Nokia E51 - niedziałająca klawiatura

Data: 2009-07-19 09:56:32
Autor: seo
Nokia E51 - niedziałająca klawiatura
Cześć,

Mam Nokię E51 od roku i około miesiąc temu pojawiły mi się z nią pierwsze problemy a właściwie to z jej klawiaturą, która to zaczęła świrować. Objaw był taki jakby klawisze same się wciskały a ja nad tym nie mogłem zapanować. Zauważyłem to tuż po wyjęciu z tylnej kieszeni spodni w upalny dzień, zaraz po tym jak dobiegłem na stację PKP i wsiadłem do pociągu. Po chwili na szczęście wszystko wróciło do normy, przez kilka dni pozostał jedynie mały problem z klawiszem listy kontaktów, który nie zawsze łapał. Po raz drugi problemy pojawiły się wczoraj, kiedy zaczęło padać i trochę zmokłem. Tym razem klawiatura numeryczna całkowicie odmówiła posłuszeństwa. Rozkręcenie czyszczenie i skręcenie wszystkiego na nowo nic nie dało. Poczytałem więc trochę na forum o podobnych problemach z tym modelem telefonu, które pojawiały się np. po zaśnięciu z telefonem w łóżku, bądź po zostawieniu telefonu w łazience. Na podstawie moich doświadczeń i tego co poczytałem na forum, wyciągnąłem wniosek, że problemy pojawiają się przy zawilgoceniu telefonu. Wpadłem więc na pomysł aby go trochę podsuszyć. Włączyłem więc nagrzewnicę wentylatorową i skierowałem strumień ciepłego powietrza w kierunku telefonu i co się okazało... bingo!!! Po około 5 min. klawiatura normalnie zaczęła działać!!! Mam świadomość, że jest to rozwiązanie tymczasowe, a sam telefon powinien wylądować w serwisie ale dzielę się z tym z Wami bo zdaję sobie sprawę, ile można stracić danych (kontakty, notatki, zdjęcia...) gdy oddamy telefon do serwisu bez zrobienia sobie kopii zapasowej a oni się nie patyczkują: delete all, format i najnowszy soft... Pamiętajcie więc i podajcie dalej: problemy z klawiaturą w Nokii E51 (prawdopodobnie i w innych telefonach) można spróbować rozwiązać (przynajmniej tymczasowo) poprzez jej osuszenie (wentylator, suszarka do włosów...)!!!

Data: 2009-07-20 23:46:43
Autor: Zby
seo pisze:
Cześć,

Mam Nokię E51 od roku i około miesiąc temu pojawiły mi się z nią pierwsze problemy a właściwie to z jej klawiaturą, która to zaczęła świrować. Objaw był

Mam E51 niecały rok, właśnie wymieniłem klawiaturę ponieważ świrowała w podobny sposób...
Pozdrawiam

Data: 2009-08-23 14:23:11
Autor: Maciej Durczewski
Nokia E51 - niedziałająca klawiatura
Ten sam problem - i to same wrażenie - kosiłem trawkę w ogrodzie
ciepełko - trochę się spociłem a komóreczka w kieszonce,,, pewnie za
dużo wilgoci dostała bo godzinkę czy dwie później... zwariowała -
przesuszona działa ale z wrażenia system przeładowałem... suszymy
Panie Panowie suszymy...

czy ktoś podpowie jak za to chwycić nokie za .... 4 litery

Nokia E51 - niedziałająca klawiatura