybiera co widzi, informując użytkownika JEDNĄ wyraźną
ikonką na górnej belce ekranu oznaczającej że idziemy przez
wifi a nie przez modem komórkowy. Jeśli ja muszę kliknąć
10 przycisków aby sprawdzić czym się łączę to chyba trudno
to nazwać najprostszym interfejsem. Prosty dla mnie to taki
w którym nic nie trzeba klikać, przestawiać -raz konfigurujesz
i jedziesz podem dzień za dniem bez klikania.

A instrukcja użytkowania dostarczona z telefonem
to już w ogóle pożałowania godny, nic nie warty śmieć.

Jest napisany w suahili?

Jest napisana po polsku. Najpierw myślałem że to polskie
tłumaczenie tak skopali, ale nie - po angielsku też tam nic
nie ma. Sekcja numer 20 Komunikacja. Ma dokładnie 8 zdań.
Słownie siedem. W pierwszym dowiadujemy się że urządzenie
nasze działa w bezprzewodowych sieciach LAN za
pośrednictwem których można się łączyć z internetem oraz
kompatybilnymi urządzeniami działającymi w sieciach LAN.
No kuźwa większego masła maślanego nie czytałem nigdzie!
W drugim zdaniu dowiadujemy się, że aby móc skorzystać
z połączenia WLAN, musi ono być dostępne w danym miejscu
a urządzenie (nasze?) musi być połączone z daną siecią WLAN.
No kuźwa - nie możliwe - naprawdę musi być dostępne aby
z niego skorzystac?? I musimy być połączeni??? Ja pierdo....
To było drugie zdanie z 8 zdaniowej instrukcji poświęconej WLAN.
W trzecim zdaniu dowiadujemy się że niektóre sieci są chronione
i do podłączenia z nimi potrzebny jest klucz dostępu uzyskany
od usługodawcy... No ja pierdziele. Przeczytaliśmy 3 zdania,
jestesmy prawie na półmetku i dalej ani słowa JAK WYKRYĆ
hotspoty w danej okolicy i jak je ustawić aby się wybierały
z większym priorytetem niż GPRS/WAP czy inne komórkowe
technologie. Natomiast w 4 zdaniu uznano ze najważniejszą
informacją jest fakt, że niektóre kraje, jak np. Francja, wprowadziły
ograniczenia w korzystaniu z sieci WLAN - i w następnym zdaniu
że mamy się w tej sprawie skontaktować z lokalnymi władzami.
I teraz mamy ważną informację, że należy zawsze włączać jedną
z dostępnych metod szyfrowania aby zwiększyć bezpieczeństwo
bezprzewodowego połączenia LAN. Ale ani słowa JAK GO USTAWIĆ
i w ogóle czy jako posiadacz telefonu mamy jakikolwiek wpływ na
to jaki poziom bezpieczeństwa ustawiono na hotspocie McDonnalds
albo w jakiejś bibliotece.
I na koniec całej sekcji o WLAN mamy ostatnie zdanie że funkcje
korzystające z sieci WLAN zwiększają zapotrzebowanie na energię
i skracają żywotność baterii.

Kto mi powie z którego zdania instrukcji użytkowania nauczył
się czegoś o tym jak należy skonfigurować klienta WLAN w tym
telefonie??

[...]

Widzisz - dla porównania z iPhone nigdy ani razu nie sięgnąłem
do papierowej instrukcji użytkowania, nawet nie wiem czy taką
dostałem. I powiem Ci tylko tyle, że jeśli uważasz interfejs Nokii
za prosty i łatwy w obsłudze to być może zapomniałes już co znaczy
proste w obsłudze. Wiesz jak się w iPhone ustawia wifi? iPhone
sam Ci wyjęty z pudełka powie że jest w zasięgu wifi i zapyta się
abyś wprowadził hasło, połączy Cię grzecznie i bez pytania użyje
tego wifi do przesyłania danych bez dotykania się modemu...
Na dodatek raz ustawione wifi w tak prosty sposób będzie
brane do przesyłania danych WE WSZYSTKICH APLIKACJACH
korzystających z internetu i nigdzie nie trzeba wchodzić w jakieś
opcje i coś tam wybierać - GoogleMaps, pójdzie przez wifi, Skype
pójdzie przez wifi, e-mail pójdzie przez wifi, przeglądarka Safari
przez wifi itp, itd... Mam hasło 12 znakowe dla wifi - ustawienie
tego wifi w iPhone kosztowało mnie wpisania tych 12 znaków
w okienku które się samo pojawiło na ekranie i naciśnięcia OK.

Z Nokią 5630 bawię się już drugi dzień i dalej nie jestem pewny
czy otwierając przeglądarkę w zasięgu wifi nie idę przypadkiem
przez modem komórkowy zamiast wifi... Wygląda mi na to, że
przeglądarka otwiera mi się zawsze z stroną domową sciągniętą
przez APN i potem muszę Opcje, Narzędzia, Zmień połączenie
i dopiero tam mogę wybrać wifi i mam do wyboru tylko dwie opcje:
ma mojej wifi - czy to oznacza że już po niej serfuję? Czy jej nie ma?
Nie wiem. A w iPhone wiem: są wszystkie sieci, ta którą się używa
w danej chwili ma ptaszka przy nazwie! To jest proste i logiczne.

Data: 2011-06-27 23:29:32
Autor: Tomek
[...]

To wybierz 'zawsze pytaj' wybierz zakładkę, z którą chcesz się połączyć i telefon spyta się o rodzaj połączenia. Powinienneś mieć od góry:
Internet
Usługi WAP
Bez kategorii (pkty dostępu)

Jeśli wcześniej korzystałeś z konfiguratora wlan i zapisałeś domowy wlan jako pkt dostępu, będziesz go miał w punkcie 'Bez kategorii'
Jeśli nie korzystałeś, wybierz Szukaj Wlan.

No chyba, że ta nokia ma inaczej, w co wątpię.

Włącz tryb offline.

Mam włączyć offline żeby iść online?? :-)
Ale OK - gdzie ten tryb online mam włączyć?

Nie online tylko offline. Włącznikiem. Jak w każdej nokii. Naciskasz raz i wybierasz offline. Strona 16 instrukcji.

I po co mam włączyć?

Po to o co prosisz. Żeby mieć pewność, że nie łączysz się przez GSM. Jeśli nie poradzisz sobie z wyborem punktu dostępu, opisanego wyżej. Nadążasz w ogóle? Bo widzę, że zbyt szybko tracisz wątek.

Nie da się tak telefonu ustawić aby
preferował znane wifi hotspoty i wybierał je według uznania
gdy je widzi a szedł do modemu komórkowego tylko wtedy
gdy nie ma znanego wifi w okolicy?

Da się. Wyżej masz wyjaśnione.

W to akurat nie wierzę że dla Ciebie taki sam jest iPhone.

To nie tylko kwestia wiary.

czy logiczne jest włączać tryb offline
aby wejść online przez inny interfejs? Nie.

Logiczne jest umieć sobie to ustawić, a jeśli ktoś ma problem, i tu mowa nie tylko o Tobie lecz o całej rzeszy kozaków, którym przez połączenie GSM zjadło setki GB, wtedy konieczne jest odpięcie się od sieci, przez aktywację trybu offline. Prawda jakie proste dla kogoś kto boi się połączeneń via GSM? I jakie praktyczne.

[...]

I jak sobie ustawisz, to podczas sesji, zobaczysz ikonkę wifi.

Jeśli ja muszę kliknąć
10 przycisków aby sprawdzić czym się łączę to chyba trudno
to nazwać najprostszym interfejsem.

To tylko kwestia posiadania większych umiejętności posługiwania się trochę bardziej zaawansowanym telefonem niż 3310.

Prosty dla mnie to taki
w którym nic nie trzeba klikać, przestawiać -raz konfigurujesz
i jedziesz podem dzień za dniem bez klikania.

No i taki właśnie on jest. Tak samo jak prowadzenie samolotu czy pociągu. Trzeba się tylko tego najpierw nauczyć.

[...]

Strona 50. Media domowe i kreator ustawień, dzięki któremu określisz domowy (osiedlowy) pkt dostępu wlan.
Naprawdę czytałeś instrukcję?

Kto mi powie z którego zdania instrukcji użytkowania nauczył
się czegoś o tym jak należy skonfigurować klienta WLAN w tym
telefonie??

Ja powiedziałem.

[...]

Korzystam z nokii od 15 lat. NIGDY nie miałem i pewnie nie będę miał z nią problemów. Nawet z modelem 5630, którego nie miałem w ręku, ale który obsługuje się tak samo jak inne nokie.

[...]

No i? A może ja nie chcę żeby mi telefon sam nakazywał co mam robić. Jak będę chciał to sam sobie znajdę. Poza tym, pamiętam, że w iPhonie trzeba było najpierw włączyć aktywność wyszukiwania wifi.

Na dodatek raz ustawione wifi w tak prosty sposób będzie
brane do przesyłania danych WE WSZYSTKICH APLIKACJACH
korzystających z internetu i nigdzie nie trzeba wchodzić w jakieś
opcje i coś tam wybierać.

No to dokładnie jak mam w swojej nokii. Inne wifi też mi pamięta. Tak przecież ZAWSZE było w nokiach.

Z Nokią 5630 bawię się już drugi dzień i dalej nie jestem pewny
czy otwierając przeglądarkę w zasięgu wifi nie idę przypadkiem
przez modem komórkowy zamiast wifi...

Z Nokia 5630 nie bawiłem się nigdy, ale zasada działania jest taka sama jak w innych nokiach, co jest udowodnione w intrukcji obsługi j/w :)

Data: 2011-06-28 00:29:02
Autor: Pszemol
Użytkownik "Tomek" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:iuasnv$brd$1news.onet.pl...
[...]

Nie chcę aby się telefon o nic mnie pytał.
Chcę mieć ZAWSZE internet pod ręką, pod jednym palcem.
Jak jest wifi który telefon zna i ma skonfigurowany to chciałbym
aby cały ruch sieci, na dowolnych portach i usługach szedł przez
wifi z największą siłą sygnału. Jeśli nie ma znanego wifi to ma iść
przez GSM. Już nie wymagam aby sam się zgłaszał z nowym wifi
i pytał czy się połączyć bo to jak widzę za wysoka poprzeczka
dla używanego telefonu Nokii za $100 ;-)

[...]

Nie, tak ma. Wyszukałem wifi i wyobraź sobie że wpadłem na to
że przypiszę go do kategorii Internet. Dlatego nie napisałem że
nie wiem jak użyć wifi, tylko że jest dla mnie niejasne czy jadę
w danej chwili przez wifi czy przez GSM. Nie jest to w żaden
sposób zaznaczone na ekranie. Ani na ekranie głównym nie ma
informacji że jesteśmy w zasięgu wifi ani jaka jest siła odbioru
ani w przeglądarce internetowej nie ma żadnego sygnału po którym
z kilku możliwych łaczy jedziemy.

[...]

No właśnie chyba czegoś nie rozumiesz...
Okreslenie offline znaczy że urządzenie pracuje BEZ PODŁACZENIA
do sieci. Że przeglądarka bierze treść HTML strony ze swojej lokalnej
jej kopii, z "cache".
Określenie online znaczy że urządzenie pracuje w sieci...
Ja chcę aby mój telefon pracował w sieci, dlaczego miałbym włączać
tryb offline????
Ja tylko chcę aby do tej sieci dostał się przez inne radio... ale to też tryb
-jak najbardzie- ONLINE!

I po co mam włączyć?

Po to o co prosisz. Żeby mieć pewność, że nie łączysz się przez GSM.
Jeśli nie poradzisz sobie z wyborem punktu dostępu, opisanego wyżej.

Nie zrozumiałeś. Ja nie chcę wyłączyć internetu w telefonie :-)
Ja tylko chcę mieć pewność że jadę przez wifi a nie przez GSM.

Nadążasz w ogóle? Bo widzę, że zbyt szybko tracisz wątek.

raczej Ty nie nadążasz bo pytanie "I po co mam włączyć?" rozpoczynało
nową myśl piękną opisaną niżej:

[...]

Czy wybieranie ręcznie punktu dostępu z listy dla Ciebie
oznacza że telefon sam sobie coś wybierał? Bo wyżej
opisałeś abym sobie ustawił aby pytał się mnie telefon o wybór.

W to akurat nie wierzę że dla Ciebie taki sam jest iPhone.

To nie tylko kwestia wiary.

Ty iPhone na oczy nie widziałeś, a już napewno nie miałeś go w ręce
nawet 5 minut skoro potrafisz twierdzić że Nokia ma prostsze GUI :-)

[...]

Kuźwa - twierdzisz że nie jestem pierwszy który używając Nokii nie wiem
czy jadę przez GSM czy przez wifi? I nie widzisz w tym żadnego PROBLEMU?
Cała rzesza użytkowników Nokii nie wie czy jedzie po wifi czy po GSM
i myśląc naiwnie że po skonfigurowaniu sobie wifi jedzie po wifi bestrosko
nabijają się w kiebzę???

[...]

A jak ta ikonka wygląda, bo ja jej nie mam w instrukcji obsługi...

W prawym górnym rogu mam natomiast podejrzanie wyglądającą
mikroskopijną kreseczkę co wygląda jak niedorobiona jedynka.
Może to to? Bo tego też nie ma w instrukcji obsługi Nokii 5630...
Ale może to coś związanego z radiem FM?
Czort znajet... To nie jest aparat dla kozaków!
Tu trzeba mieć duży rozum i kombinować, zgadywać, kalkulować...

[...]

Czyli według Ciebie definicja prostego interfejsu polega na tym,
że wymaga on większych umiejętności i naciskania więcej guzików
niż w interfejsie skomplikowanym? Ciekawa definicja...

Bo widzisz według mnie jeśli coś jest PROSTE to zwykle wymaga
MNIEJ umiejętności i MNIEJ klikania i MNIEJ kombinowania...
I sądzę że projektanci Apple są podobnego zdania :-)

Prosty dla mnie to taki
w którym nic nie trzeba klikać, przestawiać -raz konfigurujesz
i jedziesz podem dzień za dniem bez klikania.

No i taki właśnie on jest.

No nie jest. Bo aby mieć pewność jechania po wifi trzeba samemu
go wybrać, nie można zdać się na telefon aby wybrał sam znane wifi.

Tak samo jak prowadzenie samolotu czy pociągu. Trzeba się tylko tego najpierw nauczyć.

Porównanie używania telefonu Nokii do prowadzenia samolotu
jest trochę nieodpowiednie jeśli chcesz udowadniać że Nokia to
prosty interfejs :-)))

[...]

Absolutnie nie czytałem tego rozdziału bo nie potrzebuję używać
żadnych mediów domowych. Nie udostępniam żadnych obrazków,
muzyki ani filmów - chcę podłączyć telefon za pomocą WLAN do
internetu. Nigdy mi nie wpadło do głowy że połączenia z INTERNETEM
mam szukać w rozdziale "media domowe" i ten rozdział faktycznie ominąłem :-)

No dobra, czytamy... Pierwsze zdanie:
"Aby pliki multimedialne zapisane w aplikacji Galeria można było
udostępniać w sieci WLAN innym kompatybilnym urzadzeniom[...]"
Kużwa - nie czytam dalej bo przecież nic nie chcę udostępniać
z telefonu do sieci domowej :-))))) Poza tym chcę skonfigurować
hotspot w McDonalds i ABSOLUTNIE nie chcę niczego w tej sieci
ze swojego telefonu udostępniać :-)) No kuźwa ale prosty interfejs!

Na stronie 49 mam rozdział 11. Multimedia domowe.
Drugi paragraf tego rozdziału:
"Do korzystania z funkcji WLAN tego urządzenia potrzebna jest
skonfigurowana i działająca sieć domowa WLAN" - no kuźwa jestem
zaskoczony bo wydawało mi się że będę mógł używac sieci WLAN
bez konieczności jej działania :-)))) Tą instrukcję pisał jakiś kaleka.

No ale kartkując dalej tą żałosną namiastkę instrukcji widzę rozdział
"Menedżer połaczeń"... Brzmi obiecująco. Jest! Widać połaczenie
z moim hotspotem przy uruchomionej przeglądarce!!! A wiec jest, mogę
sprawdzić czy jadę po wifi, wprawdzie już po fakcie, po połaczeniu
ale mogę :-)

Czyli doszliśmy do odpowiedzi na moje pytanie "jak upewnić się że
aktualne połączenie z internetem idzie po wifi czy po GSM?" brzmi:
"Interfejs jest bardzo prosty, wystarczy nacisnąć klawisz pierwszy:
"Menu", potem wybrać (niewiedzieć czemu?!) Settings, potem zjechać
strzałką w dół z następnego Settings do Cennectivity, potem nacisnąć
ENTER, potem ze środka ekranu strzałkami Góra, Prawo ustawiamy
się na Connection Manager i naciskamy ENTER i mamy menu z dwiema
pozycjami, pierwsza jest Active Connections i tam mamy już nasze wifi.

Jak to samo osiągnąć w iPhone? Który ma bardzo trudny, skomplikowany
user interface? Ano wystarczy popatrzyć na ekran w dowolnym momencie
i wiemy czy jesteśmy połaczeni z wifi czy nie - jeśli jest ikonka w kształcie
trzech wycinków okręgu, taka pizza :-) to znaczy że jedziemy po wifi
i żadne rachunki za GSM sa nam niestraszne.

Kto mi powie z którego zdania instrukcji użytkowania nauczył
się czegoś o tym jak należy skonfigurować klienta WLAN w tym
telefonie??

Ja powiedziałem.

Masz jakieś urojenia? :-)

[...]

I jak myślisz, ile razy w ciągu tych 15 lat otwierając przeglądarkę
internetową musiałeś niepotrzebnie naciskać wybór access pointa?

[...]

To sobie tą opcję wyłączysz. Wiesz jak? Ano na ekranie głównym
jest JEDNA ikona "Settings", taka z kółkami zębatymi, trybikami,
za której pomocą ustawiasz WSZYSTKO w jednym miejscu...
Klikasz raz w Settings, potem drugi raz w WiFi, potem trzeci w
"Ask to Join Networks ON/OFF" i już, gotowe. To jest prosty interfejs!
A DOMYŚLNIE, z pudełka wyjęty, będzie Cię pytał czy połączyć się
do NOWYCH wifi hotspotów i jak RAZ zaakceptujesz połączenie
to NIC WIĘCEJ JUŻ ROBIĆ NIE MUSISZ i za każdym razem jak
wejdziesz w strefę działania tej sieci to telefon AUTOMATYCZNIE
bez konieczności jakiegokolwiek klikania przełaczy się na wifi.

Jak będę chciał to sam sobie znajdę.
Poza tym, pamiętam, że w iPhonie trzeba było najpierw włączyć aktywność wyszukiwania wifi.

Ja pamiętam że domyślnie jest włączona.

[...]

A jednak gdy zapytałem jak wiedzieć na 100% że idę po wifi
a nie po GSM Ty nie napisałeś że "wystarczy raz wpisać hasło
i już telefon ZAWSZE się przez to wifi połaczy gdy jest w zasięgu".
Ty mi napisałeś że trzeba ustawić wybór ręczny access pointa,
czyli telefonowi Nokii nie da się ufać że Cię z wifi połączy sam...

A potem coś zacząłeś smędzić o trybie offline wykazując że nie bardzo
nadążasz za tematem wątka...

[...]

Jaką wartość dla użytkownika PIERWSZEJ Nokii ma informacja
że funkcję X uzyskuje się tak jak w każdej innej Nokii???????

A co do instrukcji to nie rozśmieszaj mnie, bo nie ma tam ANI SŁOWA
o zasadzie działania, zasadzie konfiguracji czy wyszukiwania hotspotów.
Ani jednego słowa.

Data: 2011-06-28 02:00:05
Autor: Tomek
[...]

Teraz zrozumiesz w końcu dlaczego masz włączyc offline? Żeby telefon złapał połączenie via wifi a nie GSM. Może Ci to rozrysować?

raczej Ty nie nadążasz bo pytanie "I po co mam włączyć?" rozpoczynało
nową myśl piękną opisaną niżej:

Tradycyjnie sam pomieszałeś nie rozumiejąc o co prosisz.

Czy wybieranie ręcznie punktu dostępu z listy dla Ciebie
oznacza że telefon sam sobie coś wybierał? Bo wyżej
opisałeś abym sobie ustawił aby pytał się mnie telefon o wybór.

Miał spytać, żebyś sobie wybrał połączenie wlan, którego nie miałes skonfigurowanego. Czy Ty naprawdę odstajesz umysłowo?
Przecież każdy tutaj rozumie, że jak masz dodany punkt dostępu wlan i w przeglądarce go ustawisz jako domyślny to nokia ZAWSZE się będzie przez niego łączyć, ale jeśli nie masz, musisz wybrać 'Szukaj wlan'.
Litości, Ty w ogóle nic nie kapujesz, ale co się dziwić, jak polskiej instrukcji nie ogarnąłeś.

[...]

Widzę problem w kimś, kto udaje speca a jest błaznem, który poraz 5 pisze te same informacje o swojej niewiedzy.

[...]

Czy TY jesteś ułomny? To nie jest połączenie z INTERNETEM tylko połączenie wlan, a do czego sobie tego użyjesz to wyłącznie Twój problem.

I jak myślisz, ile razy w ciągu tych 15 lat otwierając przeglądarkę
internetową musiałeś niepotrzebnie naciskać wybór access pointa?

Tylko wtedy, gdy wybierałem inny, nowy punkt dostępu, przez który łączyła się automatycznie.

A potem coś zacząłeś smędzić o trybie offline wykazując że nie bardzo
nadążasz za tematem wątka...

Skoro nie umiałeś dodać wlanu jako punktu dostępu, jak inaczej chciałeś uniknąć połączenia via GSM? I kto nie nadąża? Mam pisać jak przedszkolakowi? Może jeszcze rozrysować?

A co do instrukcji to nie rozśmieszaj mnie, bo nie ma tam ANI SŁOWA
o zasadzie działania, zasadzie konfiguracji czy wyszukiwania hotspotów.
Ani jednego słowa.

O jakich hotspotach Ty znów majaczysz? To się nazywa wyszukiwanie wlan. Wytrzeźwiej.

Data: 2011-06-29 00:01:26
Autor: Pszemol
Użytkownik "Tomek" <no@spam.pl> napisał w wiadomości news:iub5i7$av2$1news.onet.pl...

[...]

Ty sobie sprawdź w słowniku co znaczy offline...

raczej Ty nie nadążasz bo pytanie "I po co mam włączyć?" rozpoczynało
nową myśl piękną opisaną niżej:

Tradycyjnie sam pomieszałeś nie rozumiejąc o co prosisz.

Tak, wszystko moja wina.

[...]

Oczywiście że mógł spytać... Czemu nie?
iPhone umie spytać, czemu Nokia nie może?

Przecież każdy tutaj rozumie, że jak masz dodany punkt dostępu wlan i w przeglądarce go ustawisz jako domyślny to nokia ZAWSZE się będzie
przez niego łączyć, ale jeśli nie masz, musisz wybrać 'Szukaj wlan'.

No właśnie nie jestem pewny że zawsze się będzie przez niego łaczyć.
I o to pytałem jak się w tej sprawie upewnić.

Litości, Ty w ogóle nic nie kapujesz, ale co się dziwić,
jak polskiej instrukcji nie ogarnąłeś.

Ty też najwyraźniej nie ogarnąłeś, skoro kierujesz mnie do rozdziału
domowe multimedia w których nie ma nic o konfigurowaniu WLAN.
Może ta instrukcja jest po prostu trudna do ogarnięcia skoro nawet
taki Kozak jak Ty ma kłopoty ze znalezieniem w niej informacji?

[...]

Kto tu udaje speca? Masz jakieś urojenia?

[...]

No cóż... skoro taki poziom wiedzy reprezentujesz to nie dziwię
się czemu nie rozumiesz pytania...

[...]

Ucz się języków obcych - może Ci sie to kiedyś przydać.

Data: 2011-06-29 00:47:01
Autor: Tomek
[...]

Jesteś matołem i ignorantem. A kto Ci każe wyłączać INTERNET? KTO?
OD zawsze wiadomo, że w nokii tryb offline oznacza brak połączenia z siecią, z siecią GSM kapujesz?
Przy jednoczesnej MOŻLIWOŚCI korzystania z INTERNETU via WIFI. Jak można na siłę udowadniać od miesięcy, że się jest takim tępym butem?
Tylko nie pisz znów, że tego nie było w instrukcji, nie ośmieszaj się już więcej.

Data: 2011-06-29 12:39:24
Autor: Pszemol
"Tomek" <no@spam.pl> wrote in message news:iudll7$vdv$1news.onet.pl...
[...]

Ty, matołku.

OD zawsze wiadomo, że w nokii tryb offline oznacza brak połączenia z siecią, z siecią GSM kapujesz?

Komu to wiadomo? Tobie?
Czy komuś kto pierwszy raz wziął Nokie do ręki?

Przy jednoczesnej MOŻLIWOŚCI korzystania z INTERNETU via WIFI.

Idiotyczna nazwa i logika nazewnictwa Nokii jest nie do obronienia.

Jak można na siłę udowadniać od miesięcy, że się jest takim tępym butem?
Tylko nie pisz znów, że tego nie było w instrukcji, nie ośmieszaj się już więcej.

Jak na razie to Ty się buraku kompromitujesz brakiem kultury.

Data: 2011-06-29 13:15:32
Autor: Tomek
[...]

Będziesz płakał z tego powodu? Czy usenet jest dla Ciebie miejscem do wyładowania się?
Masz do wszystkich żal, że chcą Ci pomóc , a Ty z uporem idioty wciąż cytujesz intrukcję obsługi obarczając jej niezrozumiałość dla Ciebie innych? Czy Ty jesteś normalny?

Przy jednoczesnej MOŻLIWOŚCI korzystania z INTERNETU via WIFI.

Idiotyczna nazwa i logika nazewnictwa Nokii jest nie do obronienia.

Ale kogo to obchodzi? Jest naprawdę tyle narzędzi żeby dowiedzieć się co z czym się je, że nie trzeba czytać intrukcji. No chyba, że sie jest tepym matołem, któremu tylko iPhone dla umysłowo ocieżałych pasuje do ręki. Nie trzeba przy nim myśleć w ogóle, dlatego tak bardzo pasujecie do siebie.

Jak można na siłę udowadniać od miesięcy, że się jest takim tępym butem?
Tylko nie pisz znów, że tego nie było w instrukcji, nie ośmieszaj się już więcej.

Jak na razie to Ty się buraku kompromitujesz brakiem kultury.

Brakiem kultury jest zawracanie dupy na usenecie nieumiejętnościa czytania intrukcji i korzystania z wyszukiwarek.
Kiedy ostanio robiłeś badania na zawartość azbestu w korze mózgowej? Może to już czas?

Data: 2011-06-29 13:32:16
Autor: Pszemol
"Tomek" <precz@ze.spamem.pl> wrote in message news:iuf1gu$uai$1news.onet.pl...
Masz do wszystkich żal, że chcą Ci pomóc , a Ty z uporem idioty wciąż cytujesz intrukcję obsługi obarczając jej niezrozumiałość dla Ciebie innych? Czy Ty jesteś normalny?

Mam do Ciebie żal że wiedzac że Nokia inaczej rozumie słowo offline
niż inni nie wspomniałeś o tym. Ze przy pierwszym sygnale nieporozumienia
zarzucałeś mi że nie nadążam zamiast wyjaśnic co znaczy offline w nowomowie
Nokii. To Ty się niekulturalnie wyśmiewasz ze mnie że nie umiem wyczytać
w instrukcji rzeczy ktorych tam nie ma i bezczelnie podajesz mi nazwę
rozdziału w ktorym rzekomo to jest a potem okazuje się że nie ma i ani słowa
przepraszam nie uznajesz za stosowne powiedzieć.

Przy jednoczesnej MOŻLIWOŚCI korzystania z INTERNETU via WIFI.

Idiotyczna nazwa i logika nazewnictwa Nokii jest nie do obronienia.

Ale kogo to obchodzi?

No tych, ktorzy próbują wytłumaczyć nowemu użytkownikowi
o co chodzi w nowomowie Nokii. No chyba że są burakami
którzy zarzucają innym że nie wiedzą że jak Nokia mowi o offline
to nie chodzi jej o tryb offline.

[...]

Pomijając już Twój chamski ton wypowiedzi interesujące jest dla mnie to,
że sam zauważasz że interface w iPhone jest do tego stopnia prosty że
nie trzeba przy nim myśleć w ogóle a jednocześnie nazywasz interface
Nokii że jest najprostrzy na świecie - skąd to rozdwojenie jaźni?

[...]

Nie ma w instrukcji tego o co pytałem.
Czy sprawia Ci przyjemność odgrywanie roli największego buraka na tej grupie?

Kiedy ostanio robiłeś badania na zawartość azbestu w korze mózgowej?
Może to już czas?

Jaki poziom azbestu w głowie ma ktoś polecający mi do internetu
opis z instrukcji dotyczący menu "multimedia domowe"?

Data: 2011-06-29 23:45:29
Autor: Tomek
[...]

W nokii offline zawsze oznaczało offline. Brak połączenia z siecią. Siecią GSM. A że masz jakieś skojarzenia z internetem to Twój problem. I kto tu jest burakiem?

Jaki poziom azbestu w głowie ma ktoś polecający mi do internetu
opis z instrukcji dotyczący menu "multimedia domowe"?

Czy TY jesteś nienormalny? Do jakiego internetu? Nie do internetu, tylko do konfiguracji WLANU. I nie polecałem, tylko wskazałem gdzie masz to przeczytać ty tępa dzido, która nie umie przeczytać intrukcji. A jeśli już, to widać, że z moim poziomem (nawet azbestu) potrafiłem w minutę znaleźć coś, o czym TY pieprzysz od tygodnia ujadając z płaczu, że nie ma tego w intrukcji. Nie kompromituj się już błazenado.

Data: 2011-06-30 14:14:04
Autor: Pszemol
"Tomek" <no@spam.pl> wrote in message news:iug6dq$36j$1news.onet.pl...

[...]

Czego nie rozumiesz w określeniu "użytkownik pierwszy raz się styka z Nokią"?
Skąd on ma wiedzieć, nigdy nie używając Nokii, co u Nokii jest "od zawsze"?

Siecią GSM. A że masz jakieś skojarzenia z internetem to Twój problem.
I kto tu jest burakiem?

No Ty, skoro w dyskusji o dostępie do internetu Ty nie masz jakikichś
skojarzeń z internetem...

Jaki poziom azbestu w głowie ma ktoś polecający mi do internetu
opis z instrukcji dotyczący menu "multimedia domowe"?

Czy TY jesteś nienormalny? Do jakiego internetu?
Nie do internetu, tylko do konfiguracji WLANU.

Ale ja pytałem o dostęp do internetu! :)

I nie polecałem, tylko wskazałem gdzie masz to przeczytać ty tępa dzido, która nie umie przeczytać intrukcji.

No ale wskazałes rozdział, w którym nic na temat dodawania
WLANu ani jego konfiguracji...
Nawiasem mówiąc nawet gdyby tam bylo coś na ten temat
to nikt przy zdrowych zmyslach nie szukałby tam niczego na
temat dostępu do internetu przez WLAN.

A jeśli już, to widać, że z moim poziomem (nawet azbestu) potrafiłem w minutę znaleźć coś, o czym TY pieprzysz od tygodnia ujadając z płaczu, że nie ma tego w intrukcji. Nie kompromituj się już błazenado.

No ale w tym problem, że nie znalazłeś.
Może błazenado czytałeś inną instrukcję w której tak tekstu nie spieprzyli?

Data: 2011-06-28 15:49:42
Autor: ALEX
W dniu Wt 28 06 2011 0:29, Pszemol pisze:

[...]

Jak się nie chciało nosić teczki, trzeba nosić woreczki.

[...]

Nie, nie trzeba. Wystarczy umieć to skonfigurować.

[...]

Mi to zajęło jakąś minutę. I od tego momentu zawsze najpierw szuka znanych wifi. Cuda jakieś.
ATSD Odpuść sobie Nokię. Ona cię przerasta. I wróć do iP.

--
ALEX generał lejtnant Pod Cusimą flota japońska nie tylko zatopiła flotę rosyjską, zatopiła coś o wiele więcej: mit o wyższości białej rasy :-D
Morgwyn of Ravenscar: Meine Ehre heisst Treue.

Data: 2011-06-29 00:04:05
Autor: Pszemol
Użytkownik "ALEX" <czarnyjedyny-abcdef@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:iucm5r$nkm$1inews.gazeta.pl...
[...]

Zaraz się dowiem że Nokię może używać tylko profesor Wydziału Telekomunikacji.

[...]

A jak się tej sztuki tajemnej nauczyć można?
Bo zgaduję, że nie z instrukcji... :-)

[...]

Mi też zajęło minutę skonfigurowanie WLAN - od początku nie w tym
problem, nie o to pytałem jak skonfigurować a o to jak się upewnić
(bo nie ma żadnych widocznych ikonek na ekranie) że łączę się w tym
momencie przez wifi a nie przez GSM. Nie przeczytałeś pierwszego posta?

Data: 2011-06-29 16:08:32
Autor: ALEX
W dniu Śr 29 06 2011 0:04, Pszemol pisze:
[...]

To nie ja tu płaczę że komuś nabija bo nie umie skonfigurować darmowego połączenia.

[...]

Nie czytam instrukcji. Wystarczy odrobinę popatrzeć, pomyśleć i rozwiązanie jest banalnie proste.

[...]

Ale skonfigurować tak żeby najpierw szukał znanych hotspotów, a jak nie znajdzie łączył się po gsm/umts jakoś nie potrafisz.

[...]

No a po kiego mam sprawdzać? Ja WIEM jak łączy się moja Nokia.

Data: 2011-06-30 14:24:13
Autor: Pszemol
"ALEX" <czarnyjedyny-abcdef@gazeta.pl> wrote in message news:iufbl8$1fq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Potrafiłem, nie byłem tylko pewny że już to zrobiłem.
Szukałem u Was informacji jak znaleźć takie proste jak w iPhone
potwierdzenie którędy internet idzie - już wiem z tego wątka że
w moim telefonie takiego prostego potwierdzenia nie mam.

[...]

Jak nigdy nie sprawdzisz to nie możesz wiedzieć.

Data: 2011-06-30 15:06:11
Autor: ALEX
W dniu Cz 30 06 2011 14:24, Pszemol pisze:

No a po kiego mam sprawdzać? Ja WIEM jak łączy się moja Nokia.

Jak nigdy nie sprawdzisz to nie możesz wiedzieć.

Raz sprawdziłem i wystarczy. Na kiego grzyba mam to znowu sprawdzać?

Data: 2011-07-01 08:46:15
Autor: Pszemol
"ALEX" <czarnyjedyny-abcdef@gazeta.pl> wrote in message news:iuhscd$ps0$1inews.gazeta.pl...
[...]

Czy ktoś Ci każe coś sprawdzać?
Ja nie umiałem sprawdzić i dlatego pytałem jak sprawdzić.

Data: 2011-06-28 00:13:36
Autor: Marcin Szumilas
Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
Quoted:
Pszemol (Pszemol@PolBox.com)
in news:iuaqlg$619$1inews.gazeta.pl

Dzięki.
No mam, i mam do wyboru tylko Internet lub WAP Services.
Mam wybrany aktualnie Internet.

A zapisałeś odpowiednie punkty dostępu Wi-Fi?

Nie mam już Nokii, ale to było całkiem proste, np. w porównaniu do SE.
Jest nowy telefon. Otwieram przeglądarkę, wpisuję adres, telefon chce się połączyć. Podaje listę pktów dostępu od operatora i jest opcja szukaj WLAN. Wybieram, znajduje mi dostępne sieci. Wybieram swoją, pyta się o hasło.

Pyta się też, czy zapisać ten punkt dostępu, ale nie pamiętam już kiedy.

Czy ktoś wie jak to zrobić aby mieć pewność że idę przez wifi?

Symbian akurat wyraźnie pokazuje ikonami czy i jak jesteś połączony. WiFi to taki kwadracik, złożony z czterech, po prawej stronie. Połączenie GSM to takie strzałki w dwie strony. Pod nimi 3G albo E.

Każdy program się osobno konfiguruje, z jakiego punktu dostępu korzystać, czy może też pytać przy każdym połączeniu. Możesz nawet ustawić, żeby przeglądarka połączyła się przez WiFi, a Mapy przez GSM. I te połączenia mogą działać równocześnie! Możesz tak zrobić w iPhonie?

I po co mam włączyć? Nie da się tak telefonu ustawić aby
preferował znane wifi hotspoty i wybierał je według uznania
gdy je widzi a szedł do modemu komórkowego tylko wtedy
gdy nie ma znanego wifi w okolicy?

Być może nowsze Symbiany mają jakiś menedżer połączeń, który tak działa, może już nawet na E52 był. Ja na E51 ten efekt osiągnąłem za pomocą programu PsilocConnect.

ustawić znane hotspoty w okolicy i niech sobie telefon sam
wybiera co widzi, informując użytkownika JEDNĄ wyraźną
ikonką na górnej belce ekranu oznaczającej że idziemy przez
wifi a nie przez modem komórkowy.

W instrukcji jest lista ikonek, znajdź.
JEDNĄ ikonką? To iPhone nie informuje Cię, czy jesteś podłączony do internetu przez operatora, czy nie?

Jeśli ja muszę kliknąć
10 przycisków aby sprawdzić czym się łączę to chyba trudno
to nazwać najprostszym interfejsem.

Jak wyżej, jeśli chodzi tylko czy WiFi, czy GSM, czy w ogóle, to widać od razu na ekranie. Dodatkowo zrób sobie skrót do Menedżera połączeń, to szybko sprawdzisz, przez jaki WiFi jesteś połączony i jakie inne są dostępne.

A co do instrukcji to się z Tobą zgadzam. W zasadzie nic tam nie ma, no może prawie nic. :)

W E51 tak samo bezużyteczny był help systemowy. Przypominał mi help w Biosach komputerów, przynajmniej stare Award. ;-)

Wygląda mi na to, że
przeglądarka otwiera mi się zawsze z stroną domową sciągniętą
przez APN

Sprawdź te ikonki. Aha, wiesz, że przytrzymując ten klawisz po lewej, z takim zawijasem, pokazujesz uruchomione programy? Możesz się łatwo między nimi przełączać.

Wybieram Szukaj WLAN i nie
ma mojej wifi - czy to oznacza że już po niej serfuję? Czy jej nie ma?

Nie, nie ma jej. Uruchom menedżer połączeń i sprawdź dostępne WLAN-y.

Nie wiem. A w iPhone wiem: są wszystkie sieci, ta którą się używa
w danej chwili ma ptaszka przy nazwie! To jest proste i logiczne.

Nie wiesz, bo nie jesteś przyzwyczajony. Symbian pozwala genialnie panować nad połączeniami, nad uruchomionymi programami itp.

Aha, iPhone się odmienia w jęz. polskim, tak jak i wszystkie inne nazwy. Prawidłowo jest (chyba, jak ktoś wie na pewno to niech napisze) w iPhone'ie, z iPhone'em, kogo czego iPhone'a, ale ja wolę iPhonie, iPhonem, iPhona.

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

Data: 2011-06-28 00:59:18
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marcin Szumilas" <mcszumi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iuavc4$l9p$1news.onet.pl...
[...]

Tak.

[...]

A mój telefon zachował się tak. Po włożeniu mu pierwszy raz karty SIM
Orange PL wysłał sobie 3 SMSy konfiguracyjne które zezwoliłem na
uruchomienie. Dodały mi się trzy sposoby dostępu, Internet WAP, MMS.
Dodały się do już istniejących punktów dostępu Ery (wcześniej użyłem
tego telefonu z blueconnect). Nie było ani słowa o WIFI/WLAN.
Otwarcie przeglądarki nie pytało o WLAN mimo że byłem w zasięgu.
Mało tego, miał problem bo nie wiedział którego internetu GSM użyć,
mimo że miał tylko kartę SIM włożoną bo przeciez ma jedną...
Ale to nic, wykasowałem ustawienia Ery, internet chodził przez GSM/3G.
Bez pytania o WLAN.

[...]

Gdy mam na ekranie przeglądarkę to mam całe okno zajęte nią.
Górny pasek od góry mam 35 i malutkie G obok niego, potem Google
i do prawego końca ekranu pusto, czarno. Potem wnętrze ekranu to
przeglądarka i strona google.pl. Na dole dwa podpisy pod guzikami
kontekstowymi, z lewej Options na prawym Close. Tyle.
Czy z tego wniosek płynie że nie łaczę się teraz przez wifi bo nie ma
kwadracików z prawej strony??

Klikam Options, Show open apps. i wybieram Conn. Mgr.i mam teraz
to samo 35G, ciut niżej, obok niego po prawej "1 connection" po prawej
symbol bateryjki (pusty, tylko obrys) nad symbolem bateryjki jedna
kreseczka pozioma, obok niej ciut na lewo mam teraz godzinę 12:44am
i tuż nad nią taką podejrzanie wyglądającą małą jedynkę i obok niej
po prawej stronie kłódka a może literka 'a' - to pewnie to, ale jak
widzisz nie jest to żaden kwadracik złożony z czterech, i nie figuruje ta
jedynka z kłódeczką na liście ikonek w instrukcji.

[...]

Nie, nie mogę.
I powiedz mi teraz - ile procent użytkowników będzie przez takie
podejści zmuszone do kilku(nasto)krotnego powtarzania wyboru
wifi dla kazdej aplikacji z osobna a ile procent użytkowników taki
wybór naprawdę potrzebuje. Znasz jakis przypadek z życia wzięty
do czego może się takie "rozdwojenie usług" przydać ? Ja nie znam.

[...]

Dzięki za sugestię - obejrzę sobie.

[...]

Szukałem - znalazłem listę, nie ma na liście takiej ikonki.

JEDNĄ ikonką?
To iPhone nie informuje Cię, czy jesteś podłączony do internetu przez operatora, czy nie?

Jedną ikonką informuje mnie czy jestem podłączony z wifi czy nie.

[...]

Jak zrobić skrót? Ktoś mógłby mi napisać w którym rozdziale
instrukcji znajdę to wytłumaczone dla użytkownika który kupił
pierwszy telefon Nokii ? Czy może wszystkie telefony Nokii
powinny mieć klauzulę: "jeśli nie miałeś w czasie ostatnich 15 lat
10 różnych telefonów Nokii to sobie nie poradzisz z obsługą tego
telefonu i oszczędź sobie nerwów i wybierz telefon konkurencji" :-)

A co do instrukcji to się z Tobą zgadzam.
W zasadzie nic tam nie ma, no może prawie nic. :)

A szkoda, bo to pierwszy telefon przy którym musiałem po instrukcję
sięgnąć, więc przydałoby się gdyby coś tam było.
A miałem już telefony Motoroli, Samsunga i LG - wszystko było jasne.
Inna rzecz, że wszystkie trzy nie miały wifi, ale pierwszy telefon z wifi
(iPhone) też nie stwarzał żadnych problemów.

No cóż... Mój pierwszy kontakt z Nokią i mam skazę na resztę życia :-)

W E51 tak samo bezużyteczny był help systemowy. Przypominał mi help w Biosach komputerów, przynajmniej stare Award. ;-)

Dokładnie takie samo miałem wrażenie tylko już nie chciałem się rozpisywać
wcześniej. Opcja w BIOSie: ustawienie rozmiaru dysku i help do niej
"tu się ustawia rozmiar dysku"... :-)))))))

[...]

O, ładnie! Nie muszę szukać programu z Options i tam wybierać
pierwszej pozycji! dzięki!

Wybieram Szukaj WLAN i nie
ma mojej wifi - czy to oznacza że już po niej serfuję? Czy jej nie ma?

Nie, nie ma jej. Uruchom menedżer połączeń i sprawdź dostępne WLAN-y.

No właśnie jest... I teraz się nawet pojawiła na liście... :-)

[...]

Bardzo to genialne :-)

[...]

dzięki. Skupmy się na tym prostym interfejsie Nokii a ortografią, gramatyką
możemy się zająć później...

Data: 2011-06-28 03:34:49
Autor: Marcin Szumilas
Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?
Quoted:
Pszemol (Pszemol@PolBox.com)
in news:iub206$qkr$1inews.gazeta.pl

A zapisałeś odpowiednie punkty dostępu Wi-Fi?
Tak.

No. To już umiesz zapisywać punkty dostępu. ;)

Otwarcie przeglądarki nie pytało o WLAN mimo że byłem w zasięgu.

Bo do samego otwarcia programu połączenie z internetem nie jest
potrzebne. :D
Chyba że jest ustawiona strona startowa. :)
Mogę przecież otwierać przeglądarkę, żeby pooglądać zapisane strony
offline. :)

Ale wiesz już, że w Punktach dostępu powinieneś mieć listę znanych WLAN i
konieczne są tylko dwa punkty dostępu od operatora: Internet i MMS.
(Różnie się mogą nazywać).

I teraz dla mnie niejasne jest czy Twój Symbian ma taki menedżer
połączeń, który sam połączy z dostępnytm znanym WiFi, a jak nie ma, to
GSM. Dobrze by było, gdyby jakiś posiadacz napisał.

Bo jak nie ma, to w każdym programie osobno ustawia się na sztywno jeden
punkt dostępu WiFi lub internet przez GSM, albo "Brak", czy tam "Pytaj" i
wtedy jak program będzie potrzebował połączenia, to się zapyta podając
listę.

A jak nie ma takiego menedżera a chcesz żeby działał jak iPhone, to
zostaje Ci PsilocConnect. Wiem co myślisz, ale pamiętaj, że ten system
jest z czasów, kiedy iPhone nie miał MMS-ów. ;)

Jest jeszcze jeden program do takich połączeń, nazywa się BirdStep
SmartConnect.
Nawet jest chyba darmowy, ale nie zawsze (nie na każdym systemie) działa
poprawnie. Może nie wracać GSM->WiFi. Jest to napisane na stronie
producenta.

[...]

Zapisane punkty dostępu zostają, nie rozumiem co ma do tego karta SIM.
Oczywiście wykasuj punkty dostępu od innego operatora, żeby było
przejrzyściej.

A Ty wiesz jaki to program Ci się łączył przez GSM? Przeglądarka? I
sprawdziłeś co tam jest ustawione? W opcjach przeglądarki.

Gdy mam na ekranie przeglądarkę to mam całe okno zajęte nią.

Wciskasz raz krótko klawisz menu (ten zawijas) i masz główny ekran. Tam
patrz na ikony, bo program może zajmować CAŁY ekran.
A potem ten sam klawisz tylko dłużej, wybierasz program i jesteś tam
gdzie byłeś.
Ciekawe jak szybko w iPhonie przełączasz się między programami. A tam w
ogóle jest wielozadaniowość? :P

Górny pasek od góry mam 35 i malutkie G obok niego,

3,5G. Masz taką ikonę w instrukcji.

po prawej stronie kłódka a może literka 'a' - to pewnie to, ale jak
widzisz nie jest to żaden kwadracik złożony z czterech, i nie
figuruje ta jedynka z kłódeczką na liście ikonek w instrukcji.

To nie wiem, może się zmieniło. Kłódka była chyba tylko przy
zabezpieczonym WiFi.
Ale uruchom Menedżer połączeń (pewnie Connection Manager) i masz tam
aktalne połączenia. Wszystko można sprawdzić. Ja sobie Menedżer połączeń
zrobiłem pod prawym górnym klawiszem, bo często używałem.

Nie kojarzę żadnej jedynki ani a. Ale wiesz już dokładnie jak wyglądają
ikony połączenia internetowego GPRS/EDGE/3G? W twojej instrukcji są
wyraźnie narysowane aż w 9 wariantach. (3x3) W telefonie szukasz ich na
głównym ekranie.

[...]

Większość ludzi nie potrzebuje, ale większość w ogóle nie potrzebuje
smartfona. :)

W instrukcji jest lista ikonek, znajdź.
Szukałem - znalazłem listę, nie ma na liście takiej ikonki.

Rzeczywiście, zapomniały barany.
Zobacz tu jak wyglądały; mimo wszystko myślę, że u Ciebie jest tak samo:
http://www.cellhire.com/content/downloads/equipment-manuals/NokiaE51UserManual.pdf,
str. 17.

JEDNĄ ikonką?
To iPhone nie informuje Cię, czy jesteś podłączony do internetu przez
operatora, czy nie?

Jedną ikonką informuje mnie czy jestem podłączony z wifi czy nie.

Czyli o połączeniu internet przez GSM w ogóle nie informuje? To dziękuję
bardzo. W instrukcji do byłej mojej Nokii jest 12(!) ikonek do tego
połączenia (jak się nie znasz, to nie musisz ich rozróżniać), a i tak to
nie są wszystkie, bo do podwójnych połączeń GSM były jeszcze inne...

[...]

Nie gadaj głupot. Ja nie czytałem instrukcji, była to moja pierwsza
Nokia, a w zasadzie w ogóle pierwszy telefon.
No ale ja się nie wychowałem na iPhonie...

Nie czytaj instrukcji, tylko pochodź po całym Menu i zobacz co tam jest.

No cóż... Mój pierwszy kontakt z Nokią i mam skazę na resztę życia :-)

Skazę masz przez swojego iPhona, bo Cię wytrenował, jak jedynie słusznie
powinien wyglądać telefon. Potrzebne Ci są wyłącznie te rzeczy, które są
w iPhonie.

Tak się składa, że kilka dni temu to samo musiałem tłumaczyć kumplowi,
który ma od zawsze Nokie i wziął do ręki Androida. Wszystko co się
inaczej obsługiwało niż w Nokii było złe, niewygodne itd. Tak samo jak u
Ciebie. Tylko odwrotnie.

Nie wiem. A w iPhone wiem: są wszystkie sieci, ta którą się używa
w danej chwili ma ptaszka przy nazwie! To jest proste i logiczne.

Niewskazywanie połączenia internetowego jest dla mnie całkowicie
dyskwalifikujące. Jest tam więcej takich kwiatków? ;)

dzięki. Skupmy się na tym prostym interfejsie Nokii a ortografią,
gramatyką możemy się zająć później...

Nie ma się co zajmować, tylko odmieniać i tyle.
Inaczej razi po gałach i przypomina marketoidów.

Pozdrawiam,
Marcin Sz.

Data: 2011-06-28 11:19:01
Autor: Rafał Maszkowski
On Tue, 28 Jun 2011 03:34:49 +0200 Marcin Szumilas <mcszumi@poczta.onet.pl> wrote:
[...]

Mam już czwartą Nokię. W poprzedniej WiFi w ogóle nie dawało się
skonfigurować (przynajmniej dla takich zabezpieczeń, jakie mam w domu i
w pracy), w tej - dało się. Walczę z interfejsem z większymi sukcesami
niż inicjator tego wątku, ale odczucia mam podobne i chociaż działa,
nadal nie rozumiem logiki konfiguracji połączeń. Instrukcję mam lepszą,
z tego, co pamiętam jest tam wyjaśnione więcej, ale opis konfigurowania
połączeń internetowych jest niezrozumiały. Część problemu to używanie
słowa "Internet" na przemian w znaczeniu "Internet" i w znaczeniu "WWW".
Na ogół jestem w stanie zgadnąć, które znaczenie autor ma na myśli, ale
w tej instrukcji nie. Nie wiem jednak czy pełne zdekodowanie znaczeń
słów dałoby zrozumiały tekst.

R.
--
Tą bronią zabójczą są media, które robią ludziom wodę z mózgu. I tą bronią
   macie walczyć i zwyciężać. (kpt. Z. Sulatycki do uczniĂłw WSKSiM)

Data: 2011-06-29 01:06:39
Autor: Pszemol
Użytkownik "Rafał Maszkowski" <rzm@icm.edu.pl> napisał w wiadomości news:iucdb5$mv9$1news.net.icm.edu.pl...
[...]

Chyba masz rację, że chodzi o nazewnictwo... Może problemem jest
specyfika jezyka finskiego i potem kłopoty tłumaczenia? Nie wiem...
Dla mnie do internetu można się dostać przez WAP, przez GPRS,
przez USB, przez modem, przez wifi, przez bluetooth i pewnie jeszcze
kilka innych sposobów więc nie ma sensu nazywać internetem modemu
komórkowego i odróżniać to od połaczenia z internetem przez wifi że
tamto to internet a to wlan bo to jakaś katastrofa pojęciowa jest...
Inny przykład wymieszania i mamałygi to ikona/folder "Mój telefon".
Jeśli ten folder reprezentuje zawartość mojego telefonu i mam tam
zegarek, gry, email to czemu w menu głównym mam muzykę i inne gry
wgrane lokalnie na telefon? Pomieszanie z poplątaniem...
Zresztą brak dobrego przemyślenia słownictwa widoczny jest często,
mamy menu głowne, w nim Settings a w nim podmenu Settings jeszcze
raz. O co chodzi? Czemu mamy dwa Settings? KtĂłre jest ktĂłre?
No i jak to robią w iPhone że wystarczy im opcja "cellular data ON/OFF"
i nie potrzeba NICZEGO konfigurować jeśli chodzi o APN, username,
password ? A w Nokii muszę konfigurować WAP, Internet, MMS osobno.

Data: 2011-06-29 00:53:05
Autor: Pszemol
Użytkownik "Marcin Szumilas" <mcszumi@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:iubb5u$ot7$1news.onet.pl...
[...]

Zapisywać to ja się nauczyłem w moment... Nie o to pytałem.

[...]

Teoretycznie można, ale ile osób to robi?
Skoro ja pytam jak wiedzieć którędy się łączy to chyba chodzi mi
o tryb pracy online a nie offline.

[...]

:-)
Wygląda na to, że się łączy automatycznie, że ma managera połączeń.
Ja jednak jestem nieufny, na 90% oceniam szansę że się łączę przez wifi
gdy jestem w zasięgu wifi, ale wolałbym podnieść tą pewność do 100%.
I o to tylko mi chodziło w tym wątku. Już wiem - nauczyłeś mnie, że jest
jakiś tajemniczy manager połączeń i trzeba go wyklikać duża ilością klików
i dowiem się czy w danej chwili łączę się przez wifi czy GSM, trochę to
już jest musztarda po obiedzie, bo już się połaczyłem i stronę ściągnąłem,
ale lepiej to niż dowiedzieć się to po pół godzinie oglądania filmu Netflix.

Pisaliście o ikonie odnoszącej się do połączeń wifi - nie ma takiej w instrukcji.
Jest u mnie podejrzana jedynka z kłódką i to chyba jest wifi, ale jest ona
niewidoczna w przeglądarce, jest zasłonięta.

[...]

Myślałem że jak się one dodają automagicznie przy wykryciu nowej
karty to system wie żeby usunąć je przy włożeniu nowej... Ale może
to byłaby niepotrzebna nadgorliwość :-)

A Ty wiesz jaki to program Ci się łączył przez GSM? Przeglądarka?
I sprawdziłeś co tam jest ustawione? W opcjach przeglądarki.

Ogólnie nie podoba mi się ustawianie każdego programu z osobna
aby się łaczyło przez wifi... Podoba mi sie to jak rozwiązano to w iPhone.
Bardziej przypomina to podejście znane z laptopa - łączysz się z wifi
i system operacyjny "wie" że jest podłączony do internetu jakoś i nie
bardzo go to obchodzi czy jest to wifi, modem GSM, komórka przez
USB czy bluetooth.

[...]

Nieelegancko i to bardzo.

Ciekawe jak szybko w iPhonie przełączasz się między programami.
A tam w ogóle jest wielozadaniowość? :P

Mam wersję iPhone 4. Jest wielozadaniowość i przełączasz się
przytrzymując dłużej jedyny guzik na przedniej ścianie telefonu "Home".
Ekran się wtedy usuwa w górę, "odsłaniając" belkę z ikonami
reprezentującymi działające aktualnie programy. Klikasz na
touch screen ikonę programu który chcesz wyciągnąć na pierwszy
plan i już. Właściwie jest to ten sam myk z przytrzymaniem guzika
"Menu" w Nokii.

Górny pasek od góry mam 35 i malutkie G obok niego,

3,5G. Masz taką ikonę w instrukcji.

Tak, tą widziałem. Nie widzę tej od wifi.

[...]

No domowe, ma sie rozumieć, mam zabezpieczone, więc to pewnie ta
jedynka to ikonka wifi...

Ale uruchom Menedżer połączeń (pewnie Connection Manager)
i masz tam aktalne połączenia.

Nie, to jest Conn. Mgr. :-)))

Wszystko można sprawdzić. Ja sobie Menedżer połączeń
zrobiłem pod prawym górnym klawiszem, bo często używałem.

Tak, teraz już wiem.

Nie kojarzę żadnej jedynki ani a.

To chyba jest ta kłódka, nie a.

Ale wiesz już dokładnie jak wyglądają
ikony połączenia internetowego GPRS/EDGE/3G? W twojej instrukcji są
wyraźnie narysowane aż w 9 wariantach. (3x3) W telefonie szukasz ich na
głównym ekranie.

To wiem bo je znalazłem.

[...]

Mówimy o większości/mniejszości w grupie ludzi używających smarfona.
Jak ktoś pyta ile procent kobiet używa tamponów a ile podpasek to Ty
odpisujesz że połowa ludzkości to mężczyźni. Jaki ten argument ma sens?

[...]

Dzięki. Nie ma w moim telefonie takich ikonek.
Jest "jedynka" i widzę czasem że ona zmienia wygląd czasami, ale
ekran jest o tak małej rozdzielczości i słaby że ciężko wyczaić co to jest.

[...]

Nie zrozumieliśmy się. Sekcja lewy górny róg ma następujące komponenty:
narastające kreseczki w układzie trójkąta "leżącego" reprezentujące siłę
sygnału z anteny GSM, potem nazwa operatora, u mnie Orange, potem
(tylko jeśli jesteś połączony) masz taki kształt kawałka pizzy/serka
złożonego z 3 wycinków okręgu reprezentujące siłę sygnału z anteny wifi
i na końcu (tylko jeśli jesteś połączony) ikonkę VPN. Tutaj masz obrazek:
http://www.question-defense.com/wp-content/uploads/2009/08/iphone-vpn-connection-icon.jpg
Jak nie jesteśmy połączeni przez wifi, to zamiast ikony wifi masz ikonę
3G lub E (Edge) lub coś od GSM jak nie ma Edge - nie pamiętam, dawno
nie widziałem, chyba jest duże G.
Po prostu koncept jest taki, że jak jesteś połączony przez wifi to jedziesz
po internecie przez wifi, i to czy modem GSM połączony jest z siecią
Orange po 3G czy Edge nie ma znaczenia bo i tak internet, dane pojdą
przez wifi. Ikona wifi zasłania więc ikonę od "cellular data mode".

[...]

Zakładasz naprawdę że nie chodziłem po menu??

Nie widzę jak zrobić skróty w głównym menu, jak tam dodać
zainstalowane aplikacje aby były łatwiej dostępne niż głęboko
schowane w "Mój telefon" podmenu "Zainstalowane applikacje".
Nie widzę jak przypisać inne wartości do klawiszy kontekstowych
Nie widzę też jak zmienić zawartość menu programu Standby...
Naucz mnie :-) Proszę.

[...]

iPhone NIE jest moim pierwszym telefonem komórkowym...
Trening miałem wcześniej z kilkoma telefonami Motoroli, Samsunga i LG.
Często również pomagam ustawić telefon innym ludziom którzy mają ze
swoim telefonem problemy, ale nie mamy w USA telefonów Nokii. Nie
są niestety ( a może stety?) popularne... Wiem jak chodzić po menu aby
znaleźć gdzie się telefon wycisza, gdzie zmienia się dzwonki, nie ma z tym
żadnych problemów - wszystko jest opisane w menu... W Nokii jest dla
mnie dużo niewiadomych, i dużo niepewności czy to tak się robi, czy dobrze
robię, czy nie można tego zrobić krócej, lepiej, prościej, mniejszą klikaniną...
I muszę Ci powiedzieć że w iPhone nie mam w ogóle tego typu problemów.
Aplikacje doinstalowują się do głównego menu. Przytrzymując naciśniętą
ikonę zaczyna się ona ruszać i dostaje krzyżyk - możesz ją sobie przesunąć
przeciągając po ekranie lub odinstalować z telefonu naciskając krzyżyk.
Możesz wrzucić jedną ikonkę na drugą i automagicznie stworzyć na głównym
"pulpicie" folder z programami - np grupując je według przeznaczenia, lub
jak wolisz - według koloru ikonki :-)

[...]

Ciekawe z czym miałby problemy w iPhone... bo ja mimo używania
od 12 lat różnych komórek nie miałem w iPhone problemów takich
jakie mam teraz z Nokią.

[...]

Nieporozumienie i już, poczytaj wyżej.
A co do instrukcji Nokii, to jeśli czyta nas ktoś z Nokią związany
to radziłbym poprawić nieco instrukcję... bo jest żałosna...
Możecie wziąć przykład z czytelnej i przejrzystej instrukcji do iPhone:
http://www.apple.com/support/iphone/wifi/

dzięki. Skupmy się na tym prostym interfejsie Nokii a ortografią,
gramatyką możemy się zająć później...

Nie ma się co zajmować, tylko odmieniać i tyle.
Inaczej razi po gałach i przypomina marketoidów.

OK, masz rację.

Nokia 5630 - wifi automatycznie się łączy?