Nokia 6300 - taki sobie problemik

Data: 2010-04-11 11:39:03
Autor: Tomaszek
Nokia 6300 - taki sobie problemik
Jest sobie 2,5 letni telefonik Nokia 6300 ( soft ver 5.50 - 14.08.2007, RM-217 ) Przez 2,5 roku nie było z telefonem najmniejszych problemów, ani jeden jedyny raz się nie zawiesił, nie zgubił ustawień itp. Raz jeden zrestartował się przy robieniu zdjęcia. Aż tu pewnego dnia po włączeniu rano wita mnie monit o podanie godziny i daty! I od tej pory jest tak za każdym razem, jak włączam telefon. Nic poza tym się nie dzieje, żadne ustawienia nie są tracone, wszystkie wpisy w terminarzu są, dzwonki, profile na swoim miejscu. Tylko data i godzina. Jak telefon jest włączony to data nie jest tracona i zegar działa normalnie.

Mam w zwyczaju wyłączać telefon na noc, jak idę spać. I tak robię od samego początku jak mam ten telefon. Wygląda na to, że w Nokii 6300 po wyłączeniu telefonu godzina i data jest podtrzymywana z jakiejś wewnętrznej bateryjki, która padła. Ktoś może potwierdzić moją teorię? Nic nie wskazuje na jakieś problemy z oprogramowaniem. Wiem, że wyszło już wiele nowych wersji oprogramowania, ale ja wyznaję zasadę, że nie ruszam czegoś co działa bez zarzutu. A mój egzemplarz telefonu działa bez zarzutu z tą wersją ( 5.50 )

Jeśli to faktycznie bateryjka, to ile może kosztować wymiana? Jeśli to nie bateryjka to co to może być?

Data: 2010-04-11 12:54:25
Autor: Robert Tomasik

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomości news:hps5gt$pir$1news.onet.pl...
Jest sobie 2,5 letni telefonik Nokia 6300 ( soft ver 5.50 - 14.08.2007,

Na 99% będzie to bateryjka. Potrzebna wymiana w serwisie. Ceny nie znam.

Data: 2010-04-11 14:26:11
Autor: darnok
On 2010-04-11 12:54, Robert Tomasik wrote:

Użytkownik "Tomaszek" <tomaszek1983@onet.pl> napisał w wiadomo¶ci
Jest sobie 2,5 letni telefonik Nokia 6300 ( soft ver 5.50 - 14.08.2007,

Na 99% będzie to bateryjka. Potrzebna wymiana w serwisie. Ceny nie znam.

http://www.mobitola.sk/support/phones/nokia/6300/service_manual/nokia_6300_service_manual_doc1.pdf

strona nr 7, do wymiany element oznaczony G2200 - czyli bateryjka podtrzymujaca pamiec daty/godziny.

--
darnok
"TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

Data: 2010-04-11 14:24:59
Autor: Skylla
Nokia 6300 - taki sobie problemik
Data: 2010-04-11 14:25:48
Autor: Skylla
Nokia 6300 - taki sobie problemik
Data: 2010-04-11 15:03:25
Autor: Tomaszek
Nokia 6300 - taki sobie problemik
W dniu 2010-04-11 11:39, Tomaszek pisze:
[.....]

Dziękuję bardzo za rzeczowe odpowiedzi. Jak widzę instrukcję demontażu to widzę, że nie na moje paluchy i nerwy. Dam jednak zarobić jakiemuś serwisowi

Data: 2010-04-11 16:13:08
Autor: Piotr M
Nokia 6300 - taki sobie problemik
Dnia 11-04-2010 o 16:03:25 Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> napisał(a):

Dziękuję bardzo za rzeczowe odpowiedzi. Jak widzę instrukcję demontażu  to widzę, że nie na moje paluchy i nerwy. Dam jednak zarobić jakiemu¶  serwisowi

A może żeby¶ tej bateryjki nie musiał zmieniać (i płacić), to po prostu,  zamiast wył±czać telefon to uaktywniaj tryb off line, ja tak robię..

--
pzdr, Piotr M

"Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
   - Szukałem, ale nie znalazłem."

Data: 2010-04-11 16:46:44
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-04-11 15:13, Piotr M pisze:
A może żeby¶ tej bateryjki nie musiał zmieniać (i płacić), to po prostu,
zamiast wył±czać telefon to uaktywniaj tryb off line, ja tak robię.

Czyli? co masz na my¶li?
U mnie bateryjka padła szybciej, bo ja telefon wył±czam na noc. Nokia pewnie założyła, że większo¶ć ludzi nie wył±cza telefonu. Ale jak masz inn± koncepcję to napisz, bo chyba nie chodzi o nieł±czenie się z internetem ( tego nie robię wcale )

Data: 2010-04-11 17:16:54
Autor: Piotr M
Dnia 11-04-2010 o 17:46:44 Tomaszek <tomaszek1983@onet.pl> napisał(a):

inn± koncepcję to napisz, bo chyba nie chodzi o nieł±czenie się z  internetem ( tego nie robię wcale )

Nie nie. Chodzi o jeden z profili. Nie pamiętam jak on się nazywa w 6300,  u mnie "offline" u Ciebie może "samolotowy", może w cale nie ma takiego.  Chodzi o to, że telefon działa ale wył±czony jest GSM, nie jest zalogowany  u operatora (tak jakby¶ wł±czył telefon ale bez karty sim). Bo założyłem,  że go wył±czasz po to, aby¶ nie był "pod zasięgiem", nie żeby baterie  oszczędzać w nocy :)

Data: 2010-04-11 17:43:16
Autor: Tomaszek
W dniu 2010-04-11 16:16, Piotr M pisze:
Nie nie. Chodzi o jeden z profili. Nie pamiętam jak on się nazywa w
6300, u mnie "offline" u Ciebie może "samolotowy", może w cale nie ma
takiego.

Jest samolotowy, nigdy go nie wł±czałem to i nie wiedziałem do czego to służy. Spodziewałem się tu jakiego¶ "tajnego" kodu w rodzaju *123456789*1234# tak jak w starych nokiach, a tu zwykły tryb samolotowy;)

[...]

Prawdę mówi±c to po jedno i drugie;) Przy wył±czaniu baterię ładowałem raz na 5-6 dni. Nie chodziło mi już o żywotno¶ć baterii, ale wła¶nie o częstotliwo¶ć ładowania. Przy wył±czonym GSM na pewno będzie baterii ci±gnęło mniej co w mojej sytuacji jest rozwi±zaniem idealnym, no i budzik będzie działał;)

Bateryjkę od zegara może wymienię, może nie, będzie to zależeć od pogody, chmur na niebie, biorytmu;) Twoja propozycja z trybem samolotowym jest idealna.
  I gdzie mnie zaprowadziła moja oszczędno¶ć i sk±pstwo na każdym kroku ;))